Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 11:24 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
wit007 napisał(a):

  Tytuł:  Re: [996.2] Niski poziom płynu chłodzącego  
Na pewno wlewanie koncentratu to zły pomysł. Na moje oko dużo tego nie brakuje, więc może po prostu wody?


Czyli kupię koncentrat i rozcieńczę wodą deminieralizowaną... ale wodą samą to może nie. Koszt tego koncentratu to też nie jest jakiś mega wielki 69 zł za litr w Porsche... więc jakoś przeżyję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 11:28 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
GrzesiekD napisał(a):
Na przeglądzie - Michał to oglądał, a przynajmniej wpisał w dokument jaki od niego otrzymałem, że poziom płynu jest ok. I to mnie właśnie martwi... dzisiaj jadę do porsche Katowice kupię 1 litr koncentratu i doleję (tylko zastanawiam się czy wlać koncentrat czy jednak go najpierw rozcieńczyć)



na ciepłym silniku był ok. na zimnym brakuje.

kup litr płynu i dolej 300-400ml.

nie ma co pisać elaboratów na taki temat. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 12:42 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Oczywiście jak pisze Długi dolać i obserwować.
Jest możliwość że zbiorniczek był wymieniany niedawno i po prostu poziom opadł po wymianie i po uzupełnieniu będzie już OK.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 18:42 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Nie woda, jeśli masz -30 a norma przy nowym to -37to dolej koncentratu, ale płyn przecież też sprzedają, norma VW G12+, jest ok

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 19:09 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Panowie korzystając z waszej szerokiej wiedzy laickie pytanie. Dlaczego nie można (nie powinno się) jak w samochodzie z klasycznie umiejscowionym silnikiem po prostu dolac płynu (bez podciśnienia)? Zakładam, że chodzi o zapowietrzenie układu ale dlaczego tak się dzieję?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Jeśli możesz to sprawdź chłodnice z przodu czy się nie pocą, miałem podobnie i skończyło się wymiana chłodnicy a plam w garażu nie było.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 20:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Co uważasz za "klasycznie" umieszczony silnik? Bo takie określenie z reguły oznacza silnik z przodu i napęd tylny.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 21:16 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
DK napisał(a):
Jeśli możesz to sprawdź chłodnice z przodu czy się nie pocą, miałem podobnie i skończyło się wymiana chłodnicy a plam w garażu nie było.

ale w czasie pracy silnika? na żeberkach Ci się pociły czy na jakichś łączeniach?
Na razie dolałem koncentrat wymieszany z wodą mniej więcej 2/3 (więcej koncentratu) - weszło około 1 litra. Jutro planuję dłuższą przejażdżkę - może do Częstochowy może do Gliwic... Zobaczę czy ubyło - zaznaczyłem markerem poziom aktualny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Na środku chłodnicy to ponoć częste , bo przy szybkiej jeździe od kamieni dostaje w tyłek.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 21:51 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
wit007 napisał(a):
Co uważasz za "klasycznie" umieszczony silnik? Bo takie określenie z reguły oznacza silnik z przodu i napęd tylny.

Zbyt ogolnie mi wyszlo. Po prostu przy silniku z przodu niezaleznie czy rwd, fwd czy awd:) Zmierzam do tego ze kilka razy zdazylo mi sie w różnych autach dolewać środka chłodniczego ale nigdy nie robiłem tego podcisnieniowo. Czy jest cos takiego w konstrukcji ukladu chlodzenia 911 ze zawsze nalezy tak robić?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 22:19 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
DK napisał(a):
Na środku chłodnicy to ponoć częste , bo przy szybkiej jeździe od kamieni dostaje w tyłek.

Dzieki za radę, poobserwuję


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 22:53 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Przed chłodnicami wody są chłodnice klimatyzacji. Pomiędzy chłodnicami zbiera się brud, liście i inne świństwa, które ograniczają efektywność chłodzenia.Co jakiś czas trzeba tam zrobić porządek. Istotnie, jeżeli tam pojawiają się jakieś nieszczelności to można je przeoczyć. Małe wycieki odparują zanim kapną. Są jednak powodem ubywania płynu i zapowietrzenia układu. Jest kilka połączeń przed chłodnicami, które też mogą być nieszczelne.
Podciśnieniowa wymiana płynu jest prostsza, szybsza i pewniejsza. Przy dość zawiłym układzie wyssanie płynu daje możliwość też sprawdzenia szczelności ( widać czy stworzone podciśnienie się utrzymuje), następnie wessanie płynu nie wymaga dalszych prac. W zasadzie. Grawitacyjna wymiana płynu odchodzi do lamusa nie tylko w Porsche, choć w prostych układach jest powszechnie stosowana.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2016, 8:13 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) Na taką liczylem.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2016, 16:52 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Dołączę się do tematu. Chcę wymienić płyn chłodniczy w Caymanie S 09r. Czy wszystkie Porsche pracują na tym samym płynie? Co mam wlać(jakie parametry płynu?)? Robię to manualnie(w sumie już mam układ pusty), muszę tylko zalać. Czy układ sam się odpowietrza czy są odpowietrzniki? Jeśli tak to gdzie i ile ich jest?

Chłodnice już ładnie przeczyściłem z brudu, układ szczelny. Wymieniłem na wszelki wypadek jedno kolanko na nowe bo mi się nie podobało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2016, 17:11 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Musisz odpowietrzyć układ. Przy pomocy specjalnego urządzenia. Podobno da się też to zrobić ustawiając auto na pochyłości (przodem w dół).

Płyn G12




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2016, 20:16 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
"specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2016, 20:20 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
A ile aut ma chłodnice z przodu z wężami idącymi przez całe auto do silnika z tyłu razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym?

Trzeba mieć urządzenie, które wykona operację metodą próżniową.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2016, 21:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
majersco napisał(a):
"specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie...


To pytasz czy wszystko wiesz? W drugim przypadku - po co pytasz? Ile miałeś samochodów z silnikiem z tyłu? Chłodzonych cieczą?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2016, 13:12 

Dołączył: 14.03.2013
Posty: 58
wit007 napisał(a):
majersco napisał(a):
"specjalnego urządzenia" ? Niby jakiego i co ono ma robić? Pierwsze słyszę żeby do odpowietrzenia układu w samochodzie było potrzebne jakieś urządzenie...


To pytasz czy wszystko wiesz? W drugim przypadku - po co pytasz? Ile miałeś samochodów z silnikiem z tyłu? Chłodzonych cieczą?


Kolega pyta o samochód z centralnie umiejscowionym silnikiem. Ja jestem w trakcie wymiany płynów w Boxsterze 986. Nie potrzebne sa dodatkowe narzedzia. Tu masz procedure mysle, że w przypadku Caymana powinno być podobnie. http://www.pelicanparts.com/techarticle ... -Flush.htm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum