Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.01.2025, 11:27 

Dołączył: 22.01.2025
Posty: 3
Witam, bliska mi osoba zastanawia się nad zakupem Porsche Cayenne III z rocznika 2018/19, auto coś w okolicach 250-300 tys zł brutto, więc budżet niewielki i pewnie trzeba będzie auto mocno sprawdzać przed zakupem bo są to już raczej samochody z przebiegami pod 150 tys km. Pytanie moje brzmi jak to jest z silnikami w tym Cayenne. W tej kasie to praktycznie tylko 3,0 V6 340 KM, który mocno śmierdzi mi 3,0 TFSI od Audi...Czy mam rację? Bo jeśli tak, to w sumie nie najgorszy silnik. Ale znacznie ciekawszą opcją, nawet w tych pieniądzach wydaje się Cayenne S 2,9 440 KM, ale o tym silniku nie wiemy nic totalnie. Dużo lepsze osiągi od 3,0, który przyznam się szczerze na papierze nie powala. Więc moje pytanie brzmi, co wart jest ten 2,9 440 KM ? Wiem, że jest to bardziej skomplikowana opcja, dużo bardziej paliwożerna, ale jest to kwestia pomijalna. Liczne doświadczenia motoryzacyjne sprawiły, że człowiek jakiś uprzedzony do nieparzystych pojemności silników, mam rację, czy jednak jestem w błędzie i 2,9 V6 jest warty uwagi? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 10:17 

Dołączył: 26.01.2021
Posty: 24
Podpinam się pod temat: silnik 2.9 440KM na papierze wygląda ok, a jak praktyka? Wikipedia podaje EA839 V6, od słabszej wersji różni się dodatkową turbiną. Napisane jest "iron cylinder liners", czyli nie powinno być problemu z koniecznością tulejowania po kilku latach użytkowania?
Jak z dynamiką 100-200? O-100 wygląda OK, dalej też jest dobrze? Moim punktem odniesienia jest 4.2 V8 diesel z 958.
No i oczywiście pytanie którego nie można zadawać: ile realistycznie to spala? Tylko 98 czy 95 jest w porządku?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 10:57 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 697
3.0T zchipowany idzie na 410-420KM i naprawdę trudno mi sobie wyobrazić, aby w takim rodzinnym aucie było komuś mało.

Największy problem tego silnika to pompa wody. Tu proszę lektura:

https://rennlist.com/forums/cayenne-9y0 ... often.html

Jeżeli będziesz prewencyjnie wymieniał co 100kkm, to powinno być OK. Jak kupisz z przebiegiem 150kkm i oryginalną pompą, to szanasa na to, że oprócz pompy będziesz musiał wymienić całą masę przewodów ($$$), znacząco rośnie.

Silnik 2.9TT z Cayenne S to silnik stosowany m.in. w Audi RS4. Także nie jest wolny od wad. I także mam problemy z pompą wody (plus kilka własnych).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:02 

Dołączył: 26.01.2021
Posty: 24
Dzięki za informację i linka, teoretycznie nie jakiś straszny koszt więc dobrze wiedzieć i pamiętać o tym, jak kilka osób raportuje wycieki przy ~70k mil to faktycznie większa lipa.

Czipów zawsze się boję, jak oglądałem 4 lata temu 3.0d w 958 to z 3 egzemplarzy jakie widziałem wszystkie po czipach: jeden ciekł z silnika, drugi że skrzyni a trzeci z silnika i skrzyni.. Wolę jeździć tak jak zjechał z fabryki.

Mam teraz tego 4.2D V8 już 4 lata i przy wyprzedzaniu czy na autostradzie nie czuje żeby mocy było w nadmiarze, pewnie kwestia przyzwyczajenia ;) więc dlatego pytam jak w praktyce, na papierze +58KM ale -300Nm a masa podobna.

No i pytanie o spalanie (a tak na prawdę pytanie o zasięg), bak mniejszy bo 75l (teraz mam chyba 105l), żeby nie było że zasięg jak jakiś elektryk..

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 15:07 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 697
Nie możesz bezpośrednio porównywać Nm w dieslu oraz benzynie - po drodze masz skrzynię biegów o innych przełożeniach (diesel kreci się do max 5k, a benzyna do 7k).

Dlatego odczucia z jazdy zczipowanym Cayenne II 3.0TDI (305KM/620Nm) i seryjnym Cayenne III 3.0T (340KM/440Nm) były w gruncie rzeczy podobne - jeżeli już to 3.0T był trochę szybszy, mimo niższego momentu o 180Nm.

PS. Zrobiłem 3.0TDI po chipie 160kkm (zczipowany przy 100k, sprzedany przy 260k) - zero problemów z silnikiem/skrzynią. Ale oczywiście - olej religijnie wymieniany (na najlepszy możliwy), podobnie jak olej w skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, do tego filtr paliwa co 30kkm, auto nigdy nie pałowane przed osiągnięciem pełnej temp oleju (90'c) itd. Jak dbasz tak masz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum