Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.12.2011, 16:30 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
witam i bede wdzieczny za pomoc.dzisiaj auto ladnie odpalilo po nocy ale jak zatrzymalem sie na pol godziny i potem probowalem odpalic to pojawil sie problem.auto chechlalo ale nie zapalilo.druga i trzecia proba tez nie udana dopiero za czwartym razem jak go przetrzymalem na zaplonie to zalapal.zgasilem ponownie zeby sprawdzic czy odpali ale odpalil i odpala teraz normalnie.musze sprawdzic co bylo nie tak ale nie man pojecia od czego zaczac.dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2011, 9:50 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Zacznij sprawdzenie w pierwszej kolejności od rozrusznika, później alternator. Miałem ten sam problem w 3,4l. Ja zrobiłem regeneracje tych dwóch części i pomogło w 100% :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2011, 11:34 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Dzieki porka.myslalem ze moze swiece padaja ale wtedy chyba na zimnym by nie chcial zapalic.ogolnie ostatnio robie krotkie odcinki, dziennie moze 4km. Sprawdze ten alternator i rozrusznik albo odrazu wymienie bo mam w zapasie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2011, 14:13 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Może masa, sprawdź masę w starszych modelach tego typu zachowanie to często efekt zgubienia masy. Tak miałem w mojej 911 z 1970 roku - gubił masę na kablu masy połączonym z obudową skrzyni biegów.
Nie wiem jak wygląda to w 996 ale sprawdzić można. Trzeba wziąść schemat instalcji elektrycznej i sprawdzać masę w istotnych miejscach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2011, 9:36 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
dzięki,jutro sprawdzę mase


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 15:10 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
zapomniałem że już kiedyś zakładałem ten wątek :shock:
dzisiaj to samo, dopiero po długim kręceniu odpaliło ale z gazem! Panowie co wymieniać świece czy ten rozrusznik?

Jeżdżę codziennie,ostatnio ten problem wystąpił prawie dwa miesiące temu a dzisiaj dwa razy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 15:21 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Arekk ja bym postawił na rozrusznik w drugiej kolejności alternator a na końcu to właśnie świece i cewki zapłonowe. Tak jak juz pisałem wcześniej miałem ten problem. Możesz mieć też problem właśnie z cewkami które przy takiej pogodzie są narażone na warunki - śnieg, woda. Są w takim miejscu że niestety nie wytrzymują. Też ten temat przerabiałem z cewkami i musiałem kilka wymienić. Chyba że masz pokrywę, która zabezpiecza silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 15:29 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
porka 1 napisał(a):
Arekk ja bym postawił na rozrusznik w drugiej kolejności alternator a na końcu to właśnie świece i cewki zapłonowe. Tak jak juz pisałem wcześniej miałem ten problem. Możesz mieć też problem właśnie z cewkami które przy takiej pogodzie są narażone na warunki - śnieg, woda. Są w takim miejscu że niestety nie wytrzymują. Też ten temat przerabiałem z cewkami i musiałem kilka wymienić. Chyba że masz pokrywę, która zabezpiecza silnik.


dokładnie, stawiam na cewki...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 15:42 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
faktycznie ciągle pada deszcz,za pierwszym razem gdy problem wystąpił też padało :shock:
Panowie jak cewki można sprawdzić że są do wymiany?ile ich tam jest i gdzie je kupić?

dzięki za pomoc :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 15:42 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
jak kręci to jak rozrusznik? chyba że źle czytam
Ja bym sprawdził pompę paliwa w sensie czy ma dobre ciśnienie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 17:37 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
Panowie

jeżeli samochód nie ma problemów związanych z elektroniką to powodem złego odpalania może być:

albo brak iskry albo
brak paliwa

Jeżeli rozrusznik kręci z normalna prędkością to musi być dobry, to oczywiste. Podobnie alternator, gdyby nie działał juz dawno rozładowałbyś akumulator i rozrusznik nie miałby prawa zakręcić silnikiem.

Moim zdaniem należy szukać usterki przede wszystkim w zapłonie, świece, kable, cewki. jako, ze szukanie awarii w Porsche poprzez wymiany "na ślepo" to droga zabawa to najpierw podepnij auto do komputera. Jeżeli były jakieś problemu w napięciu na cewkach komputer na 100% zapamiętał taki błąd. Rozumiem, ze auto, którego prblem dotyczy to 996 więc bez kompa ani rusz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 17:57 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
cewki można sprawdzić na początek wzrokowo - po prostu widać, mikro pęknięcia, jak włosy. Niby nic, ale wilgoć w nie włazi i masz zwarcie. Miałem to samo.

A z rozrusznikiem - tak jak Marcin pisze - jeśli kręci dobrze, to wszystko z nim ok. Ewentualnie problemy z rozrusznikiem np. u mnie objawiały się tym, że czasem na mocno rozgrzanym silniku - słabo kręcił, czasami nawet wcale (jakby bateria rozładowana - ale była nowa) i teraz - mogą być szczotki, albo łożyska... nie wiem, czy się to ratuje - u mnie poszedł cały do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.01.2012, 22:43 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Dzięki Panowie.we wtorek jestem umówiony na sprawdzenie tych okropnych cewek. Dam znać jak zrobię.dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.01.2012, 22:26 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Nie wiem czy w 996 moze byc podobny problem co w starszych (993 czy 964, ale tez slyszalem ze moze byc problem w 944). Mialem przypadek w mojej 993 Targa, ze rozrusznik krecil, czasem odpalal i gasl, albo nie odpalal. Nie wiem jak to po polsku, ale przyczyna byl zepsuty DME relay czesc 993.615.227.00. Sama czesc niedroga ok $60, a wymiana bardzo prosta, no ale trzeba wiedziec co i gdzie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.01.2012, 17:02 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
komputer pokazuję błąd...jakiś zawór ciśnienia.nie wiem o co kaman ale jutro odbieram auto to będę wiedział więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum