|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TomRS
|
Napisane: 14.05.2013, 11:52 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Czołem
wracam do tematu opon na track day. Zeszły sezon (7 imprez) przejechałem na Federal'ach 595 rs-r. Opona bardzo trwała, i dosyć przyczepna na torze, ale mająca swoje wady. Ponieważ wystarczy na jeszcze jedną imprezę, zacząłem się rozglądać za jej następczynią. Myślałem o federalu FZ-201, ale z pewnym zdziwieniem zauważyłem, że Michelin Pilot Sport Cup jest nawet tańszy o 200 pln na komplecie. Zakładam, że Michelin będzie dużo lepszy - w końcu to renomowana marka. Pytanie tylko jak z trwałością tego Cup'a na torze (opony będą jeżdżone wyłącznie na track day'ach) ? Może się ktoś wypowiedzieć ?
Pozdrówki
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 14.05.2013, 12:11 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Michelin będzie oponą bardziej uniwersalną (jak na semi-slick'a), ja na FZ-201 jeżdżę już 3sezon (4komplet) i jest super na tor/track day/os ale absolutnie nie na drogi.
W mieszance medium wymaga bardzo solidnego dogrzania zanim zacznie trzymać (a dogrzewając mocno je zużywam, ogólnie mocno męczę opony np. R888 5 imprez max.), wytrzymywał mi komplet FZ-201 ok. 8-9 imprez , teraz mam soft i trzyma praktycznie bez grzania, wypowiem sie po sezonie jak będzie z trwałością po dwóch imprezach (Ułęż, Kielce) niemalże bez zużycia.
Na Cup'ach ja nigdy nie jeździłem, o uniwersalności (napewno cichsze niz Federale, dają choć trochę odporności na aquaplaning opona bardziej cywilna) pisze z obserwacji innych z różnych imprez, po dogrzaniu wg. mnie FZ-201 daje lepszą przyczepność.
Na pewno Jurek968 jeździł na CUPach a obecnie ma Federale FZ-201, może coś więcej powie o różnicach.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 14.05.2013, 15:06 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona.
Za to na Poznań jest idealna
Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem
bardzo stabilna ,bardzo cicha , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.
(MICHELIN PILOT SPORT CUP+ nowsza twardsza wersja )
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 14.05.2013, 15:15 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
David napisał(a): Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona. Za to na Poznań jest idealna Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem bardzo stabilna , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.
A jak z trwałością ? Wiem, że to nie najważniejsze w takiej oponie, ale nie chciałbym ich zajeździć w 3 imprezy. Jeżdżę raczej dosyć płynnie i nie szarpię samochodem - staram się przynajmniej Na mokrym raczej jestem mocno ostrożny
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 14.05.2013, 16:27 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 14.05.2013, 16:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Gumis napisał(a): Co do trwałości Cupów to zależy od auta . W turbinie 2 tracki i nie ma boków
A to akurat kwestia geometrii.
Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 14.05.2013, 18:11 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
piterson napisał(a): Gumis napisał(a): Co do trwałości Cupów to zależy od auta . W turbinie 2 tracki i nie ma boków A to akurat kwestia geometrii. Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...
dzięki Piterson za info , ja w zeszłym roku byłem pierwszy raz na torze
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym kierunku z 997 tt
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 14.05.2013, 18:20 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
niestety żeby porządnie to ustawić w 997 trzeba wymienić wahacze po jednym na stronie na GT3-kowe
seryjna regulacja kąta pochylenia koła na osi przedniej jest bardzo mała
więc spokojnie możesz ustawić maksymalnie w minusie na ile pozwala regulacja
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 14.05.2013, 20:33 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
No tak , a ja się zastanawiałem czemu kolega Pilatus przed Ułężem ma w swojej tak dziwnie ustawione koła , a o F1 nie wspomnę
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 14.05.2013, 21:12 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Hehe, i to jest najśmieszniejsze, że w 924 można bez problemu regulować
mnóstwo parametrów ustawienia geometrii, których nie da się we współczesnych
autach. Oczywiście we wszystkich odmianach GT się da, ale to przecież inna
bajka.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 16.05.2013, 14:30 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 16.05.2013, 17:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
TomRS napisał(a): Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.
Bez przesady !Pozatym tu mowa o 997TT , które ma pewnie ze 600NM i nacisk na jedna konkretną oś!Ponadto michelin Cup ma inne mieszanki ,pól opony jest inna a pól inna .W federalu nie ma tego" problemu"
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|