Autor |
Wiadomość |
tunix
|
Napisane: 21.09.2015, 22:34 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Orientujecie sie czy opony z oznaczeniem N sa wymagane czy jedynie zalecane? Chcialem kupic super sporty na ulice, ale zastanawiam sie czy z tego tytulu nie bede mial jakichs problemow z ubezpieczeniem gdybym, odpukac, musial go uzyc.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.09.2015, 22:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z tego co wiem są zalecane. Jeśli będziesz mieć opony o właściwym rozmiarze, nośności i indeksie prędkości, ale bez N nikt nie ma prawa się doczepić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 27.09.2015, 20:07 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
To jeszcze zapytam, probowal ktos tych opon w polaczeniu z Porsche? W sieci pisza ze maja miekkie scianki i ze daja wrazenie gumowatosci. Tego chcialbym uniknac.
Teraz mam RE050A i opony sa sztywne i precyzyjne. Maja jednak taka wade, ze gdy odstawie do garazu auto z rozgrzanymi oponami to rano przez pierwsze kilka km kierownica mi bije. Jak sie rozjezdza to problem znika. Jest to troche upierdliwe bo autem jezdze do pracy. Myslalem o przesiadce na PSS lub PS2. Czy ktos ma/mial zarowno RE050A i Michelin i napisze mi jak wypada ich porownanie?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 27.09.2015, 20:44 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Te z "N" mają wzmocnione ścianki i lepiej znoszą boczne przeciążenia, do których Porschaki są przecież stworzone. Jeśli natomiast Twoje dotychczasowe opony odkształcają się już po jednej nocy, to znaczy, że są kiepskie. Ja ostatnio używam Boxstera raz, dwa razy w tygodniu i nie mam w ogóle tego problemu (Boxster stoi na Michelin w zalecanym rozmiarze i z indksem N).
PS. Inna moja bryka "hodowlana" (używana jeszcze rzadziej niż Boxster), potrzebuje dosłownie kilkudziesięciu metrów, żeby opony się ładnie zaokrągliły i przestały kłapać (ostatnio jeździłem tym drugim samochodem chyba ze dwa miesiące temu).
Zmień opony - najlepiej na te wzmacniane N.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 27.09.2015, 21:13 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
rafie napisał(a): Zmień opony - najlepiej na te wzmacniane N.
To co mam to wlasnie jest z N. Jeden z trzech modeli (poza Conti i PS2) dopuszczonych do 987 wg strony Porsche. Opony swiezutkie, felgi nowe.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 27.09.2015, 21:16 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Nie jestem specem od opon ale wierzyć mi się nie chce, że te z 'N' są jakoś dodatkowo wzmacniane. Po prostu są przebadane przez Porsche i tyle. Takie badanie (nie tylko opon) jest bardzo drogie i czasochłonne więc niewielu producentów i niewiele typów opon do takich badań się zgłasza.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 27.09.2015, 21:22 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Kiedys w sieci znalazklem zdjecie PS2 z i bez N (ten sam rozmiar). Roznily sie jednym rowkiem wokol opony. Wiec cos tam jest inaczej.
Natomiast teraz mam N tyle ze Bridgestone i chcialbym ustalic czy taki flatspotting to uroda tych opon czy z moim autem cos nie tak i zbyt mocno przenosi niewielkie odksztalcenia na kierownice. Kiedys mialem te opony w BMW (inny rozmiar bez N) i nie mialem takich sensacji.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 27.09.2015, 22:06 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
nie wiem jak jest dokladnie z N. Wiem jedynie ze jak nie masz N to Porsche moze zabrac gwarancje a ubezpieczalnia moze czepiac sie przy wyplacie odszkodowania.
Co do wlasciwosci to mialem pirelli p O rosso z N. jest to opona o twardszych bokach niz ps2N. Twardsza i mniej komfortowa. Fajna na deszcz.
Teraz mam pss i sa nadmiar komfortowe na codzien. Mercedes:) jeszcze bardziej miekkie boki niz ps2.Super na deszczu. Podwija tyl na mocnym wyjsciu. Fajna na codzien natomiast nie nadaje sie do sportu zupelnie. Auto cale plywa. Dzis bylem na timeattaku i pod koniec niestety musialem przyjac przegrana na 2 minutowej probie o sekunde do pierwszego na semislicku.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 28.09.2015, 13:29 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
albi
|
Napisane: 28.09.2015, 16:26 |
|
Dołączył: 3.11.2013 Posty: 167 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
|
Miałem ostatnio wymieniane na gwarancji amortyzatory w Panamerze. W czasie oczekiwania na części PCW poprosiło o przesłanie zdjęć wszystkich kół. Podobno na polecenie centrali z Niemiec. Moim zdaniem sprawdzali czy są oryginalne felgi i homologowane opony. Jak znam życie przy oponach bez N0 odmówili by wymiany...
_________________
911 996 3.8 CUP - 1:41.7 911 GT2RS 991.2
|
|
Góra |
|
Jaśnie Panicz
|
Napisane: 28.09.2015, 16:38 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 67
|
Jerzy napisał(a): Nie jestem specem od opon ale wierzyć mi się nie chce, że te z 'N' są jakoś dodatkowo wzmacniane. Po prostu są przebadane przez Porsche i tyle. Takie badanie (nie tylko opon) jest bardzo drogie i czasochłonne więc niewielu producentów i niewiele typów opon do takich badań się zgłasza. Opony Porsche z N a bez N to zupełnie inne opony, inne mieszanki, czasem nawet konstrukcja zmodyfikowana itd.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 28.09.2015, 19:52 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Felgi ktore mam maja atesty TUV i ATE pod to auto wiec ubezpieczenie nie ma sie czego czepiac.
Wracajac do opon to jaki jest konsensus? PS2?
|
|
Góra |
|
kamilwww
|
Napisane: 1.10.2015, 3:59 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 65
|
Witam,
Odnośnie opon Bridgestone zgodzę się, że nie jest to rewelacja. Miałem do czynienia z Bridgestone RE040 oraz RE050, co prawda w BMW i na dodatek RFT.
Obecnie mam Bridgestone S001 w nowym Audi S6 i też nie do końca jestem z nich zadowolony, opony bardzo hałaśliwe i pod względem trakcji też odstają od konkurencji.
Porównójąc Bridgestone S001 i RE050 do Pirelli PZero nawet RFT, Pirelli jest mniej hałaśliwa i w moim subiektywnym odczuciu PZero zapewnia lepszą trakcję zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. W BMW po zmianie właśnie z RE050 RFT na PZero RFT różnica była duża, pomimo, że obie opony to RFT zarówno trakcja jak i komfort na + dla PZero.
PZero (N0) mam w Cayenne GTS, tutaj moje subiektywne zdanie jest jak najbardziej pozytywne.
Jeździłem też na Good Year Eagle Asimetric 2 oraz Continental SportContact 5P dla mnie wszystkie są lepsze od Bridgestone. Jeszcze raz podkreslam, że to subiektywne odczucia, ale czasem znajdują też poparcie w niezależnych testach opon.
Na temat zmian w konstrukcji opony z N czy bez N nie mam wiedzy ale traktuje to raczej jako wykonanie testów i aprobaty producenta samochodu dla danej opony niż zmiany w konstrukcji opony. Na przykładzie Pirelli PZero i Bridgestone RE050 nie zauważyłem zmian w wyglądzie opony, parametry techniczne jak indeks nośności i prędkości są takie same jak odpowiednikach bez homologacji prudcenta samochodu.
Jestem na etapie wyboru zimówek do S6 więc zadam pytanie odnośnie homologacji N czy też A0/R01 sprzedawcy. Oczywiście uzyskaną odpowiedź dołączę do tematu.
Pozdrawiam, Kamil
Cayenne GTS 2008r Audi S6 Avant 2015
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 1.10.2015, 8:51 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
jczar napisał(a): N po prostu oznacza, ze Porsche opone testowalo i rekomenduje do uzytku w autach Porsche. http://www.porsche.com/usa/accessoriesa ... eapproval/Z "N" i innymi homologacjami jest dokładnie tak jak pisze jczar. Typowy zabieg, żeby wyrwać trochę kasy. Porsche wymaga opon z "N" jeżeli chcę się przedłużyć gwarancję itp. Co do "niezależnych testów" to nie ma czegoś takiego . Przykładem może być afera z przed kilku lat z testami, które przeprowadzał ADAC.
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.10.2015, 10:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Są niezależne testy, np. Motor, w którym chwilę pracowałem, robi z reguły testy samodzielnie. Tyle że z reguły są to rozmiary mało przydatne do Porsche
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 1.10.2015, 10:39 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.10.2015, 10:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Gumis napisał(a): Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach Nie wiem jak jest w innych, wiem jak jest w Motorze. Chyba żaden producent opon nigdy się tam nie reklamował, choć mogę się mylić. I z reguły opony do testu były po prostu kupowane, więc opcja ze specjalnym przygotowaniem odpada.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 1.10.2015, 14:21 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
wit007 napisał(a): Gumis napisał(a): Witek Motor jak i wielu innych robi takie testy, ale ich wyniki często pokrywają się z firmami, które reklamują się w tych pismach Nie wiem jak jest w innych, wiem jak jest w Motorze. Chyba żaden producent opon nigdy się tam nie reklamował, choć mogę się mylić. I z reguły opony do testu były po prostu kupowane, więc opcja ze specjalnym przygotowaniem odpada. Skoro tak to zwracam honor Na pewno nie polecam tego typu testów z "Auto Światu"
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
kamilwww
|
Napisane: 2.10.2015, 1:33 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 65
|
Witam,
Poniżej informacja jaką otrzymałem od jednego z największych dystrybutorów opon:
Dzień dobry
Generalnie każdy z producentów uznaje oponę z homologacją jako inną oponę niż tę bez homologacji. Jest ona konstruowana we współpracy z inżynierami danego koncernu motoryzacyjnego.
Nie powinno mieszać się opon z homologacją i bez na jednej osi pojazdu. Sytuacja wygląda różnie odnośnie budowy bieżnika: czasami gołym okiem trudno stwierdzić różnice (ale mogą one wówczas dotyczyć budowy wewnętrznej opony lub składu jej mieszanki), czasami kształt bieżnika zasadniczo się różni.
Opony z homologacją do Porsche dedykowane są tylko do Porsche i nie powinno się ich używać w innych autach. Opony do Porsche powinny mieć homologację do tego auta (montaż opon bez homologacji powodował u niektórych klientów problemy z prowadzeniem, trakcją itd.).
Inne homologacje jak np. M0 do Mercedesa mogą być stosowane w innych autach (sam w moim samochodzie jeździłem na Bridgestone`ach z homologacją M0 do Mercedesa i wszystko było w porządku).
Podsumowując opony z homologacją i bez mogą różnić się nieznacznie a mogą różnić się bardzo zasadniczo (budowa wewnętrzna: np. Audi może sobie zażyczyć oponę o większej ilości opasań, o mocniejszym boku opony itd. itd - na zewnątrz tego nie widać). "
Nie pytałem o zgodę na dalsze rozpowszechnianie powyższego tekstu dlatego też nie podaję nazwy firmy oraz danych autora.
Pozdrawiam, Kamil
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 2.10.2015, 8:47 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Wszystko to może być prawda tylko mam małe ale. W takim razie mam prośbę o pytanie do eksperta skoro homologacja jest taka ważna jak to się dzieje, że opony z homologacją, są dostępne tylko na początku ich produkcji i później przez okres ok 10 lat a po tym czasie homologacja gdzieś znika i są dostępne tylko opony bez homologacji.
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|