|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mechdrozd
|
Napisane: 14.04.2020, 8:59 |
|
Dołączył: 24.03.2020 Posty: 3
|
Witam Posiada ktoś wiedzę na temat korekty rozrzadu w cayenne 4.5 turbo na czym ona polega i jakie są objawy. U mnie wyskoczył błąd p16400 korelacja wału rozrzadu z wałkiem oraz nie równa praca na wolnych obrotach i podobno wystarczy zrobić korektę rozrzadu. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Mart_000
|
Napisane: 14.04.2020, 19:31 |
|
Dołączył: 29.11.2016 Posty: 116
|
Turbo czy nie turbo, ten silnik V ma po prostu bardzo długi łańcuszek rozrządu. Jego niewielkie nawet rozciągnięcie powoduje mały błąd położenia jednego (bodajże lewego) banku cylindrów, ale już znacznie większe różnice na drugim, bo więcej łańcucha jest między nim a kołem na wale. Generalnie wałki rozrządu spóźniają się w stosunku do wału korbowego. Nierównomierna praca na wolnych obrotach jest jednym z pierwszych objawów takiego rozciągniętego łańcucha. Da się skorygować po prostu poprzez ustawienie rozrządu. Podobno najlepsze efekty daje ustawienie i późniejsza korekta po uruchomieniu silnia, są magicy co robią takie rzeczy za kilka złotych (słyszałem o 1,5K). Zakładają na silnik przerobione pokrywy zaworów, które dają szybki dostęp do śrub na wałkach i pozwalają też szybko i łatwo ustalić pozycje wałków, dzięki czemu mogą wielokrotnie korygować ustawienie łańcucha po odpaleniu. Inna metoda o której słyszałem, to wykorzystanie luzów w mocowaniu ślizgów łańcucha. Poprzez małą korektę ich położenia można zmienić ustawienie rozrządu. To wszystko jednak trochę trąci czarną magią i zabobonem, jestem przekonany że rzetelnie ustawiony standardową metodą rozrząd załatwi sprawę na długo. Ja wymieniłem łańcuch po 200kkm i jak sobie porównałem długości, to stary łańcuch był ledwie zauważalnie dłuższy od nowego. Aha, oczywiście wycierają się też jeszcze ślizgi dokładając się do efektu zmiany geometrii faz.
|
|
Góra |
|
mdmpolska
|
Napisane: 17.04.2020, 11:04 |
|
Dołączył: 17.04.2020 Posty: 12
|
W sumie prosta robota jeżeli masz blokady. Ja sam ustawiłem w jedną sobotę obydwa banki. Miałem błąd p0346. Nie robiłem korekty, jak pisze kolega powyżej, ale błąd już się nie pojawia. Na youtubie masz filmiki z ustawiania krok po kroku.
Co do kosztu ustawienia, to biorąc pod uwagę pracochłonność jaką trzeba w to włożyć to 1500zł w warsztacie niezależnym to aż nadto ( + koszty uszczelek, śrub i innych wymienionych części).
Trzeba jednak zazanczyć, że nierówna praca po uruchomieniu na zimno na wolnych obrotach to chyba cecha silnika v8 i nie świadczy o przestawieniu rozrządu. Nie słyszałem jeszcze żadnego, żeby na zimnym silniku równo chodził...
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|