Zgodnie z regulaminem forum przywitaj się proszę w odpowiednim dziale
Odpowiadając na Twoje pytania.
Podobnie jak Tunix (miał) ja mam 987.1 S.
Uważam, że jeśli chcesz zacząć przygodę z Porsche to właśnie 987 albo 986 jest bardzo dobrym wyborem.
Są to auta, które w dobrym stanie można kupić w przedziale 50-100 tys. PLN. Bardzo fajnie się prowadzą i są dość szybkie. Do tego w miarę nowoczesne.
Ciekawym wyborem jest też 944 (niezawodne) ale to już youngtimer i z 986 (czy w szczególności 987) dzieli je epoka.
Wszystko zależy oczywiście od finansów ale kolejny moim zdaniem dobry wybór na start to 911 997 ale to już inwestycja rzędu 150 tys. PLN (nie rozważam 996 bo ostatnio ceny moim zdaniem zwariowały).
Co do 987.1
Silnik 3.4 ma swoje bolączki (podobnie jak 2.7 z tym, że ten drugi pracuje pod mniejszym obciążeniem). Szczegółowo opisuje link Tunixa. Ja po długich analizach się zdecydowałem - > ważne, aby dokładnie sprawdzić i żeby auto było odpowiednio serwisowane.
Co do kosztów to nie ma jakiegoś kosmosu natomiast :
1. Ceny roboczogodziny w ASO są mega wysokie (co logiczne dostosowane do nowych Aut za 500 czy 700 tys. PLN) a nie 10 latka za 80
2. Polecam serwisowanie poza ASO ale w warsztatach znających się na Porsche (nie ma tego dużo ale są).
3. Części typowo eksploatacyjne - > hamulce, sprzęgło, fitry etc. mają normalne ceny (mowa o dobrych zamiennikach).
4. Drogie są elementy zawieszenia (amortyzatory z PASM, wahacze etc.).
5. Drogie są te elementy, gdzie nie ma zamienników - > np. elementy wnętrza, zegary etc.
Podsumowując sprawdź dobrze auto w dobrym warsztacie w szczególności silnik i elementy zawieszenia.
Skąd jesteś ?
P.S.
Ja w sierpniu będę najprawdopodobniej sprzedawał swojego (bardzo dobry stan techniczny i wizualny). Jak chce ci się poczekać do sierpnia i będziesz zainteresowany to odezwij się na PW.