|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tunix
|
Napisane: 4.03.2015, 17:32 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Ponieważ jutro najprawdopodobniej kupię Caymana S (2006), szykuję się na duży serwis, który zawsze robię używanym samochodom po zakupie. Przy okazji zdobywania wiedzy n/t modelu trafiłem na info, że poza IMSem silniki te lubią padać z powodu podrapanych gładzi cylindrów. Auto, które kupuję objawów takiej usterki nie zdradza (ale inne, do którego się przymierzałem tak), ale chciałbym zapobiec wystąpieniu jej w przszłości.
Z tego co wyczytałem w długim opracowaniu Hartecha problem najprawdopodobniej wynika z zerwania filmu olejowego w 2 banku cylindrów spowodowanym najprawdopodobniej niedostatecznym chłodzeniem tych ostatnich. Serwis ten poleca jako środek zapobiegawczy wymienić termostat na chłodniejszy i wymienić profilaktycznie pompę wody aby mieć 100% pewność że cylindry będą jak najlepiej chłodzone, a także uważać na olej by był świeży i porządnej jakości.
I teraz (znowu) przychodzę z kilkoma pytaniami.
1. Czy przerabiał ktoś temat chłodniejszego termostatu? Jaki, skąd, gdzie? Jakie rezultaty?
2. Jaki olej leje się do tych silników? Co zaleca producent?
3. Czy ktoś zetknął się bliżej z problemem podrapanych cylindrów? Czy znacie jakieś inne środki zapobiegawcze?
Z góry dzięki za info.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 4.03.2015, 20:12 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.03.2015, 20:30 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
powtierdza się teza ze jak porschaki nowszej generacji to tylko turbo lub gt-ki
|
|
Góra |
|
andywwa
|
Napisane: 4.03.2015, 21:17 |
|
Dołączył: 21.12.2013 Posty: 31
|
co do oleju:
zdaje sie, ze w Porsche zalecaja 0W40 ale wiem, ze czesto sie leje 0W50 albo nawet 5W50. sam do 997.1 S lalem 5W50
co do ryzyka:
tak naprawde najwieksze ryzyko bedzie przy wysilaniu silnika na zimno lub przy ekstremalnych temp. (trzeba obserwowac temp. oleju)
koniecznie sprawdz, czy na komputerze wystepuje przekroczenie obrotow silnika w historii pracy silnika (do 3-go stopnia przyjmuje sie, ze jest OK, powyzej to juz duze ryzyko rys na cylindrach)
jesli silnik byl dobrze eksploatowany i dbasz o swiezy olej i rozgrzanie silnika to naprawe nie masz sie czym przejmowac nawet przy uzywaniu wysokich predkosci obrotowych
pozdrawiam i zycze milej eksploatacji
|
|
Góra |
|
hero78
|
Napisane: 4.03.2015, 22:48 |
|
Dołączył: 30.01.2014 Posty: 100
|
Zacznijmy od tego, że nie czytaj opinii o "typowych" usterkach w aucie tylko sprawdź jego stan faktyczny. Rok temu kupiłem Cayenne S i miałem to szczęście ze nie czytałem opinii o wadach i zaletach. Poza magistrala nic nie trzeba było robić. Reasumując sprawdź auto jeśli Ci się spodoba to kup i ciesz się przyjemnością jazdy
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 4.03.2015, 22:52 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Posty,ktore przytoczylem wspominaja tez o jezdzie torowej/sportowej i fakcie, ze jazda torowa na slick-ach (czy wszystkich opon duzo bardziej przyczepnych niz te aprobowane przez Porsche - N) ma rowniez wplyw na problemy ze smarowaniem silnika - tzw. efekt "oil starvation". Nie sprawdzalem tego, ale ponoc Porsche manual ma takie ostrzezenie: "The fitting of racing tires (e.g. slicks) for sporting events is not approved by Porsche. Very high cornering speeds can be achieved with racing tires. However, the resulting transverse acceleration values would jeopardize the adequate supply of oil to the engine."
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 4.03.2015, 23:06 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
jczar napisał(a): Tunix, nie wiem prawie nic na temat Caymana, ale z ciekawosci przejzalem kilka stron na temat i byc moze gdzies ktos przesadza, ale nie brzmi to dobrze:
Kupuje z pelna swiadomoscia problematycznosci tych silnikow. Chce jednak zrobic co sie da by zapobiec problemom, bo kupuje to auto aby je ciezko traktowac
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 5.03.2015, 12:04 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
tunix napisał(a): jczar napisał(a): Tunix, nie wiem prawie nic na temat Caymana, ale z ciekawosci przejzalem kilka stron na temat i byc moze gdzies ktos przesadza, ale nie brzmi to dobrze: Kupuje z pelna swiadomoscia problematycznosci tych silnikow. Chce jednak zrobic co sie da by zapobiec problemom, bo kupuje to auto aby je ciezko traktowac
I tak ma być
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|