Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.04.2015, 12:14 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
Witam szanownych klubowiczów

przeczytałem wszystkie wątki o cayenne z 28 stron tego forum :P sporo się dowiedziałem i bardzo dziękuje za tą wiedze :)

jestem zainteresowany kupnem porsche cayenne z roku ~2008 w wersji turbo , natomiast naczytałem się o problemach z silnikami itd - nie zrażam się tym jednak bo jeśli na inspekcji wyjdzie że silnik do roboty to można ze sprzedawcą się targować

na inspekcje pojade do porschepana w warszawie (dobry wybor ? ) poniewaz oferuje rowniez ze zajrzy endoskopem do silnika i sprawdzi cylindry

znalazłem takie dwa egzemplarze

http://otomoto.pl/oferta/porsche-cayenn ... 67f6f2e20e

http://otomoto.pl/oferta/porsche-cayenn ... 2f5963588f


moje pierwsze pytanie co o nich myślicie?

oba mają pdcc (a ponoć warto na to zwrócić uwage)
i chyba oba nie maja kamerki cofania ;P (chcialbym w przyszlosci dodac )

drugie pytanie czy to trudne by taka kamerke pozniej dodać?

trzecie pytanie czy jak kupie auto i np silnik bedzie do zrobienia - to jak wyglada trwałość takiego czegoś? tzn czy silnik po naprawie jest tak samo trwały jak oryginał ?

czy w ogole silniki z tego rocznika były aż tak awaryjne ?


prosilbym jeszcze o podpowiedzi na co zwracać uwage przy kupnie takiego auta


będe bardzo bardzo wdzięczny za każdą garstkę informacji !


:D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2015, 22:47 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
Smuteczek że nikt nie pomoże :( może chociaż polecicie kogoś w warszawie poza porsche pana kto moze endoskopem sprawdzić silnik . ponieważ porsche pana ma czas dopiero w piątek .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2015, 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A to taki czasu, długi weekend, każdy albo na urlop, albo na zlot,
a może do garażu i w ciepłe dni pojeździć klasykiem ;)

W temacie. Obydwa auta na zdjęciach wyglądają świetnie. Trzeba
się przebiec dookoła z czujnikiem lakieru i zobaczyć co i jak, a następnie
faktycznie zajrzeć do silnika.

Czy silnik będzie trwalszy po remoncie niż przed? To zależy jaki to
remont i jak będzie następnie użytkowany, bo to właśnie najprawdopodobniej
od tego użytkowania najwięcej zależy jeżeli chodzi o trwałość nowoczesnych
jednostek napędowych. IMHO. Rocznik silnika nie ma znaczenia, niestety.

Ja bym głównie zwracał uwagę na wypadkowość i silnik, reszta jest
do zrobienia mniejszymi lub większymi nakładami, ale bez przesady.

Dodać kamerkę będzie niezbyt trudno (nie robiłem tego nigdy), bo to
wymiana kilku elementów, ciekawe jak będzie z wiązką (Michał
z Porschepana będzie wiedział), ale na nowych częściach to będą duże
sumy niestety. Można będzie ewentualnie poszukać jakiś używanych.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2015, 23:28 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
co do remontu to slyszalem o 2 mozliwosciach - tulejowanie i rozwiercanie na kapke wieksza pojemnosc ..

ciekawi mnie ktora z tych opcji bedzie bardziej trwala - i zakladam oczywiscie ze będe mega dbał o autko tzn nie gazowal na zimnym/ wymienial na czas oleje / dbal o rozrząd i turbinki etc ...

silnik sprawdze napewno bo to podstawowy argument do zbicia ceny w razie czego

pytanie czy np ta "popularna" wada tych silnikow (tzn to zadrapanie cylindrów) jest w jakis sposob do "wstepnego" zdiagnozowania na słuch ?

miernik lakieru swoj posiadam (aluminium/stal/ocynk) i dosyc rozlegla wiedze nt. sprawdzania blacharki tez posiadam - sporo autek juz przez łapki mi przelecialo ;) .. ale silnika sam nie sprawdze - tak samo przyda sie podnosnik aby sprawdzic czy nic sie nie poci i czy z 2 nie spawane ;)

bardzo mi sie podoba serwis porschepana i mega-niechętnie szukalbym innego serwisu do sprawdzenia auta .. ale dramat jest z tym czekaniem do piątku dla mnie .. ;)

stąd pytanie czy jest cos innego w wawie ?


generalnie juz od dlugiego czasu szukam auta ktore ma ~500km .. ale ilekroć znajde jakies auto - okazuje sie ze np w x6/x5 wybuchaja silniki , mercedes amg 63 tak samo tykajaca bomba zegarowa - najlepiej sytuacja ma sie w cayenne - tu przynajmniej motor mozna naprawic ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2015, 2:36 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
jakie x5/x6 ma 500 km z tamtych lat ? co się z nimi dzieje ze nazywasz bomba podobnie jak ml63 , naprawdę jestem ciekaw bo pierwsze słysze w przeciwienstie do cayenne ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2015, 3:56 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
x5-x6 maja akurat 400koni silnik 4.4 biturbo - na wikipedii i na wielu forach jest gruntownie udokumentowane ze silniki padają masakrycznie ze wzgledu na wadliwa konstrukcje w kilku miejscach - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N63 ..

poinformowano mnie o tym rowniez w serwisie bmw auto FUS w momencie gdy bylem na ogledzinach jednego takiego x6 u nich cytuje "niech sie pan lepiej zastanowi bo te silniki to bomba na kółkach" - przyznaje ze dopiero po tym zaczalem czytac o tych silnikach

niestety silnik nie daje zadnych oznak "przed" padnieciem - totez jak juz padnie - to blok jest zwykle albo rozerwany albo pekniety , stąd też na allegro wysyp w "okazyjnych" cenach x6 z tym silnikiem tak samo bmw 7 z tym samym silnikiem - zwykle wlasnie w magicznych przebiegach do 120kkm gdzie to problemy ponoc juz moga wystąpić.

oczywiscie nie wszystkie wybuchaja - niektore z nich poprostu zaczynaja brac 5 l oleju na 1000km i ponoc tez jedyne co mozna zrobic - to wymienic silnik.

w stanach zrobili akcje naprawczą (ponoć u nas nie) http://www.autoevolution.com/news/bmw-o ... 90678.html tak czy siak akcja naprawcza dotyczy aut w ktorych silniki jeszcze "nie biorą oleju" - jak sie domyslasz pewnie ciezko sprawdzic przed zakupem czy bierze czy nie ;/

natomiast co do mercedesa to bardzo powszechne jest to ze silniki 6.2 amg (63) również ulegaja destrukcji - pare elementów jest wadliwych (walki rozrządu zrobione z twardszego metalu niz kola zmiennych faz, dodatkowo problemy ze smarowaniem przy rozruchu) - w stanach zrobiono nawet zbiorowy pozew o to ze mercedes powinien wymieniac te silniki nawet po utracie gwarancji
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M156_engine

http://www.autoblog.com/2011/09/22/clas ... es-amg-v8/


w obu przypadkach - jak awaria nastąpi - nie ma co zbierać z silnika..

w amg ponoc nie da sie zapobiec awarii, w silnikach bmw jak wyzej napisalem - zrobili jakis customer care package - ale nie wiadomo czy to cokolwiek pomaga bo za krótko by ocenić..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2015, 12:06 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
oczywiscie jesli się myle co do silnikow 4.4biturbo bmw i 6.3 amg - chętnie poznam wasze zdanie ;) niemniej jednak ilość "okazji" na oto/alledrogo zdaje się potwierdzać moje przypuszczenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2015, 16:25 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
co do tego motoru bmw się nie wypowiem bo jak bmw to tylko disle lub M seria , co do 63amg silnika to znam wielu uzytkownikow ( polska i skandynawia ) i nikomu nic nie padło w przeciwieństwie do znajomych z cayenne turbo ,no chyba ze na usa puszczają większy chłam ( w c-klasse nawet skora jest innna o ile wogole można to nazawc skóra zresztą w 996turbo tez tapicerka jest inna :) ) jeżeli miałbym wybierac z tych dwóch ( a rozpatrywałem oba do zakupu ) to motor 63 jest dużo , dużo mniej awaryjny , choć daja twoje linki do myslenia i dzięki ze je podałes


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.05.2015, 16:35 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
w motorach mserii faktycznie jest lepiej - ale tam z kolei utrzymanie auta w godnym stanie to kosmiczne pieniądze .. w zeszlym roku wyszla nota techniczna ze w silnikach mki z lat 2006-2010 trzeba co 100kkm wymieniac panewki (~5kpln) , co 50kkm zmiana sprzęgła (rowniez spory wydatek), co 100kkm wymiana / servis vanosów i sporo innych dupereli .. generalnie co 100 tys km trzeba spokojnie 20tysi(wersja optymistyczna) wlozyc w auto

co do tych 6.3 amg no to wlasnie sam nie wiem jak jest (pewnosci nigdy nie ma) ale niskie ceny na allegro i mnogość (w przeciwienstwie do chociazby bezawaryjnych amg55) na rynku dają do myslenia - serwisant w poznaniu (duda cars) i serwisanci z częstochowy w mercedesie - mowia ze wymieniali juz silniki na nowe i to nie raz .. zwykle na gwarancji ( na szczescie ) .. na allegro jest nawet jeden model w ktorym wlasciciel sie przyznaje ze motor byl wymieniony http://allegro.pl/show_item.php?item=52 ... febd80563f


roznica dla mnie jest taka ze jesli juz mam ryzykowac - to wole ryzykowac remont silnika (porsche) a nie jego calkowita wymiane (amg/bmw)

swoja droga - piszesz ze rozpatrywales oba do zakupu .. a w koncu co kupiles jesli mozna wiedziec ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.05.2015, 4:13 

Dołączył: 11.11.2014
Posty: 12
noder napisał(a):
Witam szanownych klubowiczów

przeczytałem wszystkie wątki o cayenne z 28 stron tego forum :P sporo się dowiedziałem i bardzo dziękuje za tą wiedze :)

jestem zainteresowany kupnem porsche cayenne z roku ~2008 w wersji turbo , natomiast naczytałem się o problemach z silnikami itd - nie zrażam się tym jednak bo jeśli na inspekcji wyjdzie że silnik do roboty to można ze sprzedawcą się targować

na inspekcje pojade do porschepana w warszawie (dobry wybor ? ) poniewaz oferuje rowniez ze zajrzy endoskopem do silnika i sprawdzi cylindry

znalazłem takie dwa egzemplarze

http://otomoto.pl/oferta/porsche-cayenn ... 67f6f2e20e

http://otomoto.pl/oferta/porsche-cayenn ... 2f5963588f


moje pierwsze pytanie co o nich myślicie?

oba mają pdcc (a ponoć warto na to zwrócić uwage)
i chyba oba nie maja kamerki cofania ;P (chcialbym w przyszlosci dodac )

drugie pytanie czy to trudne by taka kamerke pozniej dodać?

trzecie pytanie czy jak kupie auto i np silnik bedzie do zrobienia - to jak wyglada trwałość takiego czegoś? tzn czy silnik po naprawie jest tak samo trwały jak oryginał ?

czy w ogole silniki z tego rocznika były aż tak awaryjne ?


prosilbym jeszcze o podpowiedzi na co zwracać uwage przy kupnie takiego auta


będe bardzo bardzo wdzięczny za każdą garstkę informacji !


:D

Jestes pewien, ze oba maja PDCC, z opisu w obu ogolszenia to nie wynika. PDCC bylo dostepne jako dodatkowa opcja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 9:45 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
słuszna uwaga:)

w pierwszym ogloszeniu jest na foto w konsoli : http://img37.otomoto.pl/images_otomotop ... rev010.jpg


w drugim faktycznie nie widac ani na foto ani w opisie .. dlatego najpierw obejrze pierwsze pewnie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 22:53 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
widzialem dzis autko

czy ktos moze nagrac filmik albo dac linka jak powinien brzmiec zdrowy turbo silnik pod maską ?

i czy ktos wie co moze oznaczac utłuszczone olejem na wierzchu silnika wokol mniejwiecej wlewu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 10:32 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
tu z kolei dowod ze silniki bmw 4.4biturbo siadają
http://allegro.pl/bmw-f02-750-long-nowy ... 37836.html

cytat z ogloszenia " Przebieg całkowity 130000 km, po 125000(grudzień 2014) został wymieniony silnik w serwisie !"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 10:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
noder napisał(a):
widzialem dzis autko

czy ktos moze nagrac filmik albo dac linka jak powinien brzmiec zdrowy turbo silnik pod maską ?

i czy ktos wie co moze oznaczac utłuszczone olejem na wierzchu silnika wokol mniejwiecej wlewu ?


Dźwiękiem nie wspomogę. Ślady zapewne od dolewania oleju. Pytanie ile na 1000 km.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 11:26 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
a czy znane sa przypadki ze biora olej ? i jesli biora to czemu ?

troche dziwne zeby przy takim przebiegu bralo olej .. przebieg jest prawdziwy wszystko na to wskazuje (serwis , stan, stan podwozia etc)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 11:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mocne samochody przy ostrej jeździe biorą olej. Nie ma się co tu doszukiwać drugiego dna. A Cayenne Turbo mocnym autem jest.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 18:34 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
samochod z pierwszego ogloszenia postu obejrzany u mechanika z endoskopem .. wszystko perfekt - poza silnikiem .. niestety porysowane cylindry juz .. dramatu nie ma - ale zrobic trzeba .. ;/ myslicie ze warto negocjowac cene i naprawiac ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2015, 12:34 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 12
mala poprawka .. silnik wg drugiego mechanika u którego był Pan sprzedający jest "leciutko porysowany" od środka i jak to określił jedyne co może się stać to za 30-40tys km zacząć brać kapke więcej oleju .. zaproponowałem więc sprzedawcy inną cenę - moim zdaniem uczciwą (dzielącą koszty remontu na pół) ponieważ dla mnie ryzyko jest nadal niestety niedogadaliśmy się..

jeśli ktoś by chciał kupić - auto w stanie perfekcyjnym zupełnie jak sprzedawca napisał - a z silnikiem to już powinien się wypowiedzieć specjalista - być może jest tu ktoś na forum kto zna tego rodzaju przypadki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum