Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 0:54 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Doświadczeni koledzy mam pytanie o ryzyka związane z oklejaniem auta. Głownie chodzi mi o to że samochod trzeba rozkręcić okleić i pózniej skręcić ponownie. Czy nie będzie tak, że po oklejeniu będzie trzeszczał tu i ówdzie. Czy oryginalny lakier nie ucierpi? Mam świra na tym punkcie, więc wolałbym uniknąć rozczarowań.

Pomożecie? Dziękuję J


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 7:33 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Znajomy oklejał Cayenna nie mówił o tym by coś trzeszczało, jednak jak po dwóch latach zdjął folię to w niektórych miejscach zszedł bezbarwny i musiał cos tam lakierować. Auto było bezwypadkowe, z salonu i miało pół roku, robił to wszystko w ASO w Warszawie.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 7:54 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Oklejanie jest OK, ale licz się z tym, że zdejmując możesz ściągnąć pigment z lakieru. Mając wiekowy samochód, gdzie lakier jest już gorszy, to niewiele tracisz. Jednak przy nowym czy kilkuletnim wozie bym się poważnie zastanowił. To tylko moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 8:25 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Dobrze zrobiona aplikacja folii ( m.in. brak cięć nożem po lakierze ) + dobra folia i oryginalny lakier sa raczej gwarancja tego ze z lakierem nic sie nie stanie.

Ale należy pamietać ze folia nie jest dla każdego, choćby nie wiem jak ja wykonać to sa elementy na których widać ze to folia a nie lakier i trzeba sobie zdawać z tego sprawę. Szczególnie jako właściciel bedziesz wiedział gdzie popatrzeć zeby znaleźć takie miejsce, dlatego jesli ktos ogłada auto "z lupą" albo myśli ze folia nie bedzie wogole widoczna nigdzie to bedzie zawiedziony.
Dla wszystkich przechodniów oraz przy normalnym oglądaniu auta nic nie bedzie widać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 18:08 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Przerabialem temat 2 tygodnie temu. Folia matowa pokryje wiekszosc drobnych nierownosci na lakierze. Przy folii blyszczacej metallic powierzchnia lakieru musi byc idealna inaczej bedzie widac kazdy odprysk na lakierze.. Tak samo wieksze przetloczenia czy lusterka - ich sie nie da folia okleic tak aby bylo tip top wiec folia musi byc cieta a lusterko najlepiej pomalowac..

Co do trzeszczenia to u mnie po roznitowaniu niektorych elementow i zanitowaniu jest nawet lepiej..

Lakier jezeli jest oryginalny to raczej nie zejdzie przy ewentualnym zdejmowaniu..




Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.08.2016, 20:12 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Wielkie dzięki Panowie. Pomogliście mi. :notworthy:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.08.2016, 22:37 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
A mnie nurtuje jedna rzecz na którą jeszcze nie znalazłem odpowiedzi.

Jak jest z wymianią elementu foli po uszkodzeniu ?
Kolor płowieje na słońcu a powiedzmy po roku trzeba będzie ponownie okleić jakiś element. Jak jest z doborem odpowiedniego koloru uwzględniając stopień wyblaknięcia pozostałych? Czy kolejne klejenie calości co by stanowiło bezsens ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 8:41 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Ja już wiem, że to nie dla mnie. Za bardzo mam świra na punkcie detali. Tak jak kolega pisał zawsze będziesz wiedział, gdzie była folia cięta, gdzie jest lekko nierówna, itp. Szkoda chodził mi po głowie taki projekcik:
http://potresse.com/wp-content/uploads/ ... bo_S-1.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 9:45 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
no ale taką folię Turbo S możesz sobie zrobić (albo zamówić w salonie). nie musisz kłaść folii na całe auto przecież (też się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale to wygląda dobrze jak jest nowe, im dalej tym słabiej)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 10:13 

Dołączył: 27.08.2013
Posty: 173
Jordan, proponuję zobaczyć na żywo dobrze oklejona auto. Kolega właśnie zabezpieczył przezroczystą folią nowe Audi RS6 i trzeba podejść na pół metra żeby to zauważyć.

Nawet na moim Boxsterze, którego mam od lat prawie trzech, gdzie poprzedni właściciel nie wiadomo jak dawno temu okleił obie klapy pseudo-karbonem. Ja to niedługo usunę, ale na razie były inne priorytety, a folia jest nadal w dobrym stanie.

Sam zobacz poprawnie oklejone auto zanim zdecydujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 11:03 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
mart2014 napisał(a):
no ale taką folię Turbo S możesz sobie zrobić (albo zamówić w salonie). nie musisz kłaść folii na całe auto przecież (też się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale to wygląda dobrze jak jest nowe, im dalej tym słabiej)


Ja myślałem o całości a nie tylko decalu. Mój jest meteor grey


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 14:09 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Meteor grey to piękny kolor. Miałem taki na gt2 ..i go okleiłem na biało z ozdobami :-). Matowa folia moim zdaniem wyglada słabo wiec dałem połysk. Wyszło fajnie. Problem po dwóch latach wychodził na detalach - lusterka, spoiler - tam folia sie odklejała. Po zdjęciu folii nie zostały żadne ślady i lakier w super stanie. Auto pojawia sie (rzadko) w okolicach poznania. Na zdjęciu porównanie :-)
Obrazek




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 15:13 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
freeq napisał(a):
A mnie nurtuje jedna rzecz na którą jeszcze nie znalazłem odpowiedzi.

Jak jest z wymianią elementu foli po uszkodzeniu ?
Kolor płowieje na słońcu a powiedzmy po roku trzeba będzie ponownie okleić jakiś element. Jak jest z doborem odpowiedniego koloru uwzględniając stopień wyblaknięcia pozostałych? Czy kolejne klejenie calości co by stanowiło bezsens ?

wymieniałem folię po roku na jednych drzwiach bo ktoś mi zarysował i nie było różnicy. Dobra folia tak szybko nie blaknie.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 15:41 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Folia prawie wogole nie zmienia koloru z czasem, wiec o to sie martwić nie trzeba.
Ad. folii bezbarwnych to zupełnie inna bajka, ich sie nie zawija pod element.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 21:38 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Klej na foliach gładkich jest rozłożony równomiernie.

Na niegładkich foliach (np. carbon) jest rozłożona we wzór jak plaster miodu.

To powoduje, że carbon na złożonych elementach na których jest cięta.

Nie trzyma na brzegach i odwija się, jakby faluje.

Wiem bo jak autor też chciałem okleić całe auto.

Tylko na próbę folię carbon założyłem na dachu i lusterkach.

Na lusterkach w miejscach ciętych zawijała się, jakby falowała. Właśnie przez to, że nie ma kleju na całej powierzchni.

Na lusterkach zdjąłem po kilku dniach, bo efekt był disco-polowy.

Na dachu na początku OK. Ale po kilku m-cach pękała w kilku miejscach.

Jak by pajęczyna. Chyba była naciągana mocniej.

Mam wrażenie, że montaż był amatorski mimo, że to znany punkt na Puławskiej.

Było to kilka lat temu.

Od tamtego czasu jakby gust mi sie zmienił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.08.2016, 21:43 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
KoKoS napisał(a):
Folia prawie wogole nie zmienia koloru z czasem, wiec o to sie martwić nie trzeba.
Ad. folii bezbarwnych to zupełnie inna bajka, ich sie nie zawija pod element.


Niektore wykrojniki sa na zakladke. Ja teraz taki nalozylem na przod do Panamery ale nie polecam, zawiniecie sie nie bedzie trzymac. Musialem delikatnie nacinac po kilku dniach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2016, 21:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Ja oklejanie robiłem w adelement.pl i jestem bardzo zadowolony - sam zobacz jak wyszło do sesji zdjęciowej: http://czasami.pl/911-czyli-czarno-to-widze

tu masz fotkę z toru po 1,5 miesiąca od oklejenia: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 7002_o.jpg




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2016, 22:07 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Don_Tomas napisał(a):
Ja oklejanie robiłem w adelement.pl i jestem bardzo zadowolony - sam zobacz jak wyszło do sesji zdjęciowej: http://czasami.pl/911-czyli-czarno-to-widze

tu masz fotkę z toru po 1,5 miesiąca od oklejenia: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 7002_o.jpg


Wyszło fajnie u Ciebie. Tylko, że ja myślałem o oklejeniu całego samochodu tj. zmiana koloru. Co do oklejania jak Ty nie miałbym watpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2016, 22:40 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
To skoro nie miałbyś watpliwości to oklej sobie ' na sportowo '. Jak ci wcześniej pokazałem meteor grey ładny jest, przerobiłem na biały sportowy (design RS 4,0 997) i tez mi sie podobało. Zabawa. Kto ci zabroni? :-)
Ps : poszedłem krok dalej i zaciski tez pomalowałem na szary. I było jeszcze lepiej. :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2016, 23:32 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Don_Tomas napisał(a):
Ja oklejanie robiłem w adelement.pl i jestem bardzo zadowolony


Adelement mogę z czystym sumieniem polecić. Oklejali nam BeeMkę po tym jak inni pa^$%@cze nie umieli skończyć. Niewiarygodne co potrafią zrobić z folią.

Obrazek

ps. ktoś pytał o doklejenie elementów po pewnym czasie, na tym zdjęciu drzwi były "świeżo" oklejone, po kilku tygodniach nie widać różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum