Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.02.2025, 18:13 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Wydech skończony... wszystkie (oprócz narożnych zewnętrznych) osłony termiczne nowe, slizg zderzaka z osłoną pospawałem bo nowy kosztuje 1200zł... chyba dla efektu wizualnego nie chcę tyle płacić.
Załącznik:
IMG_3154.jpeg

Załącznik:
IMG_3155.jpeg

Mocowania osłon też wymienione bo stare były tak skorodowane że nie było co ratować... (te czarne uchwyty na zdjęciu)
Załącznik:
image000004.jpeg


Dodatkowo chłopaki z Wasptech wprowadzili małe zmiany w moim Xpipe
Załącznik:
IMG_3167.jpeg


Z drobnicy, kołeczki mocowania osłon lusterek - stare były zniszczone, powciskane do środka...
Załącznik:
IMG_3152.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2025, 18:22 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Wymieniam też audio w aucie... ale tak by wszystko dało się 100% odwrócić - także żadna kostka nie jest cięta, żaden dodatkowy otwór się nie pojawia w karoserii. Elementy które przerabiam kupuję a oryginalne leżą w pudłach.

Modyfikacja fabrycznych komór głośników w drzwiach tak by przyjęły głośnik Dynaudio MW155 - max co się da włożyć i pojemność obudowy jest na akceptowalnym poziomie żeby to zagrało.

Konstrukcja ciągle dość lekka, tak by też nie potrzeba było budować niewiadomo jakich wzmocnień. No i wiadomo - to jakiś kompromis między pójściem po bandzie z instalacją a ulepszeniem audio w aucie które szkoda ciąć czy modyfikować.

Fabryczna obudowa bez głośnika:
Załącznik:
IMG_3057.jpeg


Panel zaprojektowany w CAD przezemnie i wydrukowany w 3D... zobaczymy jak temperaturowo będzie się zachowywał w czasie...
Załącznik:
IMG_3060.jpeg


Przymiarki (cały front obudowy został wycięty, zostawione tylko miejsca do których dokręcę nowy element):
Załącznik:
IMG_3182.jpeg


No i na gotowo:
Załącznik:
IMG_3312.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2025, 17:40 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Było tak:
Załącznik:
IMG_3455.jpeg


Jest tak:
Załącznik:
IMG_3454.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.02.2025, 13:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2144
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Super śledzi się ten wątek.
Jestem ogromnym fanem generacji 996/986.
Przygotowujesz pojazd na klubowy zlot "jajecznic" w czerwcu?




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2025, 23:34 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
adamax napisał(a):
Super śledzi się ten wątek.
Jestem ogromnym fanem generacji 996/986.
Przygotowujesz pojazd na klubowy zlot "jajecznic" w czerwcu?

Przygotowuję auto dla siebie - bo porostu lubię zamknąć się w garażu i w ciszy podłubać :D ale na zlot pewnie uda się zaglądnąć :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2025, 23:46 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Wziąłem się za drzwi dalej
Załącznik:
IMG_3314.jpeg


Oczywiście wszędzie pył...
Załącznik:
IMG_3313.jpeg


Także każdy detal, czyszczenie i konserwacja - wszystkie gumowe elementy silikonem w spray'u
Załącznik:
IMG_3319.jpeg


Drzwi kierowcy - nowy zamek, nowy mikrostyk w klamce:
Załącznik:
IMG_3315.jpeg


No i rygiel łączący klamkę z zamkiem - bo stary wyglądał "lekko pół słabo"...
Załącznik:
IMG_3317.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2025, 23:54 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Na szczęście każdy detal ciągle dostępny jako nowy, więc no problem:
Załącznik:
IMG_3510.jpeg

Załącznik:
IMG_3511.jpeg


Nowy mikrostyk na miejscu:
Załącznik:
IMG_3318.jpeg


Podnośniki szyb. Gdyby ktoś chciał sam robić, to mniej więcej widać jaki gdzie dawałem smar - ustawiłem puszki przy elementach które nimi smarowałem.
Generalnie:
- wszystko wyczyszczone i odtłuszczone preparatem do czyszczenia napędów rowerowych - fajnie odtłuszcza, neutralny dla gum i plastików...
- Smarowanie plastików i plastik/metal - Molykote EM-30L
- prowadnice - Wurth z dodatkiem PTFE, ale nie jestem pewien czy dobry wybór. Mam jeszcze silikonowy z dodatkiem PTFE i wydaje się że lepiej przylega i tworzy fajną dość "twardą" powierzchnię. Tam są ślizgi teflonowe więc niewiem czy cokolwiek dawać, czy to wyczyścić i zostawić na sucho...
- Bębenek zamka - wyczyszczony i środek Wurth do konserwacji - widać że ktoś nie żałował, bo bagno wypłynęło z niego. Po czyszczeniu i konserwacji - chodzi jak nowy...

Załącznik:
IMG_3446.jpeg

Załącznik:
IMG_3448.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2025, 23:55 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
cd..
Załącznik:
IMG_3451.jpeg


Trzeba zadbać żeby wcisnąć smar pod rolkę prowadzącą linki:
Załącznik:
IMG_3452.jpeg


Do tego kilka kawałków maty Dynamat (tylko na większe powierzchnie) - słychać różnicę np. w zamykaniu drzwi, fajnie wygłusza rezonanse blach... I na wszystko wosk Innotec
Załącznik:
IMG_3465.jpeg


Dla uważnych - na zdjęciu to nie rdza tylko grubo nałożona warstwa wosku ;)
Załącznik:
IMG_3467.jpeg


Wiązki taśmowane na nowo tam gdzie były ubytki (taśma po 20 latach zwyczajnie skamieniała i wykrusza się). Mam kilka rodzajów więc dopasowuję najbliższą oryginału.
Załącznik:
IMG_3508.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2025, 0:10 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
cd..
Załącznik:
IMG_3514.jpeg


Prowadzenie wiązki mikrostyku klamki:
Załącznik:
IMG_3513.jpeg


Drzwi kierowcy poskładane, wyregulowane szyby itp.
Zostało założyć nowe wygłuszenie, panel głośnika i boczek...
Załącznik:
IMG_3512.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2025, 0:17 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
Drzwi - strona pasażera...
To samo... klamka do odświerzenia, mikrostyk do wymiany na nowy (mimo że mój jest sprawny, ale nie chcę tam zaraz zaglądać), zamek do przeglądu, czyszczenie, maty, wiązki, wosk...

Klamka:
Załącznik:
IMG_3520.jpeg


Maty i wosk:
Załącznik:
IMG_3516.jpeg

Załącznik:
IMG_3534.jpeg


Zamek był w słabej kondycji, mikrostyk też już na końcówce...
Załącznik:
IMG_3521.jpeg

Ale dało się to fajnie wszystko doczyścić.
No i mikrostyk który miał już startą teflonową nakładkę już zaczynał wyżłabiać element rygla zamka... prewencyjna wymiana powoduje że zamek pochodzi pewnie kolejne ładnych pare lat...
Na zdjęciu już po wymianie górnej części mikrostyku i dla porównania wyrobiona stara część...
Załącznik:
IMG_3522.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2025, 0:19 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
cd..
zamek już na gotowo... wymyty, zakonserwowany, elementy ruchome przesmarowane delikatnie, punktowo. Przy czyszczeniu też było widać że psikane tam w ten zamek było wszystkim co pod ręką a to tylko gorzej bo potem cały syf się tego łapie - tak jak z bębenka zamka - wypłynęło czarne bagno z niego.
Załącznik:
IMG_3527.jpeg

Załącznik:
IMG_3528.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2025, 0:26 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 259
A i serwis silników i przekładni podnośnika, bo wcześniej nie robiłem fot przy drzwiach kierowcy.
Silniki rozebrane, szczotki zrewidowane, wszystko w środku wyczyszczone bo dużo pyłu ze szczotek się zbiera.
Gniazda w których chodzi oś silnika przesmarowane i złożone.
Ślimak i tryby wyczyszczone i nowy smar do tego dedykowany...
Załącznik:
IMG_3530.jpeg


Oś na której jest tryb napędzający podnośniki też była lekko skorodowana, widać że woda się tam dostała... dało się to wyczyścić, smarowanie i jeszcze posłuży myśle długo...
Załącznik:
IMG_3531.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2025, 23:52 
Członek Zarządu PCP

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5065
Krzychu, obserwuję z pełnym podziwem co Ty tutaj działasz :-)
Do zobaczenia na wiosnę !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2025, 18:43 

Dołączył: 16.07.2022
Posty: 27
Mega szacun i mega robota!
Super, że lubisz i umiesz sam podziałać przy aucie, jeszcze z młodym to już w ogóle rewelacja :)

Ja w zeszłym sezonie nie przy Porsche ale przy golfiku cabrio dłubałem wieczorami.

Powodzenia w dalszych pracach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2025, 23:50 

Dołączył: 3.09.2023
Posty: 96
Wolf - na kolejną zimę mogę Ci podrzucić moją 4s, jak już przy swojej nie będziesz miał co robić :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum