Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.05.2011, 13:12 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Witam, zapewne wielu z Was zna takie auta jak Caterham, Tiger, Westfield, Donkervoort, Locost itp. :)
Od kilku lat montujemy w Polsce tego typu autka na licencji Tiger Racing Ltd. :)
Autka przy wadze 570 kg :) Całkiem ładnie się zbierają, jednym ze "słabszych" naszych autek udało się uzyskać czas na Rozecie Wróbla 1:16:50, Niedługo przetestujemy nasze najmocniejsze auto na Rozecie, wiec spodziewamy się jeszcze lepszego wyniku - Myślę, że uda się zejść poniżej 1:14:00 :)

Klip z Rozety:
http://www.youtube.com/watch?v=YqHhbLOUlvc

Klip z CA:
http://www.youtube.com/watch?v=g4lX9SLnKJ4

A teraz do czego zmierzam; Jak wiadomo S-Roadster'em nie zawsze, i nie wszędzie pojadę (mam na myśli imprezy typu Time Attack, Track Day itp.) dlatego postanowiłem zbudować sobie torowe Porsche, chodzi mi po głowie buda 924/944; coś w ten deseń:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najbardziej kusi mnie przebudować 924 od podstaw z rollbarem itd., wywalić z niej motor od Lt'ka i zapakaować coś koknretniejszego, nie koniecznie Porsche. Do końca tego miesiąca mam w planach zakup Prosiaka Dawcę :)


Pozdrawiam
AW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2011, 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hej, Witamy chyba najgłośniejszą ekipę z CA ;)

Nie wiem o jakich myślicie osiągach dla tego projektu.
Idąc drogą 924 2.0 i myśląc o swapie na duży silnik pojawia się problem
z trakcją. Auto jest wąskie i trudno zmieścić jakieś szerokie opony (szczególnie
z przodu). Wtedy jedyną drogą jest poszerzanie auta ala 924 Carrera GT
Obrazek

Przy mocach do 200koni nie powinno być problemu (924 Turbo miało 177KM i 250Nm).

Natomiast jeżeli projekt ma być bardzo gruby, to można się pobawić w 951,
czyli 944 Turbo S. Seryjnie 250koni i 340Nm, bez problemu można osiągnąć
300koni, a po modyfikacjach 400. Tutaj może coś więcej napisze Piterson,
bo wprawdzie widziałem takie auta, ale nie wiem jak bardzo są to
skomplikowane modyfikacje. Można też kupić 944 S2 (3.0l 211KM i 280Nm).

Wracając do 924, z seryjnego silnika (w wersji Turbo) można spokojnie
osiągnąć 200koni, a prawie 250 jest w zasięgu ręki - 924 GTS. Wszystko
zależy od budżetu. Opcja budżetowa - 924 2.0 n/a też świetnie się nadaje
na taki projekt, co zresztą widzieliście pewnie na CA :D
Pozdr,




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2011, 17:02 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Jeśli zakupię 924, mam zamiar przebudować i poszerzyć nadwozie po swojemu, jak na razie czekam na informacje w sprawie laminatowych błotników przód i tył z firmy Car Tuning.
Na chwilę obecną ziebieram info.
Może sie skończyć tak, że kupię 944 :)

Dziękuje za info. Każda informacja się przyda.
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2011, 17:26 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Projekt znany ale wart przypomnienia:
http://www.944racing.de/951umbau.html

Minusy:
- spore koszty


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2011, 17:48 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
AdamWalenda napisał(a):
Autka przy wadze 570 kg :) Całkiem ładnie się zbierają, jednym ze "słabszych" naszych autek udało się uzyskać czas na Rozecie Wróbla 1:16:50, ...
AW


Czy tam czasem nie powinno być +5 za przewrócenie słupka?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2011, 19:39 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Adam na baze znacznie lepiej nadaje sie 924s lub 944 - glownie z racji lepszych hamulcow i zawiasu.
jesli chodzi o b.otniki z laminatu na forum 924.pl jest kolega (chyba) Largo, ktory takowe robil.
jesli jestes zainteresowany, mam maske z laminatu.

co do auta, polecam zrobienie czegos podobnego do 924 carrera gtp - np taki, jakim rohrl scigal sie w LeMans

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tu masz ciekawy temat http://www.924board.org/viewtopic.php?p ... b4ccf5ace6

co do silnika, moze jednak skusisz sie na Porsche... jest cala gama ciekawych silnikow pasujacych (mniej lub bardziej)... do wyboru do koloru...

pozdrawiam Cie i zycze powodzenia.. bede bacznie obserwowac temat...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.05.2011, 22:11 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
witam panie adamie :) rozmawialismy nieraz na spotkaniach CA ,a moze interesuje pana projekt gotowy jeśli chodzi o 944 turbo ,bo mam fajne ,a w mojej kolekcji brak lotusa 7 ,może byśny coś pozamieniali :) mam też parę 924 nadających się do projektu,i 944 też się znajdzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2011, 10:38 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Dzięki za linki i info chłopaki. :)
Decyzja podjęta :) 924 :) Dziś wpłacam zaliczkę na auto :)

A przy okazji do sprzedania mam:
http://allegro.pl/vw-golf-cabrio-mk1-1- ... 55236.html

Obrazek

Każdy grosik się przyda przy nowym projekcie :)
Pozdrawiam
AW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 0:42 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Witam,
Gofer praktycznie sprzedany, wiec lada dzien bede działał... a przy okazji mam pytanie, czy mozna gdzies zamówić i kupic pakiet ospojlerowania (chodzi głównie o błotniki) do 924 Carrera GTP? Czy raczej jestem zmuszony wykonać je samemu z laminatu??

Obrazek

Pozdrawiam
AW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 9:07 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
ospojlerowania a'la 924gtp w Polsce raczej nie znajdziesz... zagranicą będzie łatwiej...
firma naszego kolegi z Forum Gerta (już od dłuższego czasu nie widziałem go tu) - Carzone Specials niegdyś oferowała tylne błotniki a'la Carrera GTS (czyli nie tak hardcoreowe), do tego mieli mnóstwo innych podzespołów (np. wlot na maskę a'la carrera gtp)... uderz do nich - być może pomogą: www.carzonespecials.com (o ile nadal prowadzi ten biznes)

co do ospojlerowania tylnej klapy, możnaby pokombinować ze stroskową wersją - parę osób z forum ma taką klapę (m.in. Skarol), może by użyczyli na wzór

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Musisz zwrócić uwagę, na to że 924 GTP i GTR to dwa różne modele.
GTR na bazie 924 i silnik 2.0 turbo (375KM), a
GTP na bazie 924 i silnik 2.5 turbo (410KM, właściwie to prototyp 944)
Choć podejrzewam, że żaden w tych silników tam nie zagości? :(
Tzn. nie mówię o konkretnie tych i tak mocnych, ale może coś innego
z Porsche? Łatwiej o ten 2.5 turbo.

To co pokazałeś na zdjęciu to 924 GTR w ospoilerowaniu do wyścigów.
Oryginalnie w fabryki wychodziły wyglądając tak:
Obrazek
Obrazek
źródło: http://www.924.org/models/CarreraGTS_GTR.htm

W Polsce Pahu z Poznania oferuje dużo części z laminatu, pakietów 924 GTR
zdaje się nie ma (przynajmniej wystawionych), ale 924 GT i GTS są chyba
przygotowywane. Generalnie z przodem nie będziesz miał problemów,
wszystko jest dostępne (ceny europejskie). Natomiast tylne błotniki
w stylu GTR i GTP to inna sprawa, choć jakoś specjalnie nie szukałem :)
Link do sklepu: http://teilecar.com/?body-parts,7




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 14:21 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Dzieki za info chłopaki.
W aucie zagości 2,5 T lub 3.0 z 944 ale temat silnika pozostawiam na pozniej, w pierwszej kolejności zawieszenie, hamulce, rollcage, i laminaty. Później reszta. Bedę robił etapami, wszystkiego na raz w 1 dzień nie zrobie :)

Co do laminatów chce zapakować pakiet z 924 GTR wyścigowego (mam na myśli błotniki)
Jeśli nie uda mi się ich nigdzie dostać, sam je dorobię z laminatu.

Jak złapać kontakt z tym człowiekiem od laminatów z Poznania?

Pozdrawiam
AW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 14:58 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1109
:roll: http://teilecar.com/?kontakt,2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No to świetna informacja o silnikach!! :D

Inny kontakt:
http://porscheczesci.pl/contact.html

Nie napisałem, że ten sklep to właśnie ta sama osoba
z Poznania. Link powyżej to kontakt także do tej samej
osoby :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Trzymam kciuki za tak ambitny projekt!

Tylko na początku zastanów się mocno co chcesz z tym autem dalej robić - Jeśli ma być tylko szybkim fun car'em to droga wolna.
Jeśli chcesz się tym gdziekolwiek ścigać (nawet amatorsko typu CA Cup) to możesz mieć duży problem - oryginalność budy, silnika itp...

Części z laminatów/ włókna węglowego dostaniesz w USA: http://gt-racing.com/products-page/924944951-parts/ jest też możliwość zakupu w Europie ale ceny są wtedy w Euro.

Ogólnie czeka Cię mnóstwo pracy i sporo wydatków (zapewne kilkakrotnie więcej niż na Golfa).

Gdy ruszysz z pracami to proszę informuj nas na bieżąco!




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2011, 23:28 

Dołączył: 30.05.2011
Posty: 1035
Dzieki za namiary i info :)

Piterson, auto szykuje tylko i wyłacznie w jednym celu. Jak wiadomo, Lotusem nie we wszystkich imprezach pojadę :) ..dlatego robię torowe Porsche :)
Wracając do samego CA Cup, przecież to oczywiste, że nie wrzucą takiego auta do zwykłej klasy tylko zapewne do IV, tam gdzie nasze Siódemki :)
Po drugie ja to robie hobbystycznie & dla frajdy z samej jazdy, a nie wyscigów na zabój :)

Ps. Dzieki za linka, własnie czegoś takiego szukałem :D A jak masz namair na firmę w Europie to równiez będzie fajnie.

Co do pracy, czasu i $, wiem na co się porywam :) ...ale w końcu różnica pomiędzy mężczyzną, a chłopcem zawiera się w cenie zabawek... :)

Gdy ruszę z pracami to opisze auto na http://kitcarforum.pl
Wczoraj zamieściłem tu post ze zdjęciami ale moderator go usunął nie wiem dla czego, wiec skoro mam swoje własne forum o autach typu kitcar, replikach legendarnych samochodów i chcę zbudowac replike 924 Carrera GTR, to czemu miał bym tam tego nie opisac :) ..skoro na tym forum sa takie problemy :)
Podrzucę linka gdy rusze ostro z pracami :)

Pzdr,
AW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum