Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 18:29 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Cześć
Dwa dni temu kupiłem auto - byłem u Michała w Raszynie na przeglądzie przed zakupowym i w opisie auta mam wpisane, że jest prawidłowy poziom płynu chłodzącego. Zakładam, że tak było...
Jednak dzisiaj spojrzałem na silnik i patrzę a tutaj mam poziom poniżej minimum.
Gdzie szukać przyczyny/przyczyn w tak niskim poziomie płynu?
Obrazek

oraz pytanie dodatkowe - jaki płyn chłodzący do tego auta kupić? Co polecacie? Na czym jeździcie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 20:41 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Wygląda na to że nie dolanie płynu nie jest takie proste...

plyn-chlodniczy-w-996-3-6-i-jego-wymiana-t3734.html

U Michała wyszło, że temp zamarzania -30... więc będzie ok - nie zależy mi - auto będzie zimą garażowane.
Jednak na uzupełnienie muszę albo do ASO albo do Rafała Duszy...
Ciekawe tylko dlaczego taki niski poziom? Nie widziałem w garażu żadnego wycieku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 21:05 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Zbiorniczek płynu jest mało czytelny. Oceniaj poziom tylko na zimnym silniku. Ja podświetlam zbiorniczek od tyłu, żeby dobrze widzieć ile jest płynu. Jeżeli chcesz dolać, to TYLKO na zimnym silniku. Uważaj jak dokręcasz korek. Trzeba go mocno dokręcić. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości ( przecież nie wiesz, jak samochód był poprzednio serwisowany w tym zakresie ) to oddaj do wymiany płynu - tylko podciśnieniowo. Jeżeli na zimnym jest max. a na ciepłym nieco mniej, to normalne.
Zbiorniczek często jest brudny, ma stare osady, które dodatkowo utrudniają ocenę stanu płynu.
Płyn G12+




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 21:49 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Mam pytanie w tym zakresie, dlaczego mówicie o wymianie podciśnieniowej ?, na forum GB i US, jest mnóstwo wątków w tym temacie, poluzowanie opaski pomiędzy wężem gumowym a metalowym z przodu, pierwsze odkręcenie osłony, która go zasłania, następnie spuszczenie płynu, następnie skręcenie, robimy to na otwartym korku w zbiorniczku wyrównawczym, następnie otwieramy zawór na zbiorniczku wyrównaczym, dolewamy na max, uruchamiamy silnik, zawór cały czas otwarty, kontrolujemy stan, dolewamy, jeśli silnik się rozgrzeje zamykamy zbiorniczek, następnie zawór, zapomnialem jeszcze o włączeniu ogrzewania, aby napelnił się duży obieg i to wszystko, proszę Was o info czym różni się zasada działania układu w Prosiaku od Skody 105 - chłodnica z przodu, silnik z tyłu i tu i tu dużo płynu i trzeba wymianę przeprowadzić uważnie, proszę Was o komentarze.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 22:03 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
pdmobil napisał(a):
Jeżeli na zimnym jest max. a na ciepłym nieco mniej, to normalne.

No silnik miał około 90 stopni bo wróciłem z przejażdżki... kurcze żadnym innym autem nie wyjechałem tylko po to żeby się nim przejechać :) Jutro sprawdzę na zimnym silniku.
pdmobil napisał(a):
Płyn G12+

Kurcze nie jestem pewien który dokładnie to płyn - czy producent ma znaczenie - czy tylko to oznaczenie G12+ (Petrygo, Mannol, Texaco i pewnie 100 innych)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 22:08 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Płyn o kolorze różowym, norma G12+, producent renowowany, wszystkie są na glikolu monoetylenowym, różnica to zastosowane inhibitory, z tego co widać to dolewka 0.5 - 1 litra, ale tak jak piszą koledzy sprawdzaj na zimnym.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 23:07 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Kubuś72 napisał(a):
Mam pytanie w tym zakresie, dlaczego mówicie o wymianie podciśnieniowej ?,....... proszę Was o info czym różni się zasada działania układu w Prosiaku od Skody 105 - chłodnica z przodu, silnik z tyłu i tu i tu dużo płynu i trzeba wymianę przeprowadzić uważnie, proszę Was o komentarze.


Z zasady niczym. Jednak w Skodzie masz odpowietrzniki na podszybiu, tam gdzie jest zasilenie nagrzewnicy ( najwyższy punkt układu)oraz korki spustowe w najniższych miejscach rur (te od silnika i zbiorniczka płynu do chłodnicy ). Mimo to wymiana wcale nie jest łatwa. Gdybym wtedy kiedy miałem takie auto,( a przyszło mi kiedyś zalewać układ szczęśliwie, spod lady zdobytym płynem borygo zimą, w plenerze ...) miał urządzenie do podciśnieniowego serwisu to byłbym szczęśliwy ! Poza tym złożoność układu chłodzenia silnika Skody, a Porsche są trochę inne :wink:
Zatem, można i bez urządzenia. Jak mus, ale po co tak ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 23:38 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Ze Skodą to raczej żart, bez podciśnienia można, tylko jak piszesz po co, dziękuję za odpowiedź, ilu użytkowników forum wie co to 105 ;) pozdrawiam Krzysiek

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 23:47 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
To takie porsche tyle, że z czechoslowacji ;-)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.06.2016, 23:52 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące. :D




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 0:07 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
Andruszka napisał(a):
Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące. :D


Rapidkę ?? ...toż to prawie RS ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 0:22 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Niestety sedana.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 1:04 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
Troutman&Barnes ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 6:39 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Dzięki za informacje - rano dzisiaj sprawdziłem - niestety wygląda na to że poziom płynu się nie zmienił - nadal jest sporo poniżej maxa.
Czyli zostaje mi kupić coś porządnego i zalać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 8:17 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Ja jak tak miałem to było mikro pęknięcie na zbiorniczku, niby brak wycieków, plam w garazu, a poziom spadał, koszt nowego to około 1000zł. Czasem po dłuzszej jezdzie było czuć zapach płynu, bo przy dłuższej jezdzie jak płyn był dobrze rozgrzany wzrastało ciśnienie, co powodowało uciekanie płynu. Choć twój zbiorniczek na zdjęciu wygląda tak ładnie jak był nowy.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 8:43 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Tak, był wymieniany - ponoć miał właśnie jakieś pęknięcie i wymienili go na nowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 9:59 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Dolej i sprawdzaj, na zdjęciu widać płyn na dole korka, może zawór puszcza, czy przy wymianie zbiorniczka wymieniali odpowietrznik?, czy nowy oznacza używany czy nowy etc, jak bedzie ubywało to będziesz widział gdzie, bo jeśli nie będziesz widział wycieku, to ..., ja bym jednak zaczął od dolania, może na przeglądzie przeoczyliście to.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 10:00 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
adam748 napisał(a):
Andruszka napisał(a):
Ja dawno temu miałem pomarańczową 105, krótko ze 3 miesiące. :D


Rapidkę ?? ...toż to prawie RS ;)

Rapidka teraz to biały kruk ;)

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 10:12 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Na przeglądzie - Michał to oglądał, a przynajmniej wpisał w dokument jaki od niego otrzymałem, że poziom płynu jest ok. I to mnie właśnie martwi... dzisiaj jadę do porsche Katowice kupię 1 litr koncentratu i doleję (tylko zastanawiam się czy wlać koncentrat czy jednak go najpierw rozcieńczyć)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2016, 11:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na pewno wlewanie koncentratu to zły pomysł. Na moje oko dużo tego nie brakuje, więc może po prostu wody?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum