Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 20:40 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
dlatego pytam o testy producentów zanim doleję coś za 40zł czego nie znam, do auta, które jest warte 10 tysięcy razy więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 20:42 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
spokojnie można kupować te ze strony militec1.pl jak i te z firmy k2 oba są orginalne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 20:50 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
dlatego pytam o testy producentów zanim doleję coś za 40zł czego nie znam, do auta, które jest warte 10 tysięcy razy więcej.


dlatego proponowałem powyżej aby najpierw spróbować, na czymś tańszym

Ja też pewnie bym nie wlał w ciemno do prosiaka, jakby nie to że temat sprawdził mi się wcześniej w kilku innych autkach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 20:54 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
:-). to może spróbuję na kosiarce do trawy ;-). poważnie, inne moje auta za bardzo kocham, aby się odważyć na taki eksperyment.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 20:58 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
to może spróbuję na kosiarce do trawy


no też jest jakiś pomysł :-)

tylko na hamownię z tym nie jedź :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 21:24 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
dzięki za uwage i prawda jest iz technologie nikasilowe sa w realizacji nowsze niz dodatki starszej technologi dlatego brk odpowiedzi od twórców tego biznesu OLEJ SAMOCHODOWY KAZDY JEST Z BAZY I DODATKÓW .
i TU NASÓWA SIE PYTANIE DLACZEGO PRODUCENCI OLEJI POZA KILKOMA NIE DODAJA TYCH WYRÓŻNIKÓW .W OLEJACH POSIADAJĄCYCH APROBATY PRODUCENTÓW.

Moja odpowiedż jest zawarta w wczesniejszych pytaniach .
oczywiscie postep technologiczny jest szczegółnie w nanotechologi i np. w filtracji . Ale co zrobili by producenci olejów gdyby olej był np. na 100tys km dieki np. fitracji indywidualnej minicantrofugą .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2011, 22:49 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Pracowalem w autoryzowanym serwisie w pewnej firmie motoryzacyjnej produkujacej auta dostawcze i ciezarowe.
Dla mnie na poczatku pracy tez bylo zaskoczeniem, ze pierwszy przeglad z wymianą oleju w ciezarowkach robi sie przy przebiegu 120 - 150 tys km. I nie bylo tam zadnych kosmicznych olejow ani wymyslnych sposobow jego filtracji. Po prostu dobry olej syntetyczny. to tak OffTopic na temat poruszony przez wojciecha.
Co do militeca to ja jestem otwarty na eksperyment - jesli ten dodatek jest stosowany przez producenta olejow wyczynowych, i tak jak doczytalem na wlasne oczy mozna zobaczyc jak sie zmniejsza tarcie sprobuje na hamowni czy podniesie moc - tylko na tym mi zalezy. Silnik mam swiezo po remoncie (przejechane ok 600km w tym 1 impreza wyscigowa) absolutnie nie ubywa oleju, cisnienie oleju ksiazkowe. Blok w moim aucie jest zeliwny i jak sądze dodatek powinien wypelnic rysy ktore sa na bloku przez tzw honowanie. Faktycznie moze to miec wplyw na obnizenie tarcia. Mam nadzieje, ze nie wplynie to na zanik smarowania pierscieni filmem olejowym bo jak powloka zrobi sie gladsza pierscienie dokladniej beda zbierac olej czego skutkiem bedzie mniejsza jego ilosc na pierscieniu kompresyjnym - ale jesli specyfik zmniejsza tarcie to powinno byc ok. Jak mi sie wydaje w bloku aluminiowym z powloka nicasilową efektow znaczacych nie bedzie.
Kolega twierdzi, ze wlal do 911 i jest ok - tam rowniez w autach wodnych blok jest aluniniowy i jak twierdzi kolega nic sie nie dzieje.
Fakt - mozna zalac bardzo dobry wyscigowy olej motula lub liqimoly ktory zawiera wyzej wymieniony dodatek, ale nie da sie wtedy bezposrednio zmierzyc efektow na jednej hamowni, jednego dnia mierzac auto raz za razem dodajac pomiedzy pomiarami specyfik - jak sie sprawdzi to albo bede go lal wszedzie albo wymienie olej na jeden z poprzednio wymienionych z tym dodatkiem (dwusiarczek molibdenu).
Jak efektow nie bedzie to przy 1500 km przebiegu po remoncie czyli za 1000km zleje olej i tyle - bogatszy w pewne doswiadczenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: CD DODATKI
PostNapisane: 13.11.2011, 23:28 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
odpowiedź dla michała honowanie jest waznym elementem konstrukcji gładzi silnika i tu własnie chodzi o utrzymanie czastek oleju na powierzchni uwaga niewłasciwe honowanie moze byc przyczyną zatarcia nawet rozrusznikiem przy uruchamianiu silnika.fakt.
Wczesniej podane przeze mnie adresy kolbenschmit MSI szczegółowo podaja gradacje osełki ,rodzaj pasty ,predkośc i skok honowania -- to profesura która decyduje o żywotnosci silnika .
Wcześniej pisałem - otworzyłem gtsa 5,4 v8 nikasilowy kuty motor jeden użytkownik we FRANCJI/klubfrnce-porsche nr 111. wszystkie serwisy autoryzowane i zgodne ze specyfikacją po 156tys km. próg 0,008 owal 0,002-0,004 mm honowanie widoczne równe , pomiary wykonało laboratorium pomiarowe firmy ALCON /HIGHT PROFESION MANFACTURING. OCZYWISCIE TO EFEKT PRZY NIKASILU .
Wiec aby twoje honowanie przezyło jak najdłuzej. POZDRAWIAM WB


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 16:00 

Dołączył: 6.05.2011
Posty: 36
Rozumiem, ze ten specyfik wypelnia szczeliny po honowaniu, przez co m.in. zmniejsza sie tarcie, wzrasta moc itp.
Wszystko wygląda pięknie na folderach reklamowych: gładkie, błyszczące cylindry, mniejsze zużycie paliwa, większa moc itp...

Może się myle, ale z tego co mi wiadomo honowanie ma na celu utrzymanie filmu olejowego, co jest równoznaczne z właściwym smarowaniem. Dlatego też producenci silników spalinowych nie polerują cylindrów "na lustro" mimo, że zapewniłoby to większą moc, kulture pracy, niższe zużycie paliwa itp. (wyjątkiem są oczywiście silniki wyczynowe, które po przejechaniu kilku wyścigów idą do piachu).

Specyfiki typu militec i podobne to jak dla mnie marketing w czystej postaci: używa tego wojsko, wzrasta moc, spada spalanie, a w tle spisek producentów olejów i silników ...
Szkoda tylko, że producenci owych specyfików nie piszą słowa o skutkach zrywania filmu olejowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 21:47 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Rozumiem, ze ten specyfik wypelnia szczeliny po honowaniu....


Militec nieczego nie wypełnia (właśnie dlatego się na niego zdecydowałem), więc nie wiem skąd wzięliście tę opinię i używacie ją jako argument ?

Militec wnika w strukturę metalu a nie ją nadbudowuje lub wypełnia. Jak masz jakiekolwiek szczeliny lub rysy na cylindrach do Militec tego nie zmieni (tak działa np Xeramic wypełniając rysy i nadbudowuje powierzchnię zmieniając tolerancję)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 21:58 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Szkoda tylko, że producenci owych specyfików nie piszą słowa o skutkach zrywania filmu olejowego.


przez 10 lat użytkowania Militec'a moje samochody (naliczyłem ich w sumie 9szt) zrobiły prawie 2mln kilometrów i nic mi nigdy nie "zerwało" (no może kilka razy przyczepność :-) ).
Były wsród nich takie okazy jak dostawcze Renault w których standardem są awarie sprężarki po 100 000 km (Master zrobił za mojej kadencji 230 000 i żyje nadal), benzyniaki , diesle, małe , duże, pręgowane i skrzydlate ...... i nigdy ŻADEN nie stał u mechanika z powodu awarii wynikającej ze zużycia w wyniku tarcia lub złego smarowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 22:17 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
a można to pić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 22:21 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
jeszcze jedno pytanie,jak mam stan oleju w normie to jak mam tam dolać pół litra tego specyfiku?jak doleje 250ml.to wystarczy i zajdą jakieś zmiany poza podwyższeniem stanu na bagnecie?
Po nocce auto zapala mi z warkotem,mówisz że będzie lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 22:32 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
a można to pić?


nie próbowałem , ale kupa pewnie po tym będzie regularna :lol:

Cytuj:
jeszcze jedno pytanie,jak mam stan oleju w normie to jak mam tam dolać pół litra tego specyfiku?jak doleje 250ml.to wystarczy i zajdą jakieś zmiany poza podwyższeniem stanu na bagnecie?
Po nocce auto zapala mi z warkotem,mówisz że będzie lepiej?


Dawkowanie na silnik jest 50-60ml na 1l oleju. Jeśli po dolaniu dawki stan oleju miałby przekroczyć max to pewnie sensownie byłoby zrobić temu miejsce przez odlanie co nieco. Ja leje zawsze 250ml na silnik i jest ok.

Różnicę w poziomie hałasu emitowanego przez silnik po zalaniu Militec'iem najlepiej wyczujesz właśnie przy zimnym silniku, ale nie lej na zupełnie zimny, tylko odpal tak na 1-2 min, wyłącz i dolej (nie lej na zapalonym bo ci rozchlapie), potem znowu odpal i niech pochodzi tak ze 20 min. Nie gazuj przez te pierwsze minuty tylko niech chodzi na wolnych (to oleju nie zastępuje więc lepiej jak się spokojnie wymiesza)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 22:54 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
No sklep internetowy normalnie.... zamknijcie to proszę!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 23:15 

Dołączył: 6.05.2011
Posty: 36
joko napisał(a):
Cytuj:
Rozumiem, ze ten specyfik wypelnia szczeliny po honowaniu....


Militec nieczego nie wypełnia (właśnie dlatego się na niego zdecydowałem), więc nie wiem skąd wzięliście tę opinię i używacie ją jako argument ?


Np ze strony przytoczonej przez Ciebie kilka postów wyżej:

"MILITEC-1 jest całkowicie syntetycznym produktem chemicznym, mającym charakterystyczną strukturę molekularną oraz wysoką odporność chemiczną i termiczną. MILITEC-1 z pomocą efektu chemicznego tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu; proces ten jest wspomagany przez wysoką temperaturę wytwarzaną przez tarcie. W ten sposób powstaje mocne chemiczne połączenie pomiędzy preparatem MILITEC-1 i metalem. Wynikiem tego procesu jest gładka powierzchnia części metalowej, która jest odporna na negatywne wpływy wynikające z tarcia części składowych."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 23:35 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
No sklep internetowy normalnie.... zamknijcie to proszę!!!


Taaa, już jadą wagony z militec'iem. Jadą , jadą od Kijowa tylko droga jest ... niedobra.

Tak jak już wspomniałem , jak naprawdę Was ( tylko cholera wie , kto to są Wy ) to kole, to jestem jak najbardziej za tym aby zamknąć. Póki pytają to odpowiadam (założyłem ten temat więc jako osoba dobrze wychowana czuje się w obowiązku odpowiadać ), nie będzie wątku nie będzie komu odpowiadać...
Narawdę mam wiele ciekawszych rzeczy do robienia.
Będę czasami sobie tylko wchodził na forum i korzystał z doświadczeń innych :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 23:40 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu


"WARSTWACH metalu" a nie na powierzchni...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2011, 23:57 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Ta cała dyskusja przypomina mi wątek założony parę miesięcy temu przez jakiegoś gazmajstra który koniecznie chciał udowodnić, ze 911 997 można zagazować. Ten M.... to chyba produkt bardziej dla włascicieli GolfówII czy Audi 100. Tam przynajmiej rynek jest dużo większy. Nigdy nie odważyłbym się żeby to wlać do silnika. Starczy że w zeszłym sezonie włałem inny olej niz M....1 i się z eksperymentów wyleczyłem

Pozdr
Wojtek
911 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2011, 0:20 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
ja do tej pory byłem grzeczny zadałem konkretne pytania o nikasil o szpere ale teraz po tylu bzdetach ze strony guru militeca panowiw koniec bałamucenia na sensowne bytania zero reakcji tylko ciagłe ble ble.
wIEC ZAPYTOWYWUUJE CO Z NIKASILEM
CO ZA SZPERA W PRZYPADKU ZALANIA SKRZYNI ????????????


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum