Autor |
Wiadomość |
mhl07
|
Napisane: 5.05.2015, 18:37 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Witam kolegów z forum,
Mam prośbę odnośnie oceny przednich tarcz ceramicznych w Panamerze GTS 40 tys. km przebiegu, rok 2012.
Martwią mnie mikropęknięcia zaczynające sie od śrub, o ile doczytałem, że piski są w miarę normalną sprawą, o tyle sytuacja w moim przypadku jest taka, że przy skręcie kół i hamowaniu przy małych prędkościach jest to już głośny hałas jakby tarcia metal o metal.
Czy ktoś doświadczony w tego typu hamulcach mógłby się wypowiedzieć?
Umówiłem się na czwartek w Llelku na ich ocenę, ale jestem równieź ciekawy Waszej opinii.
Zdjęcia w linku poniżej:
https://flickr.com/photos/132982684@N06 ... 2313595296
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 5.05.2015, 19:35 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Na ostatnim zdjęciu te pęknięcia w okolicach śrub są niepokojąco głębokie i długie. Lepiej niech to obejrzy fachowiec.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 5.05.2015, 19:40 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Ekspertem nie jestem, ale slyszalem przy zakupie auta z PCCB, ze pekniecia laczace otwory (nawiercenia) dyskwalifikuja tarcze ceramiczne.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 5.05.2015, 20:19 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Wydaje się, że pęknięcia między otworami są tylko powierzchowne, podobne widziałem w prawie nowiutkim Cayenne u Lellka, bardziej niepokojące są te głebsze blisko śrub, ciągle jednak dziwi taki stan w aucie nieco ponad 2 letnim z tak małym przebiegiem.
Nie bardzo rozumiem skąd taki głośny pisk przy skręconych kołach?
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 5.05.2015, 22:15 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Mikropękniecia pomiędzy otworami niepokojące ,a w szczególności przy mocowaniach srub. W mojej ocenie tarcze do wymiany.
U mnie przebieg 98 tys. tarcze od nowości ,są w stanie b.dobrym , bez takich pęknięć (na razie )
MOŻE u ciebie takie pęknięcia to wynik uszkodzenia termicznego np. rozgrzane tarcze po ostrym hamowaniu lub jezdzie i wjazd w wodę ?
Przy ceramice trzeba również zwracać uwagę na jej schłodzenie przed postojem, bo może się spiekać się tarcza z klockiem.
PS. U mnie tarcze są matowe , u ciebie bardzo wyslizgane.
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 6.05.2015, 11:18 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
jeśli moglibyście rzucić okiem na używkę na tym zdjęciu:
http://teilecar.com/?1658,porsche-panam ... 2&sLang=en
jak widać, tam też są pęknięcia od śrub, nawet bardzo dużo, jeśli takie pęknięcia całkowicie dyskwalifikują tarczę to chyba nikt tego by nie sprzedawał.
Ciężko gdybać, zobaczymy co powiedzą w Lellku, mam nadzieję, że jest tam ktoś obcykany w temacie.
kemot266 - jakbyś miał chwilkę możesz wrzucić zdjęcie swojej tarczy po podanym przebiegu?
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 6.05.2015, 11:26 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Na tyle co widać na tych zdjęciach, to tarcze w sklepie mają mikropęknięcia, ale takie płytkie, to raczej struktura materiału chyba. A pęknięcia (te w okolicach śrub) tarcz z Twojego auta wyglądają na zdjęciach na bardzo głębokie i szerokie. Ja bym się zdał na opinię fachowca, który obejrzy to w realu, a nie tylko fotki. Pęknięcie i rozpad takiej tarczy podczas jazdy może mieć naprawdę tragiczne następstwa, ale o tym doskonale przecież wiesz.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 6.05.2015, 12:23 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
A sprawdzal ktos na forum temat regeneracji ceramiki? Czy to wskazane, bezpieczne, jak z zywotnoscia i sprawnoscia pozniej takich tarczy?
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 6.05.2015, 12:41 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Koledzy, jeszcze przy okazji mam pytanie
czy jest Wam znany temat wymiany ceramiki na wentylowane tarcze, ale bez wymiany zacisków?
czy trzeba wymienić razem z zaciskami, czy konwersja wymaga jeszcze dodatkowych przeróbek oprócz wymiany z zaciskami?
pytałem już telefonicznie w kilku miejscach i nie dostałem konkretnej odpowiedzi.
W jakich sklepach (w Polsce/Europie) wg Was najlepiej zaoptrywać się w ceramikę lub/i stalowe tarcze i klocki do Panamery?
Dodam, że już zaznajomiłem się z ofertą fvd i teile.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.05.2015, 12:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Była już mowa o regeneracji tarcz ceramicznych i cenowo wyglądało to rozsądnie. Jak z trwałością - nie mam pojęcia.
Zmianę na stal ćwiczyło już co najmniej kilka osób - m.in. Stach, BT. Nie wiem czy zmieniali też zaciski. Wydaje mi się że nie, ale głowy nie dam.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 6.05.2015, 19:15 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Hej. Regeneracja - sicom . Konwersja możliwa przy zachowaniu zacisków - porsche motorsport.
Ps. Zrobię zdjęcie mojej tarczy w weekend i wrzucę na forum.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 6.05.2015, 19:55 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Jeżeli twoje tarcze ceramiczne to 400 mm to zaciski pozostają bo odstępy tarczy od zacisku są w tolerancji do stalowych 390 mm.
Jeżeli 410 mm będziesz musiał spiłować mocowania śrub w monobloku.
Lub założyć zaciski i jarzma od tarcz 390 mm.
Różnica jest w mocowaniu do zwrotnicy.
Tzn zachowaniu odpowiednich odstępów.
Do tego osłona do wymiany na mniejszą ale nie koniecznie.
Części nowe i używki są na teilecar. Lub naturalnie nowe w ASO.
Zdecydowanie polecam nowe oryginały.
Temat nie jest trudny i do ogarnięcia przez mechanika.
No i pewnie kodowanie, a także nawet zmiana w komputerze auta rodzaju czy kodu hamulców.
|
|
Góra |
|
mhl07
|
Napisane: 7.05.2015, 12:11 |
|
Dołączył: 19.10.2012 Posty: 126
|
Wróciłem z wizyty w PCS.
Wg serwisu tarcze są w jak najlepszym porządku i wszystkie pęknięcia są jak najbardziej normalne. Jeśli chodzi o to, że nie są matowe i pęknięcia łączące otwory to porównanie było z nową białą 911 Turbo S z salonu, gdzie tarcze wyglądały identycznie jeśli chodzi o pęknięcia między otworami i stopień "wyślizgania", nowiutkie tarcze błyszczały nawet bardziej od moich. Również obejrzałem dwa Cayenne z niskimi przebiegami, również zauważyłem pęknięcia idące od śrub, chociaż nie tak głębokie jak u mnie.
Klocki zostały zdjęte, zaciski wyczyszczone i przesmarowana powierzchnia klocków od strony tłoczków, teraz przy skręcie piski są zdecydowanie mniejsze.
Nie wiem czy nie szukam uszkodzeń na siłę w tych tarczach, jak sami widzicie i tu na forum i też na zagranicznych jest wiele rozbieżnych opinii.
U p. Irka w Gdańsku widziałem stare tarcze ceramiczne po wymianie i np. nie miały w ogóle żadnych pęknięć, tylko uszkodzenia mechaniczne, punktowe, więc jak widać ceramika ceramice nie równa nawet w autach tej samej marki, ale innych roczników, lub różnych modeli aut tej samej marki.
|
|
Góra |
|
kemot266
|
Napisane: 9.05.2015, 8:51 |
|
Dołączył: 7.12.2014 Posty: 345
|
Zgodnie z obietnicą zdjęcia tarcz przód. Żadnych rys czy pęknięć.
Pozdrawiam.
P.S. No I matowe .
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 10.05.2015, 11:58 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Ja bym tu nigdy nie ryzykował i bym dał sprawę do biegłego sądowego.
Po co masz mieć stres czy wątpliwości podczas jazdy .
To nie są tanie zabawki i wydaje mi się ze można wymagać perfekcje a nie tylko zapewnienia ze "wszystko w normalne".
A jak biegły co powie ze to jest OK no to masz wewnętrzny spokój.
|
|
Góra |
|
Astor
|
Napisane: 10.06.2019, 4:31 |
|
Dołączył: 10.06.2019 Posty: 3
|
Witam kolegów
Witam
Panowie czy mogli byście mi doradzić.... Mam Panamere 540KM z 2011 roku. Uszkodzoną mam przednią tarcze ceramiczną. Chciał bym założyć kpl tarcz stalowych czy ma może ktoś doświadczenie w tej kwestii?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.06.2019, 11:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Kilka osób na pewno wymieniało na stal w 911, więc zapewne ktoś się odezwie. Operacja jak najbardziej do zrobienia.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 10.06.2019, 21:27 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
W zasadzie wygląda na to (przeglądając katalog), że wystarczy wymienić zaciski hamulcowe z przodu i tyłu. Teoretycznie jeszcze wypadałoby zmienić osłony tylne tarcz hamulcowych na mniejsze do wersji bez ceramiki. W zasadzie chyba ze względu na chłodzenie. W ceramice są bardzo duże, żeby nic od wew. strony pojazdu nie uderzyło w tarczę. Osłony tylne tarcz hamulcowych z tyłu i przodu oczywiście
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
brok
|
Napisane: 13.06.2019, 14:26 |
|
|
Niby tak. Poza tym widać doskonale kiedy tarcza wymaga wymiany. Po prostu widać po niej ślady użytkowania, pewnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne czy wysoki stopień dojechania. Zwykle jest to co okolo 2x do 3x wymiany klocków.
|
|
Góra |
|
Astor
|
Napisane: 15.06.2019, 7:55 |
|
Dołączył: 10.06.2019 Posty: 3
|
Dzięki za odpowiedź
a płyn hamulcowy też trzeba zmienić?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|