Autor |
Wiadomość |
kacper
|
Napisane: 7.07.2011, 12:20 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
mam taki problem
wieje tylko od strony pasażera a od strony kierowcy nawiew na szybe nie żyje
może miał któs taki problem i wie co z tym zrobić
nie wiem czy jakieś klapki się nie otwierają czy co?
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 7.07.2011, 12:48 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Czy nie wieje tylko na szybę? Czy wieje na nogi i centralnie? Czy po stronie pasażera sterowanie nawiewami działa? Podstawowa czynność diagnostyczna: Sprawdź czy działają silniczki od sterowania kierunkiem nawiewow.
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 7.07.2011, 12:50 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
boczne nawiewy wieja i na nogi tez chyba
ale na bank boczny wieje
tylko nad zegarami smierć
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.07.2011, 12:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Odkręć pokrywę pod maską (na podszybiu) i zmieniaj ustawienia suwaków i pokręteł, a druga osoba niech obserwuje silniki klap. Na pewno któryś nie działa. Wyjąć, wyczyścić i powinno być ok. Jakby się nie dało go uruchomić, mam jeden silnik na zbyciu. Jakby co.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 7.07.2011, 12:52 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
ok posprawdzam
dzieki
pozdro kacper
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 7.07.2011, 17:07 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Te silniki niestety nie są odporne na wilgoć. Często zdarza się, że po zbyt długim ustawieniu w jednej pozycji "zastają się" i ruszyć same nie mogą.
Korzystnie jest je wtedy podłączyć "na krótko" i po tej operacji działają już przyzwoicie.
Kłopot z silnikami jest głównie zimą, kiedy nawiewy przez kilka miesięcy skierowane są na szybę i nogi, a położenie centralne jest pominięte.
Aby uniknąć zastania silników, stosuję metodę, że zaraz po starcie reguluję potencjometrami nawiewy ... tak dla sportu.
Ciekawostką jest, że te wszystkie siniki mają dokładnie taką samą płytkę.
Różnią się jedynie ramieniem i położeniem na klimatyzacji.
Wystarczy znaleźć firmę, która zajmuję się drukowaniem płytek i zamówić ich kilkaset (sztuka wyjdzie wtedy za przysłowiowe grosze), a sprzedawać można je właścicielom 964 i 993 na całym świecie ...
Z tego co pamiętam jeden nowy silnik kosztuje chyba 250 euro!!!
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 10:24 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
ile tych silniczkow tam jest?
zdaje mi sie ze nie chodzi jeden od strony kierowcy
jechalem wczoraj do wawy i niedośc że deszcz to jeszcze moaj połowa szyby jak za mgłą oszaleć można
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.07.2011, 10:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Łącznie 5
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 10:28 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
łomatko
chyba musze dłuzej tam pozaglądać bo wydaje mi sie że 3 widzialem
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.07.2011, 10:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 10:49 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 11.07.2011, 11:01 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
a gdyby coś to mam prawie kompletną nagrzewnicę bez jednego głównego silniczka, tego odpowiedzialenego za otwarcie dolotu świeżego powietrza z zewnątrz...
Oddam całość w dobrej cenie...
mam też kompresor klimy, sterownik do środka, wszystkie rurki od klimy...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 11:03 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
jeszcze jedno pytanie
czy u Was wentylatory też sa głośne?
i czy nie wiem tak jakby to sobie raz szybciej dmuchalo raz wolniej
moze usterka jest w sterowaniu albo co
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.07.2011, 11:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
U mnie był taki efekt jak piszesz, ale wg mnie to jest kwestia wentylatora chłodnicy oleju, który od czasu do czasu się włącza i go słychać w kabinie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 11.07.2011, 11:55 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Po akcji serwisowej, o ktorej pisalem osobno, w bylym samochodzie Wit007 a teraz moim, wentylacja dziala poprawnie i cicho.
Wczesniej wiatrak nawiewu troche popiskiwal, ale po przeczyszczeniu dziala, jak powinien.
W czasie deszczu na parowanie najlepiej dziala u mnie wlaczenie klimy razem z czesciowym grzaniem - szyby sa czyste.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 14:09 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
dzwoniłem o te akcje - auto juz je miało
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 11.07.2011, 14:21 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Popiskiwanie może być spowodowane wyrobieniem się tulei i osiowym biciem silnika, konsekwencją będzie, że kosz (wiatrak) zacznie ocierać o obudowę, ale spoko, wystarczy wymienić tuleje i wszystko będzie grało. Nie musisz kupować nowego silnika za kilkaset euro (chyba 500)
Niestety nie wiem, czym jest spowodowane to, że wiatraki pracują raz szybciej raz wolniej, być może czujniki temperatury są zabrudzone, lub uszkodzone, czasami winien jest uszkodzony potencjometr temperatury (tak było u mnie, po wymianie już jest w porządku)
Może być jeszcze uszkodzony ten silnik z tyłu sterownika klimatyzacji. On też się wyrabia i zaczyna piszczeć podczas pracy.
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 11.07.2011, 14:24 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
piszczeć nic nie piszczy tylko bardzo słychać wianie że tak powiem
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 11.07.2011, 14:43 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
to się nie przejmuj, jak wieje i cłychać to dobrze, gdyby było słychać, a by nie wiało z któregoś otworu ... to wtedy jest zablokowana, któraś flapa zazwyczaj z powodu zastanego silnika, ale o tym było już we wcześniejszych postach
A jeżeli chcesz manual do klimy to mogę Ci mailem wysłać (3,5mega)
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 16.07.2012, 11:40 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
w końcu się za to zabrałem i temat ogarnięty
przyczyna był jeden z wentylatorów - nie kręcił się jak trzeba w sensie łożyska go trzymały - udało się go uratować.
Teraz wieje jak trzeba
Ale przez chwilę miałem już w myśli wydane ok 900 $ na ten wiatrak
nie wiem po co one są takie drogie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|