Autor |
Wiadomość |
Baks
|
Napisane: 31.05.2022, 22:47 |
|
Dołączył: 20.05.2022 Posty: 16
|
Witam, Chciałbym się z wami drodzy forumowicze podzielić moją przygodą z kupnem Cayenne Turbo GT Otóż zainteresowany kupnem powyższego udałem się do salonu w Sopocie gdzie po miłej rozmowie i przejażdżce dowiedziałem się, że zakup Turbo GT nie będzie taki prosty. Brak miejsc produkcyjnych. Poinformowano mnie, że za stosunkowo niewielką opłatą mogę wpisać się w kolejkę i czekać ale prawdopodobnie nie uda się dostać tego modelu bo mają go produkować tylko do lutego. Więc obdzwoniłem wszystkie salony Porsche w kraju - rezultat ten sam, można zamówić ale niczego nie obiecują. Zrezygnowany zacząłem konfiguracje innego modelu a tu niespodziewanie dzwoni Pan Przemysław z Porsche Cantrum Kraków z informacją, że ma dla mnie miejsce produkcyjne i samochód będzie do odebrania pod koniec września tego roku. (jeden z lepszych moich dni w tym roku ) Jednak był pewnien haczyk Mogę zamówić samochód z własną konfiguracją ale muszę spełnić 3 warunki: 1. Kupić od nich koła zimowe 2. Okleić u nich cały samochód folią zabezpieczającą 3. Skorzystać z ich finansowania Od razu napomknę, że Pan handlowiec nie chciał wysłać mi oferty na maila z cenami powyższych usług tylko wszystko przedstawiał przez telefon. Na koła byłem w stanie się zgodzić bo i tak bym je zakupił ale wymóg oklejenia samochodu i narzucanie leasingu? Trochę mnie to zniesmaczyło jako klienta. Mimo to poprosiłem o ofertę z zapytaniem jaki rabat jako klientowi porsche są w stanie udzielić. Dostałem odpowiedz, że na ten model jak i koła zimowe nie otrzymam żadnego rabatu. A oklejenie samochodu będzie kosztowało UWAGA: 40.000zł brutto (Porsche Łódź przedstawiło ofertę 19.000zł a zaprzyjaźnione studio detailingu 15.000zł) Aż bałem się zapytać o warunki finansowania Nie zgodziłem się na tą ofertę i na pewno nie wrócę do tego salonu. A wy co myślicie o tej sytuacji?
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 31.05.2022, 22:56 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Z Cayenne Turbo GT będzie się cieszył ktoś inny.. Proste
|
|
Góra |
|
bluezeum
|
Napisane: 1.06.2022, 11:31 |
|
Dołączył: 5.03.2021 Posty: 106
|
Z tego jak to jest opisane można się spodziewać, że handlowcy znaleźli sposób na dorobienie sobie do kieszeni w sytuacji deficytów slotów produkcyjnych. Sytuacja skandaliczna. Powinien o niej zostać powiadomiony właściciel firmy oraz centrala Porsche.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 1.06.2022, 13:34 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Bardzo dobrze że to napisałeś, patologia. W Europie chyba dilerzy nie mogą sprzedawać aut drożej od ceny bazowej? A to jest omijanie przepisu.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
ChrisR
|
Napisane: 1.06.2022, 13:51 |
|
Dołączył: 8.01.2019 Posty: 183
|
Czy ktoś zmusza od zakupu auta?
Z tego co przedstawiono, warunki zaprezentowane przed decyzją.
Prawo popytu/podaży.
tsubasa ma rację.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 1.06.2022, 14:29 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Kolega widocznie nie zorientowany po ile aktualnie chodzą "odstępne" za sloty produkcyjne.. Zawsze można sobie zamówić bazowe Cayenne i czekać Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: 1.06.2022, 15:14 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 76
Nr klubowicza: 785
|
A więc wwchodzi do nas praktyka z rynku US. Tam jest prosto - prawo zezwala dealerom na sprzedawanie aut powyżej cen katologowych producentów. Mechanizm zwany ADM kwitnie w Porsche US. Najgorzej na GT3 - ADM od 50 do 80k USD ponad cennik. Inna sprawa cennik niżej niż w Polsce.
Są jednak kraje, gdzie tego robić nie wolno (Kanada) - tam "proponuje" sie dodatkowe pakiety, usługi itp. Super ciekawa rzecz to propozycja "kupi Pan wyposażenie opcjonalne za 40k USD" - marża na wyposażeniu jest wyższa niż na aucie i w ten sposób dealer dostaje swoje 10k minimum ponad katalog.
Czy w Polsce mechanizm z US jest zakazany - prawem chyba nie, ale umowami z importerami aut pewnie tak - no i mamy twórcze rozwinięcie pomysłów z US / Kanady. Co dalej - hm...... obawiam się, że usłyszymy jeszcze o takich praktykach. Wiem co o tym myśleć, ale nie wem co bym zrobił - chciałbym mieć auto, które wybrałem, choć przy polskich cenach Porsche to oczywiste przegięcie - bo i tak jesteśmy jednym z najdroższych rynków P na świecie (jak sądzę).
Istnieje też szansa, że importer zareaguje na takie praktyki i ich zakaże. I przyznam, że na to bym liczył
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 1.06.2022, 15:59 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 288 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Aktualnie z braku dostępnych aut na Polske - takie praktyki są stosowane prawie we wszystkich markach.
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
bluezeum
|
Napisane: 1.06.2022, 21:54 |
|
Dołączył: 5.03.2021 Posty: 106
|
Pozostaje pytanie czy to jest spółdzielnia handlowców czy polityka dealera. Jeśli handlowiec nie chce nic dać na piśmie to dla mnie jest to jednoznaczne…. Dla mnie to wygląda bardzo słabo i uderza w wizerunek marki. Spodziewałbym się w tym temacie reakcji Importera. Jeśli slot produkcyjny jest dostępny to powinien być sprzedany bez takiego bazarowego naciągactwa. Jeśli taka praktyka działania u Dealera jest potwierdzona to slot powinien być takiemu dealerowi odebrany.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Baks
|
Napisane: 2.06.2022, 10:45 |
|
Dołączył: 20.05.2022 Posty: 16
|
tsubasa napisał(a): Kolega widocznie nie zorientowany po ile aktualnie chodzą "odstępne" za sloty produkcyjne.. Zawsze można sobie zamówić bazowe Cayenne i czekać Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Drogi kolego, jestem zorientowany w cenach bardzo dobrze. Ja się tutaj nie żale ani nie płacze. Po prostu chciałem przedstawić wam tę sytuacje.
|
|
Góra |
|
ElRadio
|
Napisane: 2.06.2022, 11:38 |
|
Dołączył: 19.02.2022 Posty: 23
|
Faktem jest, że to nieuczciwa praktyka, aczkolwiek mimo, że teoretycznie przepłacisz to auto w wieloletniej perspektywie raczej tracić na wartości nie będzie a będzie klasykiem dość szybko i moim zdaniem Ty finalnie nie stracisz a zarobisz, a poprostu po drodze zarobi dodatkowo trochę handlowiec
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 2.06.2022, 12:14 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
|
Ja pierd..nowy cayenne turbo klasykiem🙉 Nie wiem co kolega pali, ale radzę przestać
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 2.06.2022, 12:19 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
Dealerzy robią jeszcze dodatkowo coś takiego Zamawiasz auto, zaliczka.....czekasz6-8mcy, przed planowanym terminem telefon auto anulowane proponują nowe zamówienie cena ok. 15% wyższa bo tak jest teraz na rynku no i samo sedno .... jadę podpisać umowę na nowy okres ...wchodzę do salonu a tu zamówione auto odbierane przez innego klienta. Oko ciesze i sie pytam nowego klienta ile takie cacko kosztuje cena obowiązująca na dzień dzisiejszy ...... ok Wale z pytaniem do sprzedawcy czy może nastąpić podobne zdarzenie .....to ble ble ble (każdy wie co handlowiec ma powiedzieć )...i na końcu odpowiedź "... nic nikt nie jest pewny co może się stać za 6 miesięcy..." . Nie dotyczy to Porsche choć znajomy powiedział ze tez to stosują aby nie stracić stałego klienta a nowy poczeka w/w sytuacja dotyczy marki premium. Cóż wam powiedzieć jak za czasów PRL ....wszystkim jest teraz ciężko.....plan....
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
chceporsche
|
Napisane: 2.06.2022, 13:30 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 29
|
spoko, spoko jeszcze kilka podwyzek stop i beda skomlec o zakup. Ci co dadza sie nabrac zostana ubrani w przeplacone auta a rynek nie lubi pustki i wroci do normy.
|
|
Góra |
|
ElRadio
|
Napisane: 2.06.2022, 13:42 |
|
Dołączył: 19.02.2022 Posty: 23
|
berni500 napisał(a): Po co takie osoby na forum? Sorry gościu ale takimi tekstami tylko pokazujesz że klasy nie kupisz Poza tym naucz się czytać, mowa o Turbo GT a nie o Turbo, jedno zaraz zostanie wycofane ze sprzedaży gdybyś trochę miał więcej rozumu Kilka lat temu jak G klasy w wersjach 6x6 oraz 4x4(2) można było zamawiać i również nie były to auta limitowane nikt nie spodziewał się że ich cena urośnie 2-3 krotnie w zaledwie kilka lat, to samo będzie z Turbo GT
|
|
Góra |
|
chceporsche
|
Napisane: 2.06.2022, 13:47 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 29
|
akurat kolega ma racje. G klasa i 911 to legendy, a cayenne to rodzinny dupowoz i nawet jak dolozysz zlote klamki nikt za nim plakal nie bedzie. Wystarczy porownac trzymanie wartosci chociazby 911 turbo do cayenne turbo.
|
|
Góra |
|
Horse
|
Napisane: 2.06.2022, 14:11 |
|
Dołączył: 8.06.2020 Posty: 41
Nr klubowicza: 689
|
ElRadio napisał(a): berni500 napisał(a): Po co takie osoby na forum? Sorry gościu ale takimi tekstami tylko pokazujesz że klasy nie kupisz Poza tym naucz się czytać, mowa o Turbo GT a nie o Turbo, jedno zaraz zostanie wycofane ze sprzedaży gdybyś trochę miał więcej rozumu Kilka lat temu jak G klasy w wersjach 6x6 oraz 4x4(2) można było zamawiać i również nie były to auta limitowane nikt nie spodziewał się że ich cena urośnie 2-3 krotnie w zaledwie kilka lat, to samo będzie z Turbo GT Kolego ElRadio - twój wpis jest również pozbawiony klasy. Jako nowy na forum powinieneś wykazać trochę pokory w stosunku do swojej niewiedzy. A berni500 ma rację - Cayenne (czy Turbo czy Turbo GT ) klasykiem zwiększającym swoją wartość nigdy nie będzie ( w czasach naszej inflacji może i trzeba będzie "więcej" zapłacić naszymi coraz mniej wartymi złotówkami, ale chyba nie o to chodzi )
_________________
Silesia 1:53,00 Kielce 2:02,924 Poznań 1:46,231
Opony Michelin Pilot 4s
|
|
Góra |
|
Tarsius
|
Napisane: 9.06.2022, 9:41 |
|
Dołączył: 11.04.2022 Posty: 5
|
Baks napisał(a): a tu niespodziewanie dzwoni Pan Przemysław z Porsche Cantrum Kraków z informacją, że ma dla mnie miejsce produkcyjne i samochód będzie do odebrania pod koniec września tego roku. Jeżeli to pan Przemysław "Generałek", to również miałem z nim kontakt i mogę powiedzieć, że podobnie go odebrałem. Ostatecznie krzywdy mi nie zrobił, ale niesmak pozostał. Patrząc na sprawy czysto pragmatycznie, wszystkie salony należące do tych właścicieli (oprócz Porsche mają jeszcze BMW i Opla) są do bólu skuteczne w biznesie i dla klientów nie mają litości. Jak chcesz kupić, to słono płać, a potem wypad. Niektórym to nie przeszkadza, innym być może nawet podoba. Mi akurat takie podejście nie leży, dlatego swego czasu swoje BMW kupiłem u Dobrzańskiego (lokalna konkurencja BMW) a i 911-tkę udało mi się upolować gdzie indziej, choć Kraków jest ode mnie rzut beretem. Ale cóż, c'est la Vie
|
|
Góra |
|
wyszuy
|
Napisane: 16.06.2022, 16:56 |
|
Dołączył: 15.03.2021 Posty: 106
|
a ja z obsługi tam jestem zadowolony, miła, rzeczowa, konkretna + chyba najwyższy rabat w pl i nie, nie jestem ich pracownikiem
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 19.06.2022, 9:45 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Jak niektórzy tutaj aprobują takie praktyki - to się nie dziwmy cenom węgla. Płacz i płać.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|