Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.10.2023, 12:22 

Dołączył: 17.07.2022
Posty: 11
Cześć, przymierzam się do zakupu porsche cayman 718 S i mam kilka pytań.
Interesuje mnie silnik 2.5 więc model S, czy to dobry wybór?

Czy są związane z nim jakieś problemy jak np w poprzednich modelach z silnikiem 3.4? Bierze olej itp?

Lampy przód , wiem że są dwa rodzaje jedne takie czteropunktowe drugie trochę inne, które są lepsze ?

Może ktoś jeszcze ma jakieś inne spostrzeżenia z tym samochodem?
Zapraszam do dyskusji .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2023, 11:16 

Dołączył: 21.03.2016
Posty: 55
Nr klubowicza: 472
Ja pozwolę sobie podłączyć się do posta i przy okazji podpytać czy ktoś przerabiał temat chip tuningu Caymana 2,0 lub S 2,5?

Podobno można w miarę bezpiecznie dodać w nich po około 50KM i 80Nm.
Chodzi mi o wersje ze skrzynią PDK.
Czy przekładnia i silnik wytrzymują takie modyfikację.
Jeżdżę raczej dość delikatnie, chodzi mi bardziej o poprawienie elastyczności silnika, żeby przyjemniej się go użytkowało na co dzień i żeby bardziej jechał dołem. Na torze nie będę upalał tego sprzętu :)

Z góry dzięki za informację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2023, 15:58 

Dołączył: 16.06.2023
Posty: 2
Silnik 2.0 jest naprawdę super, zależy jakie masz oczekiwania, ale serio na trasie spokojnie pojedzie 270 km/h a na mieście dasz radę go wkręcić na obroty zanim zabiorą Ci prawo jazdy. Pracuje bardzo stabilnie i fajnie mruczy (chociaż cicho), porównywalnie do wielu innych 2 litrowych silników AMG czy subaru. Czuć turbo dziurę, ale zależy jakie masz porównanie (czym jeździłeś wcześniej). Najnowsze wersje z tego co pamiętam nie mają w ogóle w opcji otwieranego wydechu.

Silnik 2.5 wbrew pozorom trochę się różni, przede wszystkim zmienną geometrią łopatek przez co nie masz turbo dziury i trochę bardziej linearnie idzie od niskich obrotów, ma też inne hamulce i zestrojony zawias. Jeśli masz możliwość w dobrej cenie wziąć 2.5 albo nawet GTS to bierz i się nie zastanawiaj.

Do obydwu silników nie brałbym skrzyni manualnej, raczej PDK.
Zwróć uwagę na deskę rozdzielczą żeby była obszyta w skórze a nie plastikowa. Z ważnych opcji ja bym zawsze brał lampy 4 punktowe, cały zestaw oświetlenia jest dużo lepszy a takim niskim autem np. na trasie dobrze być widocznym. Te drugie lampy to trochę starsza technologia zarówno dzienne jak mijania i chyba nie doświetlają zakrętów.
Warto jeszcze chyba zwrócić uwagę na pierdoły: pakiet dla palących, siatka w nogach pasażera, mocowanie na gaśnicę, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna i oświetlenie wewnątrz pojazdu (żeby było LED) bo normalnie będą stare żółte żarówy.
Z nagłośnieniem są różne szkoły, jak dla mnie Bose nie jest warte dopłaty, to malutkie auto, nie potrzeba dużego wzmacniacza a przez dźwięk silnika i tak nie posłuchasz tak jak na domowym stereo. No i pytanie z czego puszczasz muzykę, jak z płyt to jeszcze jakoś, ale bawią mnie audiofile co testują stereo przez bluetooth.

W sprawie chip tuningu kiedyś eksperymentowałem z różnego rodzaju modyfikacjami, dziś boję się nawet zmienić rozmiar opon w samochodzie na szersze (a już na pewno nie na takie bez homo) i wychodzę z założenia, że mądre głowy w Porsche wiedzą lepiej od Sebka z garażu.

Felix robił coś w 718, sprawdź film na youtube:
[url]https://youtu.be/66RPBa0Lmec?si=zpyHsq-_taBzPSGL
[/url]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum