|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
porka 1
|
Napisane: 27.11.2012, 22:38 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
mam pytanko koledzy: wyświetlił mi sie check!: oil level indicator w 996 turbo. Po wymianie ok. 600km. Stan oleju na wyświetlaczu elektronicznym na 8 kresek 4-kreski od dołu pełne. Może ktos z Was miał już podobny problem....
|
|
Góra |
|
DKAMYK
|
Napisane: 27.11.2012, 23:35 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 34
|
kiedy ci się to zapaliło?? przed zapaleniem silnika czy w trakcie pracy już??
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 28.11.2012, 9:14 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Na ciepłym silniku, zrobiłem ok. 5km. i przed wyłączeniem silnika chciałem sprawdzić poziom oleju, to własnie pojawił sie ten komunikat i zaraz po tym pokazał faktyczny poziom oleju 4-kreski.
|
|
Góra |
|
DKAMYK
|
Napisane: 28.11.2012, 9:40 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 34
|
jeśli na ciepłym silniku to troche mało tego oleju, porsche ma silniki które lubia mieć wysoki poziom oleju. Jaki olej wlewasz do silnika i wogóel to ile mechanik zalał tego oleju??
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 28.11.2012, 9:58 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ?
|
|
Góra |
|
DKAMYK
|
Napisane: 28.11.2012, 15:14 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 34
|
dlaczego wlałeś taki gęsty olej, a zwłaszcza na zimę?? wogóel to dalej ci się zapala to czy to było jednorazowo??
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 28.11.2012, 16:12 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Przy turbo i takich mocach to lepszego oleju poprostu nie ma, wymieniam tak co 3500km w porywach 4000km.(raz w roku) Zimą prosiak nie wychodzi z chliwiku. Dopiero tak w okolicach marca trzodę wyprowadzam, zastanawia mnie tylko to że stan oleju na elektronicznym wyswietlaczu pokazuje połowe a defakto jest komunikat że jest niski stan. Dopiero jak sa zapełnione 6 - kresek to komunikat już znika.
|
|
Góra |
|
Bengalski
|
Napisane: 29.11.2012, 1:01 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 373 Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
|
jeśli mierzyłeś prawidłowo (silnik rozgrzany do temp. roboczej, wolne obroty, samochód stojący na płaskim) to pomiar powinien być prawidłowy bez dodatkowych ostrzeżeń. Jednak jeśli mimo tego masz komunikat Check engine oil indicator to trzeba wskaźnik sprawdzić i tyle. W takich sytuacjach na komputerze pojawia się jeszcze zazwyczaj ikonka smarowania (nie czerwona na tablicy). Dodatkowo piszesz, że co innego wskazania, a co innego informcje, kiedy jest za mało - tym bardziej sprawdź wskaźnik. Bez oleju nie pojeździsz, chociaż z drugiej strony co za dużo to niezdrowo (zwłaszcza w tych silnikach).
Powodzenia
|
|
Góra |
|
DKAMYK
|
Napisane: 29.11.2012, 8:32 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 34
|
porka 1 napisał(a): wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ?
Zastanawiam sie dlaczego lejesz taki olej?? ja przez 7 lat pracy przy tych samochodach nigdy nie wlewałem tak gęstego oleju. olej lany do GT3 SUPER CUP to 0W-40S Ewentualnie 5W-40S i to MOBIL1. Wiejsz jakie przeciążenia są na tych silnikach?? taki gęsty olej to chyba nie za dobre.
Do sielnika z turbiną to juz wogóle moim zdaniem się nie nadaje.
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 29.11.2012, 10:02 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
myślę że jezeli samochód jest po grubych modach to motul wchodzi tylko w grę i on ma te własciwości które chronią silnik przy pełnym dzidowaniu i katowaniu. Po za tym firma Ecu Performance w której były robione mody w tym turbo wie najlepiej jaki olej wlewa sie do tego silnika. A takim Motulem właśnie zalewają. Mobil 1 przy samochodach seryjnych pewnie dobrze sie sprawdza ale to nie jest seria. Temat już ogarnołem. Stan oleju tak jak wczoraj pisałem jeżeli jest 6 pełnych kresek to komunikat Check engine oil indicator już się nie pojawia.
|
|
Góra |
|
DKAMYK
|
Napisane: 29.11.2012, 10:04 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 34
|
myśle że powinieneś wymienić ten wskaźnik od oleju.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 29.11.2012, 10:24 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
DKAMYK napisał(a): porka 1 napisał(a): wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ? Zastanawiam sie dlaczego lejesz taki olej?? ja przez 7 lat pracy przy tych samochodach nigdy nie wlewałem tak gęstego oleju. olej lany do GT3 SUPER CUP to 0W-40S Ewentualnie 5W-40S i to MOBIL1. Wiejsz jakie przeciążenia są na tych silnikach?? taki gęsty olej to chyba nie za dobre. Do sielnika z turbiną to juz wogóle moim zdaniem się nie nadaje.
Nie jestem mechanikiem ale olej "0" lub "5" na początku jest gęsty jak jest silnik zimny -nie rozgrzany i wskazane jest stosować go w okresie zimowym /mniejsze opory przy rozruchu i lepsze smarowanie do momentu rozgrzania
Jak autko stoi w garażu to nie ma to żadnego wpływu przy rozruchu
Natomiast druga wartość to zdolność smarowania w wysokich temperaturach i odporność na przegrzanie a więc im wyższa tym lepiej dla silnika
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 30.11.2012, 0:47 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Cytuj: Nie jestem mechanikiem ale olej "0" lub "5" na początku jest gęsty jak jest silnik zimny(...)
Chyba raczej jak jest zimny to na początku zależy nam na tym, żeby był rzadki, a nie gęsty... Jak jest zimny, powinien jak najszybciej docierać do punktów smarowania, a później jak się już rogrzeje i mamy ochotę na trochę zabawy, przydałoby się, żeby był gęsty i dobrze chronił
Czy powinien mieć ...W60 ? Wciąż się zastanawiam... ?
Mój silnik został zalany w warsztacie specjalizującym się w Porsche olejem 10W60, a zalecany jest 5W40...
20W60 to olej polecany do eksploatacji w bardzo ciepłym klimacie - czyli np. na Florydzie albo gdzieś w krajach arabskich.
Jeśli samochód nie stoi na mrozie i nie przeżywa porannych zimnych startów w ujemnej temperaturze, to może i jest ok. ta lepkość...
Mimo wszystko ja bym się zastanawiał czy coś takiego wlać.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.11.2012, 10:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Też jestem zaskoczony, zwłaszcza tym 20W. Są przecież oleje 5W50.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 30.11.2012, 14:14 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
Cześć
Ja też leje taki sam oklej do swojek maszynki, oczywiście nie używam go w ziemie, natomiast latem jest tam mega gorąco szczgólnie np podczas zabaw na torze.
Paweł
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 30.11.2012, 16:13 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Cześć
ja juz się troche wystraszyłem bo myślałem ze tylko moja turbina jest zalana takim olejem i jestem troche zaskoczony że mało kto leje taki olej... do swoich Porsche. Jezeli chodzi o uzytkowanie tylko latem to właśnie oznaczenie W60 najlepiej chroni silnik. Czy po za Motulem 20W60 le mans 24h 300V znajdzie się coś lepszego ? mam na myśli silniki mocno uturbione.
|
|
Góra |
|
KroKoDail
|
Napisane: 30.11.2012, 18:10 |
|
Dołączył: 15.07.2012 Posty: 36
|
No i się zaczęła dyskusja.
To w taki razie ja jeszcze zadam pytanie.
Mam 997 Turbo i w serwisie każą lać mi Mobile 1 0W40.
To dobrze? Piszecie teraz, że używacie innych olei, a dlaczego nie używacie tego co poleca Porsche?
Co innego jak sprzęty są podrasowane, to rozumiem że ktoś kto je przerabia chyba się na tym zna i doradza jak najlepiej, ale co z seryjnymi silnikami???
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 30.11.2012, 20:44 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
Olej to temat taki jak polityka i kobiety - rzadko znaleźć opinię z którą zgodzi się każdy W sumie każdy ma jakiś pogląd i się go trzyma. Ostatnio nawet czytałem wypowiedzi byłego dyrektora castrola, że wymiana oleju to wielka lipa i szkodzi silnikowi, on w swoim samochodzie nigdy nie wymienia oleju, np. tutaj artykuł o tym
http://www.dutchdailynews.com/oil-change/
Osobiście olej wymieniam jak najcześciej, gdyż uważam, że traci swoje właściwości jak wszystko z czasem. Uważam, też że najlepiej by było z 2 razy w roku zimą z mniejszymi cyframi i latem z wyższymi. Na wyczynową jazdę bez rozruchów na zimnie to bardzo dobry olej 20-60.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.11.2012, 21:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
porka 1 napisał(a): Cześć ja juz się troche wystraszyłem bo myślałem ze tylko moja turbina jest zalana takim olejem i jestem troche zaskoczony że mało kto leje taki olej... do swoich Porsche. Jezeli chodzi o uzytkowanie tylko latem to właśnie oznaczenie W60 najlepiej chroni silnik. Czy po za Motulem 20W60 le mans 24h 300V znajdzie się coś lepszego ? mam na myśli silniki mocno uturbione.
Inny Motul z serii 300V? 15W50 na przykład.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 1.12.2012, 14:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Jak dla mnie istnieją tylko dwa oleje do Porsche i tylko takie lałem:
Mobil1 5W50 do cywilnego.
Motul 300V 15W50 do wyścigówki (bez częstego odpalania w zimie itp).
20W60 nie nalałbym do auta które jest użytkowane przez cały rok.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|