Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.12.2023, 10:57 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 4
Witam.
W końcu udało mi się kupić Panamerę.
Co prawda ma już swoje lata, ale jest odlotowa (jak to Panamera).
Miał być diesel, ale ostatecznie zdecydowałem się na benzynę 3.6 4x4 2010'. Przesądził napęd na 4 koła. Pal licho spalanie.
Wyświetla parę usterek typu podświetlanie tablicy rejestracyjnej, statyczne doświetlanie zakrętów. Kosztownym problemem może być jednak usterka - usterka ochrony pieszych i nie działający tempomat. Ale z czasem i to zostanie zdiagnozowane i usunięte. Oczywiście, o ile nie znajdę info na forum, to po naprawie na pewno podzielę się uwagami i spostrzeżeniami.
Najbardziej jednak martwi mnie usterka o brzmieniu - mind remaining distanse :D
Pozdrawiam Wszystkich
Arek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2023, 11:04 

Dołączył: 4.02.2023
Posty: 34
Witamy na forum, Gacek!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2024, 13:36 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 4
Co do błędów, które pojawiały się w moim "Dziku" ("Prosiak" nie brzmi fajnie, a nazwa "Dżordż" (ze świnki Peppy) została już przypisana do auta w rodzinie)), to:

1. Check rear number plate light - błąd podświetlania tablicy rejestracyjnej - wywaliłem ledy - wróciłem do zwykłych żarówek - błędu nie ma

2. Check static cornering light, right + left - błędy doświetlania statycznego zakrętów - w lampach przednich obok ksenonów są zwykłe żarówki H7 odpowiadające za statyczne doświetlanie zakrętów - obie były spalone - po wymianie błędu nie ma i doświetlanie jest dostrzegalne

Co do usterki ochrony pieszych i tempomatu, to będzie chyba grubszy temat. Nie przeszkadza mi to w jeździe, choć tempomat by się czasami przydał (szczególnie na odcinkowym pomiarze prędkości). W wolnych chwilach szukam wskazówek w internecie.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2024, 11:20 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 4
Problem z niedziałającym tempomatem aktywnym usunięty.

Wymieniłem mocowanie radaru na nowe wraz z nowymi śrubkami regulacyjnymi.

Śrubki regulacyjne ustawienia radaru ustawiłem na "oko" na podstawie zdjęć w internecie sprzedawanych radarów zamontowanych w podstawie.

Zamontowałem i zadziałało - nie musiałem nic kalibrować (chociaż byłem już umówiony na naprawę, ale chciałem już zamontować nową podstawę, tak aby było to już zrobione i nie leciały roboczogodziny montażu, a jedynie była realizowana diagnostyka i ewentualne ustawienie radaru)

Działa super.

Problemem było zatem błędne ustawienie radaru.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2024, 11:41 

Dołączył: 1.12.2023
Posty: 4
Stuki "w przednim zawieszeniu" zdiagnozowane.

W marcu 2024r. zaczęło mi coś głośno stukać - jak mi się wydawało - w przednim zawieszeniu, zarówno na nierównościach, jak i na dziurach.
Zaprzyjaźniony mechanik odwiódł mnie od wymiany poszczególnych elementów zawieszenia, wskazując, że wszystko jest ciasne i on nie widzi żadnych luzów (Uffff - mądry gość. Dzięki niemu zaoszczędziłem sporo kasy).
Jak auto dłużej postało, to stukanie pojawiało się dopiero po jakimś czasie - jakby dopiero po rozgrzaniu hamulców, bądź po wjechaniu w dziurę. Stuki dochodziły z obu stron.

Ponad pół roku bujałem się z tym problemem i w końcu EUREKA !!!

Dotarło do mnie, że stuki te pojawiły się po tym jak wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe (przód i tył - Brembo).

Wywaliłem "nowe" blaszki dociskowe klocków hamulcowych przednich i zamontowałem poprzednie.
Stuki ustały - to było to !!!

Przy wymianie chciałem mieć wszystko nowe, więc wymieniłem również te blaszki, ale nie były to oryginały, a zamienniki za 22,50 zł (oryginały z przesyłką to ok. 200 zł - w moim przypadku nr 97035195900).

Bardzo łatwo sprawdzić, czy to stukają właśnie klocki bez ścigania zacisku - u mnie przy tych "nowych" blaszkach dociskowych, po zdjęciu koła, swobodnie mogłem ruszać klockiem praktycznie w każdą stronę - blaszka dociskowa nie spełniała swojej funkcji. Po zamontowaniu "starych" blaszek, klocek przylegał już ciasno do prowadnicy klocka - był dobrze dociśnięty. Oczywiście, przy mocniejszym naciśnięciu, da się go delikatnie przesuwać, ale tak chyba powinno być.

Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.11.2024, 9:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Fajnie, że dzielisz się swoją wiedzą z rozwiązywania tych usterek.
Jaki przebieg ma twój „dzik”? Wrzuć jakieś fajne zdjęcia.
U mnie Panamera (ten sam rocznik tylko 4.8) robi za auto wakacyjne. W tym roku jak dotąd przejechaliśmy blisko 9k, a od zakupu kilka lat temu (na tym Forum) to będzie już ze 60k.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum