Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.08.2012, 12:38 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Witam wszystkich!

Moje 996 Turbo (2001, 420 KM, Tiptronic) powoli zaczyna być słabe.
Dynamika jest fajna, ale chciałbym czegoś więcej - i tak, jest zadbane :-)

Z tego powodu mam kilka pytań:
1. Chiptuning: 44Tuning czy to w ogóle jest warte uwagi, czy też lepiej indywidualne podejście. Czego mogę oczekiwać?
2. Zmiana na RWD - czy jest odczuwalna różnica, czy raczej lepiej trzymać się 4x4?
3. Skrzynia Tiptronic - ile ona może wytrzymać przyrostu mocy i momentu?
4. Co proponujecie w sprawie dolotu i wydechu?

W zasadzie chciałbym krok po kroku dobić do okrągłych 500 KM, przy czym obawiam się o poszczególne komponenty (np. skrzynia biegów). Nie chcę zrobić z tego samochodu awaryjnej zabawki, tylko mocniejszego niezawodnego zawodnika.

A tak na marginesie, czy ktoś próbował zmienić kierownicę z przyciskami zmiany biegów, na tą z 997 z łopatkami? Da się coś takiego zrobić?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 15:34 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
rwd to pierwsza modyfikacja jaka zalecam w kazdej 996tt , jest zdecydowanie odczuwalna na + jezeli chodzi o przyspieszenia a nei ma negatywnego wpływu na prowadzenie auta wzgledem 4x4 , tak naprawde to zart a nie 4x4 , co do softu polecam sprawdzone fvd.de
Co do twojego egzemplarza nie robiłbym nic skoro to starego typu tiptronic ...
W sumie 2 błedy w tym aucie sa to własnie ta skrzynia i ten napęd, wiecej znajdziesz w moim watku o tuningu 996tt w dziale tuning .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 17:56 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
W sprawie RWD - należy to zrobić "zwyczajnie", czyli wymontować wszystkie elementy związane z przeniesieniem na przód (wał napędowy, półośki, mechanizm różnicowy). Czy można to zrobić samemu, czy wymaga to jakiegoś doświadczenia i dalszych zabiegów (np. szperanie w komputerze)

Jeśli można spytać, dlaczego uważacie napęd 4x4 996tt za porażkę? Nie miałem jeszcze okazji go wypróbować w sytuacjach na granicy przyczepności ale jazda wydaje mi się neutralna. Nie jest za bardzo podsterowny przy braniu zakrętu ze zbyt dużą prędkością.

Przeglądałem teraz to FVD.DE, wstępnie zauważyłem jedno, sklep dobrze przygotowany dla poszukujących. Wybrałem 996 Turbo (01-05) i nagle wszystko pod mój model - super sprawa. Ale ceny mnie trochę zbiły z tropu. Część jest przystępna cenowo, a niektóre mają wyśrubowane kwoty (np. zestaw dwóch seryjnych turbin - 5000 euro! Na Słowacji ten element można kupić nawet za połowę ceny).

Drugim tematem jest ta felerna skrzynia biegów. Czy rzeczywiście jest taka zła? Jaka jest jej żywotność i wytrzymałość?

Mówisz, że lepiej nie majstrować przy silniku - czy to znaczy, że przy nawet minimalnym wzmocnieniu mogę spodziewać się problemów ze strony skrzyni?

Na marginesie:

Przy zakupie szukałem egzemplarza do codziennego użytku i kierowałem się praktycznością i minimalizacją problemów. Zdecydowałem, że jeśli będzie RWD to manual, a automat przy 4x4.

Wcześniej miałem MB W208 CLK320, spalanie prawie identyczne, a mocy prawie dwa razy mniej (216KM vs 420KM). Koszty plasują się na podobnym poziomie. W ciągu 3 lat i 220 000 km przepłacałem tylko za paliwo. Problemów zero, ale serwis okresowy pochłonął prawie 20 000 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 18:13 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
ceny na stronie fvd sa netto , pamietaj o tym . Oprocz zdemontowania elementów o jakich pisałes , wamagane tez sa elemnty do przednich kół z gt2 , aby nie pozostały otwory po zdjeciu półosi . Twoja skrzynia napeno bedzie miała lzej , masa auta spadnie , dodatkowo srodek ciezkosci pojdzie bardziej na tyłwiec lepsza trakcja na starcie , w zakretach nie wyczujesz roznicy . Sprobuj np ruszyc swoim autem na sniegu pod gorke i zobacz jak ładnie kreca sie tylnie koła a przod stoi ... to zwykła wiskoza ktora jak da po 10 latach 5-7% na przod to max
Jak chcesz tanio robic swoje auto to lepij tego nei rób . Profi zmniana skrzyni manual z 4x4 na rwd to jescze wymiana głownego wałka z kołem i zaslepka w skrzyni , polecam tez odrazu wzmocnienie czyli wymiana na metalowe synchronizatory. Jezeli inetersuje Cie tak przygotowana skrznia lub przeróbka słoze pomoca przy okazji likwiduje sie luz miedzyzebny i wymienia łozyska .
Moim zdaniem ciesz sie seryjnym automatem lub kup sobi eegzemplarz z manualem i wtedy ogień ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 18:36 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Cieszy mnie automat. Na co dzień się sprawdza. Z resztą jadąc w mieście, przepraszam stojąc w korkach, mam wolną rękę i mogę choćby wysyłać smsy lub sprawdzić pocztę. Ale kiedy znajdzie się okazja do zabawy, to widać wiek skrzyni. Zdarza się, że się pogubi lub nie spuści biegu na niższy w porę. Mówiąc szczerze, CLK320 ma skrzynię pamiętającą koniec lat 80tych i działała bardzo podobnie.

Co do zdania cytuje: "Profi zmniana skrzyni manual z 4x4 na rwd to jescze wymiana głownego wałka z kołem i zaslepka w skrzyni " to nie zrozumiałem nic. Proszę o tłumaczenie.

Analizuję od kilku dni co powinienem zrobić i dochodzę do następujących wniosków:

1. Zmiana z 4x4 na RWD.
2. Remont generalny skrzyni biegów - będzie drogo, ale powinno odświeżyć skrzynię.
3. Wymiana zasilania powietrzem na indywidualny (większy o 10 - 15% przepływ powietrza).
4. Układ wydechowy - może trochę bardziej chropowaty ryk wystarczy jako substytut dodatkowej mocy. Przynajmniej będzie mi się gęba uśmiechać za każdym dotknięciem gazu.
5. MOŻE Nitro, ale to raczej z nudów - swoją drogą, ciekawe czy ktoś już tego próbował ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 18:42 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
tak po laicku wałek do rwd jest poprostu krotszy o pare cm nie ma wyjscia na przednia os a obudowa zostaje ta sam skrzyni wiec zaslepka musi byc , samego wałka nie kupisz jest zawsze w parze z kołem , koszt 9700zł + reszta o ajiej pisałem i robocisna . Dla porownania skrzynia ktora sie zdaje swoja stra a dostaje nowa zregenarowana to bodajrze teraz 36tys zł . Tanie to zabawy nie sa .
Sam pisze ze skrzynia sie gubi nie nadaza a myslisz o nitro :roll:
zostaw ten samochod jak jest bo do sportu to sie nie nada ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 19:41 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Tak jak napisałem MOŻE nitro. Ale to pewnie dla fanu i jeśli będzie mi się bardzo nudziło.

Obecnie skupię się na regeneracji skrzyni i chyba demontażu napędu przednich kół. Ewentualnie zmianie wydechu na bardziej basowy.

Nastawiam się na koszty rzędu 10 - 12 tysięcy za skrzynię (choć menadżer serwisu zapewniał mnie, że zmieszczą się w 6 tysiącach) oraz dodatkowo 3 tysiące za okresowy przegląd z olejami i filtrami.

Szczerze mówiąc, nie wiem czy to się sprawdzi, ale wolę zrobić teraz skrzynię, kiedy zaczynają się problemy z jej płynnym działaniem niż jak będzie już dość ciężko.

Odnośnie RWD - piszesz o 9700 za wałek z kołem.
Gdzie mogę to dorwać i u kogo zrobić?
No i co to za elementy do przednich kół z GT2? Chodzi Ci o zwrotnice czy inne komponenty?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 20:17 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
CZeść

Ja ci powiem tak, zadzwoń do Dominka, polecam go czystym sumieniem, Zreszta Dominik zbudował chyba najszybsze 996 w Polsce.

http://ecu-performance.com.pl/




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 20:26 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
Moge Ci taka skrzynię zrobic - zregenerowac , mozesz tez takie elementy nabyc u mnie . Dotyczy to jednak tylko skrzyn manualnych , nie robie automatów . Zreszta tip nie wychodził w wersji gt2/gt3 wiec i budowa jej inna ...wiecej jak cos na priv


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2012, 20:29 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
chodzi o element z kołem zebatym do abs aby było gt2 , wiekszosc mozesz tu kupic np. w Techart .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 9:42 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
pawel20vt4 napisał(a):
CZeść

Ja ci powiem tak, zadzwoń do Dominka, polecam go czystym sumieniem, Zreszta Dominik zbudował chyba najszybsze 996 w Polsce.

http://ecu-performance.com.pl/


nic dodac nic ujac, tylko u niego bym robil auto, a firmy jak 44tuning omijaj szerokim lukiem....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 10:09 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
porscheee napisał(a):
Moge Ci taka skrzynię zrobic - zregenerowac , mozesz tez takie elementy nabyc u mnie . Dotyczy to jednak tylko skrzyn manualnych , nie robie automatów . Zreszta tip nie wychodził w wersji gt2/gt3 wiec i budowa jej inna ...wiecej jak cos na priv


Czyli tiptronic u Ciebie nie zrobię?

Matschke napisał(a):
pawel20vt4 napisał(a):
CZeść

Ja ci powiem tak, zadzwoń do Dominka, polecam go czystym sumieniem, Zreszta Dominik zbudował chyba najszybsze 996 w Polsce.

http://ecu-performance.com.pl/


nic dodac nic ujac, tylko u niego bym robil auto, a firmy jak 44tuning omijaj szerokim lukiem....


No i mam rozwiązanie :)
Pojeżdżę jeszcze tak do końca wakacji i się do niego zgłoszę.
Mam nadzieję, że nie ma takich kolejek jak u nas p. Marcin z Łęgu Tarnowskiego (mechanik motocyklowy), że trzeba się nieraz wyczekać i 4 miesiące.


Pozostaje tylko ponownie zapytać:
Ile skrzynia Tiptronic wytrzyma jeśli będzie w dobrej kondycji?
I czy jest możliwość jej wzmacniania - a jeśli tak to do jakich wartości i gdzie?

A na marginesie, to co w ogóle sądzicie o tiptronicu? Macie raczej dobre czy złe opinie na jej temat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 10:20 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
u mnie siedzi juz druga skrzynia, mialem wyciek przy 30.000km, teraz mam 57.000km i jest wszystko ok...
skrzynia od Mercedesa, ogolnie mocna, ale granica 800Nm jest taka krytyczna, da sie skrzynie wzmocnic na podzespolach od AMG, nie jest to tani koszt, ale Pawel tutaj sie wiecej wypowie na ten temat, bo wzmacnial u siebie skrzynie...
po drugie zawsze moze Dominik Ci tak auto zestroic, ze moment zostanie ograniczony i juz...tak mi proponowal i tak tez pewno zrobie....
co do terminow oczekiwania, to dzwon do niego i sie umow, ja nigdy dlugo nie czekalem....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 11:03 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Matschke napisał(a):
[...] skrzynia od Mercedesa, ogolnie mocna, ale granica 800Nm jest taka krytyczna, da sie skrzynie wzmocnic na podzespolach od AMG, nie jest to tani koszt [...]


Jak to od Mercedesa?
Chcesz mi powiedzieć, że Porsche ma skrzynie od Mercedesa?!
Bardzo proszę, rozwiń tą wypowiedź, bo mnie mocno zaintrygowała.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 11:40 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Np.w ML'u jest taka skrzynia. I jak wspomnial Maciek jest to dosyc solidna konstrukcja.
W temacie tego tiptronika (naprawa , wzmocnienie) mozesz popytac w firmie 4Gear z Jawornika kolo Myslenic. Gosc zna te kontrukcje na wylot i pewnie cos doradzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 12:32 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Jeżeli jest to konstrukcja z ML'a W163, to tam była 722.6, czyli tak zwany 5G-Tronic.
Jej wytrzymałość określa się na 796 lb-ft, czyli 1079.23 Nm!

No i z racji tego, że na pewno Porsche nie próbowało oszczędzać na tym komponencie, jestem pewien, że skoro daje radę sobie z blisko 2.3 tonowym kolosem marki Mercedes, to z nawet tonę lżejszą konstrukcją z Stuttgart - Zuffenhausen nie powinno mieć żadnych problemów jeszcze przez długi okres czasu eksploatacji :-)

Więc nie muszę się niczego bać :)))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 13:42 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Cześć

Nie do końca, u mnie w 997 przy ok 560 KM i 750 NM skrzynia ewidentnie juz sie ślizgała i nie dawała rady, dopiero po wzmocnieniu mogłem ustawić docelowe parametry autka :)

Odnośnie skrzyni to mi robili goście z AMG :), a skrzynia jest z Mrcedesa ale nie wiem jakiego :(

Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 13:55 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Czlowiek z 4GEAR ktory w moim tiptronic'u wymienial czujnik predkosci obrotowej i przy okazji olej i filtr, na moje pytanie o jej kondycje powiedzial , ze jest to raczej pancerna konstrukcja i wytrzyma sporo.
Po czesci i olej pojechal do Mercedesa w Krakowie a nie do PC.
Mysle , ze w przypadku autek o wiekszej mocy i momencie wzmocnienia bedzie wymagal docisk sprzegla , a nie konstrukcja samej skrzyni ( kola , walki, itp.), bo o to chyba Pawle chodzilo w Twoim przypadku skoro mowisz , ze przed wzmocnieniem skrzynia slizgala, czyli sprzeglo nie bylo w stanie przeniesc duzego momentu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 14:37 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
pawel20vt4 napisał(a):
Cześć

Nie do końca, u mnie w 997 przy ok 560 KM i 750 NM skrzynia ewidentnie juz sie ślizgała i nie dawała rady, dopiero po wzmocnieniu mogłem ustawić docelowe parametry autka :)

Odnośnie skrzyni to mi robili goście z AMG :), a skrzynia jest z Mrcedesa ale nie wiem jakiego :(

Paweł


Pawel, a jakie miales objawy slizgania sie ? tak jak w manualu, ze obroty rosna, a auto nie przyspiesza i dopiero po jakims czasie lapie ?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2012, 14:46 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
zaraz zaraz , koleg mówi o starej skrzyni jaka jest w 996tt tip a nie 997tt tip


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum