Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.04.2012, 14:10 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
Witam, wymienam opony i zastanawiam sie czy warto brac pod uwage Cup'owego Michelina, interesuje mnie czy ktos z tych opon korzysta na co dzien, czy teoretyczne wady sa bardzo odczuwalne poza torem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 15:34 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Tzn . w porównaniu do czego ?

Do cywilnej opony jest przepaść na korzyść , zreszt ą jak każdego semislicka.
W porównaniu do innych semi , jest nieco bardziej odporna na aquaplaning( takie są wyniki testów- pomijam opony pod deszcz jak R1R lub RSR).Również wydaje mi się , że nieco mniej się zużywa nawet w porównaniu do Toyo R888. Tradewere o ile się niemylę 80? Może ktoś mnie poprawi (pisze z pamięci)
Jest też wystarczająca komfortowa , niemal jak zwykła opona.
Jest też najlżejszą oponą ze wszystkich semislicków , duże rozmiary 17 cali wzwyż od 1 do 2 kg na oponę.


Wady to zarazem zalety - na zimno jest nieco plastikowa , trudna ją rozgrzać słabym samochodem , ale dzięki temu trodniej ją zajechać w zwykłym ruchu ulicznym a na torze nie popłynie w 3 kólku.
Inne wady ..hmm jest asymetryczna i rowki odprowadzające są od środków opony , przy typowym ścieraniu dośc szybko wygląda jak slick...
No i cena jest lekko przesadzona ludzie nie kupują , opony leżakują i można się naciąć na odległy rok produkcji.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 17:51 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Do jazdy na codzień to kiepski pomysł. Aquaplaning prawie pewny, niedogrzana - czyli cały czas w zwykłym ruchu ulicznym - słabiej trzyma więc łatwiej o kłopoty. Dłuższa droga hamowania etc. No i zapłacisz dużo po to by nie wykorzystać jej walorów.
Ale oczywiście da sie jeździć na suchym bez problemów. Tylko jeśli nie na tor to po co ?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 19:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Jasmin napisał(a):
Do jazdy na codzień to kiepski pomysł. Aquaplaning prawie pewny, niedogrzana - czyli cały czas w zwykłym ruchu ulicznym - słabiej trzyma więc łatwiej o kłopoty. Dłuższa droga hamowania etc. No i zapłacisz dużo po to by nie wykorzystać jej walorów.
Ale oczywiście da sie jeździć na suchym bez problemów. Tylko jeśli nie na tor to po co ?


Nie zgodzę się jedynie z tym , że "słabiej trzyma" no bo od czego? Od seryjnej , trzyma lepiej nawet niedogrzana .Jeżdże na codzień , bo mi został jeden komplet niezużyty.
Odkąd mam 968 zużyłem ok 6 kompletów zwykłych i 5 semislicków, czasem przekłądałem tego samego dnia.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 20:04 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Semslick na codzien? Kiepski pomysl....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 20:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Matschke napisał(a):
Semslick na codzien? Kiepski pomysl....


Również uważam, że to nie ma sensu, bo po co?
Tylko na sucho, dużo mniejszy komfort, wyższe koszty i opona permanentnie zimna przy jeździe na codzień, więc z trzymaniem średnio...




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 20:27 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Latam na co dzień od 3 lat

u mnie spowodowane jest to innymi czynnikami i używam auta tylko w weekend czyli ostra jazda

odradzam odradzam odradzam

POLECAM Pilot Super Sport

nie wymaga grzania


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 20:46 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
z tego co czytałem semislicka można rozgrzać i schłodzić określoną ilość razy bo potem robi się twardy. przy sportowej jeździe nie ma to znaczenia bo do tego czasu jest zużyty i do wywalenia ale w cywilu to może stanowić problem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2012, 21:44 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
moje obawy rozwiane, kupie cos drogowego i to bedzie najlepsze wyjscie, na torze bywam sporadycznie ( mimo ze mieszkam w poblizu ) a na ulicy grzanie opon moze w GTR przystoi ale w carrerze poprostu nie wypada, roznica w cenie nie jest dramatyczna dlatego pomyslalem ze moze warto, w STI mialem RE070 i tez mialem mieszane uczucia czy faktycznie na suchym da sie tyle szybciej ile wolniej na wodzie...dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 7:52 

Dołączył: 14.03.2012
Posty: 18
snooreq napisał(a):
moje obawy rozwiane, kupie cos drogowego i to bedzie najlepsze wyjscie, na torze bywam sporadycznie ( mimo ze mieszkam w poblizu ) a na ulicy grzanie opon moze w GTR przystoi ale w carrerze poprostu nie wypada, roznica w cenie nie jest dramatyczna dlatego pomyslalem ze moze warto, w STI mialem RE070 i tez mialem mieszane uczucia czy faktycznie na suchym da sie tyle szybciej ile wolniej na wodzie...dzieki


Turbo-s wychodzi seryjnie na SPORT CUP. W tym samochodzie ta opona na co dzień spełnia idealnie swoje zadanie.

Do Carrery polecałbym Michelina Pilot Super Sporta lub po prostu Pilot Sport 2 lub 3 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 9:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Cupy mają jedynie 20 cykli ( ale tak naprawdę to w cywilu trudno je zagrzać wogóle)

BTW - semislicki zostały wymyślone jako super seryjne opony do wybranych modeli.
Np. Michelin Sport Cup został opracowany dla BMW M 3CSL ( e 46).
Jest kilkanaście modeli aut , które z fabryki wychodzą na semislickach.

Czy jest sens na ulicę ? Ulica to nie tor więc raczej nie......ale czy Porsche Turbo S ma sens na ulicę ? Odpowiedż jest podobna a jednak ludzie je kupują i jeżdżą po ulicach.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 11:47 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
zawsze myslalem ze turbo to szybka kanapa na co dzien, s-ka rowniez choc zapewne dla chcacych bardziej pasowac do wlaszczyzny, na tor sa wszystkie GT a ze na tor trzeba dojechac czasem mozna spotkac "torowca" pod swiatlami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 12:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Znalazłem ciekawą informację , że w japonii na samych Toyo R888 wychodzi z fabryki kilkanaście modeli samochodów.
wydawało mi się , że bardziej popularny jest Brigestone , np subaru lub GTR ( Potenza RE070R R2 RFT ) a tu taka ciekawostka...

Pierwsze było BMW M3 , potem GT3 RS , potem Lotus na Advanach A048 a potem sie posypało...

można wrzucić w google np "semi slick original equipment" i sporo się ciekawcyh info znajdzie..




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 15:54 

Dołączył: 14.03.2012
Posty: 18
jurek968 napisał(a):
Czy jest sens na ulicę ? Ulica to nie tor więc raczej nie......ale czy Porsche Turbo S ma sens na ulicę ? Odpowiedż jest podobna a jednak ludzie je kupują i jeżdżą po ulicach.


Jeśli jedziesz normalnie to jest zwykły samochód zapewniający bardzo duży komfort, nie zauważyłem żeby była jakaś niedogodność poza spalaniem...

jurek968 napisał(a):
Znalazłem ciekawą informację , że w japonii na samych Toyo R888 wychodzi z fabryki kilkanaście modeli samochodów.
wydawało mi się , że bardziej popularny jest Brigestone , np subaru lub GTR ( Potenza RE070R R2 RFT ) a tu taka ciekawostka...

Pierwsze było BMW M3 , potem GT3 RS , potem Lotus na Advanach A048 a potem sie posypało...

można wrzucić w google np "semi slick original equipment" i sporo się ciekawcyh info znajdzie..


Na r888 wychodziło nawet Renault Megane Sport R26-R.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2012, 19:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
A to dopiero ciekawostka z tymi "seryjnymi" 888- w przeciwienstwie do MPSC Toyo do jazdy na codzien sie nie nadaja ze wzgledu na fatalny "komfort" akustyczny,,odwazne firmy musialy je montowac do swoich aut, bo ja takim autkiem zaraz pojechalbym na reklamacje lozysk w kolach :D




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2012, 21:41 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2012, 8:06 

Dołączył: 14.03.2012
Posty: 18
snooreq napisał(a):
zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...


Może sprawdź geometrię dla pewności ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2012, 13:32 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
kuba_oponeo napisał(a):
snooreq napisał(a):
zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...


Może sprawdź geometrię dla pewności ?


umowilem sie ASO po weekendzie to sie wyjasni mam nadzieje :/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2012, 21:40 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
snooreq napisał(a):
zdecydowalem sie na PZERO ROSSO, kleja sie ladnie ale przy duzej predkosci auto cos myszkuje, ciekawe co dalej...


ja posiadałem je w Audi RS6 i przy dużym słońcu sie "rozpływały" , może za duża moc była :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2012, 22:30 

Dołączył: 8.01.2012
Posty: 37
do carrery sa specjalne :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum