Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.12.2023, 10:57 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 5
Witam.
W końcu udało mi się kupić Panamerę.
Co prawda ma już swoje lata, ale jest odlotowa (jak to Panamera).
Miał być diesel, ale ostatecznie zdecydowałem się na benzynę 3.6 4x4 2010'. Przesądził napęd na 4 koła. Pal licho spalanie.
Wyświetla parę usterek typu podświetlanie tablicy rejestracyjnej, statyczne doświetlanie zakrętów. Kosztownym problemem może być jednak usterka - usterka ochrony pieszych i nie działający tempomat. Ale z czasem i to zostanie zdiagnozowane i usunięte. Oczywiście, o ile nie znajdę info na forum, to po naprawie na pewno podzielę się uwagami i spostrzeżeniami.
Najbardziej jednak martwi mnie usterka o brzmieniu - mind remaining distanse :D
Pozdrawiam Wszystkich
Arek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2023, 11:04 

Dołączył: 4.02.2023
Posty: 34
Witamy na forum, Gacek!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2024, 13:36 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 5
Co do błędów, które pojawiały się w moim "Dziku" ("Prosiak" nie brzmi fajnie, a nazwa "Dżordż" (ze świnki Peppy) została już przypisana do auta w rodzinie)), to:

1. Check rear number plate light - błąd podświetlania tablicy rejestracyjnej - wywaliłem ledy - wróciłem do zwykłych żarówek - błędu nie ma

2. Check static cornering light, right + left - błędy doświetlania statycznego zakrętów - w lampach przednich obok ksenonów są zwykłe żarówki H7 odpowiadające za statyczne doświetlanie zakrętów - obie były spalone - po wymianie błędu nie ma i doświetlanie jest dostrzegalne

Co do usterki ochrony pieszych i tempomatu, to będzie chyba grubszy temat. Nie przeszkadza mi to w jeździe, choć tempomat by się czasami przydał (szczególnie na odcinkowym pomiarze prędkości). W wolnych chwilach szukam wskazówek w internecie.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2024, 11:20 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 5
Problem z niedziałającym tempomatem aktywnym usunięty.

Wymieniłem mocowanie radaru na nowe wraz z nowymi śrubkami regulacyjnymi.

Śrubki regulacyjne ustawienia radaru ustawiłem na "oko" na podstawie zdjęć w internecie sprzedawanych radarów zamontowanych w podstawie.

Zamontowałem i zadziałało - nie musiałem nic kalibrować (chociaż byłem już umówiony na naprawę, ale chciałem już zamontować nową podstawę, tak aby było to już zrobione i nie leciały roboczogodziny montażu, a jedynie była realizowana diagnostyka i ewentualne ustawienie radaru)

Działa super.

Problemem było zatem błędne ustawienie radaru.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2024, 11:41 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 5
Stuki "w przednim zawieszeniu" zdiagnozowane.

W marcu 2024r. zaczęło mi coś głośno stukać - jak mi się wydawało - w przednim zawieszeniu, zarówno na nierównościach, jak i na dziurach.
Zaprzyjaźniony mechanik odwiódł mnie od wymiany poszczególnych elementów zawieszenia, wskazując, że wszystko jest ciasne i on nie widzi żadnych luzów (Uffff - mądry gość. Dzięki niemu zaoszczędziłem sporo kasy).
Jak auto dłużej postało, to stukanie pojawiało się dopiero po jakimś czasie - jakby dopiero po rozgrzaniu hamulców, bądź po wjechaniu w dziurę. Stuki dochodziły z obu stron.

Ponad pół roku bujałem się z tym problemem i w końcu EUREKA !!!

Dotarło do mnie, że stuki te pojawiły się po tym jak wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe (przód i tył - Brembo).

Wywaliłem "nowe" blaszki dociskowe klocków hamulcowych przednich i zamontowałem poprzednie.
Stuki ustały - to było to !!!

Przy wymianie chciałem mieć wszystko nowe, więc wymieniłem również te blaszki, ale nie były to oryginały, a zamienniki za 22,50 zł (oryginały z przesyłką to ok. 200 zł - w moim przypadku nr 97035195900).

Bardzo łatwo sprawdzić, czy to stukają właśnie klocki bez ścigania zacisku - u mnie przy tych "nowych" blaszkach dociskowych, po zdjęciu koła, swobodnie mogłem ruszać klockiem praktycznie w każdą stronę - blaszka dociskowa nie spełniała swojej funkcji. Po zamontowaniu "starych" blaszek, klocek przylegał już ciasno do prowadnicy klocka - był dobrze dociśnięty. Oczywiście, przy mocniejszym naciśnięciu, da się go delikatnie przesuwać, ale tak chyba powinno być.

Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.11.2024, 9:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2121
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Fajnie, że dzielisz się swoją wiedzą z rozwiązywania tych usterek.
Jaki przebieg ma twój „dzik”? Wrzuć jakieś fajne zdjęcia.
U mnie Panamera (ten sam rocznik tylko 4.8) robi za auto wakacyjne. W tym roku jak dotąd przejechaliśmy blisko 9k, a od zakupu kilka lat temu (na tym Forum) to będzie już ze 60k.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:27 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 5
Witam wszystkich.

Przyszła pora na "serwis" przy przebiegu 174.650 km i wymianę:
1. oleju w silniku - Mobil 1 FE 0W-40
2. oleju w skrzyni biegów - Fuchs Titan FFL-3
3. olej w dyferencjale tylnym - Castrol Transmax Axle Long Life 75W-90
4. olej w dyferencjale przednim - Castrol Transmax Axle Long Life 75W-90
5. filtr powietrza - MANN C69226
6. filtr oleju - MANN HU9001X
7. filtr kabinowy - MANN CUK 22005

Wymiana w warunkach "domowych" - zainwestowałem w "stojaki/podnośniki" i dzięki temu miałem pod autem blisko 50 cm miejsca. Można było też się wcisnąć pod auto na bazowej wysokości podnośników, ale nie było komfortu pracy. Auto stoi na nich stabilnie. Bez strachu można grzebać pod spodem, jak również uruchamiać silnik - zdjęcie dzika na "stojakach/podnośnikach" na pełnej wysokości oraz na wysokości bazowej w załączeniu do postu.

Załącznik:
panamera na podnośnikach.jpg


Załącznik:
panamera na podnośnikach w połowie wysokości.jpg


WYMIANA OLEJU SILNIKA i FILTRA OLEJU:
Przy wymianie oleju w silniku, warto mieć krótki klucz nasadowy 36, bo standardowy na grzechotce nie mieści się. Można ewentualnie wykorzystać zwykły klucz 36 oraz ściągacz do metalowych filtrów oleju. Olej zmieniłem po 10 tys. km - zalałem wg zaleceń 8,5 litra. Poprzednio jak wymieniałem olej przy 164.050 km, to przy zalaniu 8,5 litra wskaźnik na desce pokazał jeden poziom poniżej max-a - więc teraz zrobiłem tak samo. Przez te ostatnie 10 tys. km "zjadł" tylko i aż 500 ml. Czy to dużo czy mało, nie wiem.

WYMIANA OLEJU SKRZYNI BIEGÓW:
Przy wymianie oleju w skrzyni biegów korzystałem z porad na filmach:
https://www.youtube.com/watch?v=V9AsqUcroKk&t=754s /język francuski/
https://www.youtube.com/watch?v=M0BjdwthuQQ /język angielski/

Po wymianie miski z filtrem - weszło mi 9,5 litra oleju do chwili przelania się oleju. Zgodnie z filmem numer dwa wykonałem 4 razy sekwencję P-R-N-D-N-R-P po 3 sekundy dla każdego ustawienia. Rozgrzałem olej skrzyni do 40 stopni (dla wiedzy o temperaturze oleju wystarczająca diagnostyka icarsoftem por 3). Przy tej temperaturze weszło mi jeszcze blisko 500 ml oleju do przelania się. Czyli w sumie ok. 10 litrów. Nie wiem z czego to wynika, że zarówno na filmach, jak i na zaleceniach w programach sprzedażowych (zaprzyjaźniony mechanik mi to przekazał) wskazuje się na wymianę tylko 7 litrów. Poziom oleju w skrzyni skontroluję za jakiś niedługi czas.

WYMIANA OLEJU W MOSTACH:
Przy wymianie oleju w dyferencjałach korzystałem z porad na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=zissdiz-U1s&t=634s /język francuski/

Wg informacji od zaprzyjaźnionego mechanika - do tylnego mostu powinno wlać się 1,1 litra. Tyle też praktycznie mi zeszło. Ale z kolei wlałem do niego aż 1,4 litra. I tu złapał mnie błąd. Ale zatrybiłem, ze jak podnosiłem auto - po kolei każde koło - to tył ustawił mi się dużo wyżej niż przód (pneumatyka - oczywiście przed podnoszeniem wyłączyłem pneumatykę trzymając przez 10 sekund przycisk poziomu auta (nie pamiętam czy na włączonym czy na wyłączonym silniku), uzyskując info "Control off"). Po wypoziomowaniu auta przelało się jakieś 100 ml, więc w sumie weszło mi 1.3 litra. Ale skoro ma być oleju do przelania się, to tak zostawiłem. Poziom ten skontroluję za niedługi czas.

Z kolei - odnośnie dyferencjału przedniego - to faktycznie nie ma dostępu do śruby spustowej, więc trzeba odessać olej pompką próżniową otworem do uzupełniania oleju. Na filmiku gość wyssał 425 ml, mi udało się jakieś 460 ml. Zalałem jakieś 500 ml i zakręciłem korek po przelaniu się. Weszło ciut więcej niż wyssałem. Oczywiście skontroluję ten poziom w niedługim czasie.


WYMIANA FILTRA POWIETRZA:
Przy wymianie filtra korzystałem z porad na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=2lEbHe3Qiuw


WYMIANA FILTRA KABINOWEGO:
Przy wymianie filtra kabinowego korzystałem z porad na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=ACELAElGiQg


Największym zmartwieniem było dla mnie wypoziomowanie auta. Wydaje mi się to o tyle istotne, że przecież zarówno olej w skrzyni jak i w dyferencjałach uzupełnia się do przelania. O ile Dzik wisiałby na podnośniku, to wydaje się że problem nie istnieje. Ale jeżeli stoi na kołach, to auto powinno być idealnie wypoziomowane (poziomowania powinno dokonywać się z pełnym zbiornikiem paliwa - gdzieś to wyczytałem, ale nie pamiętam już gdzie).
A u mnie niestety poziom nie jest idealny - prawe koła są na tej samej wysokości, lewe przednie 1 cm wyżej, lewe tylne 0,5 cm wyżej - więc jest lekko przechylony.
Na włączonym zapłonie komputer nie chce przejść do kalibracji wysokości zawieszenia z uwagi na zbyt niskie napięcie.
Aktualnie zatem jestem na etapie budowy zasilacza na czas diagnostyki i programowania - coś takiego jak na filmie (link poniżej) ale w oparciu o zasilacz serwerowy, na którym inny gość zrobił go na potrzeby BMW

https://www.youtube.com/watch?v=5evRw3LN0Tw&t=1550s - filmik
https://bimmertech.pl/topic/2026-stabil ... a-do-ista/ - "instrukcja" budowy

Mam nadzieję, że to co napisałem komuś się przyda.

Pozdrawiam wszystkich


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum