Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 16:30 

Dołączył: 25.04.2020
Posty: 38
Witam,
Mam pytanie. Rekomenduje się u nas wlewanie 98, w Macan jest dowolność 95/98. Lejemy zazwyczaj co drogie bo lepsze. Moje pytanie co w przypadku samochodów które są ciągnięte z USA. W USA mamy 85 (unleaded), 87 (unleaded plus), 91 (super unleaded).
Czyli ktoś kupuje piękną Panemere Turbo czy 911 i ma max 91 w baku. Wiec dlaczego nie może być u nas 95/98 w każdym modelu?
Taka sobotnia zagwozdka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 16:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 560
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
W USA masz również benzynę 98 i 95, tylko mniej dostępna i Porsche zaleca lanie w USA 98, 95 jest dopuszczalne ale przynajmniej w jednostce panamery 4s 3.0tt uruchamia się przy 95 kontrola spalania stukowego.

Ps. Nie mam żadnego 91 max na wlewie ;) nawet mam instrukcje oryginalna, tylko 98.




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 17:24 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Amerykańska 87 jest odpowiednikiem naszej 95, a 93 – naszej 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
W USA oktany oznaczają co innego niż u nas.

Są dwa sposoby mierzenia liczby oktanowej: RON i MON. Na europejskich stacjach podaje się RON, a na amerykańskich (RON + MON)/2 (zwane inaczej DON lub AKI). Tu masz więcej na ten temat.

Na angielskojęzycznej Wikipedii możesz też znaleźć jakie parametry mają niektóre z paliw. Najważniejsze są chyba te:

Kod:
Paliwo              | RON      | MON     | AKI
--------------------+----------+---------+-------
Regular w Stanach   | 91-92    | 82-83   | 87
--------------------+----------+---------+-------
Mid-Grade w Stanach | 94-95    | 84-85   | 89-90
--------------------+----------+---------+-------
Premium w Stanach   | 96-98    | 86-88   | 91-93


W skrócie - tankuj w Polsce 98 a w Stanach "Premium". Nie wierzę, że odczujesz różnicę w portfelu w porównaniu do innych kosztów posiadania prosiaka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 18:10 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
A ja napiszę trochę inaczej, komputery w silnikach są tak strojone aby reagowały na nawet chrzczone paliwo czy jakieś ścieki, sterowniki potrafią to zrobić ucinając zapłon itd. do standardowego samochodu nawet mocnego typu auto z turbo po 400 czy 500km mozna spokojnie lać 95 i nic się nie stanie Oczywiście takie auto może mieć przez zmieniony zapłon mniejszą moc typu zamiast 500 będzie miało kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt km mniej ALE nic się nie stanie, można np. tankować na trasę 95 gdzie auto nie jest pałowane tylko raczej jedzie z tą samą prędkością typu 150 czy 200kmh i nic sie nie stanie a ubytku tej mocy nawet nie będzie czuć. Oczywiście jeśli ktoś nie chce się bawić w takie oszczędności należy zawsze tankować w mocniejszych autach 98 i wtedy mamy raczej pewność iż auto ma moc podaną w katalogu, lanie paliwa vpower+ nic tak naprawdę nie daje, zwiększenie liczby oktanowej nie pomoże i nie ma to sensu, teraz dalej CHYBA że np. jest bardzo gorąco i na 98 auto ucina zapłon i zmniejsza moc a na paliwie 100 będzie bezpieczniej. Podsumowując lać najlepiej 98 ale można też jak komuś nie zależy zawsze na osiągach lać 95. Na koniec..oczywiscie zupełnie inna sprawa jest w autach po chipie czy programie czy z zamontowanym np. race chipem itd...tutaj obowiązkowo tylko 98 a 95 można zalać i jechać bardzo ale to bardzo delikatnie, wszystkie auta po tuningu raczej strojone sa na 98 chociaż są i tacy którzy stroją je na 95 bo nie zalęży im na tych kilku koniach, są też tacy którzy stroją auta na vpower + aby wyniki były jak najwyższe i takie rzeczywiście są bo różnice przy autach turbo 500KM na 98 i vpower mogą osiągać nawet dwucyfrowe liczby...tyle że w tak mocno zestrojonym aucie można lać już tylko vpowera i tylko na takim paliwie jezdzić bo inaczej zapłon moze sobie już nie poradzić przy 98 i może być duże kabuooom.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2021, 22:55 

Dołączył: 13.11.2011
Posty: 400
Nr klubowicza: 280
".....sterowniki potrafią to zrobić ucinając zapłon....."
Zgadzam się z prnit zmieniłbym tylko w powyższym zdaniu "ucinają zapłon" na przestawiają kąt wyprzedzenia zapłonu (opòźniają lub przyśpieszają)




_________________

993 Targa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum