Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 27.10.2017, 8:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
O to, to! Nie ma szans na żadne rekompensaty. To legendy. Chyba że faktycznie uda się nasłać kontrolę, która pobierze próbki i ich badanie wykaże odstępstwa od norm. Tylko że musiałyby one zostać pobrane jak najszybciej.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
leta
|
Napisane: 28.10.2017, 11:50 |
|
Dołączył: 15.10.2015 Posty: 18
|
Wybor konkretnej stacji benzynowej nic nie wnosi jezeli chodzi o rodzaj i jakość paliwa. W Pl mamy tylko do wyboru paliwa z Orlenu i Lotosu. Na stacjach tych konkretnych firm mają swoje paliwo. A cała reszta roznie. Wiec tankujac na jakies znanej zachodniej sieciowej stacji tankujesz raz z Orlenu a raz z Lotosu. Ale oczywiscie kawa i hot dogi sa inne na kazdej stacji, i dlatego warto sie zastanawiac nad wyborem wlasnej stacji.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.10.2017, 13:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie do końca. Np. na Orlenie w Gdyni na 100% jest Lotos. I odwrotnie - Lotos w Warszawie na 100% ma paliwo z Orlenu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
leta
|
Napisane: 28.10.2017, 17:51 |
|
Dołączył: 15.10.2015 Posty: 18
|
Zgadza sie, ale tego nie bylem pewny na 100% wiec pominąłem kwestie sprzedazy na Orlenie paliw z Lotosu i odwrotnie.To chyba kwestia lokalizacji stacji wzgledem baz paliwowych.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 29.10.2017, 11:04 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
zeluw napisał(a): Kilka miesięcy tankowałem na Lotosie (na + że dużo szybciej można nazbierać na hot doga ) ale czułem, że na Orlenowym auto jeździ i pracuje lepiej, dlatego wróciłem na Orlen. Leję 98. Tak jak zaleca producent. Bez kombinowania. Kiedyś zalałem na próbę 100 i nie poczułem żadnej różnicy. już z parę lat temu jak był dostęp do forum pracowników Orlenu sami między sobą wyśmiewali się z frajerów tankujących Verwę 98 bo to nic innego jak 95 z dodatkami i nabijanie klientów w butelkę, ale za dużo gadali i z Orlen zamknął albo ograniczył dostęp do forum. W Polsce z tego co mi wiadomo nie można sprzedawać innego paliwa niż z polskich rafinerii ale jest jeden wyjątek, można sprzedawać paliwo którego niema na rynku i nasze rafinerie nie mogą wyprodukować dlatego jedynym oryginalnym Shellowskim paliwem z ich rafinerii jest ich 100 Racing. To były informacje z przed 3 lat może dobra zmiana i to zmieniła nie wiem?
_________________
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 29.10.2017, 11:49 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
To chyba nadal działa w moim Shellu gdzie tankuję często widzę cysterny na Holenderskich blachach z logiem Shella i dlatego tankuję 100 Racing ale nie dlatego że zrobię 10km więcej.
|
|
Góra |
|
Tomek
|
Napisane: 29.10.2017, 20:00 |
|
Dołączył: 29.04.2007 Posty: 49
|
Daro. napisał(a): zeluw napisał(a): W Polsce z tego co mi wiadomo nie można sprzedawać innego paliwa niż z polskich rafinerii ale jest jeden wyjątek, można sprzedawać paliwo którego niema na rynku i nasze rafinerie nie mogą wyprodukować dlatego jedynym oryginalnym Shellowskim paliwem z ich rafinerii jest ich 100 Racing. To były informacje z przed 3 lat może dobra zmiana i to zmieniła nie wiem? Od wielu lat paliwo jest importowane do Polski (legalnie i nielegalnie, chyba każdy słyszał o mafii paliwowej:)), cysternami, koleją i statkami. Przykładowo większość paliwa w zachodniopomorskim lub lubuskim pochodzi z rafinerii w Schwedt (paliwo trafia tam rurociągiem ze wschodu). Z tych samych zbiorników w Schwedt paliwo jest odbierane przez duże i małe firmy paliwowe - duże i znane lub nie. Przecież nikt nie będzie wiózł paliwa z Płocka do Szczecina jak 30 km obok jest rafineria - zwykła ekonomia. Od wielu wielu lat paliwo jest importowane i nie ma żadnych ograniczeń w sprzedaży. Shell 100 jest zwykłym paliwem, które przed zalaniem cysterny dostaje odpowiedni "dodatek"
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 29.10.2017, 20:05 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 29.10.2017, 20:20 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 29.10.2017, 23:38 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Ja stosuję dodatki z hipermarketów za 15-20 zł ale czy pomagają nie wiem. Jedyne co poprawiają to moje samopoczucie, że może auto ma lepiej
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 30.10.2017, 1:27 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Cytuj: Jak wynika z podpisanych przez PKN Orlen i Grupę Lotos umów rocznych na dostawy w 2015 roku paliw dla zagranicznych sieci stacji działających na polskim rynku, stacje BP i Lukoil zaopatrywane będą głównie w Orlenie, stacje Statoil wyłącznie w Lotosie, a paliwa na stacje Shell od tego roku dostarczane będą niemal po połowie z Płocka i Gdańska. Firma BP, zarządzająca największą zagraniczną siecią stacji w Polsce, podpisała umowy roczne na zakup paliw zarówno z PKN Orlen, jak i z Grupą Lotos, jednak szacunkowa wartość kontraktu zawartego z Orlenem (5,4 mld zł) jest ponad pięciokrotnie wyższa niż z Lotosem (ok. 913 mln zł). Podobne proporcje dostaw były rok wcześniej, umowa BP z Orlenem na 2014 rok opiewała na ok. 6,5 mld zł, a z Lotosem na ok. 1,2 mld zł. za Autor: wnp.pl (PA)
_________________
|
|
Góra |
|
Piter86r
|
Napisane: 31.10.2017, 10:14 |
|
Dołączył: 29.04.2016 Posty: 157
|
Lotos w Gdańsku - miałem przyjemność tankować Lotosa w Trójmieście i nie polecam. Nie dość że droższy o kilkadziesiąt groszy na litrze w stosunku do śląska, to jeszcze jak to mówią u nas "szczane" paliwo. Auto więcej paliło i było zamulone. Dopiero po wlaniu z BP paliwa się wszystko uspokoiło. P.S. Wiem wiem stacja stacji nie równa ale niesmak pozostaje.
|
|
Góra |
|
dc10
|
Napisane: 5.01.2018, 21:15 |
|
Dołączył: 16.02.2017 Posty: 97
|
tsubasa napisał(a): Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza.. Z tego co pamiętam masz Boxa z takim sinikiem jak u mnie (2.5) a tam minimum 98 jest zalecane przez producenta;)
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 5.01.2018, 21:52 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
dc10 napisał(a): tsubasa napisał(a): Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza.. Z tego co pamiętam masz Boxa z takim sinikiem jak u mnie (2.5) a tam minimum 98 jest zalecane przez producenta;) Na klapce mam 95/98 poza tym moj to US a tam pewnie nawet 92 nie ma
|
|
Góra |
|
dc10
|
Napisane: 5.01.2018, 22:50 |
|
Dołączył: 16.02.2017 Posty: 97
|
tsubasa napisał(a): dc10 napisał(a): tsubasa napisał(a): Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza.. Z tego co pamiętam masz Boxa z takim sinikiem jak u mnie (2.5) a tam minimum 98 jest zalecane przez producenta;) Na klapce mam 95/98 poza tym moj to US a tam pewnie nawet 92 nie ma I tu możesz mieć rację, standardem u nich chyba 85 jest....czy było;)...w każdym razie Europa tylko 98
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 6.01.2018, 1:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Amerykańska instrukcja do 996 targa wyraźnie rekomenduje etylinę 98 ale podane jest, że na 95 też pojedzie i nic się nie stanie Chyba więc nie ma różnicy czy to Ameryka czy Europa...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
928alpi
|
Napisane: 6.01.2018, 5:08 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 256
|
Tylko 98, w Costco bo blisko pracy i taniej, ewentualnie BP.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.01.2018, 10:37 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
dc10 napisał(a): tsubasa napisał(a): dc10 napisał(a): tsubasa napisał(a): Ja tylko na orlenie (lokalny patriotyzm) jako ze nie walcze o kazdy oktan jak o zycie to 95 moim prosiakom wystarcza.. Z tego co pamiętam masz Boxa z takim sinikiem jak u mnie (2.5) a tam minimum 98 jest zalecane przez producenta;) Na klapce mam 95/98 poza tym moj to US a tam pewnie nawet 92 nie ma I tu możesz mieć rację, standardem u nich chyba 85 jest....czy było;)...w każdym razie Europa tylko 98 Bzdury piszecie. W Stanach podaje się informacje o benzynie według innego standardu. Poczytajcie tu https://en.m.wikipedia.org/wiki/Octane_rating i zrozumcie, że liczba oktanowa podawana na dystrybutorach w USA nie może być porównywana z liczbą oktanową w wielu innych krajach w rym w Polsce. U nas podaje się RON, a w USA (R+M)/2. Porsche w Stanach nie jeżdżą na „ubogim” paliwie.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 29.05.2023, 17:18 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 153
|
Z góry przepraszam za odgrzewanie starego wątku.
Czy ktoś zaobserwował jakieś różnice w pracy silnika pomiędzy paliwami BP98, Verva98, Lotos 98 bądź VPR100?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 29.05.2023, 21:42 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Na orlenie i lotosie tylko kupa, nic więcej! Na pozostałych tankuje 😉
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|