Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.10.2017, 19:21 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Serwus Wszystkim.
Na jakich stacjach tankujecie?
Macie jakąś jedną konkretną czy tankujecie w tych co są po drodze?
Wybieracie paliwa typu shell V-power racing czy lejecie zwykłą 95 lub 98 ?

Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z mężem mojej kuzynki który pracuje w niemieckim laboratorium Aral.
Powiedział min. że Czeskie paliwa są mega dużo gorsze od tych niemieckich. Dają mniej mocy , mają wpływ na wyższe spalanie oraz ogólnie gorzej wpływają na silnik.

Ciekaw jestem jak to wygląda u nas...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2017, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Jak wygląda nie wiem, ale próbowałem hamować auto na 95 z Lukoila i było baaardzo słabo. Dużo poniżej nominałów fabrycznych. Spuściliśmy, zalaliśmy 98 i wynik zupełnie inny. A teraz tylko 100 z Shella. Nawet jeżeli nie ma 100 oktanów ;)
A na DE na 98 jakoś dziwnie więcej kilometrów można zrobić niż na naszej i to nie tylko moja opinia. Więc jest pewnie tak jak z proszkami ...
Ale ciekaw jestem waszych opinii.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2017, 22:48 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 9:14 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
Tankuję 98 do Boxstera S (tak zaleca producent) i 95 do Mustanga (tak zaleca producent).
Tankuję na: Orlen (palia Orlen), Lotos (paliwa Lotos), BP (paliwa Orlen), Moc, Jakość, Zysk Grupa Pieprzyk (paliwa Orlen lub Lotos).
Paliwa grupy Premium na stacjach, czyli różne V-powery, Vervy etc. to paliwa z dodatkami, a nie jakaś specjalna produkcja. To paliwa tzw. "uszlachetnione", które głównie zawierają substancje czyszczące i redukujące tarcie. Koncerny zagraniczne kontraktują zakup paliwa w Orlenie i Lotosie ponieważ import jest zwyczajnie nieopłacalny.
Na Shellu raczej nie tankuję, bo z nieuzasadnionych dla mnie przyczyn mają po prostu wyższe ceny od innych.
Tyle. Nie ma tu żadnej magii.Również jeżeli chodzi o opinie dotyczące przejechania większej ilości kilometrów na paliwie w Niemczech. Nie mam takich doświadczeń. Może to syndrom jazdy przez Niemcy głównie autostradą, zgodnie z przepisami (prędkość).Ale to można osiągnąć również w Polsce na naszym paliwie. Ja różnic nie zauważam.
Jako ciekawostkę mogę podać, że np. Lotos posiada najnowocześniejszą instalację do produkcji paliw w Europie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 11:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Staram się omijać Orlen i Shell, zawsze leję 98. Z reguły jest to BP/Circle K, zdarza mi się tankować na stacjach marketowych i - odpukać - jeszcze nigdy nie miałem problemów.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 13:56 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
BP -98, Shell -100.

Witek, dlaczego omijasz Shella?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 14:46 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
Jordan napisał(a):
BP -98, Shell -100.

Witek, dlaczego omijasz Shella?



Może dlatego, że na Shell'u nie ma 98?
Ja tak właśnie robię.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 14:50 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
dokładnie tak ! kilka razy podjechałem skuszony "Powerem". a na stacji okazywało się, że jest Power ale...diesel...więc zacząłem ich omijać. poza tym nic do nich nie mam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 15:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jordan napisał(a):
BP -98, Shell -100.

Witek, dlaczego omijasz Shella?


Bo ich benzyna 100 ma absurdalną cenę. A 98 nie mają. Co gorsza, część Circle K też nie ma 98




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 19:09 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Ja ostatnio po jakiejś dyskusji z kumplem o wyższości paliwa A nad paliwem B postanowiłem zabawić się w pogromcę mitów. I jak na razie mam przejechane 3 stacje. Jazda codzienna w podobnych warunkach drogowych, tryb mieszany trasa miasto: Lukoil 0 km, Carrefour +20 km, Lotos +45 km na 60 litrach benzyny 98. Teraz mam zalane z Orlenu, czas pokaże ile da się wyciągnąć z tego paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja zazwyczaj BP, Lotos, czasem Orlen. Okazjonalnie Tesco (bo po drodze do domu).
Keysi - takie porównania są IMHO bez sensu. Tyle czynników wpływa na średnie spalanie (a tym bardziej w mocnym aucie) że wyciąganie wniosków po jednym baku jest z góry obarczone dużym błędem.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 22:07 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Orlen - bo pod nosem...znaczy blisko bardzo. Verva 98. Zatankowane czasem Shell racing 100 - chyba tworzy iluzje.
Nieco inaczej w codziennym dieslu - codzienne ON przegrywa z kretesem wobec Vervy diesel.
Poza tym na Orlenie mają dobrą kawę, czasem zapiekankę... i tak przez rok uzbiera się punktów na paliwo na kilka weekendowych wypadów.
Całkiem serio - Orlen nigdy mnie nie zawiódł, nawet zimą (diesel), choć nie jest tani.
Oczywiście nie unikam innych stacji jak mam potrzebę. W BP też mają dobrą kawę :)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 22:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
W Polsce z przyzwyczajenia BP (a i punkty się przydadzą).
Za granica (głownie Austria) to akurat ta stacja jaka jest na wsi - paliwo często o 30-40 euro centów taniej aniżeli przy autostradzie.
Tylko 98 - tak piszą w instrukcji.


BMW do Pracy.
Mini dla Żony.
Boxster dla PRZYJEMNOŚCI :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 23:28 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
A gdzies Ty wyczytal ze do 2,5 tylko 98? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 6:18 

Dołączył: 12.09.2017
Posty: 40
diesel, najczesciej ORLEN ON lub Verva ON, czesciej to drugie.
benzyna wolnossaca: 98, 95 to juz do jakiegos zabytka do 2001 roku.
turbo: shell 100 oktan, szkoda, ze u nas w PL nie ma Aral 102 ;)

miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 8:27 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna.[/quote]

:shock: możesz napisać konkretnie na czym polega ta duża różnica?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 9:32 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
To chyba tak nie działa, że jak leję benzynę o większej liczbie oktanowej to silnik lepiej pracuje i jest więcej KM. :wink:
Jak silnik jest zestrojony na 98 to jeździ na 98. Żeby jeździć na 100, trzeba go zestroić na 100. Dobrze myślę..?
W związku z tym nie ma większego sensu porównywanie ze sobą paliw 95, 98, 100, bez odniesienia się do zmiany programu silnika.
Jak w Boxsterze S mam na klapce 98 to tak nalewam. Nie 95 ani 100 czy 102. Raczej obawiałbym się o silnik nalewając inne niż zalecane fabrycznie paliwo dla fabrycznego ustawienia silnika...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 11:22 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Ja tankuje tam gdzie najtaniej.
A w weekend u mnie najtaniej na Shellu (Magdalenka).
Ceny w weekend spadają też na Lotosie (Połczyńska), czy Circle (Janki).
I tam też tankuje.

Generalnie do Turbo leje V-Power - jak zapłacę więcej to mi się wydaje, że auto jest jeszcze szybsze. :D
Diesla generalnie tankowałem na shellu zwykłym ON - ostatnio wymieniłem wszystkie elementy układu wtryskowego. Auto przebieg pod 200 tyś km. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 12:55 

Dołączył: 12.09.2017
Posty: 40
jaro987 napisał(a):
miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna.


:shock: możesz napisać konkretnie na czym polega ta duża różnica?

Pozdrawiam[/quote]

Napiszę najproscie jak sie da...

auto jakis golf r 2.0 tsi jakis dolot wydech program, nie wiem, ten co stroi pyta sie na jakim paliwie bedziesz tym jezdzil mowisz shell100 i stroi pod to auto, pisze program ui wychodzi np 480KM i 550NM
to samo jak wyzej tylk ostroi na 98 bo np nie masz stacji z shell100 pod domem i wychodzi 450/520
a na 95 dla przykladu wyjdzie 420/490...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 19:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie bardzo chce mi się wierzyć w takie różnice wynikające z samej liczby oktanowej




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum