Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Opony na tor
PostNapisane: 14.05.2013, 11:52 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Czołem

wracam do tematu opon na track day. Zeszły sezon (7 imprez) przejechałem na Federal'ach 595 rs-r. Opona bardzo trwała, i dosyć przyczepna na torze, ale mająca swoje wady. Ponieważ wystarczy na jeszcze jedną imprezę, zacząłem się rozglądać za jej następczynią. Myślałem o federalu FZ-201, ale z pewnym zdziwieniem zauważyłem, że Michelin Pilot Sport Cup jest nawet tańszy o 200 pln na komplecie. Zakładam, że Michelin będzie dużo lepszy - w końcu to renomowana marka. Pytanie tylko jak z trwałością tego Cup'a na torze (opony będą jeżdżone wyłącznie na track day'ach) ? Może się ktoś wypowiedzieć ?

Pozdrówki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 12:11 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Michelin będzie oponą bardziej uniwersalną (jak na semi-slick'a), ja na FZ-201 jeżdżę już 3sezon (4komplet) i jest super na tor/track day/os ale absolutnie nie na drogi.
W mieszance medium wymaga bardzo solidnego dogrzania zanim zacznie trzymać (a dogrzewając mocno je zużywam, ogólnie mocno męczę opony np. R888 5 imprez max.), wytrzymywał mi komplet FZ-201 ok. 8-9 imprez , teraz mam soft i trzyma praktycznie bez grzania, wypowiem sie po sezonie jak będzie z trwałością po dwóch imprezach (Ułęż, Kielce) niemalże bez zużycia.
Na Cup'ach ja nigdy nie jeździłem, o uniwersalności (napewno cichsze niz Federale, dają choć trochę odporności na aquaplaning opona bardziej cywilna) pisze z obserwacji innych z różnych imprez, po dogrzaniu wg. mnie FZ-201 daje lepszą przyczepność.
Na pewno Jurek968 jeździł na CUPach a obecnie ma Federale FZ-201, może coś więcej powie o różnicach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 15:06 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona.
Za to na Poznań jest idealna :)
Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem
bardzo stabilna ,bardzo cicha , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.

(MICHELIN PILOT SPORT CUP+ nowsza twardsza wersja )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 15:15 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
David napisał(a):
Michelina trzeba trochę zagrzać tak więc na próby ze słupkami czy inne lotniskowe to lepsza by była bardziej miękka opona.
Za to na Poznań jest idealna :)
Jak do tej pory to najlepszy semislick jakiego miałem
bardzo stabilna , bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne , niestety w deszcz trzeba mega uważać.


A jak z trwałością ? Wiem, że to nie najważniejsze w takiej oponie, ale nie chciałbym ich zajeździć w 3 imprezy. Jeżdżę raczej dosyć płynnie i nie szarpię samochodem - staram się przynajmniej :) Na mokrym raczej jestem mocno ostrożny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 16:27 

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2329
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1596
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Gumis napisał(a):
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:


A to akurat kwestia geometrii.

Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 18:11 

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2329
piterson napisał(a):
Gumis napisał(a):
Co do trwałości Cupów to zależy od auta .
W turbinie 2 tracki i nie ma boków :cry:


A to akurat kwestia geometrii.

Zasadniczo dobra geometria to taka w której opony zużywają się równomiernie. Co za tym idzie ustawienie zawieszenia na ulicę na torze się nie sprawdzi...


:shock: dzięki Piterson za info , ja w zeszłym roku byłem pierwszy raz na torze :oops:
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym kierunku z 997 tt :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 18:20 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
niestety żeby porządnie to ustawić w 997 trzeba wymienić wahacze po jednym na stronie :( na GT3-kowe
seryjna regulacja kąta pochylenia koła na osi przedniej jest bardzo mała
więc spokojnie możesz ustawić maksymalnie w minusie na ile pozwala regulacja


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 20:33 

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2329
No tak , a ja się zastanawiałem czemu kolega Pilatus przed Ułężem ma w swojej :porc: tak dziwnie ustawione koła :banghead: , a o F1 nie wspomnę :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2013, 21:12 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5287
Hehe, i to jest najśmieszniejsze, że w 924 można bez problemu regulować
mnóstwo parametrów ustawienia geometrii, których nie da się we współczesnych
autach. Oczywiście we wszystkich odmianach GT się da, ale to przecież inna
bajka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2013, 14:30 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2013, 17:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
TomRS napisał(a):
Hmmm - czyli należy rozumieć, że zakładanie semislicka na standartowe nastawy geometrii w Boxster S nie ma sensu i opony bardzo szybko się zniszczą ? Tak jak pisałem wcześniej - będą jeżdżone tylko i wyłącznie po torze.


Bez przesady !Pozatym tu mowa o 997TT , które ma pewnie ze 600NM i nacisk na jedna konkretną oś!Ponadto michelin Cup ma inne mieszanki ,pól opony jest inna a pól inna .W federalu nie ma tego" problemu"




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP