Autor |
Wiadomość |
jarkus22
|
Napisane: 11.10.2010, 21:16 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
Witam serdecznie.Jestem w trakcie remontu silnika w 964 90rok.Wtym roku nie było uszcelki głowicy.Czy ktoś ma może dokumentacje obróbki głowic aby założyc w tym silniku uszczelki.Jest to prawdopdobnie Technische Dokumentation Gruppe1 Dokument 1570 (02/00)
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 11.10.2010, 21:22 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Witam.
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... 4583#14583
W linku pod dwójką znajdziesz. Linki z trójki nie działają już niestety.
Aha, czekaj. Ty szukasz zdaje się jeszcze inne dokumentacji niż Ci
podlinkowałem, ale może ta też się przyda.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
jarkus22
|
Napisane: 11.10.2010, 21:33 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
wielkie dzięki.Mauale już posiadam.Teraz niezbędna jest dokumentacja bardziej specjalistyczna
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 12.10.2010, 9:53 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
To jest nota serwisowa (TSB - technical service bulletin) i nie jest częścią manuala serwisowego. To było wydane później. Muszę sprawdzić - powinienem to mieć.
|
|
Góra |
|
jarkus22
|
Napisane: 12.10.2010, 10:09 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
Wielkie dzięki.Będe dżwięczny
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 12.10.2010, 19:56 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
jarkus22 napisał(a): wielkie dzięki.Mauale już posiadam.Teraz niezbędna jest dokumentacja bardziej specjalistyczna
Jezus, sam chcesz to zrobić na swoim egzemplarzu bez uprzedniej praktyki na innych egzemplarzach???!!
no, goooood luck..będziesz go potrzebował..
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 12.10.2010, 20:19 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
a moze to jest właśnie "inny" egzemplarz
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 12.10.2010, 21:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Bez przesady to nie operacja na otwartym sercu, choć to serce auta jakby
nie było. Lepiej samemu robić taki remont trzy razy dłużej niż oddać auto
do nieodpowiedniego warsztatu. Z dobrą dokumentacją i odpowiednimi
narzędziami nie powinno być problemów.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 12.10.2010, 22:18 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
jasne. jasne ale to jest operacja na otwartym sercu.
alla Adam Słodowy to kran można dokręcić...
z różnych źródeł słyszałem, że 964 nie jest łatwe do uszczelnienia.
ale jak to mówią mądry Polak po szkodzie.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.10.2010, 22:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jarek da sobie radę. I to jest właśnie "inny" egzemplarz. Nie czerwony, który dojechał na drugim miejscu w klasyfikacji sezonu w klasie E i wygrał klasę w Kamieniu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
albin 911S
|
Napisane: 12.10.2010, 22:33 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 207
|
pit napisał(a): z różnych źródeł słyszałem, że 964 nie jest łatwe do uszczelnienia. ale jak to mówią mądry Polak po szkodzie.
z tego co czytam, jarkus22 chce wlozyc uszczelke pod glowice. nie wiem co tu uszczelniac...?
zgadzam sie z tym co pisze Qbak - to jest spokojnie do ogarniecia majac dane techniczne i mozliwosci precyzyjnej obrobki
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 12.10.2010, 22:41 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
pozatym skąd wiadomo że jarkus nie ma uprzedniej praktyki....
zrobić się da wszystko...
i wiem to a nie słyszałem...
no moze kasku się nieda na lewą stronę odwrócić
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.10.2010, 22:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
albin 911S napisał(a): z tego co czytam, jarkus22 chce wlozyc uszczelke pod glowice. nie wiem co tu uszczelniac...?
Skoro nawet fabryka uznała że warto dawać uszczelki to może coś w tym jest?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 12.10.2010, 22:50 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
jeśli tu chodzi o uszczelke między głowice a cylinder to co ona ma do uszczelnienia silnika chyba ze komory spalania ...
|
|
Góra |
|
albin 911S
|
Napisane: 12.10.2010, 22:52 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 207
|
wit007 napisał(a): albin 911S napisał(a): Skoro nawet fabryka uznała że warto dawać uszczelki to może coś w tym jest?
czekaj - chyba musimy ustalic interpretacje. dla mnie uszczelnienie silnika to utrzymywanie oleju wewnatrz silnika czy zbiornika oleju.
jesli jarkus22 chce wlozyc uszczelki pod glowice, to raczej zeby to zrobic nie musi rozbierac dolu wiec pozostanie tylko wlozenie nowych oringow na rurki powrotu oleju lub tez ewentualnie wymiana tychze na nowe jak sugeruje literatura.
|
|
Góra |
|
jarkus22
|
Napisane: 12.10.2010, 22:57 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
Fabryka wprowadziła uszczelnienie zapewne aby zniwelować sztywne połączenie na zamku cylinder głowica.Chodziło nie o szczelność komory spalania,bo tu problemu nie ma.Natomiast polepsza to uszczelnienie rurek popychaczy i nadbudowy głowic z "klawiaturą",a tam wiatraki ciekną.Tyle teorii(w całości sam to wymysliłem).W praktyce w zestawie uszczelek są uszczelki głowicy ino trza dokumentacji obróbki głowic i zapewne cylindrów też.
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 12.10.2010, 23:01 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
brzmisz jakbyś miał uprzednią praktykę..
wiem ze nie ma problemu z komora spalania i wiem też że wiatraki tam ciekną....
|
|
Góra |
|
albin 911S
|
Napisane: 12.10.2010, 23:03 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 207
|
jarkus22 napisał(a): W praktyce w zestawie uszczelek są uszczelki głowicy ino trza dokumentacji obróbki głowic i zapewne cylindrów też.
glowicy chyba nie trzeba obrabiac (tu zgaduje) natomiast moge wyslac Ci cylinder 100mm z rowkiem na ta uszczelke. odwzorujesz sobie to w swoich i mi odeslesz. i juz.
jak by co podeslij adres na PW
|
|
Góra |
|
jarkus22
|
Napisane: 12.10.2010, 23:13 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
No z tymi popychaczami to troche przegiołem,taka naleciałość z budowania silników do malucha
|
|
Góra |
|
jarkus22
|
Napisane: 12.10.2010, 23:19 |
|
Dołączył: 8.04.2010 Posty: 68
|
Wielkie dzięki albin chętnie skorzystam.Natomiast poczekam jeszcze moment może zdobędę tą tajemną literaturę o której na poczatku tematu.Wydaje mi się ze jest to ważne bo tam powinien być opsany sposób "przeróbki"cylindrów i głowic silnika starego na taki by zamontować uszczelki
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|