Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.05.2015, 18:37 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Witam kolegów z forum,

Mam prośbę odnośnie oceny przednich tarcz ceramicznych w Panamerze GTS 40 tys. km przebiegu, rok 2012.

Martwią mnie mikropęknięcia zaczynające sie od śrub, o ile doczytałem, że piski są w miarę normalną sprawą, o tyle sytuacja w moim przypadku jest taka, że przy skręcie kół i hamowaniu przy małych prędkościach jest to już głośny hałas jakby tarcia metal o metal.

Czy ktoś doświadczony w tego typu hamulcach mógłby się wypowiedzieć?

Umówiłem się na czwartek w Llelku na ich ocenę, ale jestem równieź ciekawy Waszej opinii.

Zdjęcia w linku poniżej:

https://flickr.com/photos/132982684@N06 ... 2313595296


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 19:35 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Na ostatnim zdjęciu te pęknięcia w okolicach śrub są niepokojąco głębokie i długie. Lepiej niech to obejrzy fachowiec.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 19:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ekspertem nie jestem, ale slyszalem przy zakupie auta z PCCB, ze pekniecia laczace otwory (nawiercenia) dyskwalifikuja tarcze ceramiczne.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 20:19 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Wydaje się, że pęknięcia między otworami są tylko powierzchowne, podobne widziałem w prawie nowiutkim Cayenne u Lellka, bardziej niepokojące są te głebsze blisko śrub, ciągle jednak dziwi taki stan w aucie nieco ponad 2 letnim z tak małym przebiegiem.
Nie bardzo rozumiem skąd taki głośny pisk przy skręconych kołach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.05.2015, 22:15 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Mikropękniecia pomiędzy otworami niepokojące ,a w szczególności przy mocowaniach srub. W mojej ocenie tarcze do wymiany.
U mnie przebieg 98 tys. tarcze od nowości ,są w stanie b.dobrym , bez takich pęknięć (na razie :) )
MOŻE u ciebie takie pęknięcia to wynik uszkodzenia termicznego np. rozgrzane tarcze po ostrym hamowaniu lub jezdzie i wjazd w wodę ?
Przy ceramice trzeba również zwracać uwagę na jej schłodzenie przed postojem, bo może się spiekać się tarcza z klockiem. :(
PS. U mnie tarcze są matowe , u ciebie bardzo wyslizgane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 11:18 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
jeśli moglibyście rzucić okiem na używkę na tym zdjęciu:

http://teilecar.com/?1658,porsche-panam ... 2&sLang=en

jak widać, tam też są pęknięcia od śrub, nawet bardzo dużo, jeśli takie pęknięcia całkowicie dyskwalifikują tarczę to chyba nikt tego by nie sprzedawał.

Ciężko gdybać, zobaczymy co powiedzą w Lellku, mam nadzieję, że jest tam ktoś obcykany w temacie.

kemot266 - jakbyś miał chwilkę możesz wrzucić zdjęcie swojej tarczy po podanym przebiegu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 11:26 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Na tyle co widać na tych zdjęciach, to tarcze w sklepie mają mikropęknięcia, ale takie płytkie, to raczej struktura materiału chyba. A pęknięcia (te w okolicach śrub) tarcz z Twojego auta wyglądają na zdjęciach na bardzo głębokie i szerokie. Ja bym się zdał na opinię fachowca, który obejrzy to w realu, a nie tylko fotki. Pęknięcie i rozpad takiej tarczy podczas jazdy może mieć naprawdę tragiczne następstwa, ale o tym doskonale przecież wiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 12:23 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
A sprawdzal ktos na forum temat regeneracji ceramiki? Czy to wskazane, bezpieczne, jak z zywotnoscia i sprawnoscia pozniej takich tarczy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 12:41 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Koledzy, jeszcze przy okazji mam pytanie
czy jest Wam znany temat wymiany ceramiki na wentylowane tarcze, ale bez wymiany zacisków?
czy trzeba wymienić razem z zaciskami, czy konwersja wymaga jeszcze dodatkowych przeróbek oprócz wymiany z zaciskami?

pytałem już telefonicznie w kilku miejscach i nie dostałem konkretnej odpowiedzi.

W jakich sklepach (w Polsce/Europie) wg Was najlepiej zaoptrywać się w ceramikę lub/i stalowe tarcze i klocki do Panamery?

Dodam, że już zaznajomiłem się z ofertą fvd i teile.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 12:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Była już mowa o regeneracji tarcz ceramicznych i cenowo wyglądało to rozsądnie. Jak z trwałością - nie mam pojęcia.

Zmianę na stal ćwiczyło już co najmniej kilka osób - m.in. Stach, BT. Nie wiem czy zmieniali też zaciski. Wydaje mi się że nie, ale głowy nie dam.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 19:15 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Hej. Regeneracja - sicom . Konwersja możliwa przy zachowaniu zacisków - porsche motorsport.
Ps. Zrobię zdjęcie mojej tarczy w weekend i wrzucę na forum.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2015, 19:55 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Jeżeli twoje tarcze ceramiczne to 400 mm to zaciski pozostają bo odstępy tarczy od zacisku są w tolerancji do stalowych 390 mm.

Jeżeli 410 mm będziesz musiał spiłować mocowania śrub w monobloku.

Lub założyć zaciski i jarzma od tarcz 390 mm.

Różnica jest w mocowaniu do zwrotnicy.

Tzn zachowaniu odpowiednich odstępów.

Do tego osłona do wymiany na mniejszą ale nie koniecznie.

Części nowe i używki są na teilecar. Lub naturalnie nowe w ASO.

Zdecydowanie polecam nowe oryginały.

Temat nie jest trudny i do ogarnięcia przez mechanika.

No i pewnie kodowanie, a także nawet zmiana w komputerze auta rodzaju czy kodu hamulców.

8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2015, 12:11 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Wróciłem z wizyty w PCS.

Wg serwisu tarcze są w jak najlepszym porządku i wszystkie pęknięcia są jak najbardziej normalne. Jeśli chodzi o to, że nie są matowe i pęknięcia łączące otwory to porównanie było z nową białą 911 Turbo S z salonu, gdzie tarcze wyglądały identycznie jeśli chodzi o pęknięcia między otworami i stopień "wyślizgania", nowiutkie tarcze błyszczały nawet bardziej od moich. Również obejrzałem dwa Cayenne z niskimi przebiegami, również zauważyłem pęknięcia idące od śrub, chociaż nie tak głębokie jak u mnie.
Klocki zostały zdjęte, zaciski wyczyszczone i przesmarowana powierzchnia klocków od strony tłoczków, teraz przy skręcie piski są zdecydowanie mniejsze.

Nie wiem czy nie szukam uszkodzeń na siłę w tych tarczach, jak sami widzicie i tu na forum i też na zagranicznych jest wiele rozbieżnych opinii.

U p. Irka w Gdańsku widziałem stare tarcze ceramiczne po wymianie i np. nie miały w ogóle żadnych pęknięć, tylko uszkodzenia mechaniczne, punktowe, więc jak widać ceramika ceramice nie równa nawet w autach tej samej marki, ale innych roczników, lub różnych modeli aut tej samej marki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2015, 8:51 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Zgodnie z obietnicą zdjęcia tarcz przód. Żadnych rys czy pęknięć.
Pozdrawiam.
P.S. No I matowe . :lol:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2015, 11:58 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Ja bym tu nigdy nie ryzykował i bym dał sprawę do biegłego sądowego.
Po co masz mieć stres czy wątpliwości podczas jazdy .
To nie są tanie zabawki i wydaje mi się ze można wymagać perfekcje a nie tylko zapewnienia ze "wszystko w normalne".

A jak biegły co powie ze to jest OK no to masz wewnętrzny spokój.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2019, 4:31 

Dołączył: 10.06.2019
Posty: 3
Witam kolegów

Witam

Panowie czy mogli byście mi doradzić....
Mam Panamere 540KM z 2011 roku.
Uszkodzoną mam przednią tarcze ceramiczną.
Chciał bym założyć kpl tarcz stalowych czy ma może ktoś doświadczenie w tej kwestii?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2019, 11:10 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Kilka osób na pewno wymieniało na stal w 911, więc zapewne ktoś się odezwie. Operacja jak najbardziej do zrobienia.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2019, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W zasadzie wygląda na to (przeglądając katalog), że wystarczy wymienić
zaciski hamulcowe z przodu i tyłu. Teoretycznie jeszcze wypadałoby
zmienić osłony tylne tarcz hamulcowych na mniejsze do wersji bez
ceramiki. W zasadzie chyba ze względu na chłodzenie. W ceramice są
bardzo duże, żeby nic od wew. strony pojazdu nie uderzyło w tarczę.

Osłony tylne tarcz hamulcowych z tyłu i przodu oczywiście :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13.06.2019, 14:26 
Niby tak.
Poza tym widać doskonale kiedy tarcza wymaga wymiany. Po prostu widać po niej ślady użytkowania, pewnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne czy wysoki stopień dojechania. Zwykle jest to co okolo 2x do 3x wymiany klocków.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.06.2019, 7:55 

Dołączył: 10.06.2019
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź

a płyn hamulcowy też trzeba zmienić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum