Autor |
Wiadomość |
wampir
|
Napisane: 8.05.2007, 15:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Pytanie - jaki olej lac do 944 Turbo?
Nie mam na fakturach jaki byl lany olej, generalnie bylo to robione w serwisach, wiec moze doradzicie co lac?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.05.2007, 15:30 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Najpierw sprawdź ile oleju bierze motor i w jakim stanie są uszczelnienia - wtedy dobierz lepkość. Należy lać najlepszy na jaki Cię stać. Motul jest dobry. Ja leję Valvoline VR1 10W60. Nie polecam Castrola - wiele negatywnych opini (nagar).
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 8.05.2007, 16:17 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
MOTUL 15W-50
"Olej do wysilonych silników 4-suwowych zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań w sporcie: wyścigi wytrzymałościowe, wyścigi pustynne, rajdy, silniki po tuningu o znacznie zwiększonej mocy w porównaniu z seryjnymi modelami.
Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, French GT
Przewyższa standardy: ACEA i API"
albo 15W-60 ale ten chyba będzie za rzadki
"Olej do wysilonych silników 4-suwowych, zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań sportowych: wyścigi wytrzymałościowe, etc. Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, Frencz GT. Pzewyższa standardy: ACEA i API"
Podobno jedyny olej (MOTUL) który nie jest rozlewany w Polsce
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 8.05.2007, 17:03 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Wampir, za wszelka cene znajdz gdzies szczatki chociaz kartki z rodzajem oleju...pierwsza zasada to nie zmieniac bez koniecznnosci marki oleju... co do lepkosci to mysle ze wlasnie dla turbiny lepszy bylby olej o jak najmniejszej lepkosci na zimno(rozruchowej)-pierwsza liczba maksymalnie niska-5 a nawet 0.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.05.2007, 17:19 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Jedyne co mi sie udalo znalezc to to ze 30 tys km temu byl lany 0W40, wczesniej tez, wiec pewnie nikt nie wlewal innego. Ale jakiej firmy olej jest obecnie to nie wiem czy dam rade sie dowiedziec... Wyslalem zapytanie do wlasciciela poprzedniego, ale nie wiem czy bedzie wiedzial.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.05.2007, 19:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
0W - na silnik z lat 80 tych to lekkie przegięcie!
Ale jak kto lubi - Porsche dużo wytrzyma ,szczególnie 944
Dodam ,że nawet dziś w 997 Porsche dopuszcza olej 0W jeśli ma odpowiednią homologację do Porsche( jest taka wyrażna adnotacja!,bo już przy 5W jej niema i oczywiście 10W też niema)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Abelard
|
Napisane: 8.05.2007, 19:40 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 380
|
Moze zadaj pytanie w servisie w ktorym auto bylo na przegladach, pewnie masz na pieczatkach gdzies w dokumentach lub w servisie w Polsce - moze odpowiedza Ci jakie sa zalecenia...?
|
|
Góra |
|
Bozz
|
Napisane: 8.05.2007, 20:57 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 115
|
Old car....old oil I have been driving my 944 T for over 160.000 Km and I am always using 10W-40 half synthetic. Forget about full synthetic oils
Every 5.000 Km new oil, every 10.000 Km new oil and oil filter.
Use Mobil or Castrol and forget about brands like Orlen "Super Turbo"
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.05.2007, 21:02 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Zgadzam się Jurkiem - też mi się wydaje, że rzadki nie bardzo. 10W to dolna granica. W górę możesz uciec nawet do 60. Ja używam 10W60 ale pół syntetyk.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 8.05.2007, 22:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ja używam 5W50 Mobil 1
Super oliwka, po 5 tys km użytkowania w S2 wygląda jak nowa
No i ciśnienie nigdy nie spadło poniżej 2.5 bara - nawet po Poznaniu.
Do turbo na pewno xW50 albo xW60, polecam własnie Mobil1 albo Motul
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.05.2007, 9:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
To jaki w takim razie? 0W40? 5W40? 10W40? Mobil1 lub Motul?
Generalnie jesli lali 0W40 to chyba lepiej zostac przy tym, no nie?
Mysle o 0W40 Mobil 1 Protection Formula.
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 9.05.2007, 9:14 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
Ja bym wlał Mobila 5w50, sam jeżdżę na Mobilu, wcześniej miałem 15w40, ale mi było wstyd i zmieniłem na 10w40, i autko jeździ, nie zużywa, nie przecieka i ciśnienie trzyma.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 9.05.2007, 9:31 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
5/50 mobil
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.05.2007, 9:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.05.2007, 20:53 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
biorac pod uwage ze nie bedziesz zima jezdzil polecam 20-w60 motul ale go aktualnie niema na magazynach...
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 9.05.2007, 22:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
przy 0/40 silnik się poci..nawet jak ci wleją 0/40 to dolewam 5/50 i jest ok
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 9:30 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Poci się, bo w silnikach z lat 80-tych uszczelnienia obrotowe (simmeringi) są wykonane z nitrobutylu (NBR), który nie jest odporny na oleje syntetyczne. Dopiero później stosowano FPM (domieszka fluoru) i można było lać syntetyk. Jeśli biała strzała była dobrze serwisowana, to pewnie był robiony (FSJ - front seal job) i problemu z syntetykiem nie będzie. W serwisie dostępne są simmeringi z nowych, odpornych materiałów.
Jeśli auto nie miało robionego sprzęgła i był lany pełny syntetyk, to idę o zakład, że cieknie z tyłu silnika pod kołem zamachowym.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 10.05.2007, 10:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
sprzęgło było robione , czyli wymiana + docisk i koło zamach. wysprzęglik i jest ok nie cieknie..serwis leje 0/40 ja dolewam 5/50 i jest ok. auto zrobiło 30 tys...od tego czasu , z tego dużo w jeżdzie sportowej...szybkiej jeżdzie na autostradzie via westfalia...pali mało oleju--na 0/40 pali więcej oleju !takie są moje doświadczenia
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 10:08 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Z FSJ chodziło mi o auto Wampira.
Jeśli są odnowione uszczelnienia, to można lać wszystko
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 10.05.2007, 10:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Trzebaby przetrzepac faktury zeby sprawdzic
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|