Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.05.2020, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak coś czułem, że o tą mogło Ci chodzić. Jeżeli chodzi o pomysł ala GT3,
raczej to była inspiracja (może wspólna?) na usuwanie oleju z tej części
głowicy, ale pompy są inne - niezamienne.

Jest przynajmniej jedno 996 3,4 w kraju z tą opcją. Ciekawa sprawa, ale
w razie awarii...




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2020, 14:28 

Dołączył: 29.06.2013
Posty: 90
Wsadziłem w sam silnik 3.4l w 987.1 ponad 30 tys. zł. Został zrobiony kompleksowo przez Rafała Duszę (najlepsze spóźnione życzenia ;) ) z dwuletnią gwarancją, której dotrzymywał z żelazną konsekwencją. Nie było tam najmniejszego oszczędzania, na pytanie czy robimy przy okazji IMS, tylko uśmiechnął się z politowaniem. Przecież miał dostać za robotę gotówkę, gdzie kilka tys. plus lub minus (silnik rozebrany był już na stole) nie robiłoby najmniejszej różnicy. Ryzykowałby udzielenie gwarancji swoim kosztem, a oszczędnością po stronie klienta??

Realny problem tych silników leży po stronie przede wszystkim zaniedbań właściciela/serwisu w odniesieniu do nawet bardzo drobnych usterek osprzętu. W moim przypadku poprzedni właściciel olał pojawiający się sporadycznie błąd katalizatora. On powodował wzbogacenie mieszanki, ta generowała prawdodpobnie film olejowy, co doprowadziło do zatarcia na dwóch cylindrach po stronie wadliwie działającego kata. Realny problem to zatarcie silnika w wyniku tego typu właśnie różnych dupereli. Czy to wada tego silnika? Możliwe, ale na pewno nie jest to cała prawda. IMS nie jest realnym problemem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2020, 16:27 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Większym problemem od IMS są gładzie ale tutaj przychylam się teorii nierównomiernego rozgrzewania ścian cylindrów.Materiał rozszerza się pod wpływem wysokich temperatur.Jeśli silnik nie otrzyma optymalnej temp., wystarczy dać mu ostro w gaz i robią się rysy. Dlatego tak ważne jest nieprzekraczanie 3tys.obr. na pierwszym etapie jazdy.

Z rzeczy ważnych dodałbym jeszcze regularną wymianę świec.

Ze względu na łatwość uszkodzenia tych silników, doświadczenie podpowiada aby przed zakupem sprawdzić cylindry endoskopem.
Jeśli będzie dobrze to przy prawidłowym użytkowaniu taki silnik zrobi spokojnie kilkaset tys.km. Widziałem filmik z amerykańskiego spotu,gość carrerą 3,4 przejechał 450tys.km. bez remontu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2020, 19:31 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1200
Kol tomp. błąd katalizatora to bardzo uogólnione pojęcie . Sondy lambda przed katem odpowiadają za skład mieszanki a nie katalizator. Sondy za katem kontrolują sprawność katów na oczyszczanie spalin. Co oznacza generowanie filmu olejowego. A może poprzedni właściciel nie dbał o stan ,jakość oleju lub lubił pogrzać na zimnym :twisted: HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2020, 23:05 

Dołączył: 29.06.2013
Posty: 90
Sondy były sprawne, uszkodzony był katalizator. Nie zmienia to faktu, że poprzedni właściciel w każdy możliwy sposób mógł się do tego stanu przyczynić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2020, 18:12 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
and6412 napisał(a):
1) zdecydowanie zawiodłem się na właściwościach tego auta "na trasę". Wiedziałem że to nie sedan w dieslu. Podejżewałem że wyciszenie będzie słabe. Sądziłem natomiast że to pocisk dla którego 200+ na autostradzie to chleb powszedni. W rzeczywistości od 160km/h dla mnie nie ma już komfortu. Nie w sensie że auto jest niesprawne i myszkuje czy podobne historie. Po prostu to jest tak małe auto że czuję się niekomfortowo w takiej pchełce. Ciekaw jestem czy inni też mają.


Musze przyznac ze pomimo ze luzow nie mialem w zawieszeniu to wymienilem sporo rzeczy. I troche zmieniam zdanie, na autostradzie 170-180 to juz zaden problem, jednak nie bylo z tym zawieszeniem tak dobrze jak myslalem (stare gumy)


https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum