|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
MEKHT
|
Napisane: 17.11.2012, 23:52 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
Dziwna sprawa. Nagle dzis zapalilo mi sie w jednej chwili - awaria 4x4, PSM, Check Engine, start/stop. Silnik zaczal inaczej pracowac i samochod jakby wibrowal podczas jazdy. Zatrzymalem, wylaczylem, wlaczylem i zgaslo, ale potem jak znowu docisnalem, to sie znowu zapalilo. Przy wylaczeniu i wlaczeniu zgaslo, ale mam wrazenie, ze cos nie jest tak.
Samochod jest na gwarancji, wiec mam nadzieje ze w jej ramach to naprawia, ale moze mieliscie koledzy podobna sytaucje i cos poradzicie?!
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 18.11.2012, 7:27 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Co prawda nie w Panamerze ale miałem kiedyś niemal identyczny objaw.
Niestety różne systemy są połączone w jedną całość więc jeśli jeden zgłosi błąd często uruchamia reakcję łańcuchową.
W moim przypadku winnym okazała się stacja paliw dużego międzynarodowego koncernu na której nalano mi najprawdopodobniej "chrzczonego paliwa" co bardzo nie spodobało się katalizatorom i to one były odpowiedzialne za tą choinkę kontrolek.
Na szczęście obyło się bez strat i wykasowanie błędów załatwiło sprawę.
Nie twierdzę, że w tym przypadku chodzi o to samo a jedynie, że tego typu błąd może pochodzić od dziesiątek różnych czujników które lubią panikować i na wszelki wypadek wyłączą co się da
Tak czy inaczej jeśli masz gwarancję to raczej nie powinno być problemu
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.11.2012, 12:51 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli masz na gwarancji to udaj się prosto do serwisu, nie ma sensu
ryzykować. Oby nie było takie sytuacji że coś się rozsypie finalnie i dowiesz
się że jeździłeś mimo objawów złej pracy silnika oraz wielu ostrzegawczych
kontrolek i gwarancja w tym momencie nie pokrywa takich zabaw.
Oby to było coś podobnego do tego co opisał Lamer, czyli łatwo usuwalnego
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 18.11.2012, 15:22 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Na 99% był to zanik napięcia i CAN zwariował wypluwając trylion błędów, generując przejście systemów w tryb awaryjny. Jak chcesz to truknij do mnie, to jeszcze dzisiaj zobaczymy co go boli, mój numer 692312345
|
|
Góra |
|
MEKHT
|
Napisane: 19.11.2012, 18:12 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
Dzieki za info. Tymczasem jestem za granica i bede moglto ogarnac dopiero po 9.12.
Objaw tez taki, ze "nie idzie", a po chwili wypluwa bledy.
|
|
Góra |
|
MEKHT
|
Napisane: 10.12.2012, 23:11 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
Okazalo sie to, ze to katalizator, ktory.... nie podlega wymianie na gwarancji, jako czesc zuzywajaca sie. troche slabe tlumaczenia dla samochodu tej klasy z 37 tys km przebiegu...
koszt 7500zl
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 10.12.2012, 23:20 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
ale kicha ... ciekawe co jeszcze ma sie sypnac zanim autko zrobi pierwsze 50 tys km ...
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 11.12.2012, 1:28 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
jaja sobie chyba robią w serwisie, rozumiem że kat nie podlega gwarancji ale nie jak padnie po 37 kkm, bo to ewidentnie jakaś wada
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 11.12.2012, 4:47 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
Ale bzdura! W USA katalizatory wg prawa są objęte 8 letnią gwarancją!
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 11.12.2012, 8:20 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
A jednak to samo co u mnie.
Na Twoim miejscu poprosiłbym o oficjalną pisemną odmowę wymiany z uzasadnieniem i dochodził swoich praw.
Myślę, że przy takim symbolicznym przebiegu nawet jeśli nie obowiązuje gwarancja to obowiązuje rękojmia sprzedawcy z tytułu wad ukrytych niemożliwych do zidentyfikowania w chwili zakupu.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 11.12.2012, 9:28 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
od dawna nie ma rękojmi, jest tak zwana "niezgodność towaru z umową" (nazwa jest myląca) która zastąpiła rękojmię ale przepis ten dotyczy tylko konsumentów tzn. nie dotyczy firm
http://tinyurl.com/d9372qy
|
|
Góra |
|
MEKHT
|
Napisane: 11.12.2012, 21:20 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
Serwis sam zaproponowal mi wnioskowanie do fabryki o uznanie tego na gwarancji, co zrobia. Tymczasem jednak chce miec sprawny samochod, wiec zaplace i bede wnioskowal o zalatwienie tego na gwarancji.
Swoja droga, to przy samochodzie tej klasy i wycenianym na tyle pieniedzy moim zdaniem powinni poprostu to wymienic i nawet sie nie przyznawac, ze produkuja "G", ktore po 37 tys km sie psuje! Nigdy wczesniej nie zdazylo mi sie cos takiego ani w BMW, ani w Volvo, ktorych mialem kilka i czasem nawet do imponujacych przebiegow rzedu 200 tys km! Troche zenada.
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 12.12.2012, 1:52 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
Dla mnie to w ogóle dziwne, że nie chcą tego zrobić na gwarancji...
Chętnie zapytam szefów serwisu u dealerów, dlaczego taka kuriozalna decyzja.
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
sylwester
|
Napisane: 12.12.2012, 9:11 |
|
Dołączył: 27.03.2011 Posty: 246
|
|
Góra |
|
MEKHT
|
Napisane: 12.12.2012, 23:32 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
stach napisał(a): Dla mnie to w ogóle dziwne, że nie chcą tego zrobić na gwarancji... Chętnie zapytam szefów serwisu u dealerów, dlaczego taka kuriozalna decyzja.
Stach,
Dziekuje bardzo - bede wdzieczny za pomoc. Uwazam, ze takie podejscie skutecznie obniza renome marki. Albo jestesmy najlepsi na swiecie, alby tylko udajemy...
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 13.12.2012, 7:38 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Poczytaj moje posty o psującym się cayenne ignorowali mnie serwisanci od Lellka Katowice przez ponad rok dopiero jak zdobyłem telefon do samego p.Krystiana Lellek to się coś ruszyło. Teraz mam wymienione (oczywiście za dopłatą ale taka ze można było przyjąć na klatę) auto i póki co po 6 tys km normalnie nic - a z poprzednim to już z 5 razy byłem w serwisie.
|
|
Góra |
|
MEKHT
|
Napisane: 3.01.2013, 22:18 |
|
Dołączył: 6.10.2012 Posty: 24
|
Musze przyznac, ze ASO Porsche stanelo na wysokosci zadania. Dzis otrzymalem telefon, ze otrzymam 100% zwrotu poniesionych kosztow.
Zwracam honor! To jest zalatwienie sprawy z klasa, czyli dokladnie tak, jak spodziewalbym sie po tym wlasnie producencie.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|