Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.10.2023, 18:53 

Dołączył: 20.10.2023
Posty: 4
Witam, mam mały problem z moim autem i opowiem co sie dzieje bo stanełem w kropce. zakupilem cayene 2004 automat 3.2 z normalnym zawieszeniem, z wada taka ze po dluzszym jechaniu tzn 15 min ok 120h zapalała sie kontrola pcm a zaraz po nim abs, wariowały biegi tzn przeciagania lub zbijanie w dół biegu, tak nie naturalnie. Po zatrzymaniu sie I ruszeniu ponownym blokowało sie przednie prawe Koło I z trzaskiem puszczało. Serwis olejowy zrobiony kompletny a w przednim moście bylo mnustwo srebnego proszku, raczej nie z łożysk a z zembow co sie okazało po wyjeciu z auta. Waleķ ataku wyrazne slady zuzycia a na kole delikatnie, ktos juz wymieniał łożyska bo widac po nich ze sa nowe, tambardziej sruby wszystkie fajnie ladnie lekko poszły. Kupiłem uzywany most, te same numery wszystkie, a jednak zonk bo polosie mialy wieksze flansze i rozstaw srub nie pasował wiec polosoe przełozylem ze swojego wybijajac je, pomierzone grubosci itp wszystko to samo. wyplukalem go olejem wmiare czysto bylo tzn bez srebnego, zalalem nowy motul gear 300 75 w 90 I do auta. Okazało sie ze jezdzi fajnie ladnie do czasu kiedy mu depne fest, telepie całym autem, jakby kola sie blokowaly I puszczaly szybkoscia jak abs, mysle przełozenie moze inne jednak ale jak jak numery te same.... wiem ze geometrie trzeba zrobic, okazalo sie ze lewe kolo ciut poza norma internet telefony po znajomych I rozkminka stanela na to zeby poprawic wuzek bo go nie centrowalem I ze krzywo jest mysle ok pod auto I do boju, poluzowany wuzek I poprawione sruby sa na srodkach. Jazda testowa dala to ze auto pod obciazeniem mocnym jezdzi normalnie a przy delikatnym ruszaniu z lekkim gazem blokuja sie 2 kola przednie, malo tego czuc wyraznie jak mieszam z d na r I tak z gazem ruszam przod tył kilka razy to tak szarpie przy zmianie biegu oraz slychac trzask po ruszeniu telepie znow ( telepie czy kola sie blokuje ciezko to stwierdzic ale wiadomo o co chodzi) . Przestaje telepac jak stane I rusze kolejny raz lekko czy mocno jest git, wrzycam na r I to samo d I to samo, przy ruszaniu po zmianie biegu kierunkun jazdy przy tym trzasku takie wrażenie odnosze jakby np sanki sie przesuwały przod tył dokladnie przy dodawaniu gazu po puszczeniu hamulca. Pod autem skrecone wszystko bardzo mocno I gumy całe tzn poduszki, (zauwazylem tylko ze zmienilo sie po ruszeniu wuzka, robi przy ruszaniu a nie przy ostrym deptaniu) I pytanie mam czy ma ktos jakas porade pomysl co to tak moze powodowac I czy faktycznie trzeba gdzieś do specjalisty na ustawienie wuzka idealnie na srodek oraz na geometric zaraz po tym oczywiście, na moje oko most moglem trafic zły jednak tej pewnosxi nie mam po tym co sie obczytalem I podpytałem, pozdrawiam przy piateczku I dzieki za kazda rade sugestie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2023, 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym zaczął od sprawdzenia przełożenia w mostach. W tym starym i nowym. Być może (choć wątpię) są inne.

Drugi punkt to sprawdzenie łożysk - czy nie jest pordzewiały/uszkodzony magnetyczny enkoder/pierścień.

To tak z tego opisu. Może film byłby lepszy, choć to i tak nie to samo co obcowanie z autem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2023, 18:37 

Dołączył: 20.10.2023
Posty: 4
W skrocie to wycentrowalem 2 raz wuzek I pojechalem na pelna geometrie, co sie okazalo ze poprawa tak na 99% ehhprzy zmianie kierunku jazdy przy ruszaniu za ktoryms tam razem probuje dalej tak skakac ale lekko I krodko. 1 % to tylne sruby w belce 2 z 4 zerwane I geometri nie ustawili do konca no bo musze kolejne 2 wymienic..... niebawem zrobie to I podskocze znow na geometrie I dam znac czy to cos pomoglo, mysle ze tak, choc mam obawy do reduktora. Ktory jest spocony przy uszczelniaczach z obu stron. Skoro dupa nie jest stabilna to nie osiuje w moim rozumowaniu I naturalnie tam sie moze pocic, skutkiem moze byc kolejna regerenacja... 😞


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum