Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Opony na tor
PostNapisane: 14.05.2013, 11:52 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Czołem

wracam do tematu opon na track day. Zeszły sezon (7 imprez) przejechałem na Federal'ach 595 rs-r. Opona bardzo trwała, i dosyć przyczepna na torze, ale mająca swoje wady. Ponieważ wystarczy na jeszcze jedną imprezę, zacząłem się rozglądać za jej następczynią. Myślałem o federalu FZ-201, ale z pewnym zdziwieniem zauważyłem, że Michelin Pilot Sport Cup jest nawet tańszy o 200 pln na komplecie. Zakładam, że Michelin będzie dużo lepszy - w końcu to renomowana marka. Pytanie tylko jak z trwałością tego Cup'a na torze (opony będą jeżdżone wyłącznie na track day'ach) ? Może się ktoś wypowiedzieć ?

Pozdrówki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 12:11 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Michelin będzie oponą bardziej uniwersalną (jak na semi-slick'a), ja na FZ-201 jeżdżę już 3sezon (4komplet) i jest super na tor/track day/os ale absolutnie nie na drogi.
W mieszance medium wymaga bardzo solidnego dogrzania zanim zacznie trzymać (a dogrzewając mocno je zużywam, ogólnie mocno męczę opony np. R888 5 imprez max.), wytrzymywał mi komplet FZ-201 ok. 8-9 imprez , teraz mam soft i trzyma praktycznie bez grzania, wypowiem sie po sezonie jak będzie z trwałością po dwóch imprezach (Ułęż, Kielce) niemalże bez zużycia.
Na Cup'ach ja nigdy nie jeździłem, o uniwersalności (napewno cichsze niz Federale, dają choć trochę odporności na aquaplaning opona bardziej cywilna) pisze z obserwacji innych z różnych imprez, po dogrzaniu wg. mnie FZ-201 daje lepszą przyczepność.
Na pewno Jurek968 jeździł na CUPach a obecnie ma Federale FZ-201, może coś więcej powie o różnicach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 15:06 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona.
Za to na Poznań jest idealna :)
Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem
bardzo stabilna ,bardzo cicha , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.

(MICHELIN PILOT SPORT CUP+ nowsza twardsza wersja )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 15:15 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
David napisał(a):
Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona.
Za to na Poznań jest idealna :)
Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem
bardzo stabilna , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.


A jak z trwałością ? Wiem, że to nie najważniejsze w takiej oponie, ale nie chciałbym ich zajeździć w 3 imprezy. Jeżdżę raczej dosyć płynnie i nie szarpię samochodem - staram się przynajmniej :) Na mokrym raczej jestem mocno ostrożny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Gumis napisał(a):
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:


A to akurat kwestia geometrii.

Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
piterson napisał(a):
Gumis napisał(a):
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:


A to akurat kwestia geometrii.

Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...


:shock: dzięki Piterson za info , ja w zeszłym roku byłem pierwszy raz na torze :oops:
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym kierunku z 997 tt :?:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 18:20 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
niestety żeby porządnie to ustawić w 997 trzeba wymienić wahacze po jednym na stronie :( na GT3-kowe
seryjna regulacja kąta pochylenia koła na osi przedniej jest bardzo mała
więc spokojnie możesz ustawić maksymalnie w minusie na ile pozwala regulacja


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
No tak , a ja się zastanawiałem czemu kolega Pilatus przed Ułężem ma w swojej :porc: tak dziwnie ustawione koła :banghead: , a o F1 nie wspomnę :oops:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hehe, i to jest najśmieszniejsze, że w 924 można bez problemu regulować
mnóstwo parametrów ustawienia geometrii, których nie da się we współczesnych
autach. Oczywiście we wszystkich odmianach GT się da, ale to przecież inna
bajka.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2013, 14:30 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2013, 17:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
TomRS napisał(a):
Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.


Bez przesady !Pozatym tu mowa o 997TT , które ma pewnie ze 600NM i nacisk na jedna konkretną oś!Ponadto michelin Cup ma inne mieszanki ,pól opony jest inna a pól inna .W federalu nie ma tego" problemu"




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum