Autor |
Wiadomość |
pdmobil
|
Napisane: 6.12.2020, 14:52 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
@ nooe - W Niemczech, które poważamy,( ), za koła inne niż w briefie można wylądować na lawecie ! Są oczywiście granice zdrowego rozsądku. Przerabianie lamp ( nie naprawianie ), uważam za naganne i może być niebezpieczne.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.12.2020, 0:34 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): Są oczywiście granice zdrowego rozsądku. Przerabianie lamp ( nie naprawianie ), uważam za naganne i może być niebezpieczne. Czyli wymiana pożółkłych soczewek w reflektorach eu 996/boxstera jest ok, ale taka sama wymiana w reflektorach UK już nie jest ok...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 7.12.2020, 1:41 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Piotrowi i mi chodzi o to, ze lampa nawet jak oczywiście będzie świecić prawidłowo to nadal pozostaną na niej oznaczenia że jest do ruchu lewostronnego. Jaki jest sens jej przeróbki jeżeli można mieć z tego tytułu nieprzyjemności czy problemy? A mi zdarzało się, że diagnosta weryfikował na przeglądzie strzałki i homologacje na lampach mimo prawidłowego światła na maszynie. Zdarzało się również, że przepuszczał bez problemu boxstera który miał przerobione przednie lampy z H7 na soczewkowe xenony więc wszystko zależy od sytuacji i osoby sprawdzającej. Nie chciał bym się znaleźć w sytuacji żeby taka kontrola była przeprowadzana na drodze przez policjanta który ma gorszy dzień lub z urzędu bo przytrafi się kolizja i wyjdzie, ze lampy przerobiłem samodzielnie bo rzeczoznawca na oględzinach do wyliczenia szkody się dopatrzy.
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.12.2020, 10:09 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
michal928 napisał(a): Piotrowi i mi chodzi o to, ze lampa nawet jak oczywiście będzie świecić prawidłowo to nadal pozostaną na niej oznaczenia że jest do ruchu lewostronnego. Jaki jest sens jej przeróbki jeżeli można mieć z tego tytułu nieprzyjemności czy problemy? A mi zdarzało się, że diagnosta weryfikował na przeglądzie strzałki i homologacje na lampach mimo prawidłowego światła na maszynie. Zdarzało się również, że przepuszczał bez problemu boxstera który miał przerobione przednie lampy z H7 na soczewkowe xenony więc wszystko zależy od sytuacji i osoby sprawdzającej. Nie chciał bym się znaleźć w sytuacji żeby taka kontrola była przeprowadzana na drodze przez policjanta który ma gorszy dzień lub z urzędu bo przytrafi się kolizja i wyjdzie, ze lampy przerobiłem samodzielnie bo rzeczoznawca na oględzinach do wyliczenia szkody się dopatrzy. 100% zgoda, o tym wspomniałem wyzej. Stwierdzenie "taka modyfikacja jest naganną i niebezpieczna" daaaaleko mija się z prawdą.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 7.12.2020, 12:17 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
nooe napisał(a): michal928 napisał(a): Piotrowi i mi chodzi o to, ze lampa nawet jak oczywiście będzie świecić prawidłowo to nadal pozostaną na niej oznaczenia że jest do ruchu lewostronnego. Jaki jest sens jej przeróbki jeżeli można mieć z tego tytułu nieprzyjemności czy problemy? A mi zdarzało się, że diagnosta weryfikował na przeglądzie strzałki i homologacje na lampach mimo prawidłowego światła na maszynie. Zdarzało się również, że przepuszczał bez problemu boxstera który miał przerobione przednie lampy z H7 na soczewkowe xenony więc wszystko zależy od sytuacji i osoby sprawdzającej. Nie chciał bym się znaleźć w sytuacji żeby taka kontrola była przeprowadzana na drodze przez policjanta który ma gorszy dzień lub z urzędu bo przytrafi się kolizja i wyjdzie, ze lampy przerobiłem samodzielnie bo rzeczoznawca na oględzinach do wyliczenia szkody się dopatrzy. 100% zgoda, o tym wspomniałem wyzej. Stwierdzenie "taka modyfikacja jest naganną i niebezpieczna" daaaaleko mija się z prawdą Nie, nie mija się z prawdą ! Niewątpliwie, prawdą jest, że żyjemy w kraju, gdzie Polak potrafi i jest najmądrzejszy, więc dyskusja jest bezskuteczna. Jak chcesz spartaczyć jak najtaniej, to nie dziw się, że pózniej będziesz sprzedawał długo i tanio, a oglądający będą mniemali, że auto po dzwonie, przekładce itp. Przerabiaj, załatwiaj przegląd, ale nie oślepiaj !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 7.12.2020, 15:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
To, że Polak potrafi to wiadomo. Problem polega na tym, że Polak nie myśli o konsekwencjach a jak potem go spotykają to jeszcze się dziwi... Przykład: moje 968 dobre kilkanaście lat jeździło po polskich drogach z obrysówkami i nikomu to nie przeszkadzało łącznie z diagnostami bo przecież auto corocznie przechodziło przegląd. Mój diagnosta od razu powiedział, że nie przepuści ale dał mi za tym argumenty. Powiedział wprost: „A co zrobisz jak ktoś ewidentnie wymusi na Tobie pierwszeństwo a potem powie, że miałeś włączony migacz i sygnalizowałeś skręt ale pojechałeś prosto?” W takim wypadku stałbym się współodpowiedzialny za tę kolizję i pozbawiłbym się ubezpieczenia... Ten argument wystarczył bym szybko udał się przed kolejnym przeglądem rejestracyjnym na przeróbkę instalacji do specjalistycznego warsztatu... Przykład2: Ciekawe co powie za chwilę właściciel auta z małą amerykańską tablicą w dużej wnęce jak pojedzie na przegląd i dostanie odmowę? Nie zastanawiał się nad tym jak w urzędzie składał wniosek na tablice i składał nieprawdziwe oświadczenie, że ma małą wnękę a był to Golf II z Niemiec... Wiem, wiem - kupiłem auto i już były małe tablice, uderzyli mnie w tył i wymieniłem zderzak/klapę na europejską itd. itd. Nie! Założyłem małą bo jestem cwaniakiem, lepszy niż inny, nikt mnie nie sprawdzi... Taka jest niestety smutna prawda o tym Narodzie
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
arturtheboss
|
Napisane: 7.12.2020, 17:37 |
|
Dołączył: 9.09.2018 Posty: 59
|
Mata napisał(a): To, że Polak potrafi to wiadomo. Problem polega na tym, że Polak nie myśli o konsekwencjach a jak potem go spotykają to jeszcze się dziwi... Przykład: moje 968 dobre kilkanaście lat jeździło po polskich drogach z obrysówkami i nikomu to nie przeszkadzało łącznie z diagnostami bo przecież auto corocznie przechodziło przegląd. Mój diagnosta od razu powiedział, że nie przepuści ale dał mi za tym argumenty. Powiedział wprost: „A co zrobisz jak ktoś ewidentnie wymusi na Tobie pierwszeństwo a potem powie, że miałeś włączony migacz i sygnalizowałeś skręt ale pojechałeś prosto?” W takim wypadku stałbym się współodpowiedzialny za tę kolizję i pozbawiłbym się ubezpieczenia... Ten argument wystarczył bym szybko udał się przed kolejnym przeglądem rejestracyjnym na przeróbkę instalacji do specjalistycznego warsztatu... Przykład2: Ciekawe co powie za chwilę właściciel auta z małą amerykańską tablicą w dużej wnęce jak pojedzie na przegląd i dostanie odmowę? Nie zastanawiał się nad tym jak w urzędzie składał wniosek na tablice i składał nieprawdziwe oświadczenie, że ma małą wnękę a był to Golf II z Niemiec... Wiem, wiem - kupiłem auto i już były małe tablice, uderzyli mnie w tył i wymieniłem zderzak/klapę na europejską itd. itd. Nie! Założyłem małą bo jestem cwaniakiem, lepszy niż inny, nikt mnie nie sprawdzi... Taka jest niestety smutna prawda o tym Narodzie +1
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.12.2020, 21:14 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): nooe napisał(a): michal928 napisał(a): Piotrowi i mi chodzi o to, ze lampa nawet jak oczywiście będzie świecić prawidłowo to nadal pozostaną na niej oznaczenia że jest do ruchu lewostronnego. Jaki jest sens jej przeróbki jeżeli można mieć z tego tytułu nieprzyjemności czy problemy? A mi zdarzało się, że diagnosta weryfikował na przeglądzie strzałki i homologacje na lampach mimo prawidłowego światła na maszynie. Zdarzało się również, że przepuszczał bez problemu boxstera który miał przerobione przednie lampy z H7 na soczewkowe xenony więc wszystko zależy od sytuacji i osoby sprawdzającej. Nie chciał bym się znaleźć w sytuacji żeby taka kontrola była przeprowadzana na drodze przez policjanta który ma gorszy dzień lub z urzędu bo przytrafi się kolizja i wyjdzie, ze lampy przerobiłem samodzielnie bo rzeczoznawca na oględzinach do wyliczenia szkody się dopatrzy. 100% zgoda, o tym wspomniałem wyzej. Stwierdzenie "taka modyfikacja jest naganną i niebezpieczna" daaaaleko mija się z prawdą Nie, nie mija się z prawdą ! Niewątpliwie, prawdą jest, że żyjemy w kraju, gdzie Polak potrafi i jest najmądrzejszy, więc dyskusja jest bezskuteczna. Jak chcesz spartaczyć jak najtaniej, to nie dziw się, że pózniej będziesz sprzedawał długo i tanio, a oglądający będą mniemali, że auto po dzwonie, przekładce itp. Przerabiaj, załatwiaj przegląd, ale nie oślepiaj ! I znów się zgodze i wrócę do pytania. Czy wymiana pożółkłych soczewek w reflektorze jest ok i jest bezpieczna, ale taka sama wymiana soczewek w reflektorze UK już jest czymś nagannym.? Czy będę sprzedawał długo czy krótko to już zupełnie inny temat.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 7.12.2020, 22:43 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
escob napisał(a): Mam krotkie pytanie moze ktos z grona wie - czy lampy do 986/996(przedlift) zwykle zarowkowe (nie ksenon i nie soczewka) da się przystosować z Anglika do Europejczyka. Chodzi mi o odpowiednie świecenie w odpowiednia dla Europy strone. Wiem, ze w niektórych markach da się to zrobić a w innych nie. Będę wdzięczny za podpowiedz bo próbowałem doszukać się jednoznacznej odpowiedzi i nigdzie nie mogę dotrzeć do jednoznacznego zdania. Dzięki z gory! @ nooe, przeczytaj pytanie pierwotne. KROPKA.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 8.12.2020, 0:10 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): escob napisał(a): Mam krotkie pytanie moze ktos z grona wie - czy lampy do 986/996(przedlift) zwykle zarowkowe (nie ksenon i nie soczewka) da się przystosować z Anglika do Europejczyka. Chodzi mi o odpowiednie świecenie w odpowiednia dla Europy strone. Wiem, ze w niektórych markach da się to zrobić a w innych nie. Będę wdzięczny za podpowiedz bo próbowałem doszukać się jednoznacznej odpowiedzi i nigdzie nie mogę dotrzeć do jednoznacznego zdania. Dzięki z gory! @ nooe, przeczytaj pytanie pierwotne. KROPKA. Przeczytałem i odpowiedziałem, że się da. To wywołało oburzenie tych co nie widzieli, nie wiedzą, nie zrobili ale mają dużo do powiedzenia. Kropka Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 8.12.2020, 1:15 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Zatem @escob....da się przerobić, przekręcić, pomajstrować,( inna rzecz czy wolno?) Przy założenu, że się uda, nic nie pęknie i będzie dobrze, ile zainwestujesz, zarejestrujesz, zaoszczędzisz ile ?
@ szwagierek.....ja mam lampy nie od 996, a po boxsterze. A nawet, jeżeli...to problem ?😉
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 8.12.2020, 16:36 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): Zatem @escob....da się przerobić, przekręcić, pomajstrować,( inna rzecz czy wolno?) Przy założenu, że się uda, nic nie pęknie i będzie dobrze, ile zainwestujesz, zarejestrujesz, zaoszczędzisz ile ? @ szwagierek.....ja mam lampy nie od 996, a po boxsterze. A nawet, jeżeli...to problem ? Czy warto, każdy odpowie sobie indywidualnie. W moim przypadku (reflektor h7 z pomarańczowym kierunkowskazem) części używane w dobrym stanie są trudno dostępne, ceny nowych 1,300euro, aktualnie na allegro jest jedna za 1900pln. Soczewki kosztują 170euro. Oszczędności są wymierne (170euro vs 2600euro). Przy wymianie reflektorów dalej narażasz się przy sprzedaży na grymaszenie kupującego, że hity, bo lampy nowe Być może niezbyt jasno napisałem w poprzednich wiadomościach. Szkło, odbłyśnik, mocowania, oprawa żarówki, obudowa lampy w UK są takie same jak w wersji EU. Jedyna różnica to właśnie soczewki plastikowe, które kierunkuja snop światła. Soczewki można kupić na rynku i wymienić BEZ żadnego przerabiania reflektora. Jedyne co trzeba zrobić to rozkleić i ponownie skleić reflektor. Nie jest to sztuka tajemna, nie jest to niewykonalne,można robić samemu albo zlecić. Po operacji pozostają 2 ślady 1. Strzałka kierunkowa na kloszu 2. Ślady ponownego klejenia reflektora ( zależy jak kto starannie zrobi). Jak będę miał chwilę, to zrobię zdjęcie jak to wygląda u mnie. Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 8.12.2020, 22:32 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Jeśli reflektor jest oznakowany dwoma strzałkami, w dwóch kierunkach, można taką lampę przerobić / przestawić; ale jeśli jest tylko jedna strzałka - cokolwiek byś zrobił - w razie czego będziesz miał problemy. I tyle.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 9.12.2020, 17:09 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
rafie napisał(a): Jeśli reflektor jest oznakowany dwoma strzałkami, w dwóch kierunkach, można taką lampę przerobić / przestawić; ale jeśli jest tylko jedna strzałka - cokolwiek byś zrobił - w razie czego będziesz miał problemy. I tyle. No wszystko się zgadza, pisałem o tym również kilka razy. Każdy podejmuje decyzję. Przekraczając prędkość w razie stłuczki również możesz być uznany za wspolwinnego... a komu się nie zdarzyło? Przypadki można mnożyć i mnożyć. Policja w razie kontroli może zabrać dowód, diagnosta może nie podbić i ubezpieczyciel może się doczenić. To jest dyskusja, która nie będzie miała końca. Btw, czy Xenon ma oznaczenie strzałek w 2 strony? W internecie powszechnie każdy przerabia Xenon i nikt się nie czepia tego.
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 9.12.2020, 22:05 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
@Pdmobil, Cytuj: @ szwagierek.....ja mam lampy nie od 996, a po boxsterze. A nawet, jeżeli...to problem ?😉
Dla rzeźbiarzy i druciarzy nie, dla purystów tak BTW w jakim stanie i jakiej cenie masz te reflektory do 986 ?
|
|
Góra |
|
escob
|
Napisane: 4.01.2021, 18:52 |
|
Dołączył: 8.06.2018 Posty: 60
|
Troche czasu nie bylo mnie na forum ale widze, ze temat dosc mocno sie rozwinal Uspokajajac watpliwosci - mam lampy europejskie i nie planuje takich modyfikacji. Pytanie bylo raczej z cyklu teoretycznych po dluzszej dyskusji ze znajomym siedzacym mocno w samochodach innych marek. Co do roznych modyfikacji i ich zgodnosci z litera prawa to obawiam sie, ze gdybysmy przyjeli bardzo dokladna analize to bardzo duza czesc aut (w tym zapewne czesc z naszego forum) mialaby problem zeby spelnic wszystkie w 100%. Sam mam na przyklad rozmiar felg i opon, ktorych Porsche w moim modelu nie przewidywalo w fabryce (choc juz tunerzy tak) i nie zamierzam ich zmieniac. Odnoszac sie do wspomnianych Niemiec - popieram dokladne sprawdzanie stanu technicznego pojazdow bo niektore na naszych drogach nadal strasza a "kwity" maja ale sam znam przyklad z Niemiec, ktory niewiele ma wspolnego z logika - moj CLS, ktorego osobiscie kupilem od niemca mial oczywiscie wbite w brief zmienione felgi wzgledem fabryki z podanym dokladnym rozmiarem opon ale... jak okrecilem kola juz w Polsce to przezylem lekki szok - zamiast srub na kule mial sruby na stozek i to z zupelnie nieodpowiednia dlugoscia i TWARDOSCIA. Nie moge do dzis zrozumiec w tym przypadku, ze rozmiar felg i opon musial byc potwierdzony przegladem TUV ale juz sruba, ktora decyduje o tym czy sie kolo odkreci czy nie miala zadnego znaczenia. Takze nie tylko u nas kombinuja niestety.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 5.01.2021, 21:40 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Czytając wasze wpisy lekko się pogubiłem Reflektor z tradycyjnym odbłyśnikiem ma żarówkę H7 - przed lift. Potem mamy ksenon z dedykowaną żarówką lub soczewkowy reflektor z żarówką H1. Czy dobrze to skumałem I dodatkowe pytanie -ksenony mają dodatkowo przetwornice czy w boxie jest ona osobno na karoserii czy w obudowie reflektora. HEJ
|
|
Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 6.01.2021, 18:31 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
Romcio napisał(a): I dodatkowe pytanie -ksenony mają dodatkowo przetwornice czy w boxie jest ona osobno na karoserii czy w obudowie reflektora. HEJ W obudowie reflektora
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 7.01.2021, 10:39 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
escob napisał(a): (...) zamiast srub na kule mial sruby na stozek i to z zupelnie nieodpowiednia dlugoscia i TWARDOSCIA. Nie moge do dzis zrozumiec w tym przypadku, ze rozmiar felg i opon musial byc potwierdzony przegladem TUV ale juz sruba, ktora decyduje o tym czy sie kolo odkreci czy nie miala zadnego znaczenia. Takze nie tylko u nas kombinuja niestety. A może to zwykła niewiedza użytkownika... ? Wielu ludzi nie wie, że śruby mogą mieć stożki lub kule, a już zupełnie niewielu wie, że jest coś takiego jak twardość... A przecież może być jeszcze nakrętka zamiast szpilki albo zwykła różnica w długości... Nie wiadomo kto, kiedy i w jakich okolicznościach odkręcał te koła.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|