Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
...A JEŚLI CHODZI O WAMPIRA TO CIEKNIE... :lol: :lol: :lol: ...tak naprawdę oglądałem na kanale i jest zapocony i to może być przyczyna...w tamtych latach nie było takich olejów...dlatego dałbym sobie spokój z tym 0/40 tym bardziej że auto ma już przebieg ponad 140 tys czyż nie ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Czyli 5W50?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:15 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Mobil 1 5W50 to pełny syntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Wiem ze to syntetyk :roll: Ale dalej nie wiem co do niego wlac :roll: Doradzcie cos konkretnego :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:29 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
moje turbo było suche jak pieprz ,a lałem 10w-60 teraz bym lał jak pisałem 20w-60 ,co prawda zimeringi i uszczelki zminienialem odrazu wszystkie bo były za twarde ,a najmniejszy wyciek konczył sie smrodem i dymem zwłaszcza jak poszlo na kolektor lub inny goracy element


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
co było dotychczas Wampir ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:43 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie wiem czy bardziej zamieszam, czy coś rozjaśnię. Jak wybierałem olej do swojego, to też miałem dylematy. Zebrałem karty techniczne olejów od producentów i porównałem je.

Generalnie dla wielosezonowych zasada jest taka xxWyy, gdzie:
xx wskaźnik lepkości w 40 st C.
yy wskaźnik lepkości 1 100 st C.
Najlepiej jak xx minimalne, yy maksymalne.

Ale jak się weźmie dane z kart, to się okazują dziwne rzeczy. Patrz wykres. Podane lepkości w 40 i 100 st C. 0W40 jest tak samo rzadki jak 10W40 w 100 st. Popatrzcie na róźnicę pomiędzy olejami 10W60. Niby to samo, a jaka różnica na zimno !

Olej ma byc gęsty na gorąco, rzadki na zimno (to nie jest proste :lol: :lol: :lol: ). Poptrz na wykres, pomyśl ile jeździsz lato/zima i jak - Wtedy wybierz.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 12:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Rychu: patrzac na faktury lali 0W40, ale ostatnia fakture z wymiany mam przy chyba 150 tys km. Pozniej sie doszukac nie moge oleju.

Mysle ze bym wlal 5W50.

Moje pytanie mialo raczej na celu dowiedzenie sie co wlac, zeby sie w tej chwili nie bawic w wymiane uszczelek wszystkich i zeby nie zaczal cieknac, bo na zime (o ile bede nim jezdzil w zime - jeszcze nie wiem) pewnie zdaze go znowu wymienic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
... :angry7: ..5/50 to pełen jednak syntetyk..na pewno lepiej niż0/40 ale ja poszedłbym za radą Gerta bo jeżdzi takim turbo już długo...i podciąga turbinę a ona zdaje się jest smarowana tym samym olejem przy 3x większych obrotach co ma tu decydujące znaczenie...i jest OK..taka moja rada 8) to mówił stary Rychu jażyna szef wszystkich szefów ze.... :drunken: szczecina :wink:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 12:26 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Dobra, to 10W40 :notworthy:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
..jeżeli będziesz zmieniał jeszcze przed zima raz to nawet 10/50 mobil a na zimę 10/40...lato ma być upalne :swiety: :drive: ..a w perspektywie tor..i WYŚCIG MUSI BYĆ




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 13:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Wlasiciel odpisal. 10W40 bylo wlane ostatnio :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 13:16 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
10W40. Słusznie - tak jak pisałem 10W z dołu OK. Z uwagi na incydentalne użycie "hardcore" możesz podciągnąć do 10W50 lub 10W60 półsyntetyk. Jeśli jest to samochód tylko do "jazdy" - Motul 20W60.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 13:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ok, dzieki za pomoc :notworthy:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2007, 12:36 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Ja bym nie schodził poniżej xxW50. Silnik dość wysilony, będzie miał tedencję do pracy w wysokiej temperaturze, zwłaszcza, że zdaje się nie zamierzasz jeździć nim szczególnie delikatnie. Z drugiej strony obecność turbiny sugeruje używanie przynajmniej syntetyka. Z Motulem bym uważał. To świetne oleje, ale o sportowym przeznaczeniu. Nie wiem co prawda o którym konkretnie rozmawiamy, ale one mają zdaje się bazę estrową, co powoduje, że szybko się zużywają, czyli tym samym tracą swe właściwości. Owocuje to oczywiście koniecznością częstszych wymian i wyższymi kosztami. Osobiście leję mobila 5W50, ale czy robię dobrze, to będzie można ocenić pewnie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów :wink: Wiem, że sporo osób poleca Valvoline jako stosunkowo niedrogie rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.05.2007, 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 321
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
A jaki olej polecacie do 944 2,5 wolnossącego??




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum