Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.02.2024, 12:49 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 24
Witajcie,

troche kontrowersyjne pytanie - jako weekendowa zabawkę, co byście wybrali z powyzszych? Oczywiscie mowa o samochodach nowych. Do wyboru R8 RWD vs 911 gts.
Cena jest dokładnie taka sama.

Moje spostrzezenia - mialem dwie panamery - jedną GTS(970) a drugą Turbo(971) - niestety przyszedl czas rozstania z turbo i na codzien mam rsq8 (dwa foteliki z tylu). Turbo - świetny wóz i ten silnik 4-litrowy po prostu bajka - zal bylo sprzedawac.

Ale dostałem do pojeżdżenia 911 turbo i te "wiatraki z tyłu", ogolnie nie porwał mnie ten samochód - fakt, ze byla to krotka jazda, no , ale jakos tak wysiadlem bez ekscytacji...

Co Wy o tym sadzicie? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2024, 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 188
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Hej,

Proponuję przejedź się choć parę kółek na jakimś szybszym torze (Poznań, Silesia) i się oczy otworzą...

Wieśwagena z nieco lepszą tapicerką i wyciszeniem porównywać do legendy ??

;-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2024, 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Moim zdaniem R8 jest bardziej podobne w prowadzeniu do cywilnego auta - mam na myśli zbyt duże wspomaganie kierownicy i hamulców. Na krętych drogach lepiej prowadził mi się 718Spyder ze względu na lepiej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy i kubły. Jeśli ktoś oczekuje, że R8 będzie blisko do Huracana tylko taniej, to nie, stanowczo nie.

Muszę przyznać, że te odczucia dotyczą wersji mocno bazowej, "wypożyczalniowej", może dlatego wnętrze było również zasadniczo słabsze niż w Porsche. Podsumowując, moc jest, hamulce są, dźwięk silnika również, ale mnie nie porwało.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2024, 14:30 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 24
JMK01 napisał(a):
Moim zdaniem R8 jest bardziej podobne w prowadzeniu do cywilnego auta - mam na myśli zbyt duże wspomaganie kierownicy i hamulców. Na krętych drogach lepiej prowadził mi się 718Spyder ze względu na lepiej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy i kubły. Jeśli ktoś oczekuje, że R8 będzie blisko do Huracana tylko taniej, to nie, stanowczo nie.

Muszę przyznać, że te odczucia dotyczą wersji mocno bazowej, "wypożyczalniowej", może dla tego wnętrze było również zasadniczo słabsze niż w Porsche. Podsumowując, moc jest, hamulce są, dźwięk silnika również, ale mnie nie porwało.


...no wlasnie jak slucham innych to mowia, ze to prawie lambo w wersji "bieda edition" :)

Na YT gość porownywal swoje wlasne 911 turbo i swoje wlasne r8 i na koniec wysnul wniosek, ze r8 fajniejsze...

dzieki za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2024, 20:03 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
mariusz85 napisał(a):
JMK01 napisał(a):
Moim zdaniem R8 jest bardziej podobne w prowadzeniu do cywilnego auta - mam na myśli zbyt duże wspomaganie kierownicy i hamulców. Na krętych drogach lepiej prowadził mi się 718Spyder ze względu na lepiej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy i kubły. Jeśli ktoś oczekuje, że R8 będzie blisko do Huracana tylko taniej, to nie, stanowczo nie.

Muszę przyznać, że te odczucia dotyczą wersji mocno bazowej, "wypożyczalniowej", może dla tego wnętrze było również zasadniczo słabsze niż w Porsche. Podsumowując, moc jest, hamulce są, dźwięk silnika również, ale mnie nie porwało.


...no wlasnie jak slucham innych to mowia, ze to prawie lambo w wersji "bieda edition" :)

Na YT gość porownywal swoje wlasne 911 turbo i swoje wlasne r8 i na koniec wysnul wniosek, ze r8 fajniejsze...



dzieki za odpowiedzi :)


Spidi i jego czerwone r8?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 7:12 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 24
seteman napisał(a):
mariusz85 napisał(a):
JMK01 napisał(a):
Moim zdaniem R8 jest bardziej podobne w prowadzeniu do cywilnego auta - mam na myśli zbyt duże wspomaganie kierownicy i hamulców. Na krętych drogach lepiej prowadził mi się 718Spyder ze względu na lepiej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy i kubły. Jeśli ktoś oczekuje, że R8 będzie blisko do Huracana tylko taniej, to nie, stanowczo nie.

Muszę przyznać, że te odczucia dotyczą wersji mocno bazowej, "wypożyczalniowej", może dla tego wnętrze było również zasadniczo słabsze niż w Porsche. Podsumowując, moc jest, hamulce są, dźwięk silnika również, ale mnie nie porwało.


...no wlasnie jak slucham innych to mowia, ze to prawie lambo w wersji "bieda edition" :)

Na YT gość porownywal swoje wlasne 911 turbo i swoje wlasne r8 i na koniec wysnul wniosek, ze r8 fajniejsze...



dzieki za odpowiedzi :)


Spidi i jego czerwone r8?


tak, dokładnie tak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 9:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
911 to jest kategoria sama w sobie. R8 to bardzo "lambo dla biedaków" ;)

Jeżeli to miałby być funcar to bez dwóch zdań R8 ;)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 9:23 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
mariusz85 napisał(a):
seteman napisał(a):
mariusz85 napisał(a):
JMK01 napisał(a):
Moim zdaniem R8 jest bardziej podobne w prowadzeniu do cywilnego auta - mam na myśli zbyt duże wspomaganie kierownicy i hamulców. Na krętych drogach lepiej prowadził mi się 718Spyder ze względu na lepiej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy i kubły. Jeśli ktoś oczekuje, że R8 będzie blisko do Huracana tylko taniej, to nie, stanowczo nie.

Muszę przyznać, że te odczucia dotyczą wersji mocno bazowej, "wypożyczalniowej", może dla tego wnętrze było również zasadniczo słabsze niż w Porsche. Podsumowując, moc jest, hamulce są, dźwięk silnika również, ale mnie nie porwało.


...no wlasnie jak slucham innych to mowia, ze to prawie lambo w wersji "bieda edition" :)

Na YT gość porownywal swoje wlasne 911 turbo i swoje wlasne r8 i na koniec wysnul wniosek, ze r8 fajniejsze...



dzieki za odpowiedzi :)


Spidi i jego czerwone r8?


tak, dokładnie tak.


911 białe? Jeżeli tak to nie było jego…😁 poszukam filmu i z chęcią obejrzę co on tam wygaduje 😁


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 9:25 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Ogarnij sobie na weekend 1 i 2.
Przejedź te samą trasę 1 i 2 po sobie,
najlepiej taką trasę jaką chcesz się tym autem docelowo poruszać
i kup to co Cię bardziej ucieszy.

Wiadomo 911 legenda, fajniej na torze etc.
Natomiast R8 daję Ci fajny ryk V10, ostatni wypust, namiastka hypecara.
Wybierz sam i nie słuchaj mędrców z forum :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 9:47 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 24
Dziękuję Panowie za Wasze opinie! :)

Tak jak napisalem wczesniej mam swiadomosc, ze r8 jest "dla biedaków", ale poziom 1,6 mln za huracana jest dla mnie na ten moment nie osiagalny :( R8 to polowa tej kwoty, a silnik 5.2 V10 jest zdaje się bliźniaczo podobny :)

Samochód ma być stricte tylko weekendowy do zabawy, zeby sobie pojezdzic i trzymac w garażu, wiec nie patrze na walor uzytkowy - wiem, ze 911 spelnia wymogi daily car'a.

Odnośnie Spidi - mowil w filmie, ze te biale 911 to jego, wiec zalozylem, ze skoro posiadal i jeden i drugi to moze cos na ten temat powiedziec :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2024, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
Nie mam wiedzy dot generacji 4S, ale typ 42, był bardzo fajnie zbudowany konstrukcyjnie. Aluminiowa rama przestrzenna z przodu i z tyłu z profili prostokątnych, podwójne wahacze na każdym kole, centralnie silnik, sucha miska, widać że to był produkt Quattro gmbh, nawet początek vinu się różnił od innych Audi. Niska liczba wyprodukowanych aut, miło wspominam jak jakąś widuję na świecie. Moim zdaniem R8 i 911 mają wspólny pierwiastek, to że robią robotę, nie robiąc przy tym dramy mamma mia, patrzcie na mnie.




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2024, 12:13 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
Nie mogę wiele powiedzieć o R8, bo nie jeździłem, ale bardzo mocno się zastanawiałem bo wersja RWD na koniec po zamknięciu produkcji stała u wielu dealerów jako nowa po 600 000 zł, ale wizja "najsłabszej" wersji mnie zniechęciła, tym bardziej że szukałem cabrio, a to już inna historia.
...ale miałem okazje jeździć Huracanem Spider, i to co dla mnie zaskakujące to wydawało mi się, bardzo ciasno, siedzi się bardzo specyficznie bo ultra nisko i jest się bardzo "obudowanym". Zalecałbym jakaś jazdę testową na dłuższym dystansie, aby sprawdzić czy na pewno Ci to odpowiada.
Kolejną wadą R8 była stara technologia jeśli chodzi o multimedia. Wszystko dzieje się na (wirtualnym) liczniku, ale jeśli jeździsz RSQ to wiesz czego się spodziewać po multimediach w Audi. Ostatnią rzeczą, która mnie odrzuciła to utrata wartości i jedyną sensowna opcją wydawała mi się wersja Performance, która już odstaje cenowo.
Pytanie o której generacji 911 mówmy? Bo jeśli o 991, to multimedia w R8 to statek kosmiczny :)

Wiem, i że jesteśmy na forum Porsche, ale 911 to moim zdaniem po prostu uniwersalny samochód o wysokich osiągach. Nie nazwałbym go funcarem, ale na pewno można korzystać z niego z przyjemnością na codzień i dla sportu.
...ale sprawdź jeszcze raz 911 Turbo. Sam stałem przed dylematem, od początku szukałem GTS targa lub GTS4cabrio. Po przesiadce z 992 4S nie widziałem za bardzo różnicy i uznałem że bez sensu jest kupowanie tego samego po raz kolejny, mimo że Targa jest kosa.
Kupiłem 992Turbo, mimo że na początku wydawało się, że przepaści nie ma, to z każdym kolejnym kilometrem widać przewagę i ogólnie lepsze odczucie w stosunku do zwykłych wersji, także przy normalnej jeździe.

Podsumowując: jeśli cena GTS i R8 jest identyczna, a także to 911 to 991, to wolałbym kupić R8. Bo rozumiem, że chodzi o ostatnią wersje z RWD, nie o RWS?
Gadkami o "bieda lambo" bym się nie przejmował, bo to tak samo jak z gadkami o Caymanie. Osobiście uważam, że Cayman/Boxster to super wóz, dużo bardziej bezpośredni, responsywny i agresywny w stosunku do 911. Czuć że 911 poszło w innym kierunku, a Cayman to samo gęste, jeśli chodzi o Porsche, a jeździłem tylko 2.0.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2024, 12:37 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Polecam magazyn Evo z końca 2023 gdzie zbadali R8 rwd dość dokładnie - wygląda jak supercar i zaraz takich nie będzie, ale daje ograniczone emocje w zamian za praktyczność więc dla mnie główne pytanie "po co to wszystko"? Nie widzę przewag nad np. obecnym M3 które jeszcze bardziej użytkowe i uniwersalne, v10 w r8 na obecnym etapie zostało wykrastrowane z brzmienia, jechałem wersją wczesny 2017 i obecnym to jest przepaść. Dla mnie na obecnym etapie fajniejszy koncept niż wykonanie. GTS, choć nie jestem fanem tej wersji w 992, to na pewno bardziej spójny pakiet którzy nie obiecuje czego nie może dostarczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2024, 11:16 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Cześć! Przez dwa lata miałem R8 RWD rocznik 2021 r. (przesiadłem się z 718 Caymana). Po wymianie wydechu i odblokowaniu pełnej mocy (wszystkie wersje R8 mają ten sam silnik, więc w RWD za 8.000 zł zwiększasz moc z 540 KM do 620KM) jest mnóstwo radości z jazdy. Jest to auto bardzo dzikie i narowiste w trybach sportowych, natomiast w trybie comfort można spokojnie jeździć nawet w deszczu.

Brzmienie, prowadzenie i smaczki typu przeszklona pokrywa silnika czy duże wloty/wyloty powietrza przez które widać elementy typu wydech powodują, że auto daje dużo radości.

Jeździłem rożnymi modelami 911 992, ale w stosunku do R8 są to auta bardziej izolujące kierowcę od doznań. Mniej w nich szaleństwa i egzotyki.

Podsumowując - 911 na co dzień, R8 na weekend ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2024, 19:37 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 24
Witajcie,

jeszcze raz dzieki za odzew :)
Kolega wyzej pytal czy chodzi o 991 - absolutnie nie. Porownywalem 911 gts 992 do obecnej R8. Cena 600 000zl nieosiagalna za nową R8 - moze tak bylo ze 2-3 lata temu. Teraz RWD chodzą po 800 tys i tyle samo trzeba zaplacic za gts'a 992 po rabacie - dostalem takie oferty z PIA na Polczynskiej.

Finalnie kupilem R8 i narazie nie zaluje :) wydaje mi się, ze r8 jest bardziej "krzykliwy", glosniejszy, taki bardziej podobny do lambo.
Nie traktuje tego auta jako daily i takowego rowniez nie chcialem, bo na codzien mam rsq8.

W aktualnym R8 jest 570KM, ale wiem, ze mozna softem podniesc do tych 620, ale wtedy traci sie gwarancje.

Dzieki jeszcze raz Panowie za Wasze odpowiedzi :)

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.04.2024, 20:27 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Ja za miesiąc wywalam OPFy (fakt, dla którego nowe R8 jest trochę cichsze niż stare) i wgrywam odblokowaną mapę na 620KM.

Obrazek

W stosunku do Huracana, R8 jest bardziej komfortowe, masz więcej miejsca nad głową i - co dla mnie jest szczególnie ważne - jest znacznie mniej krzykliwe.

Znajomy miał Huracana Performante i go sprzedał, jak sam mówi - przez "negatywny odbiór społeczny". I coś w tym jest, bo średnio statystyczny posiadacz Lambo w Warszawie to nażelowany typek w butach z kryształkami i wielkim napisem PLAIN na koszulce :lol:

Osobiście, gdybym szukał auta w budżecie Huracana, to kupiłbym McLarena 720s w wersji spider. Jako "driver's car" nakrywa Huracana czapką, a wspomniany "odbiór społeczny" jest nieporównywalnie lepszy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.04.2024, 22:17 

Dołączył: 16.08.2022
Posty: 46
Ile oczek rabatu na 992 GTS?
Dostałem info z innego salonu, że zamawiać będzie można dopiero po lifcie w maju na początek przyszłego roku?

mariusz85 napisał(a):
Witajcie,

jeszcze raz dzieki za odzew :)
Kolega wyzej pytal czy chodzi o 991 - absolutnie nie. Porownywalem 911 gts 992 do obecnej R8. Cena 600 000zl nieosiagalna za nową R8 - moze tak bylo ze 2-3 lata temu. Teraz RWD chodzą po 800 tys i tyle samo trzeba zaplacic za gts'a 992 po rabacie - dostalem takie oferty z PIA na Polczynskiej.

Finalnie kupilem R8 i narazie nie zaluje :) wydaje mi się, ze r8 jest bardziej "krzykliwy", glosniejszy, taki bardziej podobny do lambo.
Nie traktuje tego auta jako daily i takowego rowniez nie chcialem, bo na codzien mam rsq8.

W aktualnym R8 jest 570KM, ale wiem, ze mozna softem podniesc do tych 620, ale wtedy traci sie gwarancje.

Dzieki jeszcze raz Panowie za Wasze odpowiedzi :)

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2024, 9:31 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 44
Elberoth napisał(a):
Ja za miesiąc wywalam OPFy (fakt, dla którego nowe R8 jest trochę cichsze niż stare) i wgrywam odblokowaną mapę na 620KM.

Obrazek

W stosunku do Huracana, R8 jest bardziej komfortowe, masz więcej miejsca nad głową i - co dla mnie jest szczególnie ważne - jest znacznie mniej krzykliwe.

Znajomy miał Huracana Performante i go sprzedał, jak sam mówi - przez "negatywny odbiór społeczny". I coś w tym jest, bo średnio statystyczny posiadacz Lambo w Warszawie to nażelowany typek w butach z kryształkami i wielkim napisem PLAIN na koszulce :lol:

Osobiście, gdybym szukał auta w budżecie Huracana, to kupiłbym McLarena 720s w wersji spider. Jako "driver's car" nakrywa Huracana czapką, a wspomniany "odbiór społeczny" jest nieporównywalnie lepszy.

Kolega ma 750S, i tam zjazd komfortu jest jeszcze większy w stosunku do Huracana niż miedzy R8, a Huracan, ale faktem jest, że Huracan wydaje się być strasznie klaustrofobiczny o czym pisałem wyżej.
Co do odbioru społecznego, to na szczęście nie wszyscy mieszkają w Warszawie i nie każdy musi martwić się tym, co myślą inni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2024, 22:29 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Mam tylko doświadczenie z 720s i nie zauważyłem, aby był mniej komfortowy (wybieranie nierówności), niż moje R8.

Z McLarenów którymi jeździłem (675LT, 720s, Sennna) mniej komfortowa niż R8 jest tylko Senna i to w sumie nawet nie wiem, czy to kwestia samego resorowania czy wrażenie wywołane głośnością (brak wygłuszeń). 675LT, 720s to ten sam poziom wybierania nierówności, co R8.

PS. Jeżeli nie mieszkasz w Warszawie, to nad McLarenem bym się poważnie zastanowił ze względu na serwis. Jednak w tym aucie dobrze jest go mieć pod ręką...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum