Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 0:19 

Dołączył: 21.06.2020
Posty: 3
Cześć,
Nareszcie przyszedł czas na zakup mojego pierwszego Porsche i chciałbym poradzić się Was co wybrać. Chcę kupić benzynową Panamerę i stać mnie na auto z rocznika 2011-2012. Oczywiście marzy mi się 4S z PASM, aktywnym wydechem i innymi bajerami, ale rozsądek podpowiada 3,6 na standardowym zawieszeniu. Boję się kosztów serwisowania 4S, nie stać mnie na ASO a zakup 8 letniej Panamery z Porsche Approved graniczy z cudem. Stąd też pytania: czy bać się PASM? Czy 3,6 to rzeczywiście dużo tańszy w serwisowaniu silnik? Czy jest duża różnica w spalaniu w mieście?
Nie problem kupić Porsche, problem utrzymać je w dobrym stanie :-) Proszę więc o radę, aby nie żałować decyzji.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 22:33 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5265
Nie będzie dużej różnicy między 3,6 a 4,8 w serwisowaniu. Będzie różnica
przy zawieszeniu pneumatycznym i przy napędzie na przód. O ile napęd na
przód nie płata wiele figlów (oczywiście są drogie wyjątki) to sprężarka
potrafi narobić problemów. Jest też na forum temat o tajemniczym "pukaniu
w Panamerze" ;) ale uwierz, że nie chcesz takich atrakcji u siebie.
Amortyzatory w pneumatyce nie są wieczne a cena nowych potrafi popsuć
niejednemu humor. Reszta jest w zasadzie wspólna, może ktoś jeszcze coś
dopisze o czym na szybko zapomniałem. Skrzynie raczej są ok jeżeli ktoś
częściej niż fabryka dba o olej. W Turbo i GTS spoilery często ulegają
uszkodzeniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2020, 11:17 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Lokalizacja: Gliwice
Nr klubowicza: 260
Cześć - mam Panamerę 4S z 2011 r . Kupiona jako nowa w PC Katowice. Dzisiaj ma przebieg 135 000 km. Z poważniejszych awarii oczywista oczywistość kompresor zawieszenia ( wymieniony na gwarancji pracuje do teraz) oraz pompa paliwa - wymieniona po gwarancji( koszt coś koło 5 -6 tys. zł więc tragedii nie ma ). Amortyzatory zaczęły stukać przy ok 100 tys. robiłem regeneracje ( ok 3 tys. zł) - póki co pracują poprawnie. Jakieś elementy zawieszenia były wymienione. Z silnikiem żadnego problemu nie miałem. Olej wymieniam co 15 tys., nie katuję na zimnym, utrzymuję poziom oleju blisko maksymalnego - taka higiena ,ale też byłem kilka razy na torze i na Nurburgringu i SPA i na Silesii. Moja miała zawsze duże zużycie oleju czym ostrzejsze jazda tym większe - ale te typy tak maja. Zużycie paliwa - litrażowałem na odcinku Gliwice - Bratysława - Gliwice. 4 dorosłe osoby + bagaż . Zużycie 11 litrów/100 km w/g tankowania - nie komputera więc takie jest prawdziwe zużycie. Wszystko robię poza serwisem, ale u sprawdzonego dobrego mechanika. Minus to potworna utrata wartości, ale tak mają wszystkie limuzyny więc wiedziałem na co się piszę.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.
Darek




_________________

9964S manual/2003 była
cayenne diesel/2012, panamera4S/2011
9974S PDK cabrio/2010, 993C2 aut coupe/1995
caymanS987 manual/2006


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2020, 19:18 

Dołączył: 21.06.2020
Posty: 3
Bardzo dziękuję za porady. Trochę mnie uspokoiliście, wygląda na ro, że V8 nie będzie taką skarbonkom jak się spodziewałem. Muszę się przygotować na problem z amortyzatorami i kompresorem zawieszenia, ale wiem już, że da się je zregenerować, a to zmieści się w moim budżecie. Wybór padnie więc chyba na 4S :-) Już się cieszę na myśl o gangu silnika!
Dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2020, 20:03 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5265
Zrób jedną najważniejszą rzecz - przegląd przedzakupowy z endoskopem
gładzi silnika. Jak będzie silnik ładny i będziesz dbał tak jak Adarek
napisał to nie powinno być z nim problemów. Powodzenia! :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 23:06 

Dołączył: 30.12.2020
Posty: 10
Qbak napisał(a):
Zrób jedną najważniejszą rzecz - przegląd przedzakupowy z endoskopem
gładzi silnika. Jak będzie silnik ładny i będziesz dbał tak jak Adarek
napisał to nie powinno być z nim problemów. Powodzenia! :D


Rozumiem miernik laseru, rozumiem stacja diagnostyczna na ew zawieszenie, hamulce czy uklad kierowniczy, ale endoskop? Gładź silnika? Serio to sie da zrobić w większości warsztatów? Czy polega to może na zdjęciu świec zapłonowych i wprowadzeniu endoskopu do cylindra? To akurat byłoby w sumie łatwe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2020, 23:12 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5265
Tak, dokładnie na tym to polega. Natomiast przy oglądaniu potrzeba
troszkę rozeznania w temacie, co jest już do remontu, co będzie
w najbliższym czasie a co jest tylko standardowym (niestety) zużyciem
w tym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP