Autor |
Wiadomość |
bompensiero
|
Napisane: 6.07.2023, 15:02 |
|
Dołączył: 26.06.2023 Posty: 14
|
Val napisał(a): bompensiero napisał(a): Co do wymiany koloru na opcje pełna zgoda, ale czemu akurat sport chrono? Poza launch controlem przy PDK a rev matchingu na manualu nie oferuje nic ciekawego. Sport plus nie robi większej różnicy względem sport nie mówiąc o tym że można po prostu samemu zrzucić bieg. Zasadniczo poza launch controlem to pakiet stylistyczny za blisko 12k. Sport chrono to temat rzeka. Odpowiem nieco po amatorsku, bo nie jestem az takim fanbojem żeby się podpierać milionami źródeł. Miałem okazję jeździć bazowym Caymanem bez SC. Miał przycisk "sport" na konsoli i zwykły wydech, zawieszenie zdaje się też. Z moich WRAŻEŃ zderzonych potem z 2.0 z SC, opcjonalnym wydechem oraz zmiennym zawieszeniem różnica była wyczuwalna. Nie tylko w kwestii co jasne, że wydech inaczej pracuje, albo auto się utwardza, ale też same reakcje na gaz są inne w "sport" bez SC i "sport" na pokrętle SC. Zresztą można takie rozkminki znaleźć na forum 718. Są tam też szczegółowe rozpiski czym się tryby różnią. Dla mnie kolejne argumenty za to: - tryb indywidual, gdzie można pod siebie profil skonfigurować, co w połączeniu właśnie z wydechem i zawieszeniem daje naprawdę duże możliwości. - przycisk boost - kilkadziesiąt sekund "extra wszystkiego". - w trybie sport wydech robi bardzo dyskretne propsy Ok, wiem, że to może brzmieć zabawnie w silniku 2.0 ale jesli ktoś nie wie co za siedzeniami, to jest mocno zdziwiony. I powiem, że jak kiedyś myślałem o jakimś akcesoryjnym wydechu, to teraz uważam, że to nie ma sensu, to auto jest i tak wystarczająco szpanerskie i zwracające uwagę. Podkręcanie mu głośności w MOJEJ opinii zakrawa już na "wieś tańczy i śpiewa". Porsche to idealnie wyważyło. Reasumując, zrezygnowanie z koloru i asystentów a w zamian SC, wydech i zawieszenie to jest złoty strzał. Ale co kto lubi Aktywy wydech - kwestia gustu. Sport response button nie daje 20s extra wszystkiego tylko powoduje uruchomienie sport plus na 20 sekund niezależnie od trybu w którym się znajduje obecnie samochód - innymi słowy można jechać na Normalu i tylko chwilo przejść w Sport Plus. Ultra fajny gimmick ale nic czego nie ma w podstawie. Drążyłem temat niedawno i na żadnym forum nie trafiłem na informację na temat tego czym dokładnie różni się sport od sport plus (mam na myśli performance - wysokości RPM itd. - kwestia wydechu opuszczam). Natomiast jeśli ktoś ma dostęp do takiej informacji to byłoby świetnie - sam bardzo intensywnie myślę nad SC.
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 6.07.2023, 15:42 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
bompensiero napisał(a): Aktywy wydech - kwestia gustu.
Sport response button nie daje 20s extra wszystkiego tylko powoduje uruchomienie sport plus na 20 sekund niezależnie od trybu w którym się znajduje obecnie samochód - innymi słowy można jechać na Normalu i tylko chwilo przejść w Sport Plus. Ultra fajny gimmick ale nic czego nie ma w podstawie.
Drążyłem temat niedawno i na żadnym forum nie trafiłem na informację na temat tego czym dokładnie różni się sport od sport plus (mam na myśli performance - wysokości RPM itd. - kwestia wydechu opuszczam).
Natomiast jeśli ktoś ma dostęp do takiej informacji to byłoby świetnie - sam bardzo intensywnie myślę nad SC. Do ustalenia z tym overboostem - niemniej mając pokrętło trybów zmiany przejście w sport+ (prawy) nawet z przeciwnego bieguna tj. indywidual (lewy) zajmuje ułamek sekundy. Po co kolejny button? I dlaczego tylko na 20 sekund jeśli na sport+ z pokrętła możesz jeździć cały dzień? Dla mnie to byłoby bez sensu i brzmi mało logicznie. Ale może, kto wie. Tabelka z różnicami między trybami SC opracowana przez samo Porsche jest na pewno, widziałem ją wielokrotnie, wyglądała jak screen z manuala (widziałem anglojęzyczną). Poszukam, zobaczę też w papierowej wersji, którą dostałem do auta. Edycja: overboost piszesz nic czego nie ma w podstawie? Przecież w podstawie nie masz sport +, masz co najwyżej sport i jeszcze moim zdaniem to nie ten sam sport co w SC 🤔
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 6.07.2023, 18:09 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
bompensiero napisał(a): Drążyłem temat niedawno i na żadnym forum nie trafiłem na informację na temat tego czym dokładnie różni się sport od sport plus (mam na myśli performance - wysokości RPM itd. - kwestia wydechu opuszczam).
Dużo detali. W sport plus skrzynia zmienia przełożenia później - przy wyższych RPM. System stabilizacji reaguje później. Jeśli całkowicie wyłączysz PSM to on i tak się włączy gdy czujniki ABS przy hamowaniu wykryją blokowanie koła - dla trybu Sport jednego, dla trybu Sport Plus - dwa muszą zostać zablokowane. Mapa pedału gazu jest inna - co ciekawe w Sport bardziej agresywna - gdy włączysz Sport Plus i na II biegu wciśniesz tylko tyle gazu żeby jechać ze stałą prędkością to po przełączeniu na Sport auto zacznie delikatnie przyspieszać (4.0 przynajmniej tak ma). W 991.2 w Sport auto strzelało z wydechu przy ujęciu gazu, w Sport Plus nie strzelało. Pewnie jest dużo takich drobnych różnic.
|
|
Góra |
|
bompensiero
|
Napisane: 6.07.2023, 19:32 |
|
Dołączył: 26.06.2023 Posty: 14
|
Jedyne do czego dotarłem to pogłoski o tym że sport response button ładuje 0.20 bara na te 20 sekund oraz podobno tak jak pisze kolega tunix mapa odcinki jest przesuwana nieco w prawo natomiast przyznam że próbowałem odkopać taką informację w manualach ale nie byłem w stanie, tak samo jak kilkukrotnie natrafiłem na posty (forum 718 global) w których odnoszono się do "bardziej sportowej mapy PDK" ale nikt nigdy nie wkleił jakiegoś porównania. Szczerze powiedziawszy to aż dziwne że samo Porsche nie udostępnia nawet szczątka informacji co zyskuje człowiek wybierając sport chrono w ramach reklamy tego pakietu.
Co do wydechu to tak jak mówiłem jak najbardziej tak, natomiast to kwestia indywidualna.
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 6.07.2023, 23:30 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
bompensiero napisał(a): Jedyne do czego dotarłem to pogłoski o tym że sport response button ładuje 0.20 bara na te 20 sekund oraz podobno tak jak pisze kolega tunix mapa odcinki jest przesuwana nieco w prawo natomiast przyznam że próbowałem odkopać taką informację w manualach ale nie byłem w stanie, tak samo jak kilkukrotnie natrafiłem na posty (forum 718 global) w których odnoszono się do "bardziej sportowej mapy PDK" ale nikt nigdy nie wkleił jakiegoś porównania. Szczerze powiedziawszy to aż dziwne że samo Porsche nie udostępnia nawet szczątka informacji co zyskuje człowiek wybierając sport chrono w ramach reklamy tego pakietu.
Co do wydechu to tak jak mówiłem jak najbardziej tak, natomiast to kwestia indywidualna. Poszedłem się przejechać. Miałem raję, że mi nie pasowało cos w twojej teorii. Przecież gdyby overboost był sport+ przez 20 sek to nie powinno sie dać go włączyć w trybie sport+ lub nie powinno się nic zadziać. A tu się okazuje, że sie da i dzieje się mocno Przede wszystkim pedał gazu jest bardzo tkliwy, a auto od razu wkręca się i utrzymuje obroty na poziomie ok 5,5 tys :0 Czyli co najmniej tysiąc więcej niż sport+ Ciężko mi było te skalę przesunąc w popołudniowym szczycie na gierkówce. Ale definitywnie overboost to jest coś innego niż pozostałe tryby SC. Poszukam Ci tej tabelki w wolnej chwili, kojarzę w jakim miejscu ją widziałem.
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 7.07.2023, 2:26 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Czy warto kupić nowe z salonu czy używkę można dorwać znacznie taniej z małym ryzykiem, że coś zatajone?
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 7.07.2023, 14:33 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
Używki nie można dorwać znacznie taniej. Chyba, że z dużym ryzykiem, że coś zatajone
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 7.07.2023, 22:38 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 531 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
Val napisał(a): Używki nie można dorwać znacznie taniej. Chyba, że z dużym ryzykiem, że coś zatajone Pewnie, że można w kwietniu kupiłem, zrobiłem przegląd przed zakupem, kupiłem nowe opony, serwis olejowy, wykupiłem gwarancje na 3 lata i teraz się cieszę z jazdy bez dachu na głową. Jak idę do garażu to mam cały czas banana na twarzy, niby zwykła kosiarka z dwu-litrowym silnikiem, ale frajda niesamowita, duży gokart przyklejony do asfaltu Konfiguracja 718 wg kalkulatora ponad 380tys z roku 2020, czyli jak był kupiony w salonie w Łodzi. Cena mojego zakupu 2 z przodu z małym haczykiem po doliczeniu wszystkich wspomnianych powyżej kosztów.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallicjest: Macan S i Boxster 718 http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 8.07.2023, 0:26 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 531 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
Mały pomiar 0-100 wg GPS wyszedł na LC 4.1 Oczywiście na rozgrzanym oleju
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallicjest: Macan S i Boxster 718 http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 8.07.2023, 12:04 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
PoZoR napisał(a): Konfiguracja 718 wg kalkulatora ponad 380tys z roku 2020, czyli jak był kupiony w salonie w Łodzi. Cena mojego zakupu 2 z przodu z małym haczykiem po doliczeniu wszystkich wspomnianych powyżej kosztów. Gdzie/jak kupowałeś? Jakieś Otomoto czy strona Porsche? jaki to rocznik - 2020? Możesz coś naświetlić w kwestii kosztów o których wspomniałeś? Serwis w ASO rozumiem? Ile kosztuje takie ubezpieczenie 3 lata - czy to ubezpieczenie Porsche Approved?
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 8.07.2023, 16:38 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 531 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
brum napisał(a): PoZoR napisał(a): Konfiguracja 718 wg kalkulatora ponad 380tys z roku 2020, czyli jak był kupiony w salonie w Łodzi. Cena mojego zakupu 2 z przodu z małym haczykiem po doliczeniu wszystkich wspomnianych powyżej kosztów. Gdzie/jak kupowałeś? Jakieś Otomoto czy strona Porsche? jaki to rocznik - 2020? Możesz coś naświetlić w kwestii kosztów o których wspomniałeś? Serwis w ASO rozumiem? Ile kosztuje takie ubezpieczenie 3 lata - czy to ubezpieczenie Porsche Approved? Na Otomoto, rocznik 2019 rejestracja maj 2020, salon Polska, bezwypadkowy i z aktywną gwarancją Porsche Approved do maja 2023, Serwis olejowy w ASO PCS koszt koło 1.800,00 Przedłużenie w maju 2023r. Porsche Approved na 3 lata wraz z Porsche Assistance koszt 2.569 Eur.
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallicjest: Macan S i Boxster 718 http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 11.07.2023, 13:47 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
PoZoR napisał(a): brum napisał(a): PoZoR napisał(a): Konfiguracja 718 wg kalkulatora ponad 380tys z roku 2020, czyli jak był kupiony w salonie w Łodzi. Cena mojego zakupu 2 z przodu z małym haczykiem po doliczeniu wszystkich wspomnianych powyżej kosztów. Gdzie/jak kupowałeś? Jakieś Otomoto czy strona Porsche? jaki to rocznik - 2020? Możesz coś naświetlić w kwestii kosztów o których wspomniałeś? Serwis w ASO rozumiem? Ile kosztuje takie ubezpieczenie 3 lata - czy to ubezpieczenie Porsche Approved? Na Otomoto, rocznik 2019 rejestracja maj 2020, salon Polska, bezwypadkowy i z aktywną gwarancją Porsche Approved do maja 2023, Serwis olejowy w ASO PCS koszt koło 1.800,00 Przedłużenie w maju 2023r. Porsche Approved na 3 lata wraz z Porsche Assistance koszt 2.569 Eur. To chyba jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę Ja szukałem 718 cały 2020 oraz połowę 2021. Oferty z otomoto, olx, salonów znałem na pamięć. Generalnie auta bez szkody oraz niezajechane to było kilka sztuk, bardzo mocno doposazonych i kosztujących ok 20% extra retail. Plus 2-3 spydery za pół miliona. Kilka moich przygód tu nawet chyba opisywałem. Krętactwo, kombinowanie, oszustwa sprzedających - na porządku dziennym. Zatajanie wypadkowości, nagłe znikanie ogłoszeń po umówieniu na weryfikację w warsztacie, picowanie złomu i podbijanie ceny przez łańcuszek handlarzy, to wszystko było przykrą normą... Więc ja już byłem zdecydowany, że zamawiam nowe z opcją odbioru około maja 2022. Nawet wiłem się w slot w Krakowie na Caymana. I nastąpił nagły zwrot akcji, na tym forum poznałem przesympatycznego kolegę, który nie tylko, że mi wybił z głowy Caymana na rzecz Boxstera to jeszcze mi odstąpił swoje żółte cacko po kilku miesiącach i już od sierpnia 2021 jeździłem pachnącym nowością roadsterem z maleńkim przebiegiem Co równie istotne, auto było skonfigurowane w bardzo przemyślany sposób przez człowieka, który zna się na rzeczy. Mój konfig już wiem, że byłby niepotrzebnie droższy, to jeszcze gorszy bo nazamawiałbym głupot, pomijając rzeczy szalenie ważne. Gratuluję świetnego bolidu 👍
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 11.07.2023, 14:27 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
Val napisał(a): bompensiero napisał(a): Jedyne do czego dotarłem to pogłoski o tym że sport response button ładuje 0.20 bara na te 20 sekund oraz podobno tak jak pisze kolega tunix mapa odcinki jest przesuwana nieco w prawo natomiast przyznam że próbowałem odkopać taką informację w manualach ale nie byłem w stanie, tak samo jak kilkukrotnie natrafiłem na posty (forum 718 global) w których odnoszono się do "bardziej sportowej mapy PDK" ale nikt nigdy nie wkleił jakiegoś porównania. Szczerze powiedziawszy to aż dziwne że samo Porsche nie udostępnia nawet szczątka informacji co zyskuje człowiek wybierając sport chrono w ramach reklamy tego pakietu.
Co do wydechu to tak jak mówiłem jak najbardziej tak, natomiast to kwestia indywidualna. (...) Poszukam Ci tej tabelki w wolnej chwili, kojarzę w jakim miejscu ją widziałem. Na tabelkę jeszcze nie trafiłem, natomiast takie info, z którego wynika, że to nie jest kosztowny design pakett * Driver-Selectable Driving Modes: The steering wheel inside a model with Sport Chrono includes a switch that allows the driver to change the performance profile of their vehicle as they cruise through Milpitas. The switch offers four modes: Normal, SPORT, SPORT PLUS, and Individual. * Launch Control: Paired with the Porsche Doppelkupplung (PDK) transmission, Sport Chrono integrates Launch Control, which gives the vehicle a race-start function. * Motorsports-Inspired Gear Shifting: Sport Chrono gives the PDK unique and racing-derived gearshifting strategies for the fastest acceleration possible. * SPORT Response: New for models like the 718, SPORT Response allows you to press a button in the center of the mode switch. Pressing this button gears the engine and transmission up to release a tremendous amount of power for about 20 seconds, giving you maximum acceleration and responsiveness. * Interior Upgrades: Models with the Porsche Sport Chrono Package include a few distinctive features inside the cabin, including a dash-mounted stopwatch and PCM upgrades like a performance display. * Dynamic Transmission Mounts: With Sport Chrono, the mounts stiffen to improve handling, power transmission ano shifting performance.
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 11.07.2023, 15:00 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Val napisał(a): To chyba jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę Ja szukałem 718 cały 2020 oraz połowę 2021. Oferty z otomoto, olx, salonów znałem na pamięć. Generalnie auta bez szkody oraz niezajechane to było kilka sztuk, bardzo mocno doposazonych i kosztujących ok 20% extra retail. Plus 2-3 spydery za pół miliona. Kilka moich przygód tu nawet chyba opisywałem. Krętactwo, kombinowanie, oszustwa sprzedających - na porządku dziennym. Zatajanie wypadkowości, nagłe znikanie ogłoszeń po umówieniu na weryfikację w warsztacie, picowanie złomu i podbijanie ceny przez łańcuszek handlarzy, to wszystko było przykrą normą... Więc ja już byłem zdecydowany, że zamawiam nowe z opcją odbioru około maja 2022. Nawet wiłem się w slot w Krakowie na Caymana. I nastąpił nagły zwrot akcji, na tym forum poznałem przesympatycznego kolegę, który nie tylko, że mi wybił z głowy Caymana na rzecz Boxstera to jeszcze mi odstąpił swoje żółte cacko po kilku miesiącach i już od sierpnia 2021 jeździłem pachnącym nowością roadsterem z maleńkim przebiegiem Co równie istotne, auto było skonfigurowane w bardzo przemyślany sposób przez człowieka, który zna się na rzeczy. Mój konfig już wiem, że byłby niepotrzebnie droższy, to jeszcze gorszy bo nazamawiałbym głupot, pomijając rzeczy szalenie ważne. Gratuluję świetnego bolidu 👍 Właśnie w tym rzecz, ja się na tym nie znam, a w naszym pięknym kraju 2/3 używanych aut to jakieś problematyczne szroty. Z kolei w salonie duża przebitka, też bym chętnie kupił jakąś sensowną używkę w sensownej cenie. No i chyba z tym samym forumowiczem pisałeś, bo ja też teraz na boxtera poluję . Też mnie przerastają te konfiguracje - nie znam się na tym, nie wiem co warto co nie, a jak dodałem na wyczucie to wyszło +30% ceny. Kupuję też nową Hondę Type R i tam jest prosto, dodatki to tylko carbon albo iluminacja i wszystko inne jest w postawie. Ostatecznie też chyba będę używki szukać i jak rozumiem, że z aktywnym Porsche Approved mam najmniejsze ryzyko? Wolę zapłacić trochę więcej i mieć święty spokój, ale też niekoniecznie 350-400 tys jeśli można lekko 100 tys tańsze kupić z małym przebiegiem bo sam dużo przebiegu też nie zrobię. Teraz też chyba muszę kogoś poznać na forum, kto sprzeda sprawdzoną furkę, albo tam na stronie oficjalnej Porsche coś kupić z Porsche Approved? Z "minusów" to strasznie podobają mi się lakiery ten niebieski (shark?) oraz lava orange, z naciskiem na niebieski, a chyba takich aut jest znacznie mniej. No i jeszcze potrzebuję ISOFIX bo Porsche głównie będę odwozić dziecko do przedszkola .
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 11.07.2023, 15:16 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
brum napisał(a): Val napisał(a): To chyba jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę Ja szukałem 718 cały 2020 oraz połowę 2021. Oferty z otomoto, olx, salonów znałem na pamięć. Generalnie auta bez szkody oraz niezajechane to było kilka sztuk, bardzo mocno doposazonych i kosztujących ok 20% extra retail. Plus 2-3 spydery za pół miliona. Kilka moich przygód tu nawet chyba opisywałem. Krętactwo, kombinowanie, oszustwa sprzedających - na porządku dziennym. Zatajanie wypadkowości, nagłe znikanie ogłoszeń po umówieniu na weryfikację w warsztacie, picowanie złomu i podbijanie ceny przez łańcuszek handlarzy, to wszystko było przykrą normą... Więc ja już byłem zdecydowany, że zamawiam nowe z opcją odbioru około maja 2022. Nawet wiłem się w slot w Krakowie na Caymana. I nastąpił nagły zwrot akcji, na tym forum poznałem przesympatycznego kolegę, który nie tylko, że mi wybił z głowy Caymana na rzecz Boxstera to jeszcze mi odstąpił swoje żółte cacko po kilku miesiącach i już od sierpnia 2021 jeździłem pachnącym nowością roadsterem z maleńkim przebiegiem Co równie istotne, auto było skonfigurowane w bardzo przemyślany sposób przez człowieka, który zna się na rzeczy. Mój konfig już wiem, że byłby niepotrzebnie droższy, to jeszcze gorszy bo nazamawiałbym głupot, pomijając rzeczy szalenie ważne. Gratuluję świetnego bolidu 👍 Właśnie w tym rzecz, ja się na tym nie znam, a w naszym pięknym kraju 2/3 używanych aut to jakieś problematyczne szroty. Z kolei w salonie duża przebitka, też bym chętnie kupił jakąś sensowną używkę w sensownej cenie. No i chyba z tym samym forumowiczem pisałeś, bo ja też teraz na boxtera poluję . Też mnie przerastają te konfiguracje - nie znam się na tym, nie wiem co warto co nie, a jak dodałem na wyczucie to wyszło +30% ceny. Kupuję też nową Hondę Type R i tam jest prosto, dodatki to tylko carbon albo iluminacja i wszystko inne jest w postawie. Ostatecznie też chyba będę używki szukać i jak rozumiem, że z aktywnym Porsche Approved mam najmniejsze ryzyko? Wolę zapłacić trochę więcej i mieć święty spokój, ale też niekoniecznie 350-400 tys jeśli można lekko 100 tys tańsze kupić z małym przebiegiem bo sam dużo przebiegu też nie zrobię. Teraz też chyba muszę kogoś poznać na forum, kto sprzeda sprawdzoną furkę, albo tam na stronie oficjalnej Porsche coś kupić z Porsche Approved? Z "minusów" to strasznie podobają mi się lakiery ten niebieski (shark?) oraz lava orange, z naciskiem na niebieski, a chyba takich aut jest znacznie mniej. No i jeszcze potrzebuję ISOFIX bo Porsche głównie będę odwozić dziecko do przedszkola . Nie wiem czy to ten sam kolega (Adam). Z tego co się czasem pochwali, to poszedł w 911tki bez dachu, miał już czerwoną i niebieską od ub. roku PA na pewno daje ci jakiś względny spokój. Ale pomyśl, że jak trzaśniesz autem lub je powiedzmy zalejesz, a jesteś pomiędzy okresami przeglądów w aso, to PA może być złudne. Ale to moja hipoteza tylko, możliwe że to działa jakoś inaczej 🤔 Auto, które kolega wkleił powyżej wygląda jak samochód, który mi rekomendowano, człowiek bodajże spod Częstochowy sprzedawał je pod koniec 2021. Możliwe, że bym się skusił i olał slot w Krakowie, ale miałem już swoje. Tak więc czasem długo, długo nic a potem bum, coś wpadnie Ja PA nie wziąłem. Znajomy ma renomowane nie-ASO Porsche i powiedział mi, że to nie ma sensu dla tak prostego i mocno niezawodnego modelu, na dodatek sensownie dotartego jeszcze na gwarancji. Gdyby to była Panamera, to rekomendacja byłaby dokładnie odwrotna W kwestii konfiguracji mam już sensowną wiedzę, ale to wiedza wtórna, będąca efektem doświadczeń i wielu rozmów już z obeznanymi ludźmi ze światka właścicieli 718. Na stracie byłem mocno rozjechany z rzeczywistymi potrzebami i możliwościami. W ciemno zawsze działasz na wyczucie, chyba że cenowo sky is the limit i kupujesz wszystko.
|
|
Góra |
|
brum
|
Napisane: 11.07.2023, 17:31 |
|
Dołączył: 1.07.2023 Posty: 10
|
Val napisał(a): Nie wiem czy to ten sam kolega (Adam). Z tego co się czasem pochwali, to poszedł w 911tki bez dachu, miał już czerwoną i niebieską od ub. roku PA na pewno daje ci jakiś względny spokój. Ale pomyśl, że jak trzaśniesz autem lub je powiedzmy zalejesz, a jesteś pomiędzy okresami przeglądów w aso, to PA może być złudne. Ale to moja hipoteza tylko, możliwe że to działa jakoś inaczej 🤔 Auto, które kolega wkleił powyżej wygląda jak samochód, który mi rekomendowano, człowiek bodajże spod Częstochowy sprzedawał je pod koniec 2021. Możliwe, że bym się skusił i olał slot w Krakowie, ale miałem już swoje. Tak więc czasem długo, długo nic a potem bum, coś wpadnie Ja PA nie wziąłem. Znajomy ma renomowane nie-ASO Porsche i powiedział mi, że to nie ma sensu dla tak prostego i mocno niezawodnego modelu, na dodatek sensownie dotartego jeszcze na gwarancji. Gdyby to była Panamera, to rekomendacja byłaby dokładnie odwrotna W kwestii konfiguracji mam już sensowną wiedzę, ale to wiedza wtórna, będąca efektem doświadczeń i wielu rozmów już z obeznanymi ludźmi ze światka właścicieli 718. Na stracie byłem mocno rozjechany z rzeczywistymi potrzebami i możliwościami. W ciemno zawsze działasz na wyczucie, chyba że cenowo sky is the limit i kupujesz wszystko. Tak, i od razu publicznie szacunek dla niego za normalne ludzkie podejście, informacje o kosztach itp. Mało dziś takich osób, które poświęca czas aby bezinteresownie komuś z pasji dać jakieś info. A na forum jak to na forum, docinki w kółko. To, że kogoś stać na Porsche z salonu nie znaczy, że musi przepłacić, bo statystycznie jak kogoś stać to dlatego, że szanuje pieniądz i woli zainwestować niż wydawać na głupoty. Różnica 100tys to sporo skoro to 1/3 wartości auta i można to lepiej zainwestować niż w furę, w którą będzie jeździć się "od święta" bo ciężko mieć rodzinne daily jako 718 . Natomiast rozumiem, że dla wielu osób szczególnie na takim forum może być niepojęte, że jeżdżę dziś autem za 1/2 miesięcznego zarobku. Co do PA to też za namową kolegi nie wezmę, dowiedziałem się też, że mój mechanik również serwisuje ten model Porsche, a trochę kupuję auto pod mechanika, który mnie nigdy nie oszukał i wszystko było ok. Nie mam siły, zdrowia i czasu na droczenie się z mechanikami . Zakładam więc, że w moim przypadku najlepiej z oficjalnej strony Porsche brać używane z PA, aby nie wtopić? Czy ew z oficjalnej, ale bez PA też warto? Chyba jak ktoś przez salon sprzedaje to raczej nie jakiś szrot? Chociaż w naszym kraju to wszystko możliwe .
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 11.07.2023, 19:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
brum napisał(a): Val napisał(a): Nie wiem czy to ten sam kolega (Adam). Z tego co się czasem pochwali, to poszedł w 911tki bez dachu, miał już czerwoną i niebieską od ub. roku PA na pewno daje ci jakiś względny spokój. Ale pomyśl, że jak trzaśniesz autem lub je powiedzmy zalejesz, a jesteś pomiędzy okresami przeglądów w aso, to PA może być złudne. Ale to moja hipoteza tylko, możliwe że to działa jakoś inaczej Auto, które kolega wkleił powyżej wygląda jak samochód, który mi rekomendowano, człowiek bodajże spod Częstochowy sprzedawał je pod koniec 2021. Możliwe, że bym się skusił i olał slot w Krakowie, ale miałem już swoje. Tak więc czasem długo, długo nic a potem bum, coś wpadnie Ja PA nie wziąłem. Znajomy ma renomowane nie-ASO Porsche i powiedział mi, że to nie ma sensu dla tak prostego i mocno niezawodnego modelu, na dodatek sensownie dotartego jeszcze na gwarancji. Gdyby to była Panamera, to rekomendacja byłaby dokładnie odwrotna W kwestii konfiguracji mam już sensowną wiedzę, ale to wiedza wtórna, będąca efektem doświadczeń i wielu rozmów już z obeznanymi ludźmi ze światka właścicieli 718. Na stracie byłem mocno rozjechany z rzeczywistymi potrzebami i możliwościami. W ciemno zawsze działasz na wyczucie, chyba że cenowo sky is the limit i kupujesz wszystko. Tak, i od razu publicznie szacunek dla niego za normalne ludzkie podejście, informacje o kosztach itp. Mało dziś takich osób, które poświęca czas aby bezinteresownie komuś z pasji dać jakieś info. A na forum jak to na forum, docinki w kółko. To, że kogoś stać na Porsche z salonu nie znaczy, że musi przepłacić, bo statystycznie jak kogoś stać to dlatego, że szanuje pieniądz i woli zainwestować niż wydawać na głupoty. Różnica 100tys to sporo skoro to 1/3 wartości auta i można to lepiej zainwestować niż w furę, w którą będzie jeździć się "od święta" bo ciężko mieć rodzinne daily jako 718 . Natomiast rozumiem, że dla wielu osób szczególnie na takim forum może być niepojęte, że jeżdżę dziś autem za 1/2 miesięcznego zarobku. Co do PA to też za namową kolegi nie wezmę, dowiedziałem się też, że mój mechanik również serwisuje ten model Porsche, a trochę kupuję auto pod mechanika, który mnie nigdy nie oszukał i wszystko było ok. Nie mam siły, zdrowia i czasu na droczenie się z mechanikami . Zakładam więc, że w moim przypadku najlepiej z oficjalnej strony Porsche brać używane z PA, aby nie wtopić? Czy ew z oficjalnej, ale bez PA też warto? Chyba jak ktoś przez salon sprzedaje to raczej nie jakiś szrot? Chociaż w naszym kraju to wszystko możliwe . Jak kupujesz auto z PA to możesz mieć pewność w 99,9% ze wlasciciel dba o auto i je regularnie serwisuje. A jak nie ma zawsze warto zrobić przegląd 111 punktów w ASO po którym PA można kupić. Po za tym 11 tys za 3 lata w przeciągu których wykonasz tylko jeden obowiązkowy przegląd w serwisie to wcale nie tak dużo. Możesz kupić na rok. Nie jest wcale dużo drożej. Oczywiście jeżeli będziesz robił rocznie 5 tys km to może nie ma to sensu. Ale jak coś się sypnie to na pewno będzie kosztowało sporo, jak to w Porsche
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
fjgfhjftjmktd
|
Napisane: 11.07.2023, 21:25 |
|
Dołączył: 11.03.2022 Posty: 7
Nr klubowicza: 815
|
Val napisał(a): Poszukam Ci tej tabelki w wolnej chwili, kojarzę w jakim miejscu ją widziałem. Podrzucam, bo akurat miałem na wierzchu
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 11.07.2023, 21:42 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Seb napisał(a): brum napisał(a): Val napisał(a): Nie wiem czy to ten sam kolega (Adam). Z tego co się czasem pochwali, to poszedł w 911tki bez dachu, miał już czerwoną i niebieską od ub. roku PA na pewno daje ci jakiś względny spokój. Ale pomyśl, że jak trzaśniesz autem lub je powiedzmy zalejesz, a jesteś pomiędzy okresami przeglądów w aso, to PA może być złudne. Ale to moja hipoteza tylko, możliwe że to działa jakoś inaczej Auto, które kolega wkleił powyżej wygląda jak samochód, który mi rekomendowano, człowiek bodajże spod Częstochowy sprzedawał je pod koniec 2021. Możliwe, że bym się skusił i olał slot w Krakowie, ale miałem już swoje. Tak więc czasem długo, długo nic a potem bum, coś wpadnie Ja PA nie wziąłem. Znajomy ma renomowane nie-ASO Porsche i powiedział mi, że to nie ma sensu dla tak prostego i mocno niezawodnego modelu, na dodatek sensownie dotartego jeszcze na gwarancji. Gdyby to była Panamera, to rekomendacja byłaby dokładnie odwrotna W kwestii konfiguracji mam już sensowną wiedzę, ale to wiedza wtórna, będąca efektem doświadczeń i wielu rozmów już z obeznanymi ludźmi ze światka właścicieli 718. Na stracie byłem mocno rozjechany z rzeczywistymi potrzebami i możliwościami. W ciemno zawsze działasz na wyczucie, chyba że cenowo sky is the limit i kupujesz wszystko. Tak, i od razu publicznie szacunek dla niego za normalne ludzkie podejście, informacje o kosztach itp. Mało dziś takich osób, które poświęca czas aby bezinteresownie komuś z pasji dać jakieś info. A na forum jak to na forum, docinki w kółko. To, że kogoś stać na Porsche z salonu nie znaczy, że musi przepłacić, bo statystycznie jak kogoś stać to dlatego, że szanuje pieniądz i woli zainwestować niż wydawać na głupoty. Różnica 100tys to sporo skoro to 1/3 wartości auta i można to lepiej zainwestować niż w furę, w którą będzie jeździć się "od święta" bo ciężko mieć rodzinne daily jako 718 . Natomiast rozumiem, że dla wielu osób szczególnie na takim forum może być niepojęte, że jeżdżę dziś autem za 1/2 miesięcznego zarobku. Co do PA to też za namową kolegi nie wezmę, dowiedziałem się też, że mój mechanik również serwisuje ten model Porsche, a trochę kupuję auto pod mechanika, który mnie nigdy nie oszukał i wszystko było ok. Nie mam siły, zdrowia i czasu na droczenie się z mechanikami . Zakładam więc, że w moim przypadku najlepiej z oficjalnej strony Porsche brać używane z PA, aby nie wtopić? Czy ew z oficjalnej, ale bez PA też warto? Chyba jak ktoś przez salon sprzedaje to raczej nie jakiś szrot? Chociaż w naszym kraju to wszystko możliwe . Jak kupujesz auto z PA to możesz mieć pewność w 99,9% ze wlasciciel dba o auto i je regularnie serwisuje. A jak nie ma zawsze warto zrobić przegląd 111 punktów w ASO po którym PA można kupić. Po za tym 11 tys za 3 lata w przeciągu których wykonasz tylko jeden obowiązkowy przegląd w serwisie to wcale nie tak dużo. Możesz kupić na rok. Nie jest wcale dużo drożej. Oczywiście jeżeli będziesz robił rocznie 5 tys km to może nie ma to sensu. Ale jak coś się sypnie to na pewno będzie kosztowało sporo, jak to w Porsche Sam mam PA dla swietego spokoju, zeby sie niczym nie martwic i wliczam w to koszty posiadania takiego samochodu. Tylko pisanie, ze jak jest PA to jest pewnosc w 99.9% ze wlasciciel dbal i REGULARNIE serwisowal to duza przesada. Serwisujac wedlug zalecen ASO, mozesz wymieniac olej po 2 latach/30tys km, w PDK 180tys km. Czy uwazasz takie interwaly za regularny serwis i ze auto jest zadbane? Wedlug mnie nie. Oczywiscie, tez wykupisz PA i mozesz miec to w dupie. Fajnie jak jest PA, ale trzeba patrzec na historie serwisowa.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
bompensiero
|
Napisane: 12.07.2023, 10:49 |
|
Dołączył: 26.06.2023 Posty: 14
|
fjgfhjftjmktd napisał(a): Val napisał(a): Poszukam Ci tej tabelki w wolnej chwili, kojarzę w jakim miejscu ją widziałem. Podrzucam, bo akurat miałem na wierzchu Dzieki za tabelkę natomiast to dalej nie mówi absolutnie nic. Jest napis Performance - świetnie, tylko co to oznacza?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|