Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.05.2007, 15:07 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Pytanie - jaki olej lac do 944 Turbo?
Nie mam na fakturach jaki byl lany olej, generalnie bylo to robione w serwisach, wiec moze doradzicie co lac? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 15:30 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Najpierw sprawdź ile oleju bierze motor i w jakim stanie są uszczelnienia - wtedy dobierz lepkość. Należy lać najlepszy na jaki Cię stać. Motul jest dobry. Ja leję Valvoline VR1 10W60. Nie polecam Castrola - wiele negatywnych opini (nagar).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 16:17 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
MOTUL 15W-50

"Olej do wysilonych silników 4-suwowych zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań w sporcie: wyścigi wytrzymałościowe, wyścigi pustynne, rajdy, silniki po tuningu o znacznie zwiększonej mocy w porównaniu z seryjnymi modelami.
Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, French GT
Przewyższa standardy: ACEA i API"

albo 15W-60 ale ten chyba będzie za rzadki
"Olej do wysilonych silników 4-suwowych, zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań sportowych: wyścigi wytrzymałościowe, etc. Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, Frencz GT. Pzewyższa standardy: ACEA i API"

Podobno jedyny olej (MOTUL) który nie jest rozlewany w Polsce :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 17:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Wampir, za wszelka cene znajdz gdzies szczatki chociaz kartki z rodzajem oleju...pierwsza zasada to nie zmieniac bez koniecznnosci marki oleju... co do lepkosci to mysle ze wlasnie dla turbiny lepszy bylby olej o jak najmniejszej lepkosci na zimno(rozruchowej)-pierwsza liczba maksymalnie niska-5 a nawet 0.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 17:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Jedyne co mi sie udalo znalezc to to ze 30 tys km temu byl lany 0W40, wczesniej tez, wiec pewnie nikt nie wlewal innego. Ale jakiej firmy olej jest obecnie to nie wiem czy dam rade sie dowiedziec... Wyslalem zapytanie do wlasciciela poprzedniego, ale nie wiem czy bedzie wiedzial.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 19:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
0W - na silnik z lat 80 tych to lekkie przegięcie!
Ale jak kto lubi - Porsche dużo wytrzyma ,szczególnie 944 :!:

Dodam ,że nawet dziś w 997 Porsche dopuszcza olej 0W jeśli ma odpowiednią homologację do Porsche( jest taka wyrażna adnotacja!,bo już przy 5W jej niema i oczywiście 10W też niema)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 19:40 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Moze zadaj pytanie w servisie w ktorym auto bylo na przegladach, pewnie masz na pieczatkach gdzies w dokumentach lub w servisie w Polsce - moze odpowiedza Ci jakie sa zalecenia...?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 20:57 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 115
Old car....old oil 8) I have been driving my 944 T for over 160.000 Km and I am always using 10W-40 half synthetic. Forget about full synthetic oils :cry:

Every 5.000 Km new oil, every 10.000 Km new oil and oil filter.

Use Mobil or Castrol and forget about brands like Orlen "Super Turbo"
:roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 21:02 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zgadzam się Jurkiem - też mi się wydaje, że rzadki nie bardzo. 10W to dolna granica. W górę możesz uciec nawet do 60. Ja używam 10W60 ale pół syntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2007, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja używam 5W50 Mobil 1
Super oliwka, po 5 tys km użytkowania w S2 wygląda jak nowa ;)
No i ciśnienie nigdy nie spadło poniżej 2.5 bara - nawet po Poznaniu.

Do turbo na pewno xW50 albo xW60, polecam własnie Mobil1 albo Motul




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 9:07 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
To jaki w takim razie? 0W40? 5W40? 10W40? Mobil1 lub Motul?

Generalnie jesli lali 0W40 to chyba lepiej zostac przy tym, no nie?
Mysle o 0W40 Mobil 1 Protection Formula.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 9:14 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
Ja bym wlał Mobila 5w50, sam jeżdżę na Mobilu, wcześniej miałem 15w40, ale mi było wstyd :roll: i zmieniłem na 10w40, i autko jeździ, nie zużywa, nie przecieka i ciśnienie trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 9:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
5/50 mobil :lol: :lol:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 9:35 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Rychu: znaczy mam isc do serwisu i powiedziec zeby mi ten od ciebie wlali? :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 20:53 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
biorac pod uwage ze nie bedziesz zima jezdzil polecam 20-w60 motul ale go aktualnie niema na magazynach... :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
przy 0/40 silnik się poci..nawet jak ci wleją 0/40 to dolewam 5/50 i jest ok




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 9:30 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Poci się, bo w silnikach z lat 80-tych uszczelnienia obrotowe (simmeringi) są wykonane z nitrobutylu (NBR), który nie jest odporny na oleje syntetyczne. Dopiero później stosowano FPM (domieszka fluoru) i można było lać syntetyk. Jeśli biała strzała była dobrze serwisowana, to pewnie był robiony (FSJ - front seal job) i problemu z syntetykiem nie będzie. W serwisie dostępne są simmeringi z nowych, odpornych materiałów.

Jeśli auto nie miało robionego sprzęgła i był lany pełny syntetyk, to idę o zakład, że cieknie z tyłu silnika pod kołem zamachowym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
sprzęgło było robione , czyli wymiana + docisk i koło zamach. wysprzęglik i jest ok nie cieknie..serwis leje 0/40 ja dolewam 5/50 i jest ok. auto zrobiło 30 tys...od tego czasu , z tego dużo w jeżdzie sportowej...szybkiej jeżdzie na autostradzie via westfalia...pali mało oleju--na 0/40 pali więcej oleju !takie są moje doświadczenia :dontknow:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:08 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Z FSJ chodziło mi o auto Wampira.

Jeśli są odnowione uszczelnienia, to można lać wszystko :blob: :headbang:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Trzebaby przetrzepac faktury zeby sprawdzic :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum