Autor |
Wiadomość |
apsza
|
Napisane: 25.10.2019, 22:06 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
Witam serdeczecznie szanownych forumowiczów. Jestem nowy a zapisałem sie tu bo zamierzam zakupić nowego Macana. Nie wiem tylko czy golasa 3.0 czy full wypas z 2.0. Szczerze mówiąc to nie jechałem jeszcze ani jednym ani drugim. Jak radzicie ?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 25.10.2019, 22:42 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
apsza napisał(a): Witam serdeczecznie szanownych forumowiczów. Jestem nowy a zapisałem sie tu bo zamierzam zakupić nowego Macana. Nie wiem tylko czy golasa 3.0 czy full wypas z 2.0. Szczerze mówiąc to nie jechałem jeszcze ani jednym ani drugim. Jak radzicie ? Przejedź się jednym i drugim i zobacz! Jeśli osiągi 2.0 wystarczą to po co przepłacać
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
BUDZIK
|
Napisane: 25.10.2019, 22:47 |
|
Dołączył: 12.01.2016 Posty: 308
Nr klubowicza: 465
|
Z 2,0 daj sobie spokój...
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 25.10.2019, 23:01 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Dokładnie jeśli myslisz o 2,0 to lepiej kup sobie SQ5.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 4.11.2019, 0:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Moim zdaniem najlepiej jest przejechać się każdą z wersji. Jeden chce mieć mega komfortowe auto z bajerami do przemieszania się po mieście (to ja), a drugi woli wciskanie w fotel na każdych światłach i manualna klima i brak grzanych siedzeń czy mega zestawu audio nie jest mu potrzebny (znam takich osobiście). Doradzanie bez znania Twoich preferencji i miejsca użytkowania jest jak wróżenie z kart.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 4.11.2019, 22:09 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
Wiem że najlepiej byłoby przejechać się i tym i tym ale na razie muszę poczekać z wypróbowaniem 3.0 w wersji poliftingowej, bo we Wrocławu nie mają takiego. Generalnie to ja lubie komfort i ciszę a nie przyśpieszenia. Od 22 lat jeżdżę MB210 136KM i nigdy nie chcialem ścigać się na skrzyżowaniach. Inne marki odrzuciłem, bo Macan najbardziej mi sie podoba, dla mnie jest piękny i uniwersalny a marka wzbudza największe zaufanie (a taki RR raczej niekoniecznie).
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 4.11.2019, 22:20 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Do normalnej jazdy 2.0 w zupełności wystarczy , jest przy tym bardzo ekonomiczny . Zwróć uwagę ,ze przy dzisiejszych warunkach na drodze, tak naprawdę będzie mało okazji aby wykorzystać moc większego silnika . Chyba ze kręci Ciebie start ze świateł na pełnym gazie i zaraz hamulec 🙈 😂.
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 4.11.2019, 22:27 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Mam macana turbo, jezdze spokojnie i uważam 2.0 za kpine za mało do tych gabarytow. do takiego auta 3.0 to minimum. Moc auta wykorzystuje na każdym kroku i wcale nie startuje ze swiatel jak glupi żeby następnie hamować.
|
|
Góra |
|
Notix
|
Napisane: 4.11.2019, 22:30 |
|
Dołączył: 28.07.2019 Posty: 3
|
Ja też poszedłem do salonu Porsche po Macana a wyjechałem Cayenne. Wcześniej było Q5 (177KM), co było zdecydowanie za mało i chciałem podobną wielkość ale mocniejszy silnik. Po przejażdżce Cayenne nie chciałem już wracać do Macana. Stąd zdecydowanie popieram wszelkie sugestie jazdy testowej. Ale nie takiej 10-15 minut dookoła salonu, ale chociaż z godzinę a lepiej cały dzień. Można to załatwić. Próbujcie. PS: większa moc nie oznacza szybszej jazdy. To komfort podróży.
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 4.11.2019, 23:13 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
kemot266 napisał(a): Do normalnej jazdy 2.0 w zupełności wystarczy , jest przy tym bardzo ekonomiczny . Zwróć uwagę ,ze przy dzisiejszych warunkach na drodze, tak naprawdę będzie mało okazji aby wykorzystać moc większego silnika . Chyba ze kręci Ciebie start ze świateł na pełnym gazie i zaraz hamulec 🙈 😂. Popieram, ze wystarczy, ale z tą ekonomicznością to bym nie przesadzał. Szczególnie przy większych prędkościach 3.0 spali mniej. 2.0 miasto 10-13, trasa spokojna lokalne drogi 8-9 autostrada 12-20 Ale jest cicho, komfort. Ja też bym brał 3.0, ale to auto dla Żony i ona wolała gadżety i wygląd niż moc
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 5.11.2019, 23:07 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
a jak jest z AC? Gdzie najlepiej wykupić ? Jakie macie u siebie ? Pani w salonie w Łodzi oferowała 2,6% ceny na Macana tj tak by mi wyszło ok 7,8kzł/rok (bo niemam zniżek na AC). ale podobno w pakiecie jest wszystko, części oryginalne, 0% udziału własnego, holowanie, auto zastępcze itd..
|
|
Góra |
|
janiak78
|
Napisane: 6.11.2019, 4:34 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 56
|
2.0 kup polecam, a jak bedzie mało mocy to mozna program zrobic na 300 koni, ewentualnie 450-550 koni jak chcesz grubo isc wiekszymi modami czasy kpin juz minely, to nie te czasy gdzie moc mierzona jest pojemnoscia, gdzie 1.0 t mozna zrobic 180 koni, obierz prosta zasade w benzyniakach obecnie 200 koni z litra to zaden ewenement.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 6.11.2019, 7:54 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
apsza napisał(a): a jak jest z AC? Gdzie najlepiej wykupić ? Jakie macie u siebie ? Pani w salonie w Łodzi oferowała 2,6% ceny na Macana tj tak by mi wyszło ok 7,8kzł/rok (bo niemam zniżek na AC). ale podobno w pakiecie jest wszystko, części oryginalne, 0% udziału własnego, holowanie, auto zastępcze itd.. Chyba lepszej oferty ubezpieczeniowej nie dostaniesz. Nie wiem jak oni to robią ale dilerzy ubezpieczenia mają najtańsze.Zwłaszcza w pierwszym roku.
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 7.11.2019, 19:28 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt.
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 7.11.2019, 21:33 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
Nie no mozna. I od ruska 91 tez. Co tam producent wie😀 Ty tak serio czy jaja se robisz?
|
|
Góra |
|
janiak78
|
Napisane: 7.11.2019, 22:59 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 56
|
apsza napisał(a): a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt. haha wychodzi na to co mówiłem... ludzie kupuja ta marke a nie powinni... chłopcze min pb98, miales kiedys jakies auto z turbo ? albo ktos sobie jaja robi, albo nie wiem co napisac, moze lepiej nie, bo znowu bana dostane.... hahhahaha
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 8.11.2019, 23:16 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
zamiast się nabijać janiak78 to powiedz dlaczego przy 3.0 podali pb95?
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 8.11.2019, 23:35 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
apsza napisał(a): a czy będzie szkodliwe dla silnika 2.0 lać 95okt zamiast zalecanych 98 (patrz dane techniczne z konfiguratora)?. Czy nie zwracacie na to uwagi? Dla 3.0 zalecają 95okt. Cześć tutaj jest to wyjaśnione: https://www.wyborkierowcow.pl/benzyna-95-czy-98-test/Miłej lektury. Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.11.2019, 11:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tyle że nie wyjaśnili, czy można lać 95 zamiast 98
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 9.11.2019, 11:29 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
wit007 napisał(a): Tyle że nie wyjaśnili, czy można lać 95 zamiast 98 Paliwo 98 może korzystnie wpłynąć na osiągi samochodu, ale nie objawi się to przy każdym tankowaniu. Samo paliwo o zwiększonej liczbie oktanów nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na moc silnika, a może ograniczać jego tzw. spalanie stukowe. Na czym ono polega? Na początku zapłon mieszanki powinien zostać zainicjowany przez świecę, by później rozprzestrzenić się równomiernie w objętości mieszanki. Czasami może dojść jednak do samozapłonu mieszanki, do której płomień jeszcze nie dotarł. Dzieje się to przez wysokie ciśnienie i temperaturę. Wtedy następuje spalanie detonacyjne i wzrasta ciśnienie w cylindrze, co objawia się metalicznymi stukami. Zjawisko to jest niekorzystne dla silnika, bo zmniejsza jego trwałość, źle wpływa na równomierność pracy i zwiększa zużycie paliwa. Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/benzyna-95-czy-98-test/ Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|