Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.11.2012, 22:38 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
mam pytanko koledzy: wyświetlił mi sie check!: oil level indicator w 996 turbo. Po wymianie ok. 600km. Stan oleju na wyświetlaczu elektronicznym na 8 kresek 4-kreski od dołu pełne. Może ktos z Was miał już podobny problem....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.11.2012, 23:35 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 34
kiedy ci się to zapaliło?? przed zapaleniem silnika czy w trakcie pracy już??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 9:14 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Na ciepłym silniku, zrobiłem ok. 5km. i przed wyłączeniem silnika chciałem sprawdzić poziom oleju, to własnie pojawił sie ten komunikat i zaraz po tym pokazał faktyczny poziom oleju 4-kreski.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 9:40 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 34
jeśli na ciepłym silniku to troche mało tego oleju, porsche ma silniki które lubia mieć wysoki poziom oleju. Jaki olej wlewasz do silnika i wogóel to ile mechanik zalał tego oleju??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 9:58 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 15:14 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 34
dlaczego wlałeś taki gęsty olej, a zwłaszcza na zimę?? wogóel to dalej ci się zapala to czy to było jednorazowo??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.11.2012, 16:12 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Przy turbo i takich mocach to lepszego oleju poprostu nie ma, wymieniam tak co 3500km w porywach 4000km.(raz w roku) Zimą prosiak nie wychodzi z chliwiku. Dopiero tak w okolicach marca trzodę wyprowadzam, zastanawia mnie tylko to że stan oleju na elektronicznym wyswietlaczu pokazuje połowe a defakto jest komunikat że jest niski stan. Dopiero jak sa zapełnione 6 - kresek to komunikat już znika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 1:01 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 373
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
jeśli mierzyłeś prawidłowo (silnik rozgrzany do temp. roboczej, wolne obroty, samochód stojący na płaskim) to pomiar powinien być prawidłowy bez dodatkowych ostrzeżeń. Jednak jeśli mimo tego masz komunikat Check engine oil indicator to trzeba wskaźnik sprawdzić i tyle. W takich sytuacjach na komputerze pojawia się jeszcze zazwyczaj ikonka smarowania (nie czerwona na tablicy). Dodatkowo piszesz, że co innego wskazania, a co innego informcje, kiedy jest za mało - tym bardziej sprawdź wskaźnik. Bez oleju nie pojeździsz, chociaż z drugiej strony co za dużo to niezdrowo (zwłaszcza w tych silnikach).
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 8:32 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 34
porka 1 napisał(a):
wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ?


Zastanawiam sie dlaczego lejesz taki olej?? ja przez 7 lat pracy przy tych samochodach nigdy nie wlewałem tak gęstego oleju. olej lany do GT3 SUPER CUP to 0W-40S Ewentualnie 5W-40S i to MOBIL1. Wiejsz jakie przeciążenia są na tych silnikach?? taki gęsty olej to chyba nie za dobre.
Do sielnika z turbiną to juz wogóle moim zdaniem się nie nadaje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 10:02 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
myślę że jezeli samochód jest po grubych modach to motul wchodzi tylko w grę i on ma te własciwości które chronią silnik przy pełnym dzidowaniu i katowaniu. Po za tym firma Ecu Performance w której były robione mody w tym turbo wie najlepiej jaki olej wlewa sie do tego silnika. A takim Motulem właśnie zalewają. Mobil 1 przy samochodach seryjnych pewnie dobrze sie sprawdza ale to nie jest seria. Temat już ogarnołem. Stan oleju tak jak wczoraj pisałem jeżeli jest 6 pełnych kresek to komunikat Check engine oil indicator już się nie pojawia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 10:04 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 34
myśle że powinieneś wymienić ten wskaźnik od oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
DKAMYK napisał(a):
porka 1 napisał(a):
wlewam motul le mans 24h 300v 20W60, wlane było 8litrów. Stan po zalaniu pokazywał 5-6 kresek pełnych od dołu. Z tego co czytałem te silniki bez modyfikacji maja spory apetyt na olej w granicach 0,5-1,0 litra na 1000km. czyli po tych 600km które zrobiłem powinienem dolać tak z 0,5litra ?


Zastanawiam sie dlaczego lejesz taki olej?? ja przez 7 lat pracy przy tych samochodach nigdy nie wlewałem tak gęstego oleju. olej lany do GT3 SUPER CUP to 0W-40S Ewentualnie 5W-40S i to MOBIL1. Wiejsz jakie przeciążenia są na tych silnikach?? taki gęsty olej to chyba nie za dobre.
Do sielnika z turbiną to juz wogóle moim zdaniem się nie nadaje.


Nie jestem mechanikiem ale olej "0" lub "5" na początku jest gęsty jak jest silnik zimny -nie rozgrzany i wskazane jest stosować go w okresie zimowym /mniejsze opory przy rozruchu i lepsze smarowanie do momentu rozgrzania
Jak autko stoi w garażu to nie ma to żadnego wpływu przy rozruchu
Natomiast druga wartość to zdolność smarowania w wysokich temperaturach i odporność na przegrzanie a więc im wyższa tym lepiej dla silnika




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 0:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Cytuj:
Nie jestem mechanikiem ale olej "0" lub "5" na początku jest gęsty jak jest silnik zimny(...)


Chyba raczej jak jest zimny to na początku zależy nam na tym, żeby był rzadki, a nie gęsty... :) Jak jest zimny, powinien jak najszybciej docierać do punktów smarowania, a później jak się już rogrzeje i mamy ochotę na trochę zabawy, przydałoby się, żeby był gęsty i dobrze chronił ;)

Czy powinien mieć ...W60 ? Wciąż się zastanawiam... ?
Mój silnik został zalany w warsztacie specjalizującym się w Porsche olejem 10W60, a zalecany jest 5W40...

20W60 to olej polecany do eksploatacji w bardzo ciepłym klimacie - czyli np. na Florydzie albo gdzieś w krajach arabskich.
Jeśli samochód nie stoi na mrozie i nie przeżywa porannych zimnych startów w ujemnej temperaturze, to może i jest ok. ta lepkość...
Mimo wszystko ja bym się zastanawiał czy coś takiego wlać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 10:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Też jestem zaskoczony, zwłaszcza tym 20W. Są przecież oleje 5W50.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 14:14 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Cześć

Ja też leje taki sam oklej do swojek maszynki, oczywiście nie używam go w ziemie, natomiast latem jest tam mega gorąco szczgólnie np podczas zabaw na torze.

Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 16:13 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Cześć
ja juz się troche wystraszyłem bo myślałem ze tylko moja turbina jest zalana takim olejem i jestem troche zaskoczony że mało kto leje taki olej... do swoich Porsche. Jezeli chodzi o uzytkowanie tylko latem to właśnie oznaczenie W60 najlepiej chroni silnik. Czy po za Motulem 20W60 le mans 24h 300V znajdzie się coś lepszego ? mam na myśli silniki mocno uturbione.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 18:10 

Dołączył: 15.07.2012
Posty: 36
No i się zaczęła dyskusja.
To w taki razie ja jeszcze zadam pytanie.
Mam 997 Turbo i w serwisie każą lać mi Mobile 1 0W40.
To dobrze? Piszecie teraz, że używacie innych olei, a dlaczego nie używacie tego co poleca Porsche?
Co innego jak sprzęty są podrasowane, to rozumiem że ktoś kto je przerabia chyba się na tym zna i doradza jak najlepiej, ale co z seryjnymi silnikami???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 20:44 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Olej to temat taki jak polityka i kobiety - rzadko znaleźć opinię z którą zgodzi się każdy :) W sumie każdy ma jakiś pogląd i się go trzyma. Ostatnio nawet czytałem wypowiedzi byłego dyrektora castrola, że wymiana oleju to wielka lipa i szkodzi silnikowi, on w swoim samochodzie nigdy nie wymienia oleju, np. tutaj artykuł o tym
http://www.dutchdailynews.com/oil-change/
Osobiście olej wymieniam jak najcześciej, gdyż uważam, że traci swoje właściwości jak wszystko z czasem. Uważam, też że najlepiej by było z 2 razy w roku zimą z mniejszymi cyframi i latem z wyższymi. Na wyczynową jazdę bez rozruchów na zimnie to bardzo dobry olej 20-60.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 21:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
porka 1 napisał(a):
Cześć
ja juz się troche wystraszyłem bo myślałem ze tylko moja turbina jest zalana takim olejem i jestem troche zaskoczony że mało kto leje taki olej... do swoich Porsche. Jezeli chodzi o uzytkowanie tylko latem to właśnie oznaczenie W60 najlepiej chroni silnik. Czy po za Motulem 20W60 le mans 24h 300V znajdzie się coś lepszego ? mam na myśli silniki mocno uturbione.


Inny Motul z serii 300V? 15W50 na przykład.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2012, 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jak dla mnie istnieją tylko dwa oleje do Porsche i tylko takie lałem:
Mobil1 5W50 do cywilnego.
Motul 300V 15W50 do wyścigówki (bez częstego odpalania w zimie itp).

20W60 nie nalałbym do auta które jest użytkowane przez cały rok.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum