Autor |
Wiadomość |
GrzesiekD
|
Napisane: 16.06.2016, 18:29 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Cześć Dwa dni temu kupiłem auto - byłem u Michała w Raszynie na przeglądzie przed zakupowym i w opisie auta mam wpisane, że jest prawidłowy poziom płynu chłodzącego. Zakładam, że tak było... Jednak dzisiaj spojrzałem na silnik i patrzę a tutaj mam poziom poniżej minimum. Gdzie szukać przyczyny/przyczyn w tak niskim poziomie płynu? oraz pytanie dodatkowe - jaki płyn chłodzący do tego auta kupić? Co polecacie? Na czym jeździcie?
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 16.06.2016, 20:41 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Wygląda na to że nie dolanie płynu nie jest takie proste... plyn-chlodniczy-w-996-3-6-i-jego-wymiana-t3734.htmlU Michała wyszło, że temp zamarzania -30... więc będzie ok - nie zależy mi - auto będzie zimą garażowane. Jednak na uzupełnienie muszę albo do ASO albo do Rafała Duszy... Ciekawe tylko dlaczego taki niski poziom? Nie widziałem w garażu żadnego wycieku.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 16.06.2016, 21:05 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Zbiorniczek płynu jest mało czytelny. Oceniaj poziom tylko na zimnym silniku. Ja podświetlam zbiorniczek od tyłu, żeby dobrze widzieć ile jest płynu. Jeżeli chcesz dolać, to TYLKO na zimnym silniku. Uważaj jak dokręcasz korek. Trzeba go mocno dokręcić. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości ( przecież nie wiesz, jak samochód był poprzednio serwisowany w tym zakresie ) to oddaj do wymiany płynu - tylko podciśnieniowo. Jeżeli na zimnym jest max. a na ciepłym nieco mniej, to normalne. Zbiorniczek często jest brudny, ma stare osady, które dodatkowo utrudniają ocenę stanu płynu. Płyn G12+
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 16.06.2016, 21:49 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Mam pytanie w tym zakresie, dlaczego mówicie o wymianie podciśnieniowej ?, na forum GB i US, jest mnóstwo wątków w tym temacie, poluzowanie opaski pomiędzy wężem gumowym a metalowym z przodu, pierwsze odkręcenie osłony, która go zasłania, następnie spuszczenie płynu, następnie skręcenie, robimy to na otwartym korku w zbiorniczku wyrównawczym, następnie otwieramy zawór na zbiorniczku wyrównaczym, dolewamy na max, uruchamiamy silnik, zawór cały czas otwarty, kontrolujemy stan, dolewamy, jeśli silnik się rozgrzeje zamykamy zbiorniczek, następnie zawór, zapomnialem jeszcze o włączeniu ogrzewania, aby napelnił się duży obieg i to wszystko, proszę Was o info czym różni się zasada działania układu w Prosiaku od Skody 105 - chłodnica z przodu, silnik z tyłu i tu i tu dużo płynu i trzeba wymianę przeprowadzić uważnie, proszę Was o komentarze.
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 16.06.2016, 22:03 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
pdmobil napisał(a): Jeżeli na zimnym jest max. a na ciepłym nieco mniej, to normalne. No silnik miał około 90 stopni bo wróciłem z przejażdżki... kurcze żadnym innym autem nie wyjechałem tylko po to żeby się nim przejechać Jutro sprawdzę na zimnym silniku. pdmobil napisał(a): Płyn G12+ Kurcze nie jestem pewien który dokładnie to płyn - czy producent ma znaczenie - czy tylko to oznaczenie G12+ (Petrygo, Mannol, Texaco i pewnie 100 innych)
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 16.06.2016, 22:08 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Płyn o kolorze różowym, norma G12+, producent renowowany, wszystkie są na glikolu monoetylenowym, różnica to zastosowane inhibitory, z tego co widać to dolewka 0.5 - 1 litra, ale tak jak piszą koledzy sprawdzaj na zimnym.
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 16.06.2016, 23:07 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Kubuś72 napisał(a): Mam pytanie w tym zakresie, dlaczego mówicie o wymianie podciśnieniowej ?,....... proszę Was o info czym różni się zasada działania układu w Prosiaku od Skody 105 - chłodnica z przodu, silnik z tyłu i tu i tu dużo płynu i trzeba wymianę przeprowadzić uważnie, proszę Was o komentarze.
Z zasady niczym. Jednak w Skodzie masz odpowietrzniki na podszybiu, tam gdzie jest zasilenie nagrzewnicy ( najwyższy punkt układu)oraz korki spustowe w najniższych miejscach rur (te od silnika i zbiorniczka płynu do chłodnicy ). Mimo to wymiana wcale nie jest łatwa. Gdybym wtedy kiedy miałem takie auto,( a przyszło mi kiedyś zalewać układ szczęśliwie, spod lady zdobytym płynem borygo zimą, w plenerze ...) miał urządzenie do podciśnieniowego serwisu to byłbym szczęśliwy ! Poza tym złożoność układu chłodzenia silnika Skody, a Porsche są trochę inne Zatem, można i bez urządzenia. Jak mus, ale po co tak ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 16.06.2016, 23:38 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Ze Skodą to raczej żart, bez podciśnienia można, tylko jak piszesz po co, dziękuję za odpowiedź, ilu użytkowników forum wie co to 105 pozdrawiam Krzysiek Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 16.06.2016, 23:47 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
To takie porsche tyle, że z czechoslowacji Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 16.06.2016, 23:52 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 17.06.2016, 0:07 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
Andruszka napisał(a): Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące. Rapidkę ?? ...toż to prawie RS
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 17.06.2016, 0:22 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Niestety sedana.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 17.06.2016, 1:04 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
Troutman&Barnes
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 6:39 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Dzięki za informacje - rano dzisiaj sprawdziłem - niestety wygląda na to że poziom płynu się nie zmienił - nadal jest sporo poniżej maxa. Czyli zostaje mi kupić coś porządnego i zalać...
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 17.06.2016, 8:17 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Ja jak tak miałem to było mikro pęknięcie na zbiorniczku, niby brak wycieków, plam w garazu, a poziom spadał, koszt nowego to około 1000zł. Czasem po dłuzszej jezdzie było czuć zapach płynu, bo przy dłuższej jezdzie jak płyn był dobrze rozgrzany wzrastało ciśnienie, co powodowało uciekanie płynu. Choć twój zbiorniczek na zdjęciu wygląda tak ładnie jak był nowy.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 8:43 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Tak, był wymieniany - ponoć miał właśnie jakieś pęknięcie i wymienili go na nowy.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 17.06.2016, 9:59 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Dolej i sprawdzaj, na zdjęciu widać płyn na dole korka, może zawór puszcza, czy przy wymianie zbiorniczka wymieniali odpowietrznik?, czy nowy oznacza używany czy nowy etc, jak bedzie ubywało to będziesz widział gdzie, bo jeśli nie będziesz widział wycieku, to ..., ja bym jednak zaczął od dolania, może na przeglądzie przeoczyliście to.
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 17.06.2016, 10:00 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
adam748 napisał(a): Andruszka napisał(a): Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące. Rapidkę ?? ...toż to prawie RS Rapidka teraz to biały kruk Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 17.06.2016, 10:12 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Na przeglądzie - Michał to oglądał, a przynajmniej wpisał w dokument jaki od niego otrzymałem, że poziom płynu jest ok. I to mnie właśnie martwi... dzisiaj jadę do porsche Katowice kupię 1 litr koncentratu i doleję (tylko zastanawiam się czy wlać koncentrat czy jednak go najpierw rozcieńczyć)
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.06.2016, 11:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Na pewno wlewanie koncentratu to zły pomysł. Na moje oko dużo tego nie brakuje, więc może po prostu wody?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|