Autor |
Wiadomość |
cayeturbo
|
Napisane: 14.06.2017, 15:04 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
Cześć! Dołączyłem do forum ze względu na jego specjalność, czyli markę Porsche. Potrzebuję konkretnych informacji dotyczących wyboru uleju do mojego silnika - Porsche Cayenne Turbo 4.5 450 KM, 2003 rok. Im dłuższy będzie interwał wymiany oleju, tym lepiej. Pomożecie?
|
|
Góra |
|
dmxzor
|
Napisane: 14.06.2017, 16:24 |
|
Dołączył: 29.03.2016 Posty: 138
|
Taki jak zaleca Porsche do tego modelu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.06.2017, 16:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Olej kosztuje tak niewiele, że nie warto wydłużać interwałów. 10-15 tys. km i zmiana. Chyba że lejesz prawdziwy niemiecki z ASO, to wtedy nawet trzeba oszczędzać
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 14.06.2017, 23:47 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Prawie każdy olej marki nazwijmy to premium w olejach dotrwa do tych 15 tys km. Powyżej to juz sie robi produkt olejopodobny.
Co do lepkości to 0W40 lub 5W40. Producentów jeat od groma. Tani a naprawde spoko to m.in. Fuchs (poza seria wyścigowa) lub Gulf. Z gornej półki np japońskie Mitasu, australijski Penrite. Samych niemieckich producentów z gornej polki jest co najmniej 3-4
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 19.06.2017, 13:16 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
wit007 napisał(a): Olej kosztuje tak niewiele, że nie warto wydłużać interwałów. 10-15 tys. km i zmiana. Chyba że lejesz prawdziwy niemiecki z ASO, to wtedy nawet trzeba oszczędzać Nie wiem czy tak niewiele Pewnie zależy od firmy i renomy, no i składu oczywiście
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 19.06.2017, 13:19 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
Driv3rrrr napisał(a): Prawie każdy olej marki nazwijmy to premium w olejach dotrwa do tych 15 tys km. Powyżej to juz sie robi produkt olejopodobny.
Co do lepkości to 0W40 lub 5W40. Producentów jeat od groma. Tani a naprawde spoko to m.in. Fuchs (poza seria wyścigowa) lub Gulf. Z gornej półki np japońskie Mitasu, australijski Penrite. Samych niemieckich producentów z gornej polki jest co najmniej 3-4 Jeśli chodzi o koszty, to nie chcę jakoś specjalnie oszczędzać, bardzo lubię ten samochód i chcę, żeby jeszcze trochę ze mną pobył. Olejopodobny? Masz jakieś testy, które o tym mówią? Co do wymienionej lepkości, to się zgadzam, taka jest właśnie zalecana.
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 20.06.2017, 11:29 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
No co wy gadacie! Oczywiście, że są oleje o dłuższym interwale niż 15tys. Trzeba tylko sprawdzić składy i testy takich olejów i opinie użytkowników.
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 20.06.2017, 15:03 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
stosujesz jakiś? możesz coś więcej powiedzieć? nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji w tym temacie
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 20.06.2017, 16:36 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Obecnie dobre 90% olejów syntetycznych jest longlife ale co z tego. I tak po 15 tys km robi się gowno nie olej. 20k to juz naprawde granica najwyższa. Owszem olej przejedzie i 40 tys km i nie zrobi się z niego zupą ale silnik dostaje po tyłku. Stąd sie właśnie biorą zawarcia na wale, panewkach itp
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 21.06.2017, 11:22 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 22.06.2017, 9:39 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
30 tys, nieźle, czegoś takiego szukam jeśli chodzi o interwał. Natomiast jeśli chodzi o te oleje, to nie znam firmy kompletnie. @Niko jak sprawdzaliście? Napiszesz coś więcej?
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 30.06.2017, 11:39 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
Na koniec interwału wzieliśmy olej, na którym było jeżdżone, to było jakieś 28/29 tys km. olej poszedł do analizy pod względem parametrów i jak się okazało nie było żadnych braków. Biorąc pod uwagę tak długi interwał ciężko nie być pod wrażeniem
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 3.07.2017, 11:08 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
Jeśli było faktycznie tak jak piszesz, to jestem pod wrażeniem. A który to był konkretnie olej?
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 3.07.2017, 20:55 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Parametry oleju... A zawartość tego oleju (opiłki, zwęglenia)? A filtr rozcinaliście? A endoskop do cylindrów poszedł? Bez takich informacji uważam ten test za nie do końca miarodajny... Po kij wydłużać wymianę oleju ponad 10tys? Żeby nie robić tego co miesiąc? A nawet jakby, to czemu nie? A ile oleju trzeba będzie dolać pomiędzy tymi wymianami? Częstsza wymiana na pewno nie pogorszy stanu silnika. A rzadsza na pewno go nie polepszy. Więc po co?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 3.07.2017, 20:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Też się zastanawiam. Olej to żaden wydatek, by kombinować w taki sposób
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 3.07.2017, 22:46 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
To jest tak jak oszczedzanie na montazu LPG. Zrobią tanio a pozniej jakie to LPG zle i niszczy silnik. To samo jest w przypadkach wymiany oleju co 30 tys. Jakie to nowe silniki sa są do kitu każdy mówi. A one wcale nie są takie złe
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 4.07.2017, 12:14 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
simprez napisał(a): Parametry oleju... A zawartość tego oleju (opiłki, zwęglenia)? A filtr rozcinaliście? A endoskop do cylindrów poszedł? Bez takich informacji uważam ten test za nie do końca miarodajny... Po kij wydłużać wymianę oleju ponad 10tys? Żeby nie robić tego co miesiąc? A nawet jakby, to czemu nie? A ile oleju trzeba będzie dolać pomiędzy tymi wymianami? Częstsza wymiana na pewno nie pogorszy stanu silnika. A rzadsza na pewno go nie polepszy. Więc po co? W "zużytym" oleju nie było zwęgleń i opiłków? Co do filtra, to do niego też nie można było się doczepić. Szkoda, że nie mam zdjęć, bo chętnie bym Wam to udowodnił. Jeśli ktoś ma potrzebę wymiany po dłuższym interwale, to czemu tego nie robić? A jeśli są jeszcze oleje, które to umożliwiają, to myślę, że tym bardziej. Rzadsza wymiana na pewno nie pogorszy, ale też nie polepszy stanu silnika, podobnie z dłuższą, może nie polepszy, ale też nie pogorszy. kwestia doboru oleju. stosowałeś kiedyś olej z długi interwałem?
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 4.07.2017, 12:17 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
cayeturbo napisał(a): Jeśli było faktycznie tak jak piszesz, to jestem pod wrażeniem. A który to był konkretnie olej? Olej był ten sam, który jest w linku przesłanym wyżej. firma rockoil.
|
|
Góra |
|
Niko
|
Napisane: 4.07.2017, 12:18 |
|
Dołączył: 15.12.2015 Posty: 15
|
wit007 napisał(a): Też się zastanawiam. Olej to żaden wydatek, by kombinować w taki sposób tani, zwykły olej, to żaden wydatek, z kolei jak kupujesz "jakość", to trzeba trochę wyłożyć
|
|
Góra |
|
cayeturbo
|
Napisane: 28.07.2017, 10:58 |
|
Dołączył: 14.06.2017 Posty: 9
|
gwoli podsumowania, to decyzja padła na rockoila wymienionego wyżej
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|