Autor |
Wiadomość |
Bristol
|
Napisane: 16.10.2017, 19:21 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
Serwus Wszystkim. Na jakich stacjach tankujecie? Macie jakąś jedną konkretną czy tankujecie w tych co są po drodze? Wybieracie paliwa typu shell V-power racing czy lejecie zwykłą 95 lub 98 ?
Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z mężem mojej kuzynki który pracuje w niemieckim laboratorium Aral. Powiedział min. że Czeskie paliwa są mega dużo gorsze od tych niemieckich. Dają mniej mocy , mają wpływ na wyższe spalanie oraz ogólnie gorzej wpływają na silnik.
Ciekaw jestem jak to wygląda u nas...
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 16.10.2017, 21:14 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Jak wygląda nie wiem, ale próbowałem hamować auto na 95 z Lukoila i było baaardzo słabo. Dużo poniżej nominałów fabrycznych. Spuściliśmy, zalaliśmy 98 i wynik zupełnie inny. A teraz tylko 100 z Shella. Nawet jeżeli nie ma 100 oktanów A na DE na 98 jakoś dziwnie więcej kilometrów można zrobić niż na naszej i to nie tylko moja opinia. Więc jest pewnie tak jak z proszkami ... Ale ciekaw jestem waszych opinii.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 16.10.2017, 22:48 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza..
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 17.10.2017, 9:14 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
Tankuję 98 do Boxstera S (tak zaleca producent) i 95 do Mustanga (tak zaleca producent). Tankuję na: Orlen (palia Orlen), Lotos (paliwa Lotos), BP (paliwa Orlen), Moc, Jakość, Zysk Grupa Pieprzyk (paliwa Orlen lub Lotos). Paliwa grupy Premium na stacjach, czyli różne V-powery, Vervy etc. to paliwa z dodatkami, a nie jakaś specjalna produkcja. To paliwa tzw. "uszlachetnione", które głównie zawierają substancje czyszczące i redukujące tarcie. Koncerny zagraniczne kontraktują zakup paliwa w Orlenie i Lotosie ponieważ import jest zwyczajnie nieopłacalny. Na Shellu raczej nie tankuję, bo z nieuzasadnionych dla mnie przyczyn mają po prostu wyższe ceny od innych. Tyle. Nie ma tu żadnej magii.Również jeżeli chodzi o opinie dotyczące przejechania większej ilości kilometrów na paliwie w Niemczech. Nie mam takich doświadczeń. Może to syndrom jazdy przez Niemcy głównie autostradą, zgodnie z przepisami (prędkość).Ale to można osiągnąć również w Polsce na naszym paliwie. Ja różnic nie zauważam. Jako ciekawostkę mogę podać, że np. Lotos posiada najnowocześniejszą instalację do produkcji paliw w Europie. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.10.2017, 11:05 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Staram się omijać Orlen i Shell, zawsze leję 98. Z reguły jest to BP/Circle K, zdarza mi się tankować na stacjach marketowych i - odpukać - jeszcze nigdy nie miałem problemów.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jordan
|
Napisane: 17.10.2017, 13:56 |
|
Dołączył: 18.12.2014 Posty: 490
|
BP -98, Shell -100.
Witek, dlaczego omijasz Shella?
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 17.10.2017, 14:46 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
Jordan napisał(a): BP -98, Shell -100.
Witek, dlaczego omijasz Shella? Może dlatego, że na Shell'u nie ma 98? Ja tak właśnie robię.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 17.10.2017, 14:50 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
dokładnie tak ! kilka razy podjechałem skuszony "Powerem". a na stacji okazywało się, że jest Power ale...diesel...więc zacząłem ich omijać. poza tym nic do nich nie mam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.10.2017, 15:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jordan napisał(a): BP -98, Shell -100.
Witek, dlaczego omijasz Shella? Bo ich benzyna 100 ma absurdalną cenę. A 98 nie mają. Co gorsza, część Circle K też nie ma 98
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Keysi
|
Napisane: 17.10.2017, 19:09 |
|
Dołączył: 2.12.2016 Posty: 176
|
Ja ostatnio po jakiejś dyskusji z kumplem o wyższości paliwa A nad paliwem B postanowiłem zabawić się w pogromcę mitów. I jak na razie mam przejechane 3 stacje. Jazda codzienna w podobnych warunkach drogowych, tryb mieszany trasa miasto: Lukoil 0 km, Carrefour +20 km, Lotos +45 km na 60 litrach benzyny 98. Teraz mam zalane z Orlenu, czas pokaże ile da się wyciągnąć z tego paliwa.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 17.10.2017, 21:50 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ja zazwyczaj BP, Lotos, czasem Orlen. Okazjonalnie Tesco (bo po drodze do domu). Keysi - takie porównania są IMHO bez sensu. Tyle czynników wpływa na średnie spalanie (a tym bardziej w mocnym aucie) że wyciąganie wniosków po jednym baku jest z góry obarczone dużym błędem.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 17.10.2017, 22:07 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Orlen - bo pod nosem...znaczy blisko bardzo. Verva 98. Zatankowane czasem Shell racing 100 - chyba tworzy iluzje. Nieco inaczej w codziennym dieslu - codzienne ON przegrywa z kretesem wobec Vervy diesel. Poza tym na Orlenie mają dobrą kawę, czasem zapiekankę... i tak przez rok uzbiera się punktów na paliwo na kilka weekendowych wypadów. Całkiem serio - Orlen nigdy mnie nie zawiódł, nawet zimą (diesel), choć nie jest tani. Oczywiście nie unikam innych stacji jak mam potrzebę. W BP też mają dobrą kawę
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 17.10.2017, 22:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
W Polsce z przyzwyczajenia BP (a i punkty się przydadzą). Za granica (głownie Austria) to akurat ta stacja jaka jest na wsi - paliwo często o 30-40 euro centów taniej aniżeli przy autostradzie. Tylko 98 - tak piszą w instrukcji. BMW do Pracy. Mini dla Żony. Boxster dla PRZYJEMNOŚCI
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 17.10.2017, 23:28 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
A gdzies Ty wyczytal ze do 2,5 tylko 98?
|
|
Góra |
|
mariuszsoq
|
Napisane: 19.10.2017, 6:18 |
|
Dołączył: 12.09.2017 Posty: 40
|
diesel, najczesciej ORLEN ON lub Verva ON, czesciej to drugie. benzyna wolnossaca: 98, 95 to juz do jakiegos zabytka do 2001 roku. turbo: shell 100 oktan, szkoda, ze u nas w PL nie ma Aral 102 miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna.
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 19.10.2017, 8:27 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna.[/quote] możesz napisać konkretnie na czym polega ta duża różnica? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 19.10.2017, 9:32 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
To chyba tak nie działa, że jak leję benzynę o większej liczbie oktanowej to silnik lepiej pracuje i jest więcej KM. Jak silnik jest zestrojony na 98 to jeździ na 98. Żeby jeździć na 100, trzeba go zestroić na 100. Dobrze myślę..? W związku z tym nie ma większego sensu porównywanie ze sobą paliw 95, 98, 100, bez odniesienia się do zmiany programu silnika. Jak w Boxsterze S mam na klapce 98 to tak nalewam. Nie 95 ani 100 czy 102. Raczej obawiałbym się o silnik nalewając inne niż zalecane fabrycznie paliwo dla fabrycznego ustawienia silnika... Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 19.10.2017, 11:22 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Ja tankuje tam gdzie najtaniej. A w weekend u mnie najtaniej na Shellu (Magdalenka). Ceny w weekend spadają też na Lotosie (Połczyńska), czy Circle (Janki). I tam też tankuje. Generalnie do Turbo leje V-Power - jak zapłacę więcej to mi się wydaje, że auto jest jeszcze szybsze. Diesla generalnie tankowałem na shellu zwykłym ON - ostatnio wymieniłem wszystkie elementy układu wtryskowego. Auto przebieg pod 200 tyś km.
|
|
Góra |
|
mariuszsoq
|
Napisane: 19.10.2017, 12:55 |
|
Dołączył: 12.09.2017 Posty: 40
|
jaro987 napisał(a): miedzy shell 100 a 98 z orlenu jest duza roznica w KM i NM gdy sie auto zestroi na hamowni, roznica zauwazalna. możesz napisać konkretnie na czym polega ta duża różnica? Pozdrawiam[/quote] Napiszę najproscie jak sie da... auto jakis golf r 2.0 tsi jakis dolot wydech program, nie wiem, ten co stroi pyta sie na jakim paliwie bedziesz tym jezdzil mowisz shell100 i stroi pod to auto, pisze program ui wychodzi np 480KM i 550NM to samo jak wyzej tylk ostroi na 98 bo np nie masz stacji z shell100 pod domem i wychodzi 450/520 a na 95 dla przykladu wyjdzie 420/490...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.10.2017, 19:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie bardzo chce mi się wierzyć w takie różnice wynikające z samej liczby oktanowej
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|