iDe3x napisał(a):
Witam nabyłem swoje wymarzone porsche wiedziałem, że coś jest nie tak z wypadaniem zapłonów. Na zimnym silniku wszystko jest dobrze nic się nie dzieje gorzej jest na ciepłym silniku zaczyna strasznie przerywać i nie równo pracować. wstawiłem do mechanika coś poprawił przy kostce od cewki i było o niebo lepiej. Skusiłem się na wymianie świec , świece dostał takie jakie były wkręcone. Przejeździłem nim około 100km było rewelacyjnie ale zawsze przy pierwszym odpaleniu na ciepłym nie równo pracował. A teraz to tragedia jest na ciepłym przerywa, szarpie , dławi się i pokazuje najpierw wypadanie zapłonu na 6 cylindrze a później już na wszystkich cylindrach. Dodam, że jak na filmiku który załączę zależy kiedy bo czasami jak odpali to równo pracuje a jak się zgasi i zapali to masakra.. gdzie szukać przyczyny ? bo u mnie w mieście nie ma dobrych majtów jedynie metodą prób i błędów a to bywa kosztowne. Na alledrogo znalazłem cewki zamiennik nowy po 65zł sztuka bądż oryginał używka po 40zł sztuka jest sens wymienić wszystkie cewki ? czy szukać gdzie indziej przyczyny ? a i jak zaczyna nierówno pracował to w kolektorze coś zaczyna zgrzytać. Za dobrą i zgodną radę jestem w stanie dać stówkę blikem.
Poniżej załączam filmik jak to wygląda
https://youtu.be/WUaHLPx1H_wWitaj na forum,
1. Sprawdź ogólną kondycję silnika poprzez badanie kompresji na ciepłym, jeśli jest niska tzn może coś być z górą.
2. Samochód ma już dwieście piećdziesiąt kilka tysięcy przebiegu -> kiedy był robiony rozrząd ?
3. Jeśli nie masz informacji odnośnie cewek zawsze warto je wymienić, nie pojedyńczo tylko w komplecie.
4. Świeci się kontrolka napędu, wiesz z czym masz do czynienia.
5. Świeci się serwis.
Powodzenia.