Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.08.2010, 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2010
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 269
witam, jaki olej do 993 jak wiadomo silnik chłodzony jest powietrzem i z tego co wiem lepiej jest lać specjalne oleje do takich silników własnie stworzone.
bo przeciez olej działa tu jako ciecz chłodząca. np. do garbusów dobrze jest lać olej bradpen czy jakos tak. a jakie jest wasze zdanie na ten temat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2010, 15:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Już była dyskusja. Jest frakcja Mobil 1 i frakcja Motul. Oczywiście syntetyki. I chyba pojedyncze przypadki stosowania innych olejów. Ja należę do drugiej frakcji - Motul 300V Competition 15W50.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2010, 19:09 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Chyba nie mam jednej zasady. Co auto to teoria. U mnie poprzedni wlasciciel lal shell helix 10w40 - autko nie pije (o dziwo) i kompletnie nie gubi oleju wiec bede wymieniac na ten sam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2010, 19:34 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Wg. sugestii znajomego mechanika ASO/Berlin (tam w zasadzie tylko tym zalewają starsze prosiaczki) zdecydowałem sie na Mobil1 5W-50 i taki stosuję (nie tylko do Porsche) :)

Od wymiany do wymiany (co 10k.) nie muszę nic dolewać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2010, 21:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Bo nie byłeś na torze, Bartek ;) Ja jak nie jeżdżę na tor lub na zlot autostradą też nie dolewam grama oleju ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2010, 23:17 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Bardzo możliwe, ale autostrada parę razy (blisko v maxa) też się zdarzyła :)
PS. z tym swoim automatem i tak mam mizerne szanse. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2010, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2010
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 269
WIEM ze była dyskusja na ten temat. ale chodzi o to ze sporo sie naczytałem na temat oleji mobil castrol itp. i dowiedziałem sie ze one nadaja sie tylko do samochodów rodzinych miejskich itp. a jak wiadomo porsche nie jest takim samochodem. wiec tu potrzebny bedzie olej specjalistyczny z przeznaczeniem do wiatrem chłodzonych. mój wuj jezdzi subaru impreza głownie na torze jest ono po drobnych modyfikacjach wykonanych w 4turbo i panowie z tamtad polecili mu jakis olej stworzony do boxserów i silników wyzyłowanych niestety nazwy nie pamietam ale npewno nie był to olej typu mobil itp. wiec moje zdanie jest takie ze do silników w samochodach sportowych na dodatek wiatrem chłodzonych powino uzywac sie oleji z tej najwyzszej półki. z tego co sie dowiedziałem olej bradpenn jest bardzo dobry do tego typu silników bo zawiera substancje pomagajace chłodzic. koledzy od garbusów po mocnych modyfikacjach silnika własnie go uzywają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2010, 13:05 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
czyli:
1. lej olej "bradpenn" - po jakimś czasie podziel się z nami doświadczeniami.
2. telefonuj do wuja - używaj tego oleju co wuj - podziel się z nami doświadczeniami.
3. dokonaj wyboru - Mobil, Motul, Shell, Castrol, (jakoś w ogóle nie słychać o Elf, Texaco, Valvoline ,ani o rodzimych produktach - czy nikt ich nie używa?)- bazując na naszych doświadczeniach.
:lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum