Autor |
Wiadomość |
brum
|
Napisane: 2.07.2023, 10:17 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Cześć, wyklikałem takie 718 Cayman http://www.porsche-code.com/PRTW5685Mam prośbę o informację jakie są koszty utrzymania takiego samochodu? Trochę się zastanawiam czy mnie stać i ile trzeba planować, że takie auto pochłonie . Co mam na myśli to np. ile rocznie trzeba się spodziewać serwisów i za jaką cenę zakładając, że zrobię nim do 5 tys km rocznie. Kiedy spodziewać się awarii i jakie przykładowe koszty? Zakładam, że trzeba robić w ASO bo nowe auto i gwarancja - jak drogie jest ASO w porównaniu do innych serwisów (Warszawa)? Jakiego spalania się spodziewać po mieście? Raczej taka normalna jazda bo do dynamicznej to planuję inny samochód (type R). Czy są na forum osoby z nowymi modelami Porshe? Na szybko przeglądałem to chyba większość klasyki? Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 3.07.2023, 18:19 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Trochę nie rozumiem. Kupujesz auto za 400 tys i zastanawiasz się czy Cię stać na serwis ? chyba ze magiczny leasing 0 wpłaty 60 rat i wykup maks …
|
|
Góra |
|
thearchitect
|
Napisane: 3.07.2023, 20:08 |
|
Dołączył: 3.03.2017 Posty: 7
|
Zwykle sam fakt zadawania sobie tego pytania oznaczał, że nie stać mnie było na serwis
|
|
Góra |
|
Gregg
|
Napisane: 3.07.2023, 21:06 |
|
Dołączył: 21.12.2016 Posty: 43
Nr klubowicza: 512
|
Można przyjąć ze mały serwis to 3-5k PLN, duzy, przy większym przebiegu 8-10k PLN. Po 2 latach przedłużenie gwarancji Porsche Approved Ok 4K PLN rocznie dodatkowo. Do tego ubezpieczenie
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 4.07.2023, 23:32 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Bartek_85 napisał(a): Trochę nie rozumiem. Kupujesz auto za 400 tys i zastanawiasz się czy Cię stać na serwis ? Technicznie stać, pytanie czy psychicznie dam radę tyle wydawać thearchitect napisał(a): Zwykle sam fakt zadawania sobie tego pytania oznaczał, że nie stać mnie było na serwis Zazwyczaj pieniądze mają ci, którzy ich nie wydają na prawo i lewo, szczególnie do pewnego poziomu . Znam osoby, które zarabiają ok 10-15 tys, a mają sensowne Mercedesy w leasingu i mieszkanie w kredycie. Niektórym nie przeszkadza, że wydają połowę minimum zarobków/pensji na życie. Szkoda, że nigdzie tu nie ma ankiety o zarobkach. Chętnie bym się dowiedział na jakim pułapie ludzie kupują takie nowe wozy . Może jestem po prostu cebulakiem, a niestety wszystko na to wskazuje . Dodam też, że chciałbym auto dla frajdy, nie w jakimś celu inwestycyjnym bo nie uważam to za inwestycję. Natomiast frajdę można też mieć trochę mniejszą z tańszych wozów . Gregg napisał(a): Można przyjąć ze mały serwis to 3-5k PLN, duzy, przy większym przebiegu 8-10k PLN. Po 2 latach przedłużenie gwarancji Porsche Approved Ok 4K PLN rocznie dodatkowo. Do tego ubezpieczenie Czy przy do 5k przebiegu rocznie muszę zakładać ok 1x mały serwis, 1x duży serwis i następnie te Porshe Approved (PA). Na czym to PA polega dokładniej, to jakaś dodatkowa gwarancja-ubezpieczenie? Jaki orientacyjnie jest koszt ubezpieczenia OC/AC takiego auta? Czy spodziewać się ok 20 tys rocznie takich kosztów poza paliwem, czy mniej lub więcej? Dziękuję też za te konkrety .
|
|
Góra |
|
klakierek
|
Napisane: 5.07.2023, 8:12 |
|
Dołączył: 21.01.2020 Posty: 82 Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 684
|
brum napisał(a): Szkoda, że nigdzie tu nie ma ankiety o zarobkach. Chętnie bym się dowiedział na jakim pułapie ludzie kupują takie nowe wozy . Podaj maila, na który zainteresowani mogliby swoje PIT-y przesyłać.
_________________
991.2 4GTS
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 5.07.2023, 9:56 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
klakierek napisał(a): brum napisał(a): Szkoda, że nigdzie tu nie ma ankiety o zarobkach. Chętnie bym się dowiedział na jakim pułapie ludzie kupują takie nowe wozy . Podaj maila, na który zainteresowani mogliby swoje PIT-y przesyłać. Przecież to proste - najbliższy Urząd skarbowy...
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 5.07.2023, 13:26 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
brum napisał(a): Cześć, wyklikałem takie 718 Cayman http://www.porsche-code.com/PRTW5685Mam prośbę o informację jakie są koszty utrzymania takiego samochodu? Trochę się zastanawiam czy mnie stać i ile trzeba planować, że takie auto pochłonie . (...) Czy są na forum osoby z nowymi modelami Porshe? Na szybko przeglądałem to chyba większość klasyki? Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam! Najpierw mała uwaga do konfigu - przy 5 tys. przebiegu radar? Hmm. Asystent pasa też imho bez sensu. A wycieraczka to już designerski koszmarek Największy brak to sport chrono - dla mnie must have, korzystam non stop. I wolałbym wybrac bazowy kolor zamiast sharka jeśli w zamian mógłbym coś dodać do auta (np. wydech czarny, aktywny - mam i polecam). Zatem asystenci plus kolor to ponad 20 tys. Masz za to sport chrono, wydech i jeszcze coś + np. czerwonego albo zółtego Caymana. A co do kosztów to sa relatywnie niskie. Serwis olejowy musisz robić co roku z rozsądku. Zmieścisz sie w ASO w 2 tys. jak ponegocjujesz. Po 2 latach przejdziesz na nieautoryzowany, gdzie koszty są znacznie niższe (około połowę płacę w renomowanym). Approved imho nie ma sensu. W tym aucie się raczej nie ma co zepsuć, a sławetna pompa (chyba już legenda sprzed lat) nawet z wymianą kosztuje mniej niż roczne PA i nie musisz się im z niczego tłumaczyć. Pierwszy większy przegląd będziesz miał za 5-7 lat jeśli rzeczywiście tyle przebiegu Na teraz trudno przewidywać koszty, ale to zazwyczaj będzie połowa ASO. Z doświadczenia wiem, że najbardziej kosztowne/problematyczne jest ubezpieczenie. Trzeba się naszukać dobrej oferty, jesli już spadniesz z pakietów dealerskich. Ale da się.
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 5.07.2023, 14:04 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Wszystkie te informacje otrzymasz w salonie gdzie zamówiłeś samochód.
Łącznie ze składka OC / AC
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 5.07.2023, 15:43 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
Ubezpieczenie Porsche to miła niespodzianka. Dla porównania - za GT3 wychodzi tyle samo co za równolatkę M3, a jednak auto warte 2x więcej. Mam maks zniżki.
|
|
Góra |
|
bompensiero
|
Napisane: 5.07.2023, 16:47 |
|
Dołączył: 26.06.2023 Posty: 14
|
Val napisał(a): brum napisał(a): Cześć, wyklikałem takie 718 Cayman http://www.porsche-code.com/PRTW5685Mam prośbę o informację jakie są koszty utrzymania takiego samochodu? Trochę się zastanawiam czy mnie stać i ile trzeba planować, że takie auto pochłonie . (...) Czy są na forum osoby z nowymi modelami Porshe? Na szybko przeglądałem to chyba większość klasyki? Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam! Najpierw mała uwaga do konfigu - przy 5 tys. przebiegu radar? Hmm. Asystent pasa też imho bez sensu. A wycieraczka to już designerski koszmarek Największy brak to sport chrono - dla mnie must have, korzystam non stop. I wolałbym wybrac bazowy kolor zamiast sharka jeśli w zamian mógłbym coś dodać do auta (np. wydech czarny, aktywny - mam i polecam). Zatem asystenci plus kolor to ponad 20 tys. Masz za to sport chrono, wydech i jeszcze coś + np. czerwonego albo zółtego Caymana. A co do kosztów to sa relatywnie niskie. Serwis olejowy musisz robić co roku z rozsądku. Zmieścisz sie w ASO w 2 tys. jak ponegocjujesz. Po 2 latach przejdziesz na nieautoryzowany, gdzie koszty są znacznie niższe (około połowę płacę w renomowanym). Approved imho nie ma sensu. W tym aucie się raczej nie ma co zepsuć, a sławetna pompa (chyba już legenda sprzed lat) nawet z wymianą kosztuje mniej niż roczne PA i nie musisz się im z niczego tłumaczyć. Pierwszy większy przegląd będziesz miał za 5-7 lat jeśli rzeczywiście tyle przebiegu Na teraz trudno przewidywać koszty, ale to zazwyczaj będzie połowa ASO. Z doświadczenia wiem, że najbardziej kosztowne/problematyczne jest ubezpieczenie. Trzeba się naszukać dobrej oferty, jesli już spadniesz z pakietów dealerskich. Ale da się. Co do wymiany koloru na opcje pełna zgoda, ale czemu akurat sport chrono? Poza launch controlem przy PDK a rev matchingu na manualu nie oferuje nic ciekawego. Sport plus nie robi większej różnicy względem sport nie mówiąc o tym że można po prostu samemu zrzucić bieg. Zasadniczo poza launch controlem to pakiet stylistyczny za blisko 12k.
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 5.07.2023, 18:43 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Czy fotel w 718 ma isofix?
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 5.07.2023, 19:06 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
brum napisał(a): Czy fotel w 718 ma isofix? Opcjonalnie
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 5.07.2023, 23:43 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
tunix napisał(a): brum napisał(a): Czy fotel w 718 ma isofix? Opcjonalnie a czy jeśli kupię używkę bez isofix to czy mogę jakoś zamontować czy od razu wymiana fotela/i?
|
|
Góra |
|
Lynx
|
Napisane: 6.07.2023, 8:50 |
|
Dołączył: 6.05.2016 Posty: 52
Nr klubowicza: 735
|
W pewnym momencie zastanawiałem się nad dołożeniem Isofixa z przodu w 991.1. Poniżej zestawienie, które dostałem z ASO, nie wiem jak jest w 718.
Mocowanie na fotelik dziecięcy na siedzeniu pasażera
Obejmuje jarzmo mocujące ISOFIX oraz przełącznik na kluczyk do wyłączania poduszki powietrznej przedniego pasażera. Wskazówka: Podczas przewożenia dzieci o wadze do 27 kg poduszka powietrzna pasażera z przodu musi być wyłączona. Zależnie od modelu samochodu i wyposażenia wymagana jest nowa konsola dachu. Wiążą się z tym dodatkowe koszty. Bliższe informacje można uzyskać u Partnera Porsche. System ISOFIT/ISOFIT to bezpieczny, łatwy w obsłudze system mocowania fotelików dla dzieci, który tworzy sztywne połączenie między nadwoziem a fotelikiem dla dziecka.
Cena mocowania 890 zł brutto
Dodatkowo wymagana jest nowa konsola dachowa z dodatkowa kontrolką potwierdzającą dektywacje systemu airbag z strony pasażera. Cena 2389 zł brutto
Koszt montażu i kodowania 1414zł brutto. Całkowity koszt usługi 4693 zł brutto *
•Jeżeli w trakcie kodowania okaże się, że w historii sterownika poduszek powietrznych jest bład świadczący o kolizji. Konieczna będzie również wymian sterownika poduszki powietrznej
Cena nowego sterownika 5389 zł brutto + koszt wymiany i kodowania 1935 zł brutto.
_________________
Michał
Jest: .. in progress..
Było: 991.1 S / 991.1 TTS
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 6.07.2023, 10:02 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Nie wiem jak w 718 ale w 987.1 kiedyś dokładałem w Porsche Pana. Samo mocowanie i boczek kokpitu z wyłącznikiem poduszki. Z tego co kojarzę nie było to jakieś drogie.
|
|
Góra |
|
Mikkel
|
Napisane: 6.07.2023, 11:33 |
|
Dołączył: 19.02.2022 Posty: 35 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 853
|
Bartek_85 napisał(a): Wszystkie te informacje otrzymasz w salonie gdzie zamówiłeś samochód.
Łącznie ze składka OC / AC W tym roku oszczędziłem 9k na ubezpieczeniu 911 w porównaniu do oferty salonowej. Warto zawsze zrobić dobre rozeznanie.
_________________
991.2 4S
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 6.07.2023, 12:07 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
bompensiero napisał(a): Co do wymiany koloru na opcje pełna zgoda, ale czemu akurat sport chrono? Poza launch controlem przy PDK a rev matchingu na manualu nie oferuje nic ciekawego. Sport plus nie robi większej różnicy względem sport nie mówiąc o tym że można po prostu samemu zrzucić bieg. Zasadniczo poza launch controlem to pakiet stylistyczny za blisko 12k. Sport chrono to temat rzeka. Odpowiem nieco po amatorsku, bo nie jestem az takim fanbojem żeby się podpierać milionami źródeł. Miałem okazję jeździć bazowym Caymanem bez SC. Miał przycisk "sport" na konsoli i zwykły wydech, zawieszenie zdaje się też. Z moich WRAŻEŃ zderzonych potem z 2.0 z SC, opcjonalnym wydechem oraz zmiennym zawieszeniem różnica była wyczuwalna. Nie tylko w kwestii co jasne, że wydech inaczej pracuje, albo auto się utwardza, ale też same reakcje na gaz są inne w "sport" bez SC i "sport" na pokrętle SC. Zresztą można takie rozkminki znaleźć na forum 718. Są tam też szczegółowe rozpiski czym się tryby różnią. Dla mnie kolejne argumenty za to: - tryb indywidual, gdzie można pod siebie profil skonfigurować, co w połączeniu właśnie z wydechem i zawieszeniem daje naprawdę duże możliwości. - przycisk boost - kilkadziesiąt sekund "extra wszystkiego". - w trybie sport wydech robi bardzo dyskretne propsy Ok, wiem, że to może brzmieć zabawnie w silniku 2.0 ale jesli ktoś nie wie co za siedzeniami, to jest mocno zdziwiony. I powiem, że jak kiedyś myślałem o jakimś akcesoryjnym wydechu, to teraz uważam, że to nie ma sensu, to auto jest i tak wystarczająco szpanerskie i zwracające uwagę. Podkręcanie mu głośności w MOJEJ opinii zakrawa już na "wieś tańczy i śpiewa". Porsche to idealnie wyważyło. Reasumując, zrezygnowanie z koloru i asystentów a w zamian SC, wydech i zawieszenie to jest złoty strzał. Ale co kto lubi
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 6.07.2023, 12:10 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
Mikkel napisał(a): Bartek_85 napisał(a): Wszystkie te informacje otrzymasz w salonie gdzie zamówiłeś samochód.
Łącznie ze składka OC / AC W tym roku oszczędziłem 9k na ubezpieczeniu 911 w porównaniu do oferty salonowej. Warto zawsze zrobić dobre rozeznanie. Z ubezpieczeniem to jest loteria. Pierwszy rok miałem salon. W drugim PZU od znajomego agenta, bo było znaczniej taniej. W trzecim... znowu ASO, chociaż z przypadku zapytałem, a okazali się najtańsi na oczywiście niemal identycznych warunkach. Mam auto niezbyt kosztowne, ale różnica między ofertą od zaprzyjaźnionych agencji a ASO to było ok 2 tys.
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 6.07.2023, 12:31 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 152
|
Val napisał(a): bompensiero napisał(a): Co do wymiany koloru na opcje pełna zgoda, ale czemu akurat sport chrono? Poza launch controlem przy PDK a rev matchingu na manualu nie oferuje nic ciekawego. Sport plus nie robi większej różnicy względem sport nie mówiąc o tym że można po prostu samemu zrzucić bieg. Zasadniczo poza launch controlem to pakiet stylistyczny za blisko 12k. Sport chrono to temat rzeka. Odpowiem nieco po amatorsku, bo nie jestem az takim fanbojem żeby się podpierać milionami źródeł. Miałem okazję jeździć bazowym Caymanem bez SC. Miał przycisk "sport" na konsoli i zwykły wydech, zawieszenie zdaje się też. Z moich WRAŻEŃ zderzonych potem z 2.0 z SC, opcjonalnym wydechem oraz zmiennym zawieszeniem różnica była wyczuwalna. Nie tylko w kwestii co jasne, że wydech inaczej pracuje, albo auto się utwardza, ale też same reakcje na gaz są inne w "sport" bez SC i "sport" na pokrętle SC. Zresztą można takie rozkminki znaleźć na forum 718. Są tam też szczegółowe rozpiski czym się tryby różnią. Dla mnie kolejne argumenty za to: - tryb indywidual, gdzie można pod siebie profil skonfigurować, co w połączeniu właśnie z wydechem i zawieszeniem daje naprawdę duże możliwości. - przycisk boost - kilkadziesiąt sekund "extra wszystkiego". - w trybie sport wydech robi bardzo dyskretne propsy Ok, wiem, że to może brzmieć zabawnie w silniku 2.0 ale jesli ktoś nie wie co za siedzeniami, to jest mocno zdziwiony. I powiem, że jak kiedyś myślałem o jakimś akcesoryjnym wydechu, to teraz uważam, że to nie ma sensu, to auto jest i tak wystarczająco szpanerskie i zwracające uwagę. Podkręcanie mu głośności w MOJEJ opinii zakrawa już na "wieś tańczy i śpiewa". Porsche to idealnie wyważyło. Reasumując, zrezygnowanie z koloru i asystentów a w zamian SC, wydech i zawieszenie to jest złoty strzał. Ale co kto lubi Zgadzam się w 100%, SC must have.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|