Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.09.2019, 21:58 

Dołączył: 26.09.2019
Posty: 5
Witajcie,

od niedawna jestem posiadaczem Panamery 970 4S 4.8 i 400KM. Autem jeździ się rewelacyjnie jednak ma kilka problemów technicznych.

-Czasami po odpaleniu wypadaja zapłony i lekko się zatrzęsie mrygnie check na czerwono, do tego zazwyczaj długo kręci z rana i nie wchodzi na ssanie. Jak zbiornik paliwa jest pełny efekt ten jest słabszy lub nie ma go wcale.

-Do tego po przegazowaniu w zakresie 1500-2500 obr łapie laga i go poddusza na wysokich obr wkręca się normalnie i niestety to samo czasami dzieje się podczas jazdy ale o tym zaraz.

-auto ma moc na trasie podczas wyprzedzania z rolki chyba wszystko jest okej choć nie mam porównania ostatnio 700 Km trasy upłynęło bardzo przyjemnie

-jednak w zasadzie nie da się autem wystarować gwałtownie z miejsca zaczyna trząść motorem skrzynia głupieje i dopiero jak złapie obroty od 2500-3000 to jedzie płynnie.

-czasami podczas jazdy przy hamowaniu silnikiem na wysokości tunelu środkowego w miejscu przełączników tylnych foteli słychać jakby wał ocierał o jakąś osłone, jest to zdecydowanie jakiś element obrotowy typu wał nasilenie ocierania jest niezależne od biegu i tylko podczas hamowania silnikiem, jeśli to wał to się nie martwie na początku myślałem że może to być skrzynia rozdzielcza napędu na 4 koła ale w panamerze podobno takiej nie ma.

Być może któraś z usterek jest wam powszechnie znana i jakoś mnie nakierujecie.

Wstępne diagnozy to regulator na pompie wysokiego ciśnienia podobno skacze ciśnienie, z tego co się dowiedziałem warto wsadzić pompe z panamery turbo.

Do tego chciałbym zmienić olej w skrzyni, czy wykonuje się jej adaptacje ?

Dodam że auto stało 8 mc nie jeżdżone. Więcej problemów nie ma.

Jeśli ktoś coś podpowie z góry dziękuje jeśli nie to sam będę dalej walczył i szukał gdzieś pomocy :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2019, 13:12 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Ja miałem podobne objawy,ten sam model, też rano długo kręcił zanim odpalił. Przyczyna pompa wtryskowa. Wymienił mi Rafał, problemy zniknęły.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2019, 14:45 

Dołączył: 26.09.2019
Posty: 5
O czyli potwierdza sie problem, lepiej nowa czy np uzywana od turbo wsadzic ? Pamietasz ile płaciłeś ?

Jakiś namiar na kogoś ogarniętego w temacie mogę prosić ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2019, 22:10 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Nie wiem skąd jesteś, ja ze Śląska, naprawiałem u Rafała Duszy. pompa nowa. O cenę zapytaj Rafała, ja wymieniałem chyba z 2 lata temu .
A tak przy okazji przyjrzyj się układowi wydechowemu. Mnie przy przebiegu 120 tys. km z tłumików został papier.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2019, 8:18 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
raftor napisał(a):
O czyli potwierdza sie problem, lepiej nowa czy np uzywana od turbo wsadzic ? Pamietasz ile płaciłeś ?

No i tylko dlatego, że tu dali odpowiedź o pompie - Pan pójdzie i kupi nową pompę ? Dziwne podejście do sprawy ! A jeśli to nie jest wina pompy ? Będziemy dalej wymieniać jeszcze połowę części w samochodzie? Co przeszkadza zrobić diagnostykę , sprawdzić ciśnienie paliwa na zimno ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.09.2019, 12:16 

Dołączył: 26.09.2019
Posty: 5
No diagnostyka komputerowa była robiona:

zmierzyć ciśnienie najpierw przed pompa wysokiego ciśnienia, a póżniej za pompa? Na zimnym tak? za 2 pompa ma być 5,5 bara?

A czy ktoś z was robił adaptacje sprzęgieł w PDK ?

Reset niby znalazłem taki:
1. Start engine, turn off AC/PCM/Lights and wait 3 minutes
2. Turn on AC (no need max), but make sure AC is on (you feel the cold), wait 3 minutes
3. Stop engine, get out of car, shut the door, wait 1 minute.
4. Get in car, start engine, PDK seems to have reset.

poczytałem o zmianie oleju w skrzyni podobna jak w audi musze tylko dorwać interface który pokaże wartości temperatury oleju w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.09.2019, 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
5,5 bara to raczej za niskie ciśnienie jak na silnik z bezpośrednim
wtryskiem nie sądzisz? Tyle może być przed pompą wysokiego ciśnienia,
a za pompą wstępna. 55barów na wolnych obrotach to wartość w którą
celujesz. Mierzysz raczej tylko z pomocą komputera odczytując wartości
z czujnika na listwie wtryskowej.

Reset skrzyni, ciekawe. Nie wiem na czym by to miało polegać, samo
zresetowanie sterownika? Coś jak odpięcie napięcia na kilka minut
w akumulatorze? Adaptacja skrzyni to skomplikowany proces, składa się
z adaptacji sprzęgieł i mechatroniki. Komputer przez prawie 30 minut
to robi.

Zmiana oleju w skrzyni? W którym Audi? Jeżeli masz Macana to tak, ale
nie w Panamerze. Choć w zasadzie masz rację piszą że tak jak w jakiejś
innej skrzyni - ogólne zasada jest taka sama w każdej. Choć różnią się
czasem tym jak mierzyć poziom oleju.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.09.2019, 0:50 

Dołączył: 26.09.2019
Posty: 5
O widze kolega w kwesti mechaniki oblatany, ja jeśli chodzi o prosiaczki jestem początkujący chociaż nie uważam aby była to technologia NASA

Czyli jeśli mówisz o diagnostyce komputerowej to jest potwierdzone że pompa wysokiego ciśnienia niedomaga w moim aucie spadki ciśnienia i falujące ciśnienie na biegu jałowym :)

Jeśli chodzi o skrzynie robiłem to kilknaście razy w audi i zawsze była to procedura "temperaturowa" podobnie jest to opisane na forach w USA co do Panamerki

Tu nie chodzi o to że koniecznie musze robić to sam ale w tej chwili nie mam możliwości zostawienia auta na kilka dnia w innym mieście a nie chce go męczyć z tymi usterkami i wolałbym zrobić to na czasie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum