roswell napisał(a):
Panowie,
wspomniany Pan Przemek z Krakowa akurat w zeszłym roku zrobił nam najlepszą ofertę na Panamerę, przebił pod tym względem pozostałe salony.
A odnośnie zaistniałej sytuacji, jako że miałem trochę kontaktu z branżą i VGP pozwolę sobie na trochę gdybania:
- byłbym skłonny postawić zakład, że to nie żadna samowolka handlowców, a mniej lub bardziej formalne wytyczne dyrekcji salonu
- byłbym zaskoczony gdyby importer o tym nie wiedział. Mniejsze prowizje od sprzedaży aut - przerzuca się na doposażenie/akcesoria/ pakiety aby sumaryczny bilans się zgadzał. Tak, aby i importerowi i salonom bilans się zgadzał.
Podsumowując jakby ktoś chciał się dalej skarżyć proponuję uderzać od razu na Niemcy, bo importer i tak będzie udawał, że nic nie wie i że to polityka wewnętrzna salonu
Jakby nie oceniać kwestii etycznych to brutalne prawa rynku po prostu...
Jak się okazało masz całkowitą racje. Naświetliłem sprawę Porsche Polska od razu po rozmowie z Porsche Kraków bo zależało mi na tym samochodzie. Wczoraj otrzymałem taka odpowiedz od Porsche Kraków:
Szanowny Pan Maciej
Dotyczy: Rozmów w zakresie nabycia samochodu Porsche Cayenne Turbo GT
Szanowny Panie Macieju,
W pierwszej kolejności bardzo dziękujemy za zainteresowanie ofertą naszego salonu i samochodami marki Porsche.
W związku ze zgłaszanymi przez Pana uwagami w zakresie sposobu przedstawienia Panu oferty dotyczącej możliwości zakupu samochodu Porsche Cayenne Turbo GT, po wnikliwej analizie uprzejmie informujemy, że w sprawie doszło do pewnego nieporozumienia nad czym ubolewamy.
Podkreślić jednocześnie należy, że doszło do nieopatrznego zrozumienia intencji sprzedawcy
z którym się Pan kontaktował.
Zarówno przedstawienie Panu oferty nabycia samochodu wraz z dodatkową możliwością zakupu
w atrakcyjnych cenach: kół zimowych oraz folii ochronnej – jak i przedstawienie możliwości skorzystania z finansowania bankowego zakupu (poszukiwanego przez Pana albowiem samochód miał być nabywany w takiej formie) podyktowane było chęcią przedstawienia Panu pełnej i kompleksowej oferty z wszystkimi dodatkowymi opcjami i pełnym zabezpieczeniem samochodu.
Skorzystanie z powyższych atrakcyjnych dla Pana opcji dodatkowych nie stanowiło warunku sprzedaży samochodu – a jeżeli odniósł Pan takie mylne wrażenie to uprzejmie przepraszamy za zaistniałe nieporozumienie.
Do opisanego powyżej nieporozumienia doszło po raz pierwszy w historii istnienia naszego salonu.
Niezwłocznie po przekazaniu przez Pana informacji o zaistniałej sytuacji podjęte zostały kroki celem wewnętrznego wyjaśnienia sprawy oraz podjęto kroki by nie doszło do ponownego zaistnienia takiej sytuacji.
Mamy nadzieje, że powyższe incydentalne i jednorazowe zdarzenie nie wpłynie negatywnie na Pana opinię o tutejszym salonie i samochodach marki Porsche.
Z wyrazami szacunku,