Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.02.2016, 3:46 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Witam ponownie wszystkich forumowiczów!
Niestety pojawił się kolejny problem w moim Boxsterze. Po wymianie wadliwego przekaźnika pompy paliwa po kilku miesiącach bez problemów stało się to:

Po przejechaniu kilku km i zatrzymaniu się na stacji. Po ponownym odpaleniu przejechałem 10-20 metrów i samochód zgasł. Ponowne odpalenie startowało silnik na 2-3 sekundy i potem gasł. Następnego dnia silnik kręci, ale nie odpala.

Pierwsza diagnoza znajomego to pompa paliwa (przekaźnik pstryka). W momencie kiedy zgasł pozostało ciśnienie w układzie paliwowym na zastartowanie silnika, jednak po nocy wszystko cofnęło się do baku i wadliwa pompa nie podaje paliwa.

To wstępna diagnoza, aczkolwiek przedstawię poniżej kilka innych pomysł (obecnie jestem na etapie diagnostyki problemu).

1. Pompa paliwa - to co opisane wcześniej plus po podpięciu 12V z zewnątrz nie słychać, żeby pompa zaczynała pracować. Dziwne jest to, że na wtyczce podczas rozruchu też nie ma 12V (chociaż podobno napięcie idzie do pompy tylko raz, a później wytworzne ciśnienie powinno odpalić auto, a pompa zacząć pracować. Zagraniczne fora podają, że możliwe, że filtr paliwa został zapchany i spowodował uszkodzenie pompy.
2. Czujnik położenia wału korbowego, aczkolwiek (tu i na zagranicznych forach problem) auto idzie odpalić na zimnym silniku.
3. Jakiś inny czujnik, narazie jestem na etapie wyczytywania o tym i dowiadywania się jak to zdiagnozować.

Dodam, że po 2-5 sekundach odpalania słychać kliknięcie z tyłu auta. Słychać też było coś jakby piszczenie paska przez 1-2 sekundy podczas niektórych odpaleń, aczkolwiek było to bardzo sporadyczne. Jeszcze nie dobierałem się do silnika, ponieważ mam założony twardy dach.

Jeśli macie pomysły jak zdiagnozować wymienione rzeczy jestem otwarty na pomysły.

Staram się rozwiązać problem samemu, ponieważ wielu mechaników w mojej okolicy już raz diagnozowało problem odmy jako remont silnika, pozatym chciałbym uniknąć strzelania w ciemno i wymian elementów potencjalnych przyczyn, aby uniknąć kosztów - nie ukrywam obecnie mój portfel jest bardzo ograniczony.

Pozdrawiam

P.S. - oczywiście jeśli uda mi się rozwiązać problem planuje wrzucić poradnik jak sobie z nim poradziłem ze zdjęciami - dla przyszłych pokoleń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2016, 9:55 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Podejrzewam pompę paliwa a właściwie połączenia w zbiorniku, od góry masz wtyczkę z chyba 4-5 pinami a od spodu tradycyjne wsówki tam tworzy się brązowy nalot i lubi płatać problemy. Co do zasilania który jest stały zobaczę schemat bo nie jestem pewny, ale jedno co pamiętam to do pompy zasilanie jest na tych dwóch grubszych przewodach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2016, 10:57 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2016, 14:49 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
vLuKaSv napisał(a):
Podejrzewam pompę paliwa a właściwie połączenia w zbiorniku, od góry masz wtyczkę z chyba 4-5 pinami a od spodu tradycyjne wsówki tam tworzy się brązowy nalot i lubi płatać problemy. Co do zasilania który jest stały zobaczę schemat bo nie jestem pewny, ale jedno co pamiętam to do pompy zasilanie jest na tych dwóch grubszych przewodach.



Super, dzięki za pomysł. Rozumiem, że ten nalot (jeśli to to) da się wyczyścić tylko trzeba rozebrać pompe paliwa.

Zamieściłem problem także na amerykańskich forach (dziesiątki osób miały podobny) narazie dostałem radę przeczyszczenia przepustnicy, a także zaworu biegu jałowego i sprawdzenia świec.

Dzięki bardzo za schemat. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2016, 20:34 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
99.99 % pompa, identyczne objawy kiedyś miałem, pompa nie padła całkowicie, dawała ciśnienie za niskie do normalnej pracy, silnik odpalił i gasł za 2-3 sekundy, zacznij od stylów.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2016, 3:04 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Hej wszystkim! Przede wszystkim dzięki za rady!

Sprawdziłem napięcie na kostce do pompy - przy zapłonie 12V, podczas podłączenia pompy brak jej pracy.

Wymontowałem ją ze znajomym, zobaczyliśmy, że wirniki we wkładzie chodzą raczej ciężko. Po podaniu 12V ruszyła i trochę chlapnęła paliwkiem. Natomiast za chwilę po podłączeniu 12V nie ruszyła i dopiero kilka stuknięć śrubokrętem w odudowę ją zastartowało - wniosek: napewno padła.

Teraz tak - widać było, że była zmieniana - jakiś kretyn zostawił w baku ułamany plastik od starego spławika (10 cm - LOL).

No więc tak:
*jej symbol to: 1 HO 906 091C - pompę o takim symbolu znalazłem tylko w jakimś sklepie w UK - i pisało, że to do 2.7 (pewnie żadna różnica)

*Natomiast na allegro i PL sklepach są: 1 HO 906 091 (3bar) - wyglądają identycznie. I jestem pewny, że będzie pasować - o ile się mylę poprawcie mnie (Siemensa jest za trochę ponad 100 zł)

Literki np.: D(1.2bar) przy tych pompach oznaczają ciśnienie robocze. Jest regulator, więc jeśli będzie za duże to nie problem, byle nie było za małe. Nigdzie nie znalazłem jakie ciśnienie to C... ale wydaje mi się, że ta bez literki jest uniwersalna do wielowtrysku.

Za kilka dni prawdopodobnie zamontuje nową i wrzucę fotki z całej operacji!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2016, 11:00 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Kup jakaś aftermarketowa np detchwerks za 3paki masz pompę co bedzie działała dożywotnio w Twoim aucie i miała wiele wyższe parametry niż seryjna...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2016, 13:52 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
vagin napisał(a):
Kup jakaś aftermarketowa np detchwerks za 3paki masz pompę co bedzie działała dożywotnio w Twoim aucie i miała wiele wyższe parametry niż seryjna...


Nie no rada świetna, chętnie dołożyłbym 100-200 zł i wziął właśnie taką... aczkolwiek nie mam pojęcia jak to będzie współgrać z jednostką wysyłającą, wtryskiwaczami itd itp - za mocna pompa też może negatywnie odbić się na pracy samochodu. Nie mam pojęcia czy przedwody doprowadzające będą pasować, i czy ładnie ułoży się w tej obudowie na pompe...

Tak dużo pytań, tak mało odpowiedzi...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2016, 15:57 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
A tak przy okazji ktoś zna specyfikację pompy do Boxstera 2.5?

Bar: ?
L/h: ?

W jednym ze sklepów doradzili mi 3 barową SKV i dającą 80L/h i stwierdzili, że jest taka sama jak ta, którą im pokazywałem.

http://allegro.pl/show_item.php?item=5336860578

Tu link do pompy w sklepie UK:

https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/fu ... 91c-itp312

A tu jeszcze taka pompka:

http://allegro.pl/vw-passat-t4-mpi-4-ba ... 93754.html

którą doradzał mi znajomy...

ech... ktoś jest w stanie coś doradzić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2016, 22:14 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Jak założysz taka 255 l/godz to nic sie nie stanie a wręcz przeciwnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 1:29 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
vagin napisał(a):
Jak założysz taka 255 l/godz to nic sie nie stanie a wręcz przeciwnie.


To akurat wiem, ale:
1. Niekoniecznie będzie pasowała do plastików i była dobrze umocowana.
2. Jest droższa (aczkolwiek niedużo)
3. Chciałem wybrać coś raczej szybko, a narazie czekam na odpowiedź od producenta, którego podałeś jaka z ich pomp rzeczywiście by pasowała do mocowań.
4. Jeśli do takiej pompy potrzebne by były dodatkowe modyfikacje to bez sensu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 11:51 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
złapiesz na - trytki i siedzi jak oryginał ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2016, 21:48 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Dostałem odpowiedź od Deatschwerks. Ich pompa DW65V pasowałaby do Boxstera, możliwe, że z minimalnymi przeróbkami. Jest to tylko wkład i kosztuje 250 USD, czyli nie dużo mniej niż cała oryginalna pompa od Porsche... niestety obecnie mam mocno ograniczony portfel i po otrzymaniu specyfikacji wybrałem pompe z UK od Sytec - sprzedawaną przez merlinmotorsports (walbro lub inny dostawca), aczkolwiek brandowana marką Sytec za 60-70 USD (51 F).

Upewniłem się i otrzymałem od nich specyfikacje pompy, która mimo tego, że może być montowana w Golfach, Audi itp. to ma wystarczające parametry dla Boxstera. Polskie zamienniki stawały na 3 bar, 80-100L/H i nikt nie był w stanie mi podać ich specyfikacji w ten sposób:

spcyfikacja dla pompy ITP 312 od Sytec z merlinmotorsporks UK
PRESSURE (BAR)-----FLOW (LTR/MIN)------AMPS
1------------------------3.25------------5
2------------------------2.8-------------5.5
3------------------------2.5-------------6.2
4------------------------2.1-------------7
5------------------------1.75------------7.3
6------------------------1---------------8

Nawet przy ciśnieniu 3 BAR ma przesył paliwa 150L/H czyli więcej niż każda oferowana w Polsce, która mogłaby pasować do wszystkich platików od mojej pompy.

Jedyna ciekawostka jest taka, że po tym jak Ci z merlin skontaktowali się z Sytec Ci stwiedzili, że według ich katalogu do Boxstera pasuje pompa ITP 331 (wygląda troszkę inaczej)- sprawdziłem na necie i rzeczywiście w ich katalogu podane jest takie info o nawet ciut większych parametrach. Ale po pokazaniu zdjęć zdemontowanej stwierdzili, że to ta sama co ITP 312.

Ech... saga - znajomy powiedział mi, że te specyfikacje mają się nijak do rzeczywistości i zwykły zamiennika za 100 zł nawet z 3 barami powinnien pasować :P chociaż ja takim cwaniakiem nie jestem :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2016, 16:57 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Kup najtańszą używkę na allegro oryginał z boxstera aby wyeliminować problem i auto było na chodzie a później będziesz się zastanawiał jaką wymyślną sobie kupić... choć i tak zapewne jak zacznie odpalać to w/w używka zostanie już na zawsze ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2016, 13:23 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
vagin napisał(a):
Kup najtańszą używkę na allegro oryginał z boxstera aby wyeliminować problem i auto było na chodzie a później będziesz się zastanawiał jaką wymyślną sobie kupić... choć i tak zapewne jak zacznie odpalać to w/w używka zostanie już na zawsze ;)


Chodziło właśnie o to, że nie chcę używki, ponieważ takie na allegro to koszt od 350 do 600 zł co jest kompletnym bezsensem za 15 letni element, który może pochodzić naprawdę nie długo.

Udało mi się znaleźć jednak pompę o odpowiednich parametrach dedykowaną do Porsche Boxster w polskim sklepie za 125 zł z przesyłką. Jedyny minus to producent, tj. MTM, który ma nie najlepsze opinie na internecie jeśli chodzi o inne pompy. Specyfikacja jest taka sama jak tej z UK. Tak czy tak jest roczna gwarancja, jeśli coś padnie to już wiem jak łatwo można ją wymienić, więc powinno obejść się bez zbytnich komplikacji.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2016, 13:51 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Zaraz doktorat z pompy napiszesz, masz 15 letnie auto, jakbyś chciał tak postępować z każdym elementem, to życia na przyjemności braknie, kup zamiennik, załóż i ciesz sie Boxem, raczej pierwsze padnie coś innego niż nowa pompa.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2016, 22:01 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
+1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2016, 1:00 

Dołączył: 22.05.2015
Posty: 40
Kubuś72 napisał(a):
Zaraz doktorat z pompy napiszesz, masz 15 letnie auto, jakbyś chciał tak postępować z każdym elementem, to życia na przyjemności braknie, kup zamiennik, załóż i ciesz sie Boxem, raczej pierwsze padnie coś innego niż nowa pompa.

Wysłane z LG G4


Dokładnie tak! Natomiast to, że to 15 letnie auto nie znaczy, że można wstawiać co popadnie - pompa musi mieć odpowiednie parametry, a o informacje o nich ciężko od polskich sprzedawców.

Założyłem pompe z firmy MTM - jako jednej z niewielu produkującej wkłady (zamienniki), razem z przesyłką 125 zł. Parametry: 4 BAR, 120 L/H. Według info od Porsche pompy do Boxa powinny mieć minimum takie parametry.

Gdyby nie to, że w kilku sklepach wciskali mi, że wygląda jak ta to napewno ta (słabsze parametry) i byłoby więcej wkładów na rynku to załatwiłbym to szybciej.

Jutro zmniejszam obrazki i wrzucam know how jak to zrobić - nam zeszło razem koło 3-4 godzin razem ze sprawdzeniem, że problem tkwi w pompie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum