Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.07.2011, 12:20 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
mam taki problem
wieje tylko od strony pasażera a od strony kierowcy nawiew na szybe nie żyje
może miał któs taki problem i wie co z tym zrobić
nie wiem czy jakieś klapki się nie otwierają czy co?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 12:48 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Czy nie wieje tylko na szybę? Czy wieje na nogi i centralnie? Czy po stronie pasażera sterowanie nawiewami działa? Podstawowa czynność diagnostyczna: Sprawdź czy działają silniczki od sterowania kierunkiem nawiewow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 12:50 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
boczne nawiewy wieja i na nogi tez chyba :)
ale na bank boczny wieje
tylko nad zegarami smierć


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 12:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Odkręć pokrywę pod maską (na podszybiu) i zmieniaj ustawienia suwaków i pokręteł, a druga osoba niech obserwuje silniki klap. Na pewno któryś nie działa. Wyjąć, wyczyścić i powinno być ok. Jakby się nie dało go uruchomić, mam jeden silnik na zbyciu. Jakby co.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 12:52 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
ok posprawdzam
dzieki
pozdro kacper


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.07.2011, 17:07 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Te silniki niestety nie są odporne na wilgoć. Często zdarza się, że po zbyt długim ustawieniu w jednej pozycji "zastają się" i ruszyć same nie mogą.
Korzystnie jest je wtedy podłączyć "na krótko" i po tej operacji działają już przyzwoicie.

Kłopot z silnikami jest głównie zimą, kiedy nawiewy przez kilka miesięcy skierowane są na szybę i nogi, a położenie centralne jest pominięte.

Aby uniknąć zastania silników, stosuję metodę, że zaraz po starcie reguluję potencjometrami nawiewy ... tak dla sportu.

Ciekawostką jest, że te wszystkie siniki mają dokładnie taką samą płytkę.
Różnią się jedynie ramieniem i położeniem na klimatyzacji.
Wystarczy znaleźć firmę, która zajmuję się drukowaniem płytek i zamówić ich kilkaset (sztuka wyjdzie wtedy za przysłowiowe grosze), a sprzedawać można je właścicielom 964 i 993 na całym świecie ...
Z tego co pamiętam jeden nowy silnik kosztuje chyba 250 euro!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 10:24 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
ile tych silniczkow tam jest?
zdaje mi sie ze nie chodzi jeden od strony kierowcy
jechalem wczoraj do wawy i niedośc że deszcz to jeszcze moaj połowa szyby jak za mgłą oszaleć można


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 10:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Łącznie 5 :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 10:28 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
łomatko
chyba musze dłuzej tam pozaglądać bo wydaje mi sie że 3 widzialem
:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 10:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tu masz zdjęcia
http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 10:49 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
oo dzieki bardzo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 11:01 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
a gdyby coś to mam prawie kompletną nagrzewnicę bez jednego głównego silniczka, tego odpowiedzialenego za otwarcie dolotu świeżego powietrza z zewnątrz...

Oddam całość w dobrej cenie...;)

mam też kompresor klimy, sterownik do środka, wszystkie rurki od klimy...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 11:03 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
jeszcze jedno pytanie
czy u Was wentylatory też sa głośne?
i czy nie wiem tak jakby to sobie raz szybciej dmuchalo raz wolniej
moze usterka jest w sterowaniu albo co


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 11:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
U mnie był taki efekt jak piszesz, ale wg mnie to jest kwestia wentylatora chłodnicy oleju, który od czasu do czasu się włącza i go słychać w kabinie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 11:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Po akcji serwisowej, o ktorej pisalem osobno, w bylym samochodzie Wit007 a teraz moim, wentylacja dziala poprawnie i cicho.

Wczesniej wiatrak nawiewu troche popiskiwal, ale po przeczyszczeniu dziala, jak powinien.

W czasie deszczu na parowanie najlepiej dziala u mnie wlaczenie klimy razem z czesciowym grzaniem - szyby sa czyste.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 14:09 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
dzwoniłem o te akcje - auto juz je miało


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 14:21 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Popiskiwanie może być spowodowane wyrobieniem się tulei i osiowym biciem silnika, konsekwencją będzie, że kosz (wiatrak) zacznie ocierać o obudowę, ale spoko, wystarczy wymienić tuleje i wszystko będzie grało. Nie musisz kupować nowego silnika za kilkaset euro (chyba 500)

Niestety nie wiem, czym jest spowodowane to, że wiatraki pracują raz szybciej raz wolniej, być może czujniki temperatury są zabrudzone, lub uszkodzone, czasami winien jest uszkodzony potencjometr temperatury (tak było u mnie, po wymianie już jest w porządku)
Może być jeszcze uszkodzony ten silnik z tyłu sterownika klimatyzacji. On też się wyrabia i zaczyna piszczeć podczas pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 14:24 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
piszczeć nic nie piszczy tylko bardzo słychać wianie że tak powiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2011, 14:43 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
to się nie przejmuj, jak wieje i cłychać to dobrze, gdyby było słychać, a by nie wiało z któregoś otworu ... to wtedy jest zablokowana, któraś flapa zazwyczaj z powodu zastanego silnika, ale o tym było już we wcześniejszych postach

A jeżeli chcesz manual do klimy to mogę Ci mailem wysłać (3,5mega)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.07.2012, 11:40 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
w końcu się za to zabrałem i temat ogarnięty
przyczyna był jeden z wentylatorów - nie kręcił się jak trzeba w sensie łożyska go trzymały - udało się go uratować.
Teraz wieje jak trzeba :)
Ale przez chwilę miałem już w myśli wydane ok 900 $ na ten wiatrak
nie wiem po co one są takie drogie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum