Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.10.2019, 22:06 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
Witam serdeczecznie szanownych forumowiczów. Jestem nowy a zapisałem sie tu bo zamierzam zakupić nowego Macana. Nie wiem tylko czy golasa 3.0 czy full wypas z 2.0. Szczerze mówiąc to nie jechałem jeszcze ani jednym ani drugim. Jak radzicie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2019, 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
apsza napisał(a):
Witam serdeczecznie szanownych forumowiczów. Jestem nowy a zapisałem sie tu bo zamierzam zakupić nowego Macana. Nie wiem tylko czy golasa 3.0 czy full wypas z 2.0. Szczerze mówiąc to nie jechałem jeszcze ani jednym ani drugim. Jak radzicie ?


Przejedź się jednym i drugim i zobacz! Jeśli osiągi 2.0 wystarczą to po co przepłacać ;)




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2019, 22:47 

Dołączył: 12.01.2016
Posty: 308
Nr klubowicza: 465
Z 2,0 daj sobie spokój...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2019, 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Dokładnie jeśli myslisz o 2,0 to lepiej kup sobie SQ5.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 0:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Moim zdaniem najlepiej jest przejechać się każdą z wersji. Jeden chce mieć mega komfortowe auto z bajerami do przemieszania się po mieście (to ja), a drugi woli wciskanie w fotel na każdych światłach i manualna klima i brak grzanych siedzeń czy mega zestawu audio nie jest mu potrzebny (znam takich osobiście).
Doradzanie bez znania Twoich preferencji i miejsca użytkowania jest jak wróżenie z kart.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 22:09 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
Wiem że najlepiej byłoby przejechać się i tym i tym ale na razie muszę poczekać z wypróbowaniem 3.0 w wersji poliftingowej, bo we Wrocławu nie mają takiego. Generalnie to ja lubie komfort i ciszę a nie przyśpieszenia. Od 22 lat jeżdżę MB210 136KM i nigdy nie chcialem ścigać się na skrzyżowaniach. Inne marki odrzuciłem, bo Macan najbardziej mi sie podoba, dla mnie jest piękny i uniwersalny a marka wzbudza największe zaufanie (a taki RR raczej niekoniecznie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 22:20 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Do normalnej jazdy 2.0 w zupełności wystarczy , jest przy tym bardzo ekonomiczny . Zwróć uwagę ,ze przy dzisiejszych warunkach na drodze, tak naprawdę będzie mało okazji aby wykorzystać moc większego silnika . Chyba ze kręci Ciebie start ze świateł na pełnym gazie i zaraz hamulec 🙈 😂.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 22:27 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Mam macana turbo, jezdze spokojnie i uważam 2.0 za kpine za mało do tych gabarytow. do takiego auta 3.0 to minimum. Moc auta wykorzystuje na każdym kroku i wcale nie startuje ze swiatel jak glupi żeby następnie hamować. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 22:30 

Dołączył: 28.07.2019
Posty: 3
Ja też poszedłem do salonu Porsche po Macana a wyjechałem Cayenne. Wcześniej było Q5 (177KM), co było zdecydowanie za mało i chciałem podobną wielkość ale mocniejszy silnik. Po przejażdżce Cayenne nie chciałem już wracać do Macana. Stąd zdecydowanie popieram wszelkie sugestie jazdy testowej. Ale nie takiej 10-15 minut dookoła salonu, ale chociaż z godzinę a lepiej cały dzień. Można to załatwić. Próbujcie.
PS: większa moc nie oznacza szybszej jazdy. To komfort podróży.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2019, 23:13 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
kemot266 napisał(a):
Do normalnej jazdy 2.0 w zupełności wystarczy , jest przy tym bardzo ekonomiczny . Zwróć uwagę ,ze przy dzisiejszych warunkach na drodze, tak naprawdę będzie mało okazji aby wykorzystać moc większego silnika . Chyba ze kręci Ciebie start ze świateł na pełnym gazie i zaraz hamulec 🙈 😂.


Popieram, ze wystarczy, ale z tą ekonomicznością to bym nie przesadzał. Szczególnie przy większych prędkościach 3.0 spali mniej.
2.0 miasto 10-13, trasa spokojna lokalne drogi 8-9 autostrada 12-20
Ale jest cicho, komfort.
Ja też bym brał 3.0, ale to auto dla Żony i ona wolała gadżety i wygląd niż moc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2019, 23:07 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
a jak jest z AC? Gdzie najlepiej wykupić ? Jakie macie u siebie ? Pani w salonie w Łodzi oferowała 2,6% ceny na Macana tj tak by mi wyszło ok 7,8kzł/rok (bo niemam zniżek na AC). ale podobno w pakiecie jest wszystko, części oryginalne, 0% udziału własnego, holowanie, auto zastępcze itd..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 4:34 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 56
2.0 kup polecam, a jak bedzie mało mocy to mozna program zrobic na 300 koni, ewentualnie 450-550 koni jak chcesz grubo isc wiekszymi modami ;)

czasy kpin juz minely, to nie te czasy gdzie moc mierzona jest pojemnoscia, gdzie 1.0 t mozna zrobic 180 koni, obierz prosta zasade w benzyniakach obecnie 200 koni z litra to zaden ewenement.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 7:54 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
apsza napisał(a):
a jak jest z AC? Gdzie najlepiej wykupić ? Jakie macie u siebie ? Pani w salonie w Łodzi oferowała 2,6% ceny na Macana tj tak by mi wyszło ok 7,8kzł/rok (bo niemam zniżek na AC). ale podobno w pakiecie jest wszystko, części oryginalne, 0% udziału własnego, holowanie, auto zastępcze itd..


Chyba lepszej oferty ubezpieczeniowej nie dostaniesz. Nie wiem jak oni to robią ale dilerzy ubezpieczenia mają najtańsze.Zwłaszcza w pierwszym roku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2019, 19:28 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2019, 21:33 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
Nie no mozna. I od ruska 91 tez. Co tam producent wie😀
Ty tak serio czy jaja se robisz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2019, 22:59 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 56
apsza napisał(a):
a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt.



haha wychodzi na to co mówiłem... ludzie kupuja ta marke a nie powinni... ;) chłopcze min pb98, miales kiedys jakies auto z turbo ?
albo ktos sobie jaja robi, albo nie wiem co napisac, moze lepiej nie, bo znowu bana dostane.... hahhahaha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2019, 23:16 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
zamiast się nabijać janiak78 to powiedz dlaczego przy 3.0 podali pb95?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2019, 23:35 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
apsza napisał(a):
a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt.
Cześć tutaj jest to wyjaśnione:
https://www.wyborkierowcow.pl/benzyna-95-czy-98-test/
Miłej lektury.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2019, 11:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tyle że nie wyjaśnili, czy można lać 95 zamiast 98




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2019, 11:29 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
wit007 napisał(a):
Tyle że nie wyjaśnili, czy można lać 95 zamiast 98
Paliwo 98 może korzystnie wpłynąć na osiągi samochodu, ale nie objawi się to przy każdym tankowaniu. Samo paliwo o zwiększonej liczbie oktanów nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc silnika, a może ograniczać jego tzw. spalanie stukowe. Na czym ono polega? Na początku zapłon mieszanki powinien zostać zainicjowany przez świecę, by później rozprzestrzenić się równomiernie w objętości mieszanki. Czasami może dojść jednak do samozapłonu mieszanki, do której płomień jeszcze nie dotarł. Dzieje się to przez wysokie ciśnienie i temperaturę. Wtedy następuje spalanie detonacyjne i wzrasta ciśnienie w cylindrze, co objawia się metalicznymi stukami. Zjawisko to jest niekorzystne dla silnika, bo zmniejsza jego trwałość, źle wpływa na równomierność pracy i zwiększa zużycie paliwa.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/benzyna-95-czy-98-test/

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum