Pytałem o cenę tulejowania, bo to bardzo tanio.
Tłoki wycenione wszystkie oryginały Porsche, popychacze też oryginały.
Jeżeli tłoki są do aluminiowych cylindrów, to w cenie 3k zł nie znam
nikogo kto to zrobi, a chętnie poznam, bo trochę tych silników robimy.
W takiej cenie można zrobić stalowe tuleje, ale tutaj znów potrzebne
są inne pierścienie niż te które przyjdą od Porsche.
Inna sprawa, że może ta wycena jest tak specjalnie zrobiona na wyrost?
Ja bym spróbował się dogadać ze sprzedającym. Ta wada jest dość powszechnie
znana i może być ciężko w sądzie coś wywalczyć. Opis rzeczoznawcy to jest
zawsze mniej więcej to co mówi mechanik przy rozbieraniu silnika. Już kilka
takich spraw przeszliśmy i rzeczoznawcy zwykle właśnie robią zdjęcia.
Szkoda, że ten Pan nie skusił się na rozszyfrowanie który to dokładnie
jest cylinder
Ja stawiam że numer 6, bo ten najczęściej pierwszy leci.
Jak uzyskasz jakieś odszkodowanie, to remont możesz zrobić niekoniecznie
standardową metodą. Możesz się skusić na kute tłoki i stalowe tuleje,
kwota będzie sporo niższa. Plus ja bym zweryfikował te popychacze przed
wymianą, chyba że już to zrobili (ssące). Wydechowe można spokojnie
założyć w zamienniku, jeżeli bardzo chcesz je wymieniać dla zasady.
Powodzenia
_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992