Autor |
Wiadomość |
snooreq
|
Napisane: 22.04.2012, 14:10 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
Witam, wymienam opony i zastanawiam sie czy warto brac pod uwage Cup'owego Michelina, interesuje mnie czy ktos z tych opon korzysta na co dzien, czy teoretyczne wady sa bardzo odczuwalne poza torem
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 22.04.2012, 15:34 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tzn . w porównaniu do czego ?
Do cywilnej opony jest przepaść na korzyść , zreszt ą jak każdego semislicka.
W porównaniu do innych semi , jest nieco bardziej odporna na aquaplaning( takie są wyniki testów- pomijam opony pod deszcz jak R1R lub RSR).Również wydaje mi się , że nieco mniej się zużywa nawet w porównaniu do Toyo R888. Tradewere o ile się niemylę 80? Może ktoś mnie poprawi (pisze z pamięci)
Jest też wystarczająca komfortowa , niemal jak zwykła opona.
Jest też najlżejszą oponą ze wszystkich semislicków , duże rozmiary 17 cali wzwyż od 1 do 2 kg na oponę.
Wady to zarazem zalety - na zimno jest nieco plastikowa , trudna ją rozgrzać słabym samochodem , ale dzięki temu trodniej ją zajechać w zwykłym ruchu ulicznym a na torze nie popłynie w 3 kólku.
Inne wady ..hmm jest asymetryczna i rowki odprowadzające są od środków opony , przy typowym ścieraniu dośc szybko wygląda jak slick...
No i cena jest lekko przesadzona ludzie nie kupują , opony leżakują i można się naciąć na odległy rok produkcji.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 22.04.2012, 17:51 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Do jazdy na codzień to kiepski pomysł. Aquaplaning prawie pewny, niedogrzana - czyli cały czas w zwykłym ruchu ulicznym - słabiej trzyma więc łatwiej o kłopoty. Dłuższa droga hamowania etc. No i zapłacisz dużo po to by nie wykorzystać jej walorów.
Ale oczywiście da sie jeździć na suchym bez problemów. Tylko jeśli nie na tor to po co ?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 22.04.2012, 19:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Jasmin napisał(a): Do jazdy na codzień to kiepski pomysł. Aquaplaning prawie pewny, niedogrzana - czyli cały czas w zwykłym ruchu ulicznym - słabiej trzyma więc łatwiej o kłopoty. Dłuższa droga hamowania etc. No i zapłacisz dużo po to by nie wykorzystać jej walorów. Ale oczywiście da sie jeździć na suchym bez problemów. Tylko jeśli nie na tor to po co ?
Nie zgodzę się jedynie z tym , że "słabiej trzyma" no bo od czego? Od seryjnej , trzyma lepiej nawet niedogrzana .Jeżdże na codzień , bo mi został jeden komplet niezużyty.
Odkąd mam 968 zużyłem ok 6 kompletów zwykłych i 5 semislicków, czasem przekłądałem tego samego dnia.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 22.04.2012, 20:04 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Semslick na codzien? Kiepski pomysl....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 22.04.2012, 20:21 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Matschke napisał(a): Semslick na codzien? Kiepski pomysl....
Również uważam, że to nie ma sensu, bo po co?
Tylko na sucho, dużo mniejszy komfort, wyższe koszty i opona permanentnie zimna przy jeździe na codzień, więc z trzymaniem średnio...
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 22.04.2012, 20:27 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Latam na co dzień od 3 lat
u mnie spowodowane jest to innymi czynnikami i używam auta tylko w weekend czyli ostra jazda
odradzam odradzam odradzam
POLECAM Pilot Super Sport
nie wymaga grzania
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 22.04.2012, 20:46 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
z tego co czytałem semislicka można rozgrzać i schłodzić określoną ilość razy bo potem robi się twardy. przy sportowej jeździe nie ma to znaczenia bo do tego czasu jest zużyty i do wywalenia ale w cywilu to może stanowić problem
|
|
Góra |
|
snooreq
|
Napisane: 22.04.2012, 21:44 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
moje obawy rozwiane, kupie cos drogowego i to bedzie najlepsze wyjscie, na torze bywam sporadycznie ( mimo ze mieszkam w poblizu ) a na ulicy grzanie opon moze w GTR przystoi ale w carrerze poprostu nie wypada, roznica w cenie nie jest dramatyczna dlatego pomyslalem ze moze warto, w STI mialem RE070 i tez mialem mieszane uczucia czy faktycznie na suchym da sie tyle szybciej ile wolniej na wodzie...dzieki
|
|
Góra |
|
kuba_oponeo
|
Napisane: 23.04.2012, 7:52 |
|
Dołączył: 14.03.2012 Posty: 18
|
snooreq napisał(a): moje obawy rozwiane, kupie cos drogowego i to bedzie najlepsze wyjscie, na torze bywam sporadycznie ( mimo ze mieszkam w poblizu ) a na ulicy grzanie opon moze w GTR przystoi ale w carrerze poprostu nie wypada, roznica w cenie nie jest dramatyczna dlatego pomyslalem ze moze warto, w STI mialem RE070 i tez mialem mieszane uczucia czy faktycznie na suchym da sie tyle szybciej ile wolniej na wodzie...dzieki
Turbo-s wychodzi seryjnie na SPORT CUP. W tym samochodzie ta opona na co dzień spełnia idealnie swoje zadanie.
Do Carrery polecałbym Michelina Pilot Super Sporta lub po prostu Pilot Sport 2 lub 3
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 23.04.2012, 9:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Cupy mają jedynie 20 cykli ( ale tak naprawdę to w cywilu trudno je zagrzać wogóle)
BTW - semislicki zostały wymyślone jako super seryjne opony do wybranych modeli.
Np. Michelin Sport Cup został opracowany dla BMW M 3CSL ( e 46).
Jest kilkanaście modeli aut , które z fabryki wychodzą na semislickach.
Czy jest sens na ulicę ? Ulica to nie tor więc raczej nie......ale czy Porsche Turbo S ma sens na ulicę ? Odpowiedż jest podobna a jednak ludzie je kupują i jeżdżą po ulicach.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
snooreq
|
Napisane: 23.04.2012, 11:47 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
zawsze myslalem ze turbo to szybka kanapa na co dzien, s-ka rowniez choc zapewne dla chcacych bardziej pasowac do wlaszczyzny, na tor sa wszystkie GT a ze na tor trzeba dojechac czasem mozna spotkac "torowca" pod swiatlami
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 23.04.2012, 12:52 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Znalazłem ciekawą informację , że w japonii na samych Toyo R888 wychodzi z fabryki kilkanaście modeli samochodów.
wydawało mi się , że bardziej popularny jest Brigestone , np subaru lub GTR ( Potenza RE070R R2 RFT ) a tu taka ciekawostka...
Pierwsze było BMW M3 , potem GT3 RS , potem Lotus na Advanach A048 a potem sie posypało...
można wrzucić w google np "semi slick original equipment" i sporo się ciekawcyh info znajdzie..
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
kuba_oponeo
|
Napisane: 23.04.2012, 15:54 |
|
Dołączył: 14.03.2012 Posty: 18
|
jurek968 napisał(a): Czy jest sens na ulicę ? Ulica to nie tor więc raczej nie......ale czy Porsche Turbo S ma sens na ulicę ? Odpowiedż jest podobna a jednak ludzie je kupują i jeżdżą po ulicach. Jeśli jedziesz normalnie to jest zwykły samochód zapewniający bardzo duży komfort, nie zauważyłem żeby była jakaś niedogodność poza spalaniem... jurek968 napisał(a): Znalazłem ciekawą informację , że w japonii na samych Toyo R888 wychodzi z fabryki kilkanaście modeli samochodów. wydawało mi się , że bardziej popularny jest Brigestone , np subaru lub GTR ( Potenza RE070R R2 RFT ) a tu taka ciekawostka...
Pierwsze było BMW M3 , potem GT3 RS , potem Lotus na Advanach A048 a potem sie posypało...
można wrzucić w google np "semi slick original equipment" i sporo się ciekawcyh info znajdzie..
Na r888 wychodziło nawet Renault Megane Sport R26-R.
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 23.04.2012, 19:19 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
A to dopiero ciekawostka z tymi "seryjnymi" 888- w przeciwienstwie do MPSC Toyo do jazdy na codzien sie nie nadaja ze wzgledu na fatalny "komfort" akustyczny,,odwazne firmy musialy je montowac do swoich aut, bo ja takim autkiem zaraz pojechalbym na reklamacje lozysk w kolach
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
snooreq
|
Napisane: 1.05.2012, 21:41 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...
|
|
Góra |
|
kuba_oponeo
|
Napisane: 2.05.2012, 8:06 |
|
Dołączył: 14.03.2012 Posty: 18
|
snooreq napisał(a): zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...
Może sprawdź geometrię dla pewności ?
|
|
Góra |
|
snooreq
|
Napisane: 2.05.2012, 13:32 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
kuba_oponeo napisał(a): snooreq napisał(a): zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej... Może sprawdź geometrię dla pewności ?
umowilem sie ASO po weekendzie to sie wyjasni mam nadzieje :/
|
|
Góra |
|
borysek
|
Napisane: 8.05.2012, 21:40 |
|
Dołączył: 4.04.2009 Posty: 579
|
snooreq napisał(a): zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...
ja posiadałem je w Audi RS6 i przy dużym słońcu sie "rozpływały" , może za duża moc była
|
|
Góra |
|
snooreq
|
Napisane: 8.05.2012, 22:30 |
|
Dołączył: 8.01.2012 Posty: 37
|
do carrery sa specjalne
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|