|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
damianbyczek
|
Napisane: 8.03.2016, 21:57 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
Jakie polecacie klocki z doswiadczenia? Styl jazdy dosyc dynamiczny.Najchetniej założyłbym dosyc twarde jak w rajdówce ale napewno bedą szybko zżerały tarcze i mogą poipskiwać dlatego moze cos polecicie co naprawde skutecznie hamuje i nie ma uczucia miekkiego hamulca.Dobrze by było żeby bardzo nie pyliły.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 9.03.2016, 11:19 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Ze swojego doświadczenia polecam Ci klocki ATE ceramiczne. Klocki te mam założone - co prawda w Cayenne ze słabszym silnikiem, ale podobną masą - do zwykłych tarcz ATE. Cena nie jest rewelacyjna bo przód około 1.100 w IC, tył około 980 w IC. Pylenia praktycznie nie ma , skuteczność wg mnie bardzo dobra
|
|
Góra |
|
damianbyczek
|
Napisane: 10.03.2016, 0:25 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
|
Góra |
|
szuwarks
|
Napisane: 12.03.2016, 14:39 |
|
Dołączył: 11.08.2015 Posty: 139
|
pare miesiecy temu montowalem tarcze i klocki brembo, sila hamowania w normie przy dynamicznej jezdzie natomiast popiskuja co dla mnie je dyskwalifikuje,
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 12.03.2016, 15:26 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Załóż oryginały i na obie osie + nowy plyn.
Na pewno będziesz zadowolony.
Wszystkie zamienniki są parametrami poniżej oryginalu.
Zmiana na większe klocki nie wchodzi wgrę.
I tak masz już największe zaciski jakie można założyć.
Zdecydowanie polecam oryginalne. Tarcze także.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 12.03.2016, 16:17 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Serrgiusz napisał(a): Załóż oryginały i na obie osie + nowy plyn.
Na pewno będziesz zadowolony.
Wszystkie zamienniki są parametrami poniżej oryginalu.
Zmiana na większe klocki nie wchodzi wgrę.
I tak masz już największe zaciski jakie można założyć.
Zdecydowanie polecam oryginalne. Tarcze także. Nie zgodzę się z tym, iż zamienniki parametrami są poniżej oryginału. Dostawcą układu hamulcowego dla Porsche jest Brembo i Brembo nie robi specjalnych klocków ze specjalnego/lepszego materiału dla naszych samochodów tylko to jest to samo co na rynku zamienników tylko z logo Porsche. Ja właśnie zrezygnowałem z oryginałów na rzecz ceramicznych ATE, ponieważ oryginały szybko zżerało oraz bardzo pyliły, a popiskiwania przy hamowaniu doprowadzały mnie do nerwicy
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 12.03.2016, 16:49 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
"Nie zgodzę się z tym, iż zamienniki parametrami są poniżej oryginału. Dostawcą układu hamulcowego dla Porsche jest Brembo i Brembo nie robi specjalnych klocków ze specjalnego/lepszego materiału dla naszych samochodów tylko to jest to samo co na rynku zamienników tylko z logo Porsche."
No jest dokładnie odwrotnie jak piszesz.
I właśnie najlepiej to widać na układzie hamulcowym.
A powtarzasz slogany sprzedawców z aftermartetu.
Według mnie jak chcesz poprawić fabryczne osiągi w aucie, zastosuj profesjonalne rozwiązania.
Zamienniki są stworzone i nawet to podkreślają ich producenci, do obniżenia kosztów eksploatacji.
Temat nie do przegadania we wszystkich markach i forach. Jak oolejach i oponach.
Załóż EBC Red lub Hawk też będziesz zadowolony.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 12.03.2016, 17:59 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Miałem okazje jeździć rożnymi prosiakami z klockami oryginalnymi i zamiennikami. Oryginalne sa rewelacyjne do 99% zastosowań i przewyższają w moim doświadczeniu zamienniki w większości parametrów (skuteczność, pylenie, hałaśliwość itd.). Proces kontroli jakości w fabryce jest z reguły bardziej szczegółowy dla oryginałów, niz dla zamienników. Zamienniki sa często tańsze (choć nie wszystkie) i niektóre mogą lepiej sprawdzać sie na torze. Za to czasami piszczą, czasami pylą, czasami szybciej zżerają tarcze... Korzystalem z EBC, Trickstuff, rożnych Pagid i Porsche Motorsport (w pewnym sensie to zamiennik ceramiki . Jeśli Cayennem zamierzasz jeździć poza torem, to oryginały sprawdza sie na pewno. Porsche ma dosyć dobrze rozwinięty dział B+R oraz współpracuje z dostawcami zapewniającymi odpowiednia jakość. Ale jak chcesz zrobić < 1:55 w Poznaniu lub po prostu oszczędzić, to kul jakieś zamienniki i nam o nich pozniej napisz.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 12.03.2016, 18:02 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Czyli kolego Serrgiusz uważasz, że klocki np. z logo Porsche są lepsze od klocków z aftermarketu z napisem Brembo? Albo tarcze Porsche (oczywiście dostarczane przez Brembo) są lepsze od zamienników z napisem Brembo? W fabryce Brembo w mieście w którym mieszkam, czyli D. Górniczej pracuje mój znajomy i na 100% nie zmienia się składu, proporcji ( akurat w tym przypadku tarcze) w przypadku produkcji na pierwszy montaż i wierzę mu, że to jest to samo, a temat poruszaliśmy wiele razy przy brązowym płynie Akurat w przypadku Brembo to mam z kim porozmawiać na ten temat, ale być może z innymi markami jest inaczej i jest, tak jak piszesz. A do zmiany oryginałów przekonały mnie moje odczucia z użytkowania i wg mnie to jest istotne, że teraz auto lepiej i cicho hamuje, nie wspomnę o pyleniu, a ATE które kupiłem też są zamiennikami. Być może robię złe porównanie, ponieważ porównuję do klocków ceramicznych za blisko 2 tys/przód i tył, ale porównania do innych nie mam
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 12.03.2016, 18:40 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Spytaj kolege, jak wyglada proces kontroli jakosci dla oryginalow i zamiennikow, juz po wyprodukowaniu klocka. Oryginalne sa sprawdzane wszystkie od katem zgodnosci z parametrami producenta, a zamienniki wyrywkowo. Sklad faktycznie jest taki sam.
A zamienniki innych producentow juz moga sie znacznie roznic skladem i wlasciwosciami.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 12.03.2016, 18:50 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Panowie, przeprasza za zamieszanie, ale poszedłem do garażu sprawdzić stare klocki i to nie były oryginały tylko ebc, także ja od zakupu nie jeździłem na oryginałach.
Z tymi klockami to zapytam, ale z tarczami to powiedział, że to to samo co na 1 montaż
|
|
Góra |
|
damianbyczek
|
Napisane: 12.03.2016, 21:15 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
Widze że temat bardzo sie rozwinoł.Oczywiście dziękuje za opinie na temat klocków.Poruszyłem ten temat ponieważ na dzień dzisiejszy mam orginalny zestaw tarcz i klocków w samochodzie ale niestety po 7 tys kilometrów klocków juz nie ma .Pomijam to że sie skończyły ale skuteczność hamowania podczas jazdy autostradowej i czestego schodzenia z predkosci powyżej 200 km/h niestety nie dają rady.Mam doswiadczenie z doborem klocków do auta rajdowego i chyba skorzystam z klocków Ferodo DS2500 albo Carbone Lorreine RC6 .Mam swiadomość oczywiście że tarcze szybciej zejdą ale kilkukrotne gwałtowne hamowanie z wiekszych prędkości napewno będzie lepsze.
|
|
Góra |
|
jarmaj
|
Napisane: 12.03.2016, 21:35 |
|
Dołączył: 5.01.2016 Posty: 33
|
damianbyczek napisał(a): Carbone Lorreine RC6 Do cywilnego auta, nawet bardzo ostro traktowanego, moim zdaniem się nie nadają. Raz, że potwornie szybko zżerają tarcze (na zimno, na ciepło już tak nie, ale na codzień mało kiedy jeździ się na dogrzanych hamulcach), dwa odpryski jakie generują potrafią zmasakrować lakier na samochodzie. Jak chodzi o produkty CL to ostatnio używałem RC5+ i w cywilnej, bardzo agresywnej jeździe sprawdzały się świetnie. Nie mam pojęcia, czy do Twojego zacisku występują, ale jak masz doświadczenia z rajdami, to na pewno będziesz wiedział gdzie pytać.
|
|
Góra |
|
damianbyczek
|
Napisane: 12.03.2016, 23:20 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
Ciekawe spostrzeżenie.Nie pomyślałem o nich.W jakim aucie cywilnym ich używałeś?
|
|
Góra |
|
jarmaj
|
Napisane: 13.03.2016, 7:48 |
|
Dołączył: 5.01.2016 Posty: 33
|
W Subaru Imprezie STi
EDIT I tak gwoli uzupełnienia. DS2500 są dużo poniżej RC5+.
|
|
Góra |
|
damianbyczek
|
Napisane: 13.03.2016, 11:17 |
|
Dołączył: 14.11.2015 Posty: 80
|
Mam też Subaru Impreze STI w Hawkeye Założone są Carbony RC6 i tutaj jest super hamowanie.Zobaczymy jak te klocki się sprawdzą w samochodzie który waży tone więcej.
|
|
Góra |
|
todzikcz
|
Napisane: 4.08.2017, 21:17 |
|
Dołączył: 6.07.2017 Posty: 40
|
A tak na marginesie w kwestii tarcz i klocków do cayenne, z fabryki 1 montaż jak wychodził , albo wychodzi nowy , to jakiej firmy zakładają ? Jaką firmę rekomenduje Porsche jeśli chodzi o zestawy hamulcowe. Pozdrawiam.
Cayenne 3.2 2005r
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.08.2017, 21:39 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Porsche rekomenduje Porsche Serio. Niektórzy mówią, że Brembo, inni że ATE, jeszcze inni że Zimmerman. Chyba kto wygra przetarg - ten dostarcza
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
todzikcz
|
Napisane: 4.08.2017, 21:59 |
|
Dołączył: 6.07.2017 Posty: 40
|
Oho , no to sytuacja się bardziej skomplikowała. Zatem należy wysłać zapytanie do Porsche kogo rekomendowało w 2005 podczas montowania zestawów hamulcowych do cayenne.
Cayenne 3.2 2005r
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|