Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 17:52 

Dołączył: 8.04.2019
Posty: 267
Witam
Jakie jest wasze zdanie o pracy silnika na wolnych obrotach?
Czy bokser w 911 może pracować nierówno?
Czy w waszych pracuje równo czy co jakiś czas skaczą obroty?
911 to rzadkie auto i nie zwracałem zbytnio a to uwagi.
Jak sprawdzić czy z układem zapłonowym wszystko OK?
Będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 18:17 

Dołączył: 23.04.2018
Posty: 40
Odpowiem i równolegle podepnę się pod temat.

Moj 986S pracuje równiutko. Obroty nie skaczą o 50obr/min jak w oglądanej przez Ciebie 996.

Równolegle pytanie ode mnie. U mnie w 986S czuć leciutkie (równe) wibracje na aucie na biegu jałowym. Czy to normalne czy powinno być jak w dobrej klasy osobowym aucie - "gładko", bez najmniejszej wibracji ?

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 18:28 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Trochę inne modele, ale silnik podobny.
W 986 mi falował (tak że potrafił się zatrząść na światłach), po wymianie cewek, oleju i generalnym serwisie trochę lepiej (ale nadal trochę).
Teraz mam 987 i póki co chodzi równo. Czuć trochę silnik w środku, ale nie ma wyraźnego falowania. Generalnie chciałbym doprowadzić do stanu gdzie w kabinie nie będzie żadnych wibracji, ale nie jestem pewny czy jest to możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 18:34 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Mój 986 2.5 też pracuje równo i delikatnie wibruje. Ale jest mała różnica bo mam automat i po wpięciu biegów na -D- obroty lekko się podnoszą i wibracje ustają.Myślę że te wibracje to nie objaw problemu tylko nisko trzymanych obrotów przez sterownik silnika. Nie wiem jak jest w manualu gdyz nie miałem przyjemności.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
Darek.. na wolnych miało być :)




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 19:35 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
996.2 przebieg 220tys km, pracuje idealnie równo na zimnym jak i na ciepłym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
berni500 napisał(a):
Darek.. na wolnych miało być :)

:lol:
no między przegazówkami wolno i równo chodzi :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 21:39 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Miałem 987.1S a teraz 996.1 w obu delikatne wahania.

Żadnych błędów z kompa, cewki, świece czy przepływki ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2019, 21:56 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
986 rowno
944 rowno
Cayenne rowno

Jak faluje to gdzies jest problem..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 7:01 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
b0g0b0jny napisał(a):
Miałem 987.1S a teraz 996.1 w obu delikatne wahania.

Żadnych błędów z kompa, cewki, świece czy przepływki ok.
Ja z innej beczki zapytam , jakie są Twoje odczucia po zamianie z 987S na 996? Chodzi o to czy tylko same plusy czy czegoś brakuje w 996 co było w 987S.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Lisek: mam wrażenie, że na ocenę (przynajmniej moją) równej pracy silnika wpływa z czego na boksera się przesiadasz. Ja przesiadłem się z wolnossącej, sześciocylindrowej rzędówki BMW, która pracowała tak równo, że pojedyncze wypadnięcie zapłonu wprawiało mnie w stan paniki i obawy przed nadchodzącym końcem świata. Więc jak wsiadłem do wymarzonego Porsche, odpaliłem na zimnym silniku, zaczęło mną lekko trząść a do uszu doszedł odgłos uderzanego gazrurką blaszanego wiadra pełnego gwoździ, to się przeraziłem. Miałem wrażenie, że praca tego motoru właśnie polega na wypadaniu zapłonów. A silnik po kompletnym i dokładnym przeglądzie (cały był rozkręcany przy wymianie IMS), wymianie świec, regulacji rozrządu itd.

Czytałem na tym forum i na Rennlist, że zimne silniki 996 czasem lubią lekko pofalować i wtedy pomaga włączenie klimy - obroty stabilizują się. Jak już pojadziesz, rozgrzejesz motor to powinno być OK. Ale na gładkość pracy rzeczonej rzędowej szóstki czy W140 to chyba nie masz co liczyć ;)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 10:28 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
Myśle ze opisywanie pracy nie ma sensu najlepiej żebyś podjechał na jakiś zlot spot i z rana pod hotelem klubowicze ci odpala motory sam się przekonasz co dla kogo jest równa paraca i czego możesz się spodziewać to samo na ciepłym


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 10:40 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Bardzo różne auta. Oba bardzo fajne.

987.1S jest zwinniejszy, lepiej się prowadzi, jest twardszy, głośniejszy a jak ostro pojeździsz to silnik nagrzewa kabinę. Siedzi się nisko a widoczność jest słaba.

Natomiast super auto do zabawy, czy na tor i daje mnóstwo frajdy. Na co dzien czy do miasta (w szczególności w manualu) słabo się nadaje.

996 jest dużo bardziej komfortowe. Mimo ze na papierze osiągi są porównywalne to wydaje się wolniejsze. W moim przypadki 2 dodatkowe miejsca robią różnice. Dużo lepsze auto żeby go używać na codzień. Nie mówię ze 987.1S się nie da.

Dla fanu kupiłbym 987.1S albo 986S. Do jazdy bardziej na codzień 996 lub 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 12:33 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Hmmm. Czy na pewno 987s dorównuje osiągami 996...??? Wersja „R” to co innego :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
porscheee napisał(a):
Myśle ze opisywanie pracy nie ma sensu najlepiej żebyś podjechał na jakiś zlot spot i z rana pod hotelem klubowicze ci odpala motory sam się przekonasz co dla kogo jest równa paraca i czego możesz się spodziewać to samo na ciepłym


Tutaj również ze swojego doświadczenia uzupełnię - zapytaj mechanika, który obcował z nimi jak były nowe, jak równo i cicho pracowały po przyjeździe z fabryki 8) i to co napisali koledzy apropo porównania to też ciekawe spostrzeżenie - jak postawiłem 996 w garażu i od razu się przesiadłem do R129 z V8 to miałem wrażenie, że zapomniałem silnika odpalić :lol:




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 14:23 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
b0g0b0jny napisał(a):
Bardzo różne auta. Oba bardzo fajne.

987.1S jest zwinniejszy, lepiej się prowadzi, jest twardszy, głośniejszy a jak ostro pojeździsz to silnik nagrzewa kabinę. Siedzi się nisko a widoczność jest słaba.

Natomiast super auto do zabawy, czy na tor i daje mnóstwo frajdy. Na co dzien czy do miasta (w szczególności w manualu) słabo się nadaje.

996 jest dużo bardziej komfortowe. Mimo ze na papierze osiągi są porównywalne to wydaje się wolniejsze. W moim przypadki 2 dodatkowe miejsca robią różnice. Dużo lepsze auto żeby go używać na codzień. Nie mówię ze 987.1S się nie da.

Dla fanu kupiłbym 987.1S albo 986S. Do jazdy bardziej na codzień 996 lub 997.
Czyli box do funu, 911 na codzień, cayenne na zimę najlepiej by mieć

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 14:28 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
mareknowak napisał(a):
Hmmm. Czy na pewno 987s dorównuje osiągami 996...??? Wersja „R” to co innego :D


Cayman S ma 5.3-5,4 do 100 km/h.
996.1 5.1-5.2.

Natomiast subiektywnie Cayman wydaje się szybszy.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 15:34 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
b0g0b0jny napisał(a):
mareknowak napisał(a):
Hmmm. Czy na pewno 987s dorównuje osiągami 996...??? Wersja „R” to co innego :D


Cayman S ma 5.3-5,4 do 100 km/h.
996.1 5.1-5.2.

Natomiast subiektywnie Cayman wydaje się szybszy.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


No tak - porównałem do mojego polifta. Ja mam przewagę pół sekundy a to raczej sporo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2019, 16:07 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Tak w 996.2 przebieg momentu jest korzystniejszy. Pomijam moc maksymalną.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum