Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.11.2022, 22:53 

Dołączył: 12.11.2022
Posty: 6
Witam nabyłem swoje wymarzone porsche wiedziałem, że coś jest nie tak z wypadaniem zapłonów. Na zimnym silniku wszystko jest dobrze nic się nie dzieje gorzej jest na ciepłym silniku zaczyna strasznie przerywać i nie równo pracować. wstawiłem do mechanika coś poprawił przy kostce od cewki i było o niebo lepiej. Skusiłem się na wymianie świec , świece dostał takie jakie były wkręcone. Przejeździłem nim około 100km było rewelacyjnie ale zawsze przy pierwszym odpaleniu na ciepłym nie równo pracował. A teraz to tragedia jest na ciepłym przerywa, szarpie , dławi się i pokazuje najpierw wypadanie zapłonu na 6 cylindrze a później już na wszystkich cylindrach. Dodam, że jak na filmiku który załączę zależy kiedy bo czasami jak odpali to równo pracuje a jak się zgasi i zapali to masakra.. gdzie szukać przyczyny ? bo u mnie w mieście nie ma dobrych majtów jedynie metodą prób i błędów a to bywa kosztowne. Na alledrogo znalazłem cewki zamiennik nowy po 65zł sztuka bądż oryginał używka po 40zł sztuka jest sens wymienić wszystkie cewki ? czy szukać gdzie indziej przyczyny ? a i jak zaczyna nierówno pracował to w kolektorze coś zaczyna zgrzytać. Za dobrą i zgodną radę jestem w stanie dać stówkę blikem.

Poniżej załączam filmik jak to wygląda

https://youtu.be/WUaHLPx1H_w


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2022, 19:58 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
iDe3x napisał(a):
Witam nabyłem swoje wymarzone porsche wiedziałem, że coś jest nie tak z wypadaniem zapłonów. Na zimnym silniku wszystko jest dobrze nic się nie dzieje gorzej jest na ciepłym silniku zaczyna strasznie przerywać i nie równo pracować. wstawiłem do mechanika coś poprawił przy kostce od cewki i było o niebo lepiej. Skusiłem się na wymianie świec , świece dostał takie jakie były wkręcone. Przejeździłem nim około 100km było rewelacyjnie ale zawsze przy pierwszym odpaleniu na ciepłym nie równo pracował. A teraz to tragedia jest na ciepłym przerywa, szarpie , dławi się i pokazuje najpierw wypadanie zapłonu na 6 cylindrze a później już na wszystkich cylindrach. Dodam, że jak na filmiku który załączę zależy kiedy bo czasami jak odpali to równo pracuje a jak się zgasi i zapali to masakra.. gdzie szukać przyczyny ? bo u mnie w mieście nie ma dobrych majtów jedynie metodą prób i błędów a to bywa kosztowne. Na alledrogo znalazłem cewki zamiennik nowy po 65zł sztuka bądż oryginał używka po 40zł sztuka jest sens wymienić wszystkie cewki ? czy szukać gdzie indziej przyczyny ? a i jak zaczyna nierówno pracował to w kolektorze coś zaczyna zgrzytać. Za dobrą i zgodną radę jestem w stanie dać stówkę blikem.

Poniżej załączam filmik jak to wygląda

https://youtu.be/WUaHLPx1H_w


Witaj na forum,

1. Sprawdź ogólną kondycję silnika poprzez badanie kompresji na ciepłym, jeśli jest niska tzn może coś być z górą.

2. Samochód ma już dwieście piećdziesiąt kilka tysięcy przebiegu -> kiedy był robiony rozrząd ?

3. Jeśli nie masz informacji odnośnie cewek zawsze warto je wymienić, nie pojedyńczo tylko w komplecie.

4. Świeci się kontrolka napędu, wiesz z czym masz do czynienia.

5. Świeci się serwis.

Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2022, 0:36 

Dołączył: 12.11.2022
Posty: 6
Tak napęd się świeci ale raczej nie ma nic wspólnego z wypadaniem zapłonów. Cewki zamówiłem ale wydaje mi się, że nie jest wina tego raczej. O rozrządzie nic mi nie wiadomo. Sytuacja wygląda następująco zapale ja rano zimna mogę jeździć na rozgrzanym silniku bez odczucia wypadania zapłonów do momentu aż nie wyłączę silnika, gdy wyłączę silnik i włączę na ciepłym od razu jest wypadanie zapłonów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2022, 15:27 

Dołączył: 12.11.2022
Posty: 6
Znajomy ma takie same Porsche, podmienilem cewki nic nie dało podmienilem przepływomierz nic nie dało, a to co tak strzela to przeleywomierz domrecilem gonw środku trochę i przestalo. Dzisiaj zauważyłem zapalając ja i gasząc, że jak wchodzi w ten swój dziwny tryb przerywania to od strony kierowcy z przodu przy kolektorze co jest bodsjrxe gruszka z tyłu to w tym miejscu zarzęźi i zaczyna dopiero wtedy dziwnie pracować. Jest to nie zawsze bo większości zapala dobrze. I nic się nie dzieje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2022, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Być może masz problem z wałkiem zmieniającym długość kanałów kolektora ssącego.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2022, 13:12 

Dołączył: 12.11.2022
Posty: 6
Może być to tego przyczyną ? Jeżeli tak to czy ta część jest wymienna bądź ewentualnie regeneruje się ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2022, 14:01 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Odrazu zaznaczę, że nie jestem mechanikiem ale tak zdroworozsądkowo patrząc na objawy to dziwi mnie to że nieprawidłowa praca pojawia się po osiągnięciu określonej temperatury AND ponownym rozruchu. Jeżeli od zimnego jesteś w stanie uruchomić silnik i w trybie normalnym jeździć przez kilka godzin to wygląda na usterkę programową, lub programowo-elektroniczną (może błąd od jakiegoś czujnika).
Gdyby była to usterka mechaniczna to występowałaby ona niezależnie od ponownego rozruchu silnika.
Może trzeba by podpiąć PIWIS (interfejs diagnostyczny) i zobaczyć co tam jest. Może jest ktoś z okolic kto może Cię wpiąć i przeskanować?

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2022, 14:18 

Dołączył: 12.11.2022
Posty: 6
Przed chwilą właśnie zrobiłem jazdę próbną na zimnym silniku wywaliło tylko dwa błędy związane z katalizatorami ponieważ poprzedni właściciel je usunął. Jak już silnik w miarę się rozgrzał wskoczył błąd p0011 usterka nastawnika wałka rozrządu pojeździłem jeszcze tak nie gasząc jej błąd p0011 zniknął ale auto już na wolnych obrotach zaczęło kuleć. Zgasiłem silnik zapaliłem zaczął nierówno pracować i wywaliło błędy z wypadaniem zapłonów oraz p0011 usterka nastawnika wałka rozrządu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2022, 10:03 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 62
Myślę że warto sprawdzić złącze komputera silnika. Komputer masz w podszybiu po stronie pasażera. Warto by było rozpiąć to złącze i przeczyścić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2022, 0:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nastawnik też wygląda na solidnego lidera tej usterki. W VR6 dość często się je wymienia przy wymianie rozrządu. Często w porównaniu do innych silników Porsche.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum