Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2012, 13:43 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Dobrze Ci idzie! To jest moja opinia.

Kiedy się bawiłem na torze Bron, podszedł gościu i powiedział mi kilka ciekawych informacji które mi pomogły znacznie poprawić czasy.

1. Chyba najważniejsze - myślisz zamiast wiedzieć, jesteś przeświadczony, że jak nie zahamujesz tu i tu to się nie wyrobisz. Do puki nie stracisz rozsądku nie będziesz miał wypadku, ale też nie będziesz bił rekordów. Baw się i naginaj lekko swoje zasady a będziesz zadowolony.

2. Poćwicz/pobaw się na gokach - śmiech na sali, tylko na początku - zacznij od klasy średniej (np. 9KM) i utrzymuj stałe czasy, potem przejdź na maksymalną klasę (u mnie w Tarnowie, 13KM), te są gorsze od 9KM z jednego powodu - Jeśli spadną im za bardzo obroty to się wleką i tracisz mocno czas. Poprawisz technikę dzięki takiej zabawie.

3. Działaj płynnie i wciskaj gaz tylko jeśli jesteś pewien, że nie musisz go odjąć. Wyjście z zakrętu jest znacznie istotniejsze od wejścia w niego, co nie oznacza, że możesz to lekceważyć.

Znając życie, pewnie znasz powyższe zasady i porady, ale napisać nie zaszkodzi je przypomnieć.
No i na koniec nie zaszkodzi również powiedzieć wyświechtane: POWODZENIA i MIŁEJ ZABAWY :)

Na marginesie: Super autko! Wygląda nieprzeciętnie dobrze!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2012, 15:19 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
porka 1 napisał(a):
natknalem sie na dobre dywagacje :D
poki co 1,38.056 i jest jeszcze mnostwo zapasu...


Thomas Kostka - Czechy Samochód: Mercedes Benz (29.05.2011) 1 min. 24.401 Vaclav Nimc - Czechy Samochód: Mercedes CLK (26.07.2008) 1 min. 25.223 Maciej Stańco - Polska Samochód: Saleen S7-R (08.07.2005) 1 min. 34.498
Karol myślę że masz jeszcze mnóstwo zapasu także taki czas jak w mietku 1min.24.401 spokojnie jesteś w stanie zrobić. :wink: to jest kwestia baaaaaardzo krótkiego czasu. I myślę że w końcu pokażesz naprawdę na co Cię stać. To jest tylko pi razy gwóźdź 14s. A do saleen S7-R tylko 3,5 sekundy. Sam zdajesz sobie sprawę napewno że 1,38.056 to w Twoim wykonaniu był tylko spacer po parku. :)[/quote]

zapomniales wymienic F1, mysle ze jest jeszcze szybsze :)
niestety w Pl lotusem sie nie da scigac bo towarzysto wzajemnej adoracji wplynelo na przepisy i sie okazalo ze lotus jest za lekki, to samo sie tyczylo Czapki ktora razem z Soja lala porscha.....
moj lotus jest w spec ulicznej, moge stanac z Toba i na torze i na srodku marszalkowskiej, to jest glowna ronica vs auta ktore wymieniles.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2012, 15:21 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
d0m1n1k_ napisał(a):
Dobrze Ci idzie! To jest moja opinia.

Kiedy się bawiłem na torze Bron, podszedł gościu i powiedział mi kilka ciekawych informacji które mi pomogły znacznie poprawić czasy.

1. Chyba najważniejsze - myślisz zamiast wiedzieć, jesteś przeświadczony, że jak nie zahamujesz tu i tu to się nie wyrobisz. Do puki nie stracisz rozsądku nie będziesz miał wypadku, ale też nie będziesz bił rekordów. Baw się i naginaj lekko swoje zasady a będziesz zadowolony.

2. Poćwicz/pobaw się na gokach - śmiech na sali, tylko na początku - zacznij od klasy średniej (np. 9KM) i utrzymuj stałe czasy, potem przejdź na maksymalną klasę (u mnie w Tarnowie, 13KM), te są gorsze od 9KM z jednego powodu - Jeśli spadną im za bardzo obroty to się wleką i tracisz mocno czas. Poprawisz technikę dzięki takiej zabawie.

3. Działaj płynnie i wciskaj gaz tylko jeśli jesteś pewien, że nie musisz go odjąć. Wyjście z zakrętu jest znacznie istotniejsze od wejścia w niego, co nie oznacza, że możesz to lekceważyć.

Znając życie, pewnie znasz powyższe zasady i porady, ale napisać nie zaszkodzi je przypomnieć.
No i na koniec nie zaszkodzi również powiedzieć wyświechtane: POWODZENIA i MIŁEJ ZABAWY :)

Na marginesie: Super autko! Wygląda nieprzeciętnie dobrze!


zgadzam sie z powyzszymi punktami, niestety na gokartach jestem cienki :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2012, 15:22 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
to sa problemy z ktorymi sie borykam.....

http://www.youtube.com/watch?v=QWuEY5h7S_M&list=UUWHGGGYmM10Mv5LDZL0Dq2w&index=1&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=d1ANmpY2 ... ature=plcp


http://www.youtube.com/watch?v=36SnEo99 ... ature=plcp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2012, 16:27 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 31
Osobiście, wyłapałem tylko jeden poważny problem.

Tańczysz. Starasz się kontrolować Lotusa na granicy przyczepności przy wyjściu z zakrętu. To i owszem jest efektowne ale jedyna osoba która robiła to dobrze i "Tańczyła" nawet na prostej, poprawiając jednocześnie swoje czasy był Ayrton Senna.

Proponuję następujące rozwiązanie.
Staraj się wyczuć do oporu momenty hamowania. Niech opony piszczą i się grzeją przed zakrętem, w środku trzymaj się apexów, możesz na nie najeżdżać wewnętrzną oponą, ale na wyjściu staraj się być "łagodny".
Zminimalizujesz uślizgi tylnej osi i poprawisz przyczepność potrzebną do dobrego przyspieszania.

To jest jazda torowa, więc płynne pokonywanie zakrętów jest istotniejsze niż wyjątkowo dobrze wyglądające rajdowe uślizgi.

Ponadto, tor poznań, pomimo "niby" nowej nawierzchni ma słabą przyczepność. Jeśli skupisz się na znalezieniu przyczepności a nie super odpowiedniego toru jazdy, możesz poprawić swój czas (choć nie jest to reguła). Przejedź się do Brna - tam nawierzchnia jest prawdziwie lepka i tam odpowiedni tor jazdy stanowi o dobrym czasie. Poznań ma jeszcze dużo do nadrobienia.

Co do goków.
Nie wiem jak u Ciebie z wagą, ale u mnie było tak, że kiedy ważyłem poniżej 80kg robiłem oszałamiające czasy ale technicznie byłem zerem (w samochodzie). Po przytyciu - nie celowym ;-) - czasy, owszem, pogorszyły się o przeszło 12% i zacząłem się uczyć.
Ostatecznie czasy miałem do 5% gorsze niż przy niskiej wadze, przy czym na zawodach, kiedy wszyscy ważyli tyle samo (dobicie ciężarkami do najgrubszego) okazało się, że trzymam się czołówki i potrafię utrzymać 13-konną maszynkę na odpowiednich obrotach, przez co nie traciłem momentu pędu.

Reasumując: Goki poprawiły moje umiejętności i śmiem twierdzić, że to dzięki tej zabawie nie rozwaliłem mojego prosiaka kiedy to w długim łuku tył zaczął odpływać na samochód z sąsiedniego pasa (dobrze się kontroluje poślizg w 996tt ;-) ).

A co do twojej jazdy. Panie Kolego - technika, umiejętności i lepsze czasy przyjdą... z czasem. Nie poddawaj się, ale też nie rób niczego na siłę. Jeśli będziesz miał dość, odpuść na tydzień czy nawet miesiąc. To ma Ci przynosić przyjemność a nie siwe włosy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2012, 21:30 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
http://www.youtube.com/watch?v=ACur6cax ... ature=plcp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2012, 21:35 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
anonim... napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=ACur6caxmLA&list=UUWHGGGYmM10Mv5LDZL0Dq2w&index=7&feature=plcp

Jeżeli kierowca ogarnia tak, jak kamerzysta... :roll: :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum