Autor |
Wiadomość |
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 11:24 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
wit007 napisał(a): Tytuł: Re: [996.2] Niski poziom płynu chłodzącego Na pewno wlewanie koncentratu to zły pomysł. Na moje oko dużo tego nie brakuje, więc może po prostu wody? Czyli kupię koncentrat i rozcieńczę wodą deminieralizowaną... ale wodą samą to może nie. Koszt tego koncentratu to też nie jest jakiś mega wielki 69 zł za litr w Porsche... więc jakoś przeżyję.
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 17.06.2016, 11:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
GrzesiekD napisał(a): Na przeglądzie - Michał to oglądał, a przynajmniej wpisał w dokument jaki od niego otrzymałem, że poziom płynu jest ok. I to mnie właśnie martwi... dzisiaj jadę do porsche Katowice kupię 1 litr koncentratu i doleję (tylko zastanawiam się czy wlać koncentrat czy jednak go najpierw rozcieńczyć) na ciepłym silniku był ok. na zimnym brakuje. kup litr płynu i dolej 300-400ml. nie ma co pisać elaboratów na taki temat.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 17.06.2016, 12:42 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Oczywiście jak pisze Długi dolać i obserwować. Jest możliwość że zbiorniczek był wymieniany niedawno i po prostu poziom opadł po wymianie i po uzupełnieniu będzie już OK.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 17.06.2016, 18:42 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Nie woda, jeśli masz -30 a norma przy nowym to -37to dolej koncentratu, ale płyn przecież też sprzedają, norma VW G12+, jest ok
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 17.06.2016, 19:09 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Panowie korzystając z waszej szerokiej wiedzy laickie pytanie. Dlaczego nie można (nie powinno się) jak w samochodzie z klasycznie umiejscowionym silnikiem po prostu dolac płynu (bez podciśnienia)? Zakładam, że chodzi o zapowietrzenie układu ale dlaczego tak się dzieję?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 17.06.2016, 20:30 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Jeśli możesz to sprawdź chłodnice z przodu czy się nie pocą, miałem podobnie i skończyło się wymiana chłodnicy a plam w garażu nie było.
_________________
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.06.2016, 20:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Co uważasz za "klasycznie" umieszczony silnik? Bo takie określenie z reguły oznacza silnik z przodu i napęd tylny.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 21:16 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
DK napisał(a): Jeśli możesz to sprawdź chłodnice z przodu czy się nie pocą, miałem podobnie i skończyło się wymiana chłodnicy a plam w garażu nie było. ale w czasie pracy silnika? na żeberkach Ci się pociły czy na jakichś łączeniach? Na razie dolałem koncentrat wymieszany z wodą mniej więcej 2/3 (więcej koncentratu) - weszło około 1 litra. Jutro planuję dłuższą przejażdżkę - może do Częstochowy może do Gliwic... Zobaczę czy ubyło - zaznaczyłem markerem poziom aktualny.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 17.06.2016, 21:25 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Na środku chłodnicy to ponoć częste , bo przy szybkiej jeździe od kamieni dostaje w tyłek.
_________________
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 17.06.2016, 21:51 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
wit007 napisał(a): Co uważasz za "klasycznie" umieszczony silnik? Bo takie określenie z reguły oznacza silnik z przodu i napęd tylny. Zbyt ogolnie mi wyszlo. Po prostu przy silniku z przodu niezaleznie czy rwd, fwd czy awd:) Zmierzam do tego ze kilka razy zdazylo mi sie w różnych autach dolewać środka chłodniczego ale nigdy nie robiłem tego podcisnieniowo. Czy jest cos takiego w konstrukcji ukladu chlodzenia 911 ze zawsze nalezy tak robić? Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 22:19 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
DK napisał(a): Na środku chłodnicy to ponoć częste , bo przy szybkiej jeździe od kamieni dostaje w tyłek. Dzieki za radę, poobserwuję
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 17.06.2016, 22:53 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Przed chłodnicami wody są chłodnice klimatyzacji. Pomiędzy chłodnicami zbiera się brud, liście i inne świństwa, które ograniczają efektywność chłodzenia.Co jakiś czas trzeba tam zrobić porządek. Istotnie, jeżeli tam pojawiają się jakieś nieszczelności to można je przeoczyć. Małe wycieki odparują zanim kapną. Są jednak powodem ubywania płynu i zapowietrzenia układu. Jest kilka połączeń przed chłodnicami, które też mogą być nieszczelne. Podciśnieniowa wymiana płynu jest prostsza, szybsza i pewniejsza. Przy dość zawiłym układzie wyssanie płynu daje możliwość też sprawdzenia szczelności ( widać czy stworzone podciśnienie się utrzymuje), następnie wessanie płynu nie wymaga dalszych prac. W zasadzie. Grawitacyjna wymiana płynu odchodzi do lamusa nie tylko w Porsche, choć w prostych układach jest powszechnie stosowana.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 18.06.2016, 8:13 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) Na taką liczylem.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
majersco
|
Napisane: 15.07.2016, 16:52 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 78
|
Dołączę się do tematu. Chcę wymienić płyn chłodniczy w Caymanie S 09r. Czy wszystkie Porsche pracują na tym samym płynie? Co mam wlać(jakie parametry płynu?)? Robię to manualnie(w sumie już mam układ pusty), muszę tylko zalać. Czy układ sam się odpowietrza czy są odpowietrzniki? Jeśli tak to gdzie i ile ich jest?
Chłodnice już ładnie przeczyściłem z brudu, układ szczelny. Wymieniłem na wszelki wypadek jedno kolanko na nowe bo mi się nie podobało.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 15.07.2016, 17:11 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Musisz odpowietrzyć układ. Przy pomocy specjalnego urządzenia. Podobno da się też to zrobić ustawiając auto na pochyłości (przodem w dół).
Płyn G12
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
majersco
|
Napisane: 16.07.2016, 20:16 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 78
|
"specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie...
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 16.07.2016, 20:20 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
A ile aut ma chłodnice z przodu z wężami idącymi przez całe auto do silnika z tyłu razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym?
Trzeba mieć urządzenie, które wykona operację metodą próżniową.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.07.2016, 21:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
majersco napisał(a): "specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie... To pytasz czy wszystko wiesz? W drugim przypadku - po co pytasz? Ile miałeś samochodów z silnikiem z tyłu? Chłodzonych cieczą?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Adrian
|
Napisane: 17.07.2016, 13:12 |
|
Dołączył: 14.03.2013 Posty: 58
|
wit007 napisał(a): majersco napisał(a): "specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie... To pytasz czy wszystko wiesz? W drugim przypadku - po co pytasz? Ile miałeś samochodów z silnikiem z tyłu? Chłodzonych cieczą? Kolega pyta o samochód z centralnie umiejscowionym silnikiem. Ja jestem w trakcie wymiany płynów w Boxsterze 986. Nie potrzebne sa dodatkowe narzedzia. Tu masz procedure mysle, że w przypadku Caymana powinno być podobnie. http://www.pelicanparts.com/techarticle ... -Flush.htm
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|