Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.06.2007, 22:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Okazuje się ,że jednak miałem rację i do wyboru mamy nietylko , Toyo R 888 oraz Michelin Pilot Cup.
Otóż również Yokohama A048 R nalężą do opon semi slicków z homologacją drogową.
Co ciekawe w anglii np. są tańsze niż Toyo R 888.
Na oponach tych fabrycznie wychodzi Lotus Exige a o tym że mają homolgację drogową np tu;
http://www.lancerregister.com/store_category.php?id=17

Pozostaje mieć nadzieję ,że i w PL się pokażą,bo cena jak pisałem jest atrakcyjna a także paleta rozmiarów większa niż innych.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.06.2007, 9:55 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jurku, chętnie skorzystam z Twojej dociekliwości- wysąduj gdzie najłatwiej ja kupić. Napewno będzie wielu chętnych !Moje R888 dużo straciły ze swego bieżnika w ostatnim Ułężu, ale trudno, dały mi za to wiele zadowolenia ! Myślę, że jeszcze 2-3 imprezy i będzie po nich :cry:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: opony
PostNapisane: 21.06.2007, 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
dobra inicjatywa
nawet na ebay.co.uk
opon jest duzo w kazdym wymiarze i lepszych cenach

kwestia transportu - moze euro paleta...

M




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 0:17 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
ja osobiście mam w moim aucie takie oponki -

http://tinyurl.com/32hqk6

i powiem, że niestety są raczej takie sobie... na suchym jeździ się jeszcze względnie, chociaż myślałem, że na zakrętach będą lepsze... na mokrym te opony nie nadają się do jazdy, bardzo szybko tracą przyczepność - ale to tylko moje zdanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 8:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
...a na jakim aucie są te opony, a w jakim stanie jest zawieszenie...itpa jak ta opona ma się w stos do poprzednich no i ile ma lat... :?:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 11:31 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tematem jestem zainteresowany, bo właśnie ten model opon co Blumen pokazuje chciałem sobie kupić pod koniec lata... więc proszę o pare opinii :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 11:52 

Dołączył: 17.05.2007
Posty: 45
Ja się nie ścigam ale jestem pewien że na mokry tor najlepsze by były Uniroyal 550 rally, mimo że są to "cywilne" gumy, jeździłem na nich tak ostro jak potrafiłem po mokrym i czułem że ani ja ani auto nie wykorzystuje ich przyczepności. Teraz mam Continental ContiPremium2. Także "cywilne" ale mają 4 spore rowy biegnące po obwodzie, które nie tylko ładnie wyglądaja :D (auto -nadal Mitsubishi Galant 1,8 116KM :? +dedykowany sportowy tłumik,felgi z Hondy Prelude-15' 205/55, zablokowane zwoje sprężyn zawieszenia, amorki Kayaba-gazowe,prawie nowe, zawieszenie -16 wachaczy :shock: w doskonałej kondycji.)
Natomiast z wiarygodnego źródła wiem, że Toyo Proxes T1-R które nadają się juz do "zabawy", pozwalają przesunąć granicę przyczepności wyżej. Jeździłem trochę ze znajomym po zakręconych jak makaron dróżkach. Gumy są na BMW 520 (-2003r.) Czyli silnik ma 2,3l i moc 170KM Przód ma chyba 215, a tył 235. Felgi 16'
Następne jakie założe to będą właśnie Toyo Proxes T1-R :D
Nie są to slicki ani typowe opony wyścigowe, ale myśle że nawet właścicielom prosiaków mogę je polecić :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
...chodziło mnie o to ze niektóre ''auta"...tu się naraże...wogóle się żle prowadzą... :wink: :wink: Igor na moim jest yokochama i jest ok. na mokrym jest gorzej, ale to normalne...wytrzymała 2 x tyle co conti sport brigidstone poolposition itp.komfort jazdy na koleinach i dziurach rewelacja ..jak poduszkowiec...tamte inne twarde jak stal...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Panowie...
w tym watku mowimy o powaznych oponach...
takich na 1000 - 2000 km...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
:oops: :oops: to ja biorę te z białymi paskami...rozmawiałem z Robertem :drive: mówił że będę zadowolony




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
mysle, ze uwaga Marcina jest trafna. Panowie prosimy tylko powazne wypowiedzi.

jesli mowimy o jezdzie na torze lub ostrej na czas to nie przytaczajmy przykladow jazdy po kretych drogach.

Moim skromnym zdaniem do ostrzejszej jazdy po torze z opon cywilnych to tylko piloty sporty sp2 i brodgestony PP. Z tym, ze MPS jest dobra na tor tez po mokrym. Oczywiscie ani jedna ani druga nie dorasta MPSC i toyo R888 ale tylko na suchym. Co do A048 jeszcze nie jezdzilem ale slyszlem dobre opinie na forach porschakowych. Mam aktualnie advany sporty i uwazam za rewelacyjne ale nie do naszej jazdy. Wysoko, giba sie na zakretach, wynosi przod i traci szybciej przyczepnosc- poprostu piszczy. MPS robi z niej sito.
Co do cen u nas to MPSC jest w tej samej cenie co r888, nieporozumienie. Yoko A 048 jeszce drozsza.

Reasumujac, z mojego doswiadczenie, na dzien dzisiejszy najlepsza uniwersalna to MPS SP2, super tez na suche jest Bridge PP. Co do semi slickow to na pewno MPSC.

Mysle, ze na przyszly sezon musimy pomyslec o slickach w regulaminie bo sa duzo ekonomiczniejsze na torze.

pozdrawiam




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.06.2007, 18:25 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Obawiam się ,że slicki mogą zabić niektóre auta.
Oczywiście z wyjątkiem GT3 która ma suchą miskę olejową.
Na slickach przeciążenia są tak duże(szczególnie w Porsche) że klasyczny układ olejenia niedaje radę.Na skutek siły odśrodkowej pompa oleju może zassać powietrze i wtedy :bootyshake:

Proponuję bardziej lightowe podejście do tego sportu :)

p.s. da się przerabiać miski olejowe ale hmmm.... zresztą oryginalna instrukcja użytkowania naszych samochodów zabrania używania slicków....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 0:35 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
niestety ja te opony miałem na Mondeo 1.8 - komplet 4 sztuk. Zawieszenie jest w idealnym stanie, ostatnio robiłem przegląd i wymieniłem co było trzeba (łącznik stabilizatora i tylne amortyzatory), wiem, że może w przednionapędowym Mondeo to nie są idealne opony, ale mimo wszystko ich szybka utrata przyczepności na mokrym asfalcie jest zadziwiająca...

Opony kupiłem razem z felgami 15", miały wtedy około 1 000 przebiegu (potwierdzone i udokumentowane)

Jeśli założyć je na 944, to myślę, że przy mokrej nawierzchni dodając więcej gazu tył będzie tańczył czacze ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 9:22 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Blumen napisał(a):
niestety ja te opony miałem na Mondeo 1.8 - komplet 4 sztuk. Zawieszenie jest w idealnym stanie, ostatnio robiłem przegląd i wymieniłem co było trzeba (łącznik stabilizatora i tylne amortyzatory), wiem, że może w przednionapędowym Mondeo to nie są idealne opony, ale mimo wszystko ich szybka utrata przyczepności na mokrym asfalcie jest zadziwiająca...

Opony kupiłem razem z felgami 15", miały wtedy około 1 000 przebiegu (potwierdzone i udokumentowane)

Jeśli założyć je na 944, to myślę, że przy mokrej nawierzchni dodając więcej gazu tył będzie tańczył czacze ;-)


Blumen posłuchaj! W tym wątku niepiszemy o oponach Yokohama AVS :idea:
Pozatym ważny jest też rozmiar opon i ich profil.czyli Niemożna porównywać opon o profilu 50 i np. 35 ,oraz indeksie ZR i H :idea:
Ja mam w tej chwili na jednym z aut AVS -y i niemogę powiedzieć nic złego pozatym,że po zakupie semislicków liczę na jeszcze więcej.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 9:44 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Tu moje zdecydowane NIE ! Jeśli chodzi o regulamin: wiemy jaka jest geneza regulaminu opartego na PCA / głośne dyskusje o jego przydatności i podziale na klasy w kontekście przeróbek itp/. W tej całej dyskusji - moim zdaniem chorej- jakbyśmy zapomnieli, co wielokrotnie podkreślałem, że w tym regulaminie, w grupie aut z przeróbkami, jest podział na auta z oponami z homologacją drogową i osobna klasyfikacja dla opon typu slick. Widać w świecie jest to bardzo mocny wyróżnik, wyodrębniający auta do wysokiego wyczynu i w warunkach klubowych nie powinien mieć zastosowania. Jeżeli jest grupa 3-5 aut /kierowców/ o wyjątkowych możliwościach i ambicjach to nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyły zupełnie odrębną "ligę", w przeciwnym razie zatraci się pierwotna idea stworzenia Klubu.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 10:49 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
przede wszystkim jak w przednim napędzie "depniesz" to odciążasz oś napędową i łatwiej gubisz trakcję, a przy tylnim jeszcze w dodatku z transaxle'm tył jest jeszcze dociskany podczas przyspieszania więc przyczepność lepsza. W ogóle do "cywilnych" aut mija się z celem zakładanie sportowych opon.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 13:51 

Dołączył: 17.05.2007
Posty: 45
W takim razie ja się wycofuję z dyskusji na temat "opony sportowe" do aut bo go nie znam zupełnie. Wiem jedynie że tak jak w motocyklu tak i w aucie sportowym slicki wymagają rozgrzania. Sam niegdyś miałem problem z wykonaniem poprawnie tej czynności (oczyw. na motocyklu). Jak to jest u Was. Robicie powiedzmy ze 2 szybsze kółka i juz "papcie" nagrzane?.. dostaja czarnego koloru, robia się na biezniku "kluski", a sama guma jest miekka i ciepła? Nie stroje sobie żartów pytam seriojak to u was jest? 8)

ps Wiem że organizacje amatorskiego sportu samochodowego i motocyklowego niechętnie podchodza do opon typowo torowych, wola właśnie "cywilne". Związane to jest zapewne z jakimś "wyrównywaniem budżetów" pomiedzy zawodnikami i drużynami
Wtedy z pomocą przychodza opony do "zabawy" :wink: oczywiście mam na myśli tylko wyscigi :!: bo w Olsztynie to wszyscy tylko rajdy, rajdy i cross!!! :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 21:57 

Dołączył: 17.05.2007
Posty: 45
Meewosh... zaraz.. zaraz.. Co prawda odciążasz koła przy starcie FWD ale pamiętaj że i tak non stop na tych kołach wisi silnik, skrzynia, instalacje.. Zaleta takiego startu kołami przycisniętymi silnikiem jest także lepsza sterowalność np przy wyjsciu z pozycji startowych. Przypomina mi się przełom stuleci kiedy to w WTCC, BMW dostawało baty od Alfy Romeo... :wink: To już przeszłośc ale... :P

ps. Motocykle mają napęd tylny :twisted: :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.06.2007, 22:55 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Han Solo napisał(a):
Meewosh... zaraz.. zaraz.. Co prawda odciążasz koła przy starcie FWD ale pamiętaj że i tak non stop na tych kołach wisi silnik, skrzynia, instalacje.. Zaleta takiego startu kołami przycisniętymi silnikiem jest także lepsza sterowalność przy wyjściu pozycji startowych.


skrzynia dla równowagi siedzi z tyłu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 15:08 

Dołączył: 17.05.2007
Posty: 45
I KNOW 8) Ale nie w BMW :wink: Ok dosyć tych obciążen bo się OT robi :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron