Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 11:37 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Orientujecie się czy jest jakiś szybki sposób na większe tarcze z przodu do Caymana S 987 ? Potrzebuję zamontować większe tarcze i zapewne też nie obejdzie się bez innych zacisków. Nie mam na myśli żadnych customowych zestawów(żadne adaptery i samoróbki mnie nie interesują) tylko może bez żadnych przeróbek coś podejdzie P&P np z innego Porsche ? Felga 18" musi dać się zamontować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Bez wymiany zwrotnicy będzie pewnie ciężko. Niedawno było dwóch forumowiczów
którzy kupowali u mnie tarcze hamulcowe od GT3 (zdaje się 996) i poprzez
odsunięcie na małym dystansie zacisków przednich mieli większej średnicy
tarcze hamulcowe, ale to już trzeba indywidualnie kombinować, bo nikt na
to nie da raczej gwarancji że będzie działać poprawnie. Dodatkowo tam było
jeszcze inne odsadzenie tarczy hamulcowej od piasy, ok. 2,5mm, ale tego
nie kompensowali niczym z tego co pamiętam.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2017, 1:14 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Założyć zwrotnice i zaciski od od turbo/gt3?
Do czego potrzebujesz aż tak mocnych hamulcy - seryjne w S nie są najgorsze... NIe dają rady?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2017, 12:03 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Klocki zmień - nie poznasz tego hamulca, piszę z doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2017, 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A może wydajniejsze chłodzenie przednich tarcz?
Zakładałem do kilku Caymanów i 911 większe prowadnice powietrza
na przednią tarczę hamulcową. Podobno efekty były, choć każdy
chwalił bardziej zamiany na lepsze z tyłu.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 18:26 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Qbak napisał(a):
A może wydajniejsze chłodzenie przednich tarcz?
Zakładałem do kilku Caymanów i 911 większe prowadnice powietrza
na przednią tarczę hamulcową. Podobno efekty były, choć każdy
chwalił bardziej zamiany na lepsze z tyłu.


Właśnie będę na dniach robił kierownice nawiewu na przednie tarcze. Mam zamiar zrobić je tak samo jak w GT4 bo mam na wzór oryginał. Myślisz, że ten sposób wykonania będzie najlepszy czy masz inny patent? Wg mnie tam się nic innego, lepszego nie ogarnie.

Co do samego pomysłu to wiem już od ludzi, którzy się ścigają, że to bardzo dużo pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 18:34 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
michal928 napisał(a):
Założyć zwrotnice i zaciski od od turbo/gt3?
Do czego potrzebujesz aż tak mocnych hamulcy - seryjne w S nie są najgorsze... NIe dają rady?



Potrzebne na tor wyścigowy. Seria jest OK, ale na drogowe warunki. Po wielkich bojach przyszły z UK Performance Friction i czekam na paczkę z Australii z DBA. Klocki Pagid RS29. Zobaczymy jak to się spisze. Można jeszcze wrzucić do tego auta Girodisc przód 350mm i tył 325mm, ale cena zabija[ok. 15tyś zł same tarcze z adapterami]. Generalnie z tego co wiem to koniec na powyższym jeśli chodzi o tarcze wyścigowe nacinane do Caymana po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli to 987C-1 czyli pierwsza seria Caymana (choć w drugiej też
pewnie będzie ok, ale musiałbym potwierdzić), to najlepszym rozwiązaniem
jest skorzystanie z pomysłów Porsche. Czyli zaadoptowanie tych kierownic
powietrza z mocniejszego modelu. Jakbyś coś potrzebował to daj znać na PW :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 10:24 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Qbak napisał(a):
Jeżeli to 987C-1 czyli pierwsza seria Caymana (choć w drugiej też
pewnie będzie ok, ale musiałbym potwierdzić), to najlepszym rozwiązaniem
jest skorzystanie z pomysłów Porsche. Czyli zaadoptowanie tych kierownic
powietrza z mocniejszego modelu. Jakbyś coś potrzebował to daj znać na PW :)


Jaki sposób mi powinien wystarczyć?

Rura

https://www.racingjunk.com/news/wp-cont ... image6.jpg

vs.

standardowe łopaty prowadzące powietrze z wiatraków jak w GT3/GT4

https://rennlist.com/forums/attachments ... akes-1.jpg

No i skąd powietrze? Lepiej chłodne z zewnątrz czy to z wiatraków wystarczy? Czy to prowadzone z zewnątrz musi zostać odpowiednio dobrane do auta/toru/wyścigu itp ? Chodzi mi o to czy nie będzie zbyt mocno chłodziło hamulców w pewnych sytuacjach? Załóżmy, że mamy kręty tor i na koniec baaaardzo długa prosta kończąca się ostrym zakrętem. Czy na tej prostej nie wychłodzi zbyt mocno hamulca żeby skutecznie zahamować przed ostatnim zakrętem? Czy w ogóle czymś takim się nie przejmować? Wiem, że występuje zjawisko niedogrzania tylnego hamulca więc i z przodem też tak się może stać w pewnym momencie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To co ja proponuje to fabryczne rozwiązanie, czyli kierownica powietrza
plastikowa - taka jaką masz na aucie, ale dużo większej powierzchni.
Powietrze czerpie z tego samego miejsca czyli spod nadkola.

Problem niedogrzewania klocków występuje chociażby u chłopaków w 944S2 Cup
jeżeli auto ma duże hamulce M030 - po długich prostych oczywiście i na
klockach wyścigowych.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum