Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Online
PostNapisane: 4.03.2015, 17:32 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Ponieważ jutro najprawdopodobniej kupię Caymana S (2006), szykuję się na duży serwis, który zawsze robię używanym samochodom po zakupie. Przy okazji zdobywania wiedzy n/t modelu trafiłem na info, że poza IMSem silniki te lubią padać z powodu podrapanych gładzi cylindrów. Auto, które kupuję objawów takiej usterki nie zdradza (ale inne, do którego się przymierzałem tak), ale chciałbym zapobiec wystąpieniu jej w przszłości.

Z tego co wyczytałem w długim opracowaniu Hartecha problem najprawdopodobniej wynika z zerwania filmu olejowego w 2 banku cylindrów spowodowanym najprawdopodobniej niedostatecznym chłodzeniem tych ostatnich. Serwis ten poleca jako środek zapobiegawczy wymienić termostat na chłodniejszy i wymienić profilaktycznie pompę wody aby mieć 100% pewność że cylindry będą jak najlepiej chłodzone, a także uważać na olej by był świeży i porządnej jakości.

I teraz (znowu) przychodzę z kilkoma pytaniami.

1. Czy przerabiał ktoś temat chłodniejszego termostatu? Jaki, skąd, gdzie? Jakie rezultaty?

2. Jaki olej leje się do tych silników? Co zaleca producent?

3. Czy ktoś zetknął się bliżej z problemem podrapanych cylindrów? Czy znacie jakieś inne środki zapobiegawcze?

Z góry dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 20:12 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Tunix, nie wiem prawie nic na temat Caymana, ale z ciekawosci przejzalem kilka stron na temat i byc moze gdzies ktos przesadza, ale nie brzmi to dobrze:
http://www.planet-9.com/987-cayman-boxs ... ilure.html


http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ilures.htm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 20:30 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
powtierdza się teza ze jak porschaki nowszej generacji to tylko turbo lub gt-ki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 21:17 

Dołączył: 21.12.2013
Posty: 31
co do oleju:
zdaje sie, ze w Porsche zalecaja 0W40 ale wiem, ze czesto sie leje 0W50 albo nawet 5W50. sam do 997.1 S lalem 5W50

co do ryzyka:
tak naprawde najwieksze ryzyko bedzie przy wysilaniu silnika na zimno lub przy ekstremalnych temp. (trzeba obserwowac temp. oleju)
koniecznie sprawdz, czy na komputerze wystepuje przekroczenie obrotow silnika w historii pracy silnika (do 3-go stopnia przyjmuje sie, ze jest OK, powyzej to juz duze ryzyko rys na cylindrach)
jesli silnik byl dobrze eksploatowany i dbasz o swiezy olej i rozgrzanie silnika to naprawe nie masz sie czym przejmowac nawet przy uzywaniu wysokich predkosci obrotowych

pozdrawiam i zycze milej eksploatacji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 22:48 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 100
Zacznijmy od tego, że nie czytaj opinii o "typowych" usterkach w aucie tylko sprawdź jego stan faktyczny. Rok temu kupiłem Cayenne S i miałem to szczęście ze nie czytałem opinii o wadach i zaletach. Poza magistrala nic nie trzeba było robić. Reasumując sprawdź auto jeśli Ci się spodoba to kup i ciesz się przyjemnością jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 22:52 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Posty,ktore przytoczylem wspominaja tez o jezdzie torowej/sportowej i fakcie, ze jazda torowa na slick-ach (czy wszystkich opon duzo bardziej przyczepnych niz te aprobowane przez Porsche - N) ma rowniez wplyw na problemy ze smarowaniem silnika - tzw. efekt "oil starvation". Nie sprawdzalem tego, ale ponoc Porsche manual ma takie ostrzezenie: "The fitting of racing tires (e.g. slicks) for sporting events is not approved by Porsche. Very high cornering speeds can be achieved with racing tires. However, the resulting transverse acceleration values would jeopardize the adequate supply of oil to the engine."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2015, 23:06 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
jczar napisał(a):
Tunix, nie wiem prawie nic na temat Caymana, ale z ciekawosci przejzalem kilka stron na temat i byc moze gdzies ktos przesadza, ale nie brzmi to dobrze:


Kupuje z pelna swiadomoscia problematycznosci tych silnikow. Chce jednak zrobic co sie da by zapobiec problemom, bo kupuje to auto aby je ciezko traktowac :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2015, 12:04 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
tunix napisał(a):
jczar napisał(a):
Tunix, nie wiem prawie nic na temat Caymana, ale z ciekawosci przejzalem kilka stron na temat i byc moze gdzies ktos przesadza, ale nie brzmi to dobrze:


Kupuje z pelna swiadomoscia problematycznosci tych silnikow. Chce jednak zrobic co sie da by zapobiec problemom, bo kupuje to auto aby je ciezko traktowac :)


I tak ma być :idea:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum